Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:01

Idd,vroeg of laat is die aan vervanging toe,dus verloren is die niet.

Geen idee of de rand hard is,ik heb nl geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk.
Voor een prikje die organicup besteld en was ideaal,dus nooit een andere cup gezien of gevoeld.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:02

corine1981 schreef:
Nou een tweede is altijd handig. 1 in je tas voor wanneer je overvallen wordt onderweg en één thuis.
...

ik kreeg even hele rare ideeën... wat moet je met een cup als je overvallen word? de overvaller bedreigen? Als je me niet met rust laat cup ik je?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:03

Een volle cup in het gezicht van de overvaller gooien werkt misschien wel! :))

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:23

Ik denk overvallen door je plotselinge menstruatie, niet letterlijk overvallen.. _O-

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:43

J0anieke schreef:
Ik denk overvallen door je plotselinge menstruatie, niet letterlijk overvallen.. _O-

Duh... <<)

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:31

Als je bang bent om overvallen te worden, dan neem je 'm toch gewoon altijd mee in die handtas? Dan heb je die ook dichtbij genoeg thuis, lijkt mij. Ik zie het nut van twee dezelfde dus ook echt niet, maar goed ieder z'n ding - of twee dingen;) Twee verschillende snap ik dan wel, een voor de zware dagen en een voor de lichtere dagen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:06

Ben benieuwd naar de organicup, of die beter bevalt dan de claricup. Dus heb hem besteld. Overigens wel helemaal top dat hij terug kan (ook een beetje onhygienisch, ik krijg nu toch geen gebruikte?) als het niet bevalt.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:03

Ik gebruik nu voor de tweede maand mijn Organicup en ben echt aan het doorlekken, terwijl ik dat ding nu niet anders inbreng dan de vorige maand. Iemand enig idee waarom?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:27

hier ook de organicup en als hij helemaal goed zit,moet ik zorgen dat het steeltje recht naar onder zit.
als het steeltje wat naar voor helt,en hij iets schuin zit,lekt hij door.

ook moet hij net goed zitten,niet te diep,niet de ondiep.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:32

Ik gebruik de cup nu ongeveer een jaar, als die niet goed vacuüm gezogen zit dan lekt die idd door. Je kan denken dat die goed zit maar ik voel altijd met mijn vinger er nog even langs als die inzit om te voelen of die echt wel goed duitgezet is zegmaar

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:34

Wat gek! Bij mij zit hij altijd goed, op wat 'vlekjes' na. Je moet er na het inbrengen echt voor zorgen dat je hem er niet meer uit gemak uit kan trekken aan het steeltje, dat betekent dat er vacuüm op zit.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:57

Heb ´em net wat minder hoog ingebracht, wat ik vanochtend wel had gedaan. Ben benieuwd of het nu wat beter gaat! Dacht dat ik de eerste maand er al meteen handigheid in had gebracht maar dat viel dus tegen haha. :))

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:38

tengeltje11 schreef:
hier ook de organicup en als hij helemaal goed zit,moet ik zorgen dat het steeltje recht naar onder zit.
als het steeltje wat naar voor helt,en hij iets schuin zit,lekt hij door.

ook moet hij net goed zitten,niet te diep,niet de ondiep.

Hier weleenswaar een andere cup, maar het steeltje zit echt niet kaars recht naar beneden. Ik denk dat dat ook met de inrichting van daar beneden te maken heeft :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:56

Bij mij is de organicup gewoon niet stug genoeg. Blijf zweren bij de diva, die gaat prima.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:01

Voor mij was de organicup juist te stug en ben bii de claricup gebleven. Ben ook echt wel 3 a 4 menstruaties verder en nu heb ik pas door hoe het moet zonder te lekken.

Ik breng hem hurkend in en zorg dat ik hem naar achter duw, niet naar boven.
Bij mij laat ik de onderkant eerst nog 2 mm uitsteken, zodat ik dan rondom kan voelen of hij overal uitgeklapt is. Ik duw dan alle kanten nog even in en dan klapt hij goed uit. Dan trek ik hem nog even naar beneden aan het steeltje om de vacuum te checken en dan zit hij goed. Bij mij gaat hij zelf nog verder naar boven toe, het steeltje zit er dan helemaal in.
Ik vond het echt moeilijk om uit te vinden hoe ver hij moet en hoe je hem goed laat uitklappen.
Blij dat ik eruit ben :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:14

Vandaag minder hoog ingebracht en beter opgelet op het steeltje. Geen doorlekken vandaag. :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:28

Hi dames,

Ff mijn beklag doen, heb echt weer een OFF week... ondanks inmiddels toch wel ervaren gebruikster heb ik nu weer zo'n heftige week dat het met cup moeizaam gaat.
Mijn eerste nacht ondanks 2 keer wisselen (met dan een bomvolle cup) alsnog doorlekken en da's op mijn werk (chauffeur) niet handig op de dag erna want dan moet ik ook veel wisselen...

Maar nu ook weer een ronde met veel ongemak met inbrengen (normaal nauwelijks maar bmm lijkt extra gevoelig) en soms vacuüm (aauuw).

Misschien dat ik de heftigheid toch eens ga bespreken met de huisarts