Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:37

Supervixen schreef:
Ik heb de spartan race overleefd! 17km door het zand geploegd en een stuk of 30 obstakels.
Nu op weg naar huis.

[img] m/reUXh8.jpg [/ img]

Super, gefeliciteerd!
Goed gegaan met je heup?

Supervixen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:13

Ehhhm.. mijn heup is heel boos op me. Maandag heb ik een afspraak met bij de fysio.
Daarna even heel erg rustig aan doen met hardlopen.
Morgen heb ik denk ik flink spierpijn en heb ook al aardig wat blauwe plekken en schaafwonden. Maar het was het waard en mijn verdiende shirt gaat natuurlijk aan naar de sportschool :D .
We hebben er 3 uur en 9 minuten over gedaan. Het zwaarste was met een lange stalen ketting op je nek en schouders in het mulle duinzand omhoog een heuvel op. Ik kreeg die ketting nauwelijks opgetild :').

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:02

cool zeg supervixen!

ik heb gister 14 km geroeid en ga vandaag lekker even de sportschool in. Dat vieze natte weer lokt mij toch niet zo :+

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:40

Hee allemaal! Mag ik mij hier ook melden? :o
Ik ben 2 (heel af en toe 3..) keer in de sportschool te vinden elke week. Ben nog beetje een beginneling en heb direct een vraag; trainen jullie ook je kuiten? Die van mij zijn behoorlijk gespierd en daardoor bijna breder dan mijn bovenbenen. Dat komt waarschijnlijk door mijn vorige sporten; voetballen en paardrijden (gok ik). Maar ben 'bang' dat als ik ze ga trainen ze juist nóg gespierder worden.. Wellicht hebben jullie tips :)

Wauw wat knap zeg Supervixen! Superstoer :D

Liespower94; netjes hoor! In hoeveel tijd roei je 14 km? :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:54

Sabini schreef:
Hee allemaal! Mag ik mij hier ook melden? :o
Ik ben 2 (heel af en toe 3..) keer in de sportschool te vinden elke week. Ben nog beetje een beginneling en heb direct een vraag; trainen jullie ook je kuiten? Die van mij zijn behoorlijk gespierd en daardoor bijna breder dan mijn bovenbenen. Dat komt waarschijnlijk door mijn vorige sporten; voetballen en paardrijden (gok ik). Maar ben 'bang' dat als ik ze ga trainen ze juist nóg gespierder worden.. Wellicht hebben jullie tips :)

Wauw wat knap zeg Supervixen! Superstoer :D

Liespower94; netjes hoor! In hoeveel tijd roei je 14 km? :)

Welkom!

Ik heb ook behoorlijke kuiten, maar ook die train ik. Niet heel veel en vaak, maar ik vind het belangrijk om sterke kuiten te hebben, zeker ovm mijn werk. Sowieso heb ik flinke beenspieren, dus uit verhouding is het niet.
Als ik kuiten train, doe ik dat vaak op de leg press machine, bij gebrek aan een calves machine. Dan heb ik de stoel redelijk ver naar achteren, voeten aan de onderkant, dus dat je er met de bal van je voet op staat, en dan alleen je voeten wegduwen.
Ook doe ik weleens de staande calve raises, met of zonder gewicht.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:12

Ik train ze niet in de sportschool, omdat ik ook twee of drie keer per week hardloop.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:46

Ik doe af en toe wat calf raises (10x10 zonder gewicht of in de Smiths machine) aan het eind van een training, verder dus niet echt. Als je al sterke kuiten hebt kun je dat prima overslaan :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:55

Hier vanwege paardrijden, fietsen en hardlopen al stevige kuiten (lastig met laarzen). Ze worden dus zeker niet extra getraind hier :=

Je kan ze ook op een trap/opstapje trainen.
https://youtu.be/JK7bI62cSyc

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:52

Ik train mijn kuiten wel. Ik ben gestopt met paardrijden en loop (normaal gesproken blessure -O- ) veel hard. Ik train ze vooral vanwege blessure preventie. Ik heb van die fitness elastieken en daar doe ik ankle versions en andere oefeningen mee!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:54

Petje af Supervixen, ik doe het je niet na :+
Hoe is het vandaag?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:02

Welkom Sabini!
Ik roei 14 km in 1 uur en 10 minuten.

Ik train mijn kuiten niet direct maar doe wel veel boxjumps en touwtje springen. Dus ze zijn sterk zat :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:06

Dorien66 schreef:
Petje af Supervixen, ik doe het je niet na :+
Hoe is het vandaag?

Gaat wel aardig. Met mijn heup gaat het beter dan gedacht. Bovenste buikspieren heb ik wat spierpijn en in de schouders/tussen de schouderbladen. Benen zijn fris en fruitig. Mijn schenen zien er alleen niet uit.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:21

Hallo allemaal, ik meld me even! :wave:

Maandje geleden besloten dat het maar klaar is met die slechte conditie en het doneren aan de sportschool :+

Ik ga nu twee keer per week. Vandaag weer geweest en 16 km in 30 minuten gefietst (interval op standje 5). Vervolgens 4x15 buikspieren, biceps, borst en rug.

