Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aria_zz schreef:Ah ik heb gisteren weer een bevestiging gekregen dat ik kinderloos wil blijven.
Gezellig broers bij moeders op bezoek voor Pasen, met de twee kleintjes mee. Zijn ze of de moeder aan het negeren als ze iets vraagt, of zie ik ze met vuile mondjes rondlopen om half opgegeten voedsel aan paps te geven. Ik moet daar bijna van kotsen, (ik overdrijf niet) maar hou me in aangezien ik al onder mijn voeten heb gehad van mijn broer dat ik niet genoeg naar zijn kinderen kijk.
Maar dat knuffelen met ze enzo, en er is bijna geen moment rust. Wanneer er dan wel rust is omdat oma met ze speelt met de ponies, zijn de ouders doodsbang dat er wat gebeurd, jah...
Stybba schreef:Aria_zz schreef:Ah ik heb gisteren weer een bevestiging gekregen dat ik kinderloos wil blijven.
Gezellig broers bij moeders op bezoek voor Pasen, met de twee kleintjes mee. Zijn ze of de moeder aan het negeren als ze iets vraagt, of zie ik ze met vuile mondjes rondlopen om half opgegeten voedsel aan paps te geven. Ik moet daar bijna van kotsen, (ik overdrijf niet) maar hou me in aangezien ik al onder mijn voeten heb gehad van mijn broer dat ik niet genoeg naar zijn kinderen kijk.
Maar dat knuffelen met ze enzo, en er is bijna geen moment rust. Wanneer er dan wel rust is omdat oma met ze speelt met de ponies, zijn de ouders doodsbang dat er wat gebeurd, jah...
Dat vind ik nou zo vervelend aan al die mensen op de roze wolk, waarom moet iedereen hun kinderen zo geweldig vinden? Als iemand geen interesse heeft in de kinderen is dat zo, accepteer dat
_Summerly_ schreef:Mijn nicht klaagde bij haar eerste zwangerschap dat de andere dochter van mijn ouders en ik niet geïnteresseerd waren... eh, nee, jij wilt toch een kind?Vervolgens op kraamvisite kreeg ik dat kind in m'n handen geduwd, "want dat is leuk voor de foto joh!" Ja, maar niet voor mij.
Bij de tweede zwangerschap kreeg ik best wel een nasty blik toegeworpen toen ik zei dat ik er niet zou zijn als het geboren zou worden, omdat ik in het buitenland zit. Daardoor ontspring ik ook de kraamvisitedans.
Als ze een jaar of 2 is ga ik wel voorlezen.
Majabeestje schreef:_Summerly_ schreef:Mijn nicht klaagde bij haar eerste zwangerschap dat de andere dochter van mijn ouders en ik niet geïnteresseerd waren... eh, nee, jij wilt toch een kind?Vervolgens op kraamvisite kreeg ik dat kind in m'n handen geduwd, "want dat is leuk voor de foto joh!" Ja, maar niet voor mij.
Bij de tweede zwangerschap kreeg ik best wel een nasty blik toegeworpen toen ik zei dat ik er niet zou zijn als het geboren zou worden, omdat ik in het buitenland zit. Daardoor ontspring ik ook de kraamvisitedans.
Als ze een jaar of 2 is ga ik wel voorlezen.
Als ze 2 is, is ze op het toppunt van irritant zijn. Dan zou ik nog een jaar of 5 wachten...
Ayasha schreef:Ben ik dan de enige die het gewoon niet aan pakt als ze 'm in de handen proberen te duwen? Als je je armen stijf langs je houdt, houden ze'm vanzelf wel vast hoor. Zij zijn banger om 'm te laten vallen dan ik.
Magrathea schreef:Varekaj schreef:Dan krijg je hier de opmerking "zet die mok even neer, wacht ik pak 'm wel aan van je".
NEE DIT IS MIJN MOK. En dan: sorry ik zit in een nee-fase
Citaat:De baby is een halve dag oud en de halve familie komt op kraambezoek. Een voor een buigen ze zich over de slapende vreemdeling in de box. Zijn grote zus, zijn tante, zijn oma en zijn opa: ze raken hem aan, ze houden hem vast.
Veel andere mensapen zijn een stuk bezitteriger. Chimpansees, gorilla’s en orang-oetans dragen hun baby na de geboorte maanden bij zich en laten geen seconde los. Stamgenoten hoeven niet eens te proberen in de buurt te komen om de boreling te bewonderen. De enige manier om een babygorilla te pakken te krijgen, is door eerst de moeder te doden.
Mensenmoeders zijn net zo alert en bezorgd over hun kroost, maar met één belangrijk verschil: vanaf het prilste begin laten ze ook anderen de baby vasthouden. Bij de Aka- en Efevolkeren in Afrika en de Mbuti in Centraal-Amerika ‘delen’ moeders hun baby direct na de geboorte met andere groepsleden. Zij mogen de baby vasthouden, troosten, voeden en op de baby passen wanneer de moeder weer naar eten op zoek gaat. Voor de moderne westerse stedeling is het niet anders – zie het ritueel van de kraamvisite.