Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:29

Ik heb vorige week ook voor het eerste twee keer hardgelopen :)
1e keer 4km en de tweede keer 5km. Ik ren aan één stuk door, alleen soms moet ik even stoppen om de hond aan de lijn te doen o.i.d.

Gaat erg goed, ben ook niet bekaf als ik thuiskom :)
Vind het erg leuk om samen met mijn hondje te rennen, die zorgt er ook voor dat ik niet te snel te veel wil, want ze is nog maar 8 maanden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:17

Voor het eerst sinds augustus weer een rondje gelopen :=
Afbeelding

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:46

Ik heb vanochtend een heerlijke duurloop van 16km gedaan, genieten! :)

Voelde mijn spieren een beetje van het fietsen & paardrijden afgelopen dagen maar het was goed te doen. Wel iets stijf door combi van regen & wind

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:35

De kop is er weer af Dreamy :)!

Heerlijk s1993! Hier idem, ook lange duurloop, ook wat stijf in de benen maar geen minuut met tegenzin gelopen. Op dagen als deze (waarbij je relatief veel binnen zit en eet) extra fijn om even een frisse neus te halen :j.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:45

16km, jeetje! Hoelang heb je ervoor getraind om tot zover te komen? Toen ik in januari de 11 aantikte (nadat ik daarvoor max 5 rende, mss niet heel slim?) vond ik dat al heul wat!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:58

Ik heb net met mijn zusje een heerlijk rondje van 7km gelopen, op rustig tempo zodat we lekker konden kletsen. Over iets meer dan een week ga ik starten met mijn halve marathonschema :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:04

Vanmorgen ook een ronde gedaan. Steeds 7 min rustig afgewisseld met 3min vlot. Door die afwisseling vliegt zo'n duurloop voorbij. Uiteindelijk ruim 28km op een gemiddelde van 5.00 min/km. Dat was toeval want ik heb zowel de rustige stukken als de vlotte stukjes op gevoel gedaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:29

Wauw, wat een afstanden zeg :oo netjes!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:04

Wat fijn dat dit topic weer zo actief is! Welkom aan de nieuwkomers, en laat je niet afschrikken door snelheden en afstanden van anderen, het belangrijkste is dat je het leuk vindt.

Ik heb vanavond mijn laatste wedstrijdje gelopen van 2017, een kort wedstrijdje van 4,25 km, in eigen dorp.

Ik wou een poging wagen om top 3 Ledegemse vrouwen te halen (er waren aparte prijzen voor eigen dorp), en het bleek inderdaad haalbare kaart: ondanks een ingesloten start, en het feit dat ik iets te lang iets te ontspannen liep (positief: lage hartslag, en de hele wedstrijd een goed gevoel - negatief: iets te traag) toch in de tweede helft een tandje kunnen bijsteken en een derde plaats gehaald. Dus kon ik weer trots poseren op het podium, en mocht ik een waardebon van 25 euro voor de plaatselijke supermarkt in ontvangst nemen. Snel verdiend zo, 25 euro in 20 minuten, 'k wou dat ik op mijn werk ook zoveel had. :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 07:44

Mee eens Plien! Dat binnenzitten is sowieso niks voor mij

Dreamy ik weet eigenlijk niet hoelang ik daarover gedaan heb. Maar ik weet nog wel dat in het begin ik het super knap vond van mezelf als ik vijf minuten aan één stuk door kon lopen en ik ook mega trots was op mijn eerste 10km! Maar op gegeven moment kan je je grenzen steeds iets meer verlegen en ik vind het ook veel leuker om langere afstanden te lopen dan snelheid te trainen

Supervixen heb je nu met je nieuwe schoenen nog wel eens last van je heup of is dat helemaal over?

Greetje voor mij is dat echt een hoog tempo, dat houd ik nauwelijks 5km vol (alleen met de groep)

Haha lekker hwn, altijd leuk om een kleinigheid te winnen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:46

Leuk inderdaad dat er weer wat nieuwe mensen bij zijn gekomen.

Hwn super gedaan!

Dreamy bij mij hetzelfde verhaal als bij s1993. Ik weet nog dat ik zo trots was dat ik 8km had gehaald! En toen inderdaad grenzen verlegd en dan loop je opeens een halve marathon. Voor mij ligt daar wel de grens. Niet op het lichamelijke vlak, maar tussen de oren. Ik heb anders teveel stress en faalangst van tevoren. Het moet wel leuk blijven.

S1993 de pijn blijft helaas, na elke keer heb ik er nog last van. Het is wel wat minder met mijn nieuwe schoenen. Ik ben er onderhand aan gewend. Nu loop ik maar twee keer pw max 7.5km. Maar straks moet ik drie keer pw lopen en langere afstanden, hoop dat dat lukt. Anders doe ik weer een stap terug.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:31

@Supervixen, neem je niet beter een tijdje volledig rust? En al eens gedacht aan stabilisatie-oefeningen of looptechniek of zo? Misschien kan een kleine verandering in je loopstijl wel de oplossing zijn?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:54

Ja misschien wel. Rust is vast ook een goed idee. Ik ben daar helaas erg slecht in.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:12

HWN gefeliciteerd! Dat is altijd leuk meegenomen.