Ik heb niet het idee dat ik iets ben afgevallen, conditie is wel vebeterd!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:09

Zooo ik ben mijn verjaardag gestart met een sportles (attack en core)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:40

Goed bezig allemaal!

Ik sla vanavond denk ik over, beetje zwaar weekend gehad ;')

Rust is ook heel belangrijk voor spieren en progressie dus denk dat ik dat vanavond maar eens toepas..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:48

Zo net training op mn werk gehad. Broodje is gezakt. Nu op naar de sportschool! Daarna weer werken!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:53

Gefeliciteerd liespower!

Goed bezig allemaal! Rust is inderdaad ook belangrijk.

En ik maar denken dat mn paardrij conditie redelijk is, na springles ben ik elke keer kapot :,)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:13

Ik ga vanavond weer een uurtje spinnen.
Maandag sporten voelt altijd wel als een goed begin van de week :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:18

Eulogy schreef:
Ik doe af en toe wat calf raises (10x10 zonder gewicht of in de Smiths machine) aan het eind van een training, verder dus niet echt. Als je al sterke kuiten hebt kun je dat prima overslaan :)
Ja die van mij zijn ontzettend sterk én gespierd dus. Maar ik wil graag dat ze slanker (minder gespierd) worden.
Sinds ik sport zijn mijn bovenbenen best al wel slanker geworden, maar mijn kuiten niet. En nu wordt het raar qua verhouding :x

Haha Gribladi, zwaar weekend gehad ja :D Ik ook.. Maar ga vanavond wel even naar de sportschool. Ik zweet altijd extra veel na een zwaar weekend (alsof al het 'gefeest' er weer uit moet).
Voor spierherstel eet ik vaak kwark (met wat fruit) na de tijd.

Krijg wel extra motivatie van jullie. Iedereen hier is goed bezig hoor!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:36

Fijne verjaardag Liespower!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:39

Fijne verjaardag Liespower!

Ik heb het er weer op zitten, lekker uur gesport. Misschien als het rustig is op het werk straks nog een rondje Curves.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:17

Irkoontje schreef:
Gefeliciteerd liespower!

En ik maar denken dat mn paardrij conditie redelijk is, na springles ben ik elke keer kapot :,)

Raar is dat he? Kan je keihard trainen op de fiets, half uurtje paardrijden en ik ben gesloopt... :')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:29

Gimme_Spurs schreef:
Irkoontje schreef:
Gefeliciteerd liespower!

Raar is dat he? Kan je keihard trainen op de fiets, half uurtje paardrijden en ik ben gesloopt... :')

Nou moet ik er ook bijzeggen, paardlief was ook moe, en om dat dan nog vooruit te krijgen kost best kracht. Plus dat ik ook aan mn houding werk tijdens het springen, dus dat werkt ook zeker mee. Maar het blijft apart inderdaad.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:49

Sabini schreef:
Eulogy schreef:
Ja die van mij zijn ontzettend sterk én gespierd dus. Maar ik wil graag dat ze slanker (minder gespierd) worden.
Sinds ik sport zijn mijn bovenbenen best al wel slanker geworden, maar mijn kuiten niet. En nu wordt het raar qua verhouding :x

Haha Gribladi, zwaar weekend gehad ja :D Ik ook.. Maar ga vanavond wel even naar de sportschool. Ik zweet altijd extra veel na een zwaar weekend (alsof al het 'gefeest' er weer uit moet).
Voor spierherstel eet ik vaak kwark (met wat fruit) na de tijd.

Krijg wel extra motivatie van jullie. Iedereen hier is goed bezig hoor!

Ja vreselijk :')

Aan de andere kant wil ik ook wel gewoon gaan, heb legday dus dat is prima te doen. Kort circuit dus ook dat is geen excuus maar slaap te kort wel :')
Oke misschien toch even een 30/45 min trainen en daarna meteen door naar bed..

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:59

Gefeliciteerd Liespower!

Haha Gibraldi, best fijn inderdaad zo'n topic. En je voelt je na het sporten vast beter!

Het zijn toch andere spiergroepen die je gebruikt Irkoontje. En ook zoveel tegelijk :=

Hebben jullie een doel? Ik zit er erg mee dat ik mezelf nu te zwaar vind voor het (waarschijnlijk) uiteindelijke gewicht van mijn paard. Ik wil haar in het begin van het beleren zo min mogelijk in de weg zitten. En zo'n westernzadel weegt ook wel wat. Daarnaast wil ik dus goed in conditie zijn. Joy gaat beleerd worden in 2019, dus ik heb nog even :D