paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:41

Ah ja, dan is het al lastiger. Maar... zin om te eten kan ook betekenen dat je lichaam eigenlijk niet genoeg binnen krijgt he. Als ik gezonde voedzame maaltijden eet en rond 3 een tussendoortje heb ik meestal geen honger tot het avondeten. Rond vijven begin ik dan gezonde trek te krijgen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:43

Inderdaad herkenbaar. Hier is de drang om te gaan snacken ook weer erg groot. -O- Gelukkig slaag ik er in de hoeveelheid te beperken. Da's alweer een stap vooruit. En ik beweeg me nog steeds veel meer dan toen ik in het ongezonde patroon zat. Maar ik heb niet veel hoop op een lager cijfer op de weegschaal deze keer. :(

Vraagteken: lukt het je om voor gezondere dingen te kiezen dan? Ieder stapje in de goede richting is er een...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:47

Zouden die harde broodjes wat je veel in Duitsland ziet slecht zijn?
Kaiserbroodjes heten die ofzo iets?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:51

Hoi!

Ik ben Vera, 20 jaar oud en ik wil mij graag hier melden. :D Ik weet precies wie jullie zijn want ik lees al vanaf het begin mee haha. Ik vond/vind de stap om mij hier te melden best groot maar het is wel weer een stok achter de deur.
Sinds het overlijden van mijn moeder ben ik behoorlijk aangekomen en het beinvloed mijn complete leven eigenlijk (niet graag de deur uit gaan enzo). De stap om weer actief te gaan afvallen was zoals jullie allemaal het paardrijden, ik heb een pony van 1.40 en er moet nu nog 15 kilo af zodat ik weer kan rijden. Dit is 10 kilo boven het gewicht wat ik was voordat ik aankwam, prima haalbaar dus.
Ik ben in maaaaaanden tijd 5 kilo afgevallen door minder ongezond te eten maar nu wil ik 4 keer per week sporten en écht gezond eten.

En ik lees hier van 'S avonds honger, dat is echt mijn valkuil. Overdag gaat prima maar zodra ik mijn laatste hap avond eten op heb, heb ik zo'n ontzettende zin in zoet/chocola.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:54

Kaiserbroodjes zijn niet zo goed nee, is alleen wit brood. Wel lekker :j maar je kan beter iets nemen wat van volkorenmeel gemaakt is.

Ik heb voor het eerst weer een jurkje aan wat ik lang niet durfde te dragen *\o/*

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:55

Welkom Vera!

Wij kunnen jou helpen want wij zijn super aardig! Ohja en weten precies wat je doormaakt!

Succes!

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:17

soesita schreef:
Inderdaad herkenbaar. Hier is de drang om te gaan snacken ook weer erg groot. -O- Gelukkig slaag ik er in de hoeveelheid te beperken. Da's alweer een stap vooruit. En ik beweeg me nog steeds veel meer dan toen ik in het ongezonde patroon zat. Maar ik heb niet veel hoop op een lager cijfer op de weegschaal deze keer. :(

Vraagteken: lukt het je om voor gezondere dingen te kiezen dan? Ieder stapje in de goede richting is er een...

Ik probeer het wel, ook door het gewoon niet in huis te halen. Maar soms is de zin zo groot dat ik gewoon naar de supermarkt rijd voor slechte dingen. En ik zie het mezelf doen maar ingrijpen ho maar! Ben dan zo teleurgesteld in mijzelf

Marjolein_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:00

Voor de chocolade liefhebbers... Hebben jullie al eens 85% pure chocola geprobeerd? Die is nog goed eetbaar en je hebt echt genoeg aan 1 à 2 stukjes en het is nog gezond ook!
Ik gun mezelf een stukje chocola na de lunch en 's avonds als beloning voor het afwassen :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:07

Volgens mij moet ik heel blij zijn dat ik geen chocolade eter ben.
Alleen met pasen de paaseitjes vind ik er 1 of 2 wel lekker maar dan houdt het ook wel op

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:10

Mag ik mij hier ook melden ?

Ik ben matanja en 18 jaar oud met zwaar overgewicht , door dat ik vroeger gepest ben ging ik troost eten momenteel zit ik al twee jaar thuis en als ik me rot voel dan ga ik weer troost eten

Sinds eind november ga ik naar de sportschool en dat voelt super goed bij mijn abbonement in zit ook de voedingsconsulent en daar moet ik heel toevallig dalijk weer heen

Ik dirf mijn gewicht hier niet neer te zetten omdat ik me daar zo voor schaam dat ik het zo ver heb laten komen

Het eten gaat prima nu en eet bijna niks ongezonds meer :D ik moet er wel bij zeggen dat als ik me rot voel het nog een tik erger kan zijn door mijn autisme waar ik momenteel ook erg veel moeite mee heb

Hopelijk krijg ik door jullie nog meer motivatie

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:22

Hoi Matanja (wat een 'aparte' naam. Nooit eerder gehoord)

Welkom en super veel succes! Wij zijn ontzettend aardig dus kunnen je goed helpen :P

Stiekem ben ik nu wel nieuwsgierig naar je gewicht + lengte. Natuurlijk, als je het niet wilt plaatsen dan hoeft dat natuurlijk niet :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:30

Haha dat hoor ik heeeel vaak mensen vragen me ook altijd waar die naam vandaan komt maar ik zou het niet weten

Ik ben 181 lang en kwa gewicht zit ik boven de 120 ik schaam me diep daarvoor helaas maar moet ook zeggen dat ik nu heel erg probeer het positiefe uit alles te halen

Vanmiddag weer op de weegschaal ben heel benieuwd

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:53

Join the club! Iedereen is erg aardig hier en proberen elkaar te motiveren.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:04

uSuperleuk die vooruitgang, en welkom aan de newbies :D

Dat 's avonds losgaan is echt heel herkenbaar. Ik vind het echt supermakkelijk om overdag gezond te eten en alleen water te drinken, maar 's avonds rond 19-20u beginnen de cravings :+ en dan moet ik echt opletten dat ik niet aan de chips of cola begin...

Gezonde snack-ideetjes zijn hier dus ook meer dan welkom! Voorlopig hou ik het hier nl op stukjes komkommer, een schaaltje yoghurt of wat noten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:10

maatje987 schreef:
Haha dat hoor ik heeeel vaak mensen vragen me ook altijd waar die naam vandaan komt maar ik zou het niet weten

Ik ben 181 lang en kwa gewicht zit ik boven de 120 ik schaam me diep daarvoor helaas maar moet ook zeggen dat ik nu heel erg probeer het positiefe uit alles te halen

Vanmiddag weer op de weegschaal ben heel benieuwd

En dat is toch hartstikke knap? Je ziet in dat het te zwaar is en je bent ermee bezig. Helemaal niks om je voor te schamen joh!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:14

Ik had die craving als ik uit mijn werk kwam ronder 5 uur. Niets was veilig.

Nu volg ik de cursus van de Foodsisters en leer ik mijn suiker en khd inname te beperken. Maandag 9 januari begonnen op 92.4 en vanmorgen 90.2

Ik kan niet de complete cursus 1 op 1 volgen want niet alle producten worden hier verkocht.
Mijn sportmaatje is weer terug van haar vakantie naar Nederland dus vanaf maandag gaan we weer 3x per week sporten. Ben benieuwd hoe het dan komt met het gewichtsverlies.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:19

Bedankt iedereen die reacties zijn echt super fijn :D

Dat savonds zin hebben ergens in heb ik trouwens helemaal niet ik lig vaak al om zeven uur op bed dus eigenlijk wel handig als ik het zo lees

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:24

Wat bij mij het aller moeilijkste is tijd en zin vinden om te sporten. En qua cravings vooral het weekend omdat ik dan niet heel de dag onder de pannen ben. En thuis pak je makkelijker dingen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:35

19:00 naar bed. Net zo fijn. Tenminste, als het 'gewoon' is en niet met een reden ;)

Hier heb ik ook moeite met de avonden. Mijn voordeel is wel dat ik maandag, dinsdag en woensdag op de hondenschool ben en dus al niet echt kan snaaien. Wanneer ik dan thuis ben ga ik bijna gelijk naar bed.
Donderdag- en vrijdagavond wordt het moeilijker. Gelukkig steunen mijn ouders mij en halen ze alleen chips/noten die hun lekker vinden en ik niks aan vind zodat de verleiding ook niet groot is.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:08

Hier ook zwakte bij het avondeten. Overdag op het werk, dus kan ik niks meer snaaien dan ik mee heb. En dat is nooit iets :P Maar 's avonds is het lastiger. Je moet je echt bedenken het wordt makkelijker!! Nu ik weer goed bezig ben heb ik 's avonds ook geen drang meer om te snaaien. Daar moet je echt even doorheen. Als je toch blijft snaaien wordt het nooit makkelijker.

Wat mij ook helpt is lekkere thee drinken. Ik drink altijd verse thee en heb inmiddels zoveel lekkere smaakjes dat ik daar nu 's avonds naar uitkijk ipv naar chips of chocola.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:29

Ik ben alltijd moe vandaar dat ik om zeven uur al op bed lig alles is ook al getest met mijn bloed enz

Ik ben helaas aangekomen maar komt ook doordat ik twee kleine ingrepen aan mijn teen heb gehad waardoor ik een hele tijd niet mocht sporten nu morgen weer sporten en over vijf weken weer wegen

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:00

Welkom aan de nieuwkomers! Hier vind je zeker steun!

Ts hoe gaat het nu bij jou? Het laatste wat ik me kan herinneren was weer een domper (sorry als ik iets overgeslagen heb)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:05

Welkom nieuwkomers!

Wij hebben net 2 uur en 45 minuten gewandeld. Nu heb ik een giiiigaa inkakmoment :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:52

leenbeesje schreef:

Ts hoe gaat het nu bij jou? Het laatste wat ik me kan herinneren was weer een domper (sorry als ik iets overgeslagen heb)

Tja.... 't schommelt nog steeds als een gek... km er nog steeds geen touw aan vast knopen. Maar ik houd vol

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:56

EmptyWords schreef:
leenbeesje schreef:

Tja.... 't schommelt nog steeds als een gek... km er nog steeds geen touw aan vast knopen. Maar ik houd vol

Misschien proberen van je maar 1 of max 2 keer in de week te wegen? Kan mij voorstellen dat het zo helemaal niet leuk is.