Verder een hoop mensen een lekker duurloop met de kerst gedaan :D

Supervixen, weten ze waar het probleem vandaan komt? Ik zou eerlijk gezegd niet durven te starten met het schema als je nu al last hebt van 2x 7,5 km. Ik ben ook te eigenwijs geweest door bij blessure alleen te stoppen met hardlopen en veel te lang door te gaan met spinnen en pumpen. Resultaat was 8 maanden niet sporten (op beetje wielrennen na op gelijkmatig tempo), terwijl de boel anders misschien met 2 maanden al goed was hersteld.

Ik heb zondag 9 km met mijn broer in het bos gelopen. Gisteren een nieuwe route verkend. Heb een stuk mountainbikeroute gelopen, 8 km maar wel met veel hoogtemeters. Leuke route! 's Avonds nog een uurtje gespind om mijn belastbaarheid uit te testen. Gelukkig ging dat goed :D

Zondag voor het eerst ons 'vaste' rondje van 11,5 km weer lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:32

Leuk Tayga, ik kijk ernaar uit om weer in het bos te lopen.
Hopelijk volgende week even.

Het is een irritatie van de aanhechting van de pees van mijn bovenbeen aan de heup zei de fysio.

Gisteren 19km gewandeld in België (Brugge), toen voelde ik hem ook wel.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:31

Hello. Ik ga in mei een obstacle run doen dus ik wil graag beginnen met hardlopen. Ik heb totaal geen conditie. Ik wil graag beginnen met hardlopen met evy. Via de app moet je betalen maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Weet iemand waar ik de lessen kan downloaden en dan graag van 2017 ls dat kan? Ik heb wel de oudere lessen maar daar vind ik de muziek echt 3x niks..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:28

Bij de runkeeper app zitten ook trainingen. Zelf nog nooit gebruikt, maar misschien is dat wat?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:00

Welkom nieuwe lopers! Goed bezig!

Sharona, ik heb zelf alleen ervaring met evy, maar heb daar ook problemen mee gehad. Uiteindelijk ben ik halverwege de lessen zelf verder gaan lopen en loop nu alleen nog maar met strava. Maar dat is niet met een schema.

Greetje, heerlijk dat je weer zo lekker kunt lopen zeg!

Supervixen, je bent toch wel een beetje aan de sukkel als ik het zo lees. Hopelijk is die ellende snel voorbij.

Hwn gefeliciteerd met je 3e plaats! Dat is toch weer lekker boodschappen doen!

horsii, wat gaaf zeg, met je hond hardlopen! Is dat niet pittig voor die beestjes om die afstanden af te moeten leggen? Met de heupen enzo?

Lopen is de laatste 2 weken wat minder geweest, omdat ik niet fit/ziek was. Gisteren weer een rustig rondje van 5 km gedaan.
En vandaag heb ik mezelf getrakteerd op een nieuw stel schoenen en gelijk maar even een consult gedaan, want het was immers alweer flink wat jaar geleden dat ik dat heb laten doen. Het zijn deze kekke Brooks geworden:

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:15

Die zijn mooi, hopelijk lopen ze lekker!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:23

Dankjulliewel! Ik ga eens kijken! En mn best doen om het vol te houden. Haha

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:53

Supervixen schreef:
Leuk Tayga, ik kijk ernaar uit om weer in het bos te lopen.
Hopelijk volgende week even.

Het is een irritatie van de aanhechting van de pees van mijn bovenbeen aan de heup zei de fysio.

Gisteren 19km gewandeld in België (Brugge), toen voelde ik hem ook wel.

Is er een echo gemaakt? Je weet wat doorlopen met pijn mij heeft opgeleverd

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:24

Nee geen echo gemaakt.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 02:10

Ik heb vandaag ook weer gelopen. Was m'n 3e keer en heb 7,5km gelopen :)
Iets verder dan op de planning stond... Ik ren samen met mijn hondje en we waren op een veld waar de hond altijd los meerent. Ze vond de schapenweide erg interessant en kwam per ongeluk aan de stroomdraad. Ze naaide me er toch tussenuit! Ik had al door dat ze naar huis aan het rennen was dus gauw m'n ouders gebeld dat ze me tegen moesten komen rijden om de hond op te vangen. En inderdaad die was over de straat naar huis aan het sprinten. Gelukkig geen ongelukken gebeurd en m'n moeder heeft haar bij zich kunnen krijgen. Was wel even spannend... %) Er zou maar wat gebeuren.
Uiteindelijk heb ik m'n rondje gewoon afgemaakt met mijn hond (aan de lijn :+ ), maar omdat ik een heel stuk terug gerend was had ik er ineens ruim 2 km bij op de teller :)

Mijn conditie is toch een stuk beter dan ik dacht. 7,5km met een snelheid van ongeveer 8,5km per uur en ik ben niet helemaal uitgeput als ik thuiskom. Dat smaakt naar meer!
Moet alleen rustig aandoen met mijn hond, want ze is nog maar 8 maanden. Ze lijkt de afstand van 7,5 km met geeeemak aan te kunnen, maar moet haar gewrichten natuurlijk niet overvragen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:45

7,5 km op die leeftijd is veel hoor.
Vanaf een jaar is een.mooie leeftijd om te starten.
Zo jong beginnen geeft straks lichamelijke ongemakken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 09:32

Supervixen schreef:
Nee geen echo gemaakt.

Kijk of dat mogelijk is. Daarop kunnen ze ontstekingen prima zien