Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:43

Ah ik heb gisteren weer een bevestiging gekregen dat ik kinderloos wil blijven.
Gezellig broers bij moeders op bezoek voor Pasen, met de twee kleintjes mee. Zijn ze of de moeder aan het negeren als ze iets vraagt, of zie ik ze met vuile mondjes rondlopen om half opgegeten voedsel aan paps te geven. Ik moet daar bijna van kotsen, (ik overdrijf niet) maar hou me in aangezien ik al onder mijn voeten heb gehad van mijn broer dat ik niet genoeg naar zijn kinderen kijk.

Maar dat knuffelen met ze enzo, en er is bijna geen moment rust. Wanneer er dan wel rust is omdat oma met ze speelt met de ponies, zijn de ouders doodsbang dat er wat gebeurd, jah...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:50

Nichtje hier (ze is van mijn schoonzus en broer maar ik zie hun eigenlijk gewoon als broer en zus door omstandigheden.) zou hier, als ik er zou willen, juist een reden zijn om er wel aan te beginnen of te gaan twijfelen. Maar als zelfs zij mijn gedachten niet veranderd dan denk ik dat ik vrij zeker mag zijn dat ik er geen wil. :')
Ik heb echt een heerlijk nichtje. Lekker stoer, geen gezeur of gejank, vrolijk.... Ze gaan er nog hun handen aan vol hebben vrees ik. :') Dat wel. :') (en dit is de eerste keer in mijn leven dat ik positief ben over een kind dus dat wil wat zeggen. :') )

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:56

Denk dat het ook moeilijk is om ze als "neefjes en nichtjes" te zien Aria. Ze zijn ineens nieuw in de familie natuurlijk, dat voelt anders dan je bloedeigen neefje of nichtje.

Iemand vroeg hier advies voor waar te gaan wonen in jonge buurt maar zonder straks in de babyboom te zitten.
Ik zou dan lekker in het centrum van een stad gaan wonen. Veel jonge mensen, altijd wat te doen en weinig kinderen.
Zou iig nooit in een Vinexwijk gaan wonen, lijkt me echt niet fijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:56

Mijn ouders hoopten toch echt dat ik van gedachte zou veranderen door het zien van het klein grut, want ze zijn zo lief etc. :')
Je hebt inderdaad soms hele leuke kindjes! Maar weet je, die hoef ik dan ook niet te verzorgen en mag na even gewoon dag zeggen }:)

Laetitia, daar heb je ook zeker gelijk in :j
Maar ik ben in het geheel geen familie mens, dus die dingen blijven altijd wat vreemd. Als ze later kunnen paardrijden, wil ik ze heus wel meenemen! :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:29

Aria_zz schreef:
Gezellig broers bij moeders op bezoek voor Pasen, met de twee kleintjes mee. Zijn ze of de moeder aan het negeren als ze iets vraagt, of zie ik ze met vuile mondjes rondlopen om half opgegeten voedsel aan paps te geven. Ik moet daar bijna van kotsen, (ik overdrijf niet) maar hou me in aangezien ik al onder mijn voeten heb gehad van mijn broer dat ik niet genoeg naar zijn kinderen kijk.

Maar dat knuffelen met ze enzo, en er is bijna geen moment rust. Wanneer er dan wel rust is omdat oma met ze speelt met de ponies, zijn de ouders doodsbang dat er wat gebeurd, jah...

Dat vind ik nou zo vervelend aan al die mensen op de roze wolk, waarom moet iedereen hun kinderen zo geweldig vinden? Als iemand geen interesse heeft in de kinderen is dat zo, accepteer dat :x

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:30

Ja iedereen moet kinderen maar geweldig vinden in deze maatschappij, zelfs al schreeuwen ze rond, dan nog moet je ze leuk vinden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:02

Ik gruwel ook echt bij het idee om in een rijtjeshuis in een kindvriendelijke buurt te wonen :o Gelukkig heb je hier in de binnenstad ook huizen met tuin, beste van beiden :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:08

Ik moet er ook niet aan denken om in een kinderbuurtje of godbetert naast een school of speelpleintje ofzo te wonen :=

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:10

Mijn nicht klaagde bij haar eerste zwangerschap dat de andere dochter van mijn ouders en ik niet geïnteresseerd waren... eh, nee, jij wilt toch een kind? :') Vervolgens op kraamvisite kreeg ik dat kind in m'n handen geduwd, "want dat is leuk voor de foto joh!" Ja, maar niet voor mij. := Bij de tweede zwangerschap kreeg ik best wel een nasty blik toegeworpen toen ik zei dat ik er niet zou zijn als het geboren zou worden, omdat ik in het buitenland zit. Daardoor ontspring ik ook de kraamvisitedans. *D Als ze een jaar of 2 is ga ik wel voorlezen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:11

Stybba schreef:
Aria_zz schreef:

Dat vind ik nou zo vervelend aan al die mensen op de roze wolk, waarom moet iedereen hun kinderen zo geweldig vinden? Als iemand geen interesse heeft in de kinderen is dat zo, accepteer dat :x

Mijn nicht klaagde bij haar eerste zwangerschap dat de andere dochter van mijn ouders en ik niet geïnteresseerd waren... eh, nee, jij wilt toch een kind? :') Vervolgens op kraamvisite kreeg ik dat kind in m'n handen geduwd, "want dat is leuk voor de foto joh!" Ja, maar niet voor mij. := Bij de tweede zwangerschap kreeg ik best wel een nasty blik toegeworpen toen ik zei dat ik er niet zou zijn als het geboren zou worden, omdat ik in het buitenland zit. Daardoor ontspring ik ook de kraamvisitedans. *D Als ze een jaar of 2 is ga ik wel voorlezen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:14

_Summerly_ schreef:

Als ze 2 is, is ze op het toppunt van irritant zijn. Dan zou ik nog een jaar of 5 wachten... :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:20

Mijn buurjongetje van 4 is wel een leuk gozertje. Zodra hij mij buiten ziet wil hij overal mee helpen (grasmaaien, uitmesten, kippen voeren, planten water geven etc.) hopelijk heb ik over een paar jaar iemand die zelfstandig uit kan mesten hahaha.
Maar ik krijg er zelf geen rammelende eierstokken van

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:24

Ben ik dan de enige die het gewoon niet aan pakt als ze 'm in de handen proberen te duwen? Als je je armen stijf langs je houdt, houden ze'm vanzelf wel vast hoor. Zij zijn banger om 'm te laten vallen dan ik. :+

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:27

Majabeestje schreef:
_Summerly_ schreef:

Als ze 2 is, is ze op het toppunt van irritant zijn. Dan zou ik nog een jaar of 5 wachten... :')

O, nee, dan vind ik ze juist vervelend. Of nou ja, niet per se vervelend, maar wel een stuk vermoeiender, want dan zijn ze op de leeftijd dat ze tikkertje of allerhande rollenspellen met je willen spelen. Zo'n gup die bij je komt zitten om voorgelezen te worden trek ik dan net iets langer. :=

Ayasha: ik denk dat ik dat in het vervolg inderdaad ook maar doe. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:28

Zoek een woning ver uit de buurt van scholen en kdv, aan een drukke weg. Kleine kans dat ze daar met kinderen heen gaan. Vrijstaand kan je alsnog last hebben van krijsers bij de buren, getier van een speelterrein verderop etc.

Ik woon tussen een lagere- en kleuterschool aan de ene kant en muziekschool aan de andere kant. Niet mijn keuze. Vriend had dit huisje al gekocht voor ik hem kende en hij is vaak weg voor werk. Ik woonde in een wijk, rijtjeshuis met tuin. Had alleen immens aso buren... dan liever dit hoor.

Maar we dromen er wel van om ooit nog te verhuizen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:34

Ayasha schreef:
Ben ik dan de enige die het gewoon niet aan pakt als ze 'm in de handen proberen te duwen? Als je je armen stijf langs je houdt, houden ze'm vanzelf wel vast hoor. Zij zijn banger om 'm te laten vallen dan ik. :+

Protip: zorg voor een constante supply van een hete mok thee in je handen :j En hou die goed vast. Echt niet dat iemand dan een baby in je armen duwt :j

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:36

Mijn familie is daarin heel praktisch: "Geef maar, dan zet ik hem wel op tafel."

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:37

Dan krijg je hier de opmerking "zet die mok even neer, wacht ik pak 'm wel aan van je".

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:39

Varekaj schreef:
Dan krijg je hier de opmerking "zet die mok even neer, wacht ik pak 'm wel aan van je".

NEE DIT IS MIJN MOK. En dan: sorry ik zit in een nee-fase :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:40

Volgens mij is dat baby doorgeef spel iets heel Nederlands.
Ik heb heb het hier eigenlijk nog nooit meegemaakt en ik was zelfs veel te waaks daarvoor :+
Lijkt me ook super stressvol voor zo'n kleine smurf.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:40

Het maakt de ouders zo trots, dat doe ik braaf hoor. Hoort erbij. Fotootje ook. Het betekent veel voor hen en daarom doe ik dat wel gewoon en meestal slaapt de baby. Prutteltaal doe ik niet aan.
Magrathea schreef:
Varekaj schreef:

NEE DIT IS MIJN MOK. En dan: sorry ik zit in een nee-fase :=

:D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:44

Mijn vrienden (de weinige die kinderen hebben, het merendeel wil ook geen kinderen) weten precies dat ik geen babies wens vast te houden. Ze proberen het niet eens.
Familie met kinderen heb ik niet, dus daar al helemaal geen last van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:45

Toevallig lees ik net iets hierover: https://decorrespondent.nl/6526/een-kin ... 4-8628f017

Citaat:
De baby is een halve dag oud en de halve familie komt op kraambezoek. Een voor een buigen ze zich over de slapende vreemdeling in de box. Zijn grote zus, zijn tante, zijn oma en zijn opa: ze raken hem aan, ze houden hem vast.

Veel andere mensapen zijn een stuk bezitteriger. Chimpansees, gorilla’s en orang-oetans dragen hun baby na de geboorte maanden bij zich en laten geen seconde los. Stamgenoten hoeven niet eens te proberen in de buurt te komen om de boreling te bewonderen. De enige manier om een babygorilla te pakken te krijgen, is door eerst de moeder te doden.

Mensenmoeders zijn net zo alert en bezorgd over hun kroost, maar met één belangrijk verschil: vanaf het prilste begin laten ze ook anderen de baby vasthouden. Bij de Aka- en Efevolkeren in Afrika en de Mbuti in Centraal-Amerika ‘delen’ moeders hun baby direct na de geboorte met andere groepsleden. Zij mogen de baby vasthouden, troosten, voeden en op de baby passen wanneer de moeder weer naar eten op zoek gaat. Voor de moderne westerse stedeling is het niet anders – zie het ritueel van de kraamvisite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:46

Denk dat het hoort in de mentaliteit dat iedereen kinderen maar schattig en lief moet vinden.

Magrathea: prachtige reactie :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:48

Als ik er wat neutraler in had gestaan, zou ik er ook geen probleem mee hebben, maar ik vind een baby vasthouden echt een verschrikking. := Gevoelsmatig is er voor mij weinig verschil of iemand vraagt of ik hun baby vast wil houden of wil verschonen, in beide gevallen gaat er bij mij een grote interne alarmbel rinkelen. :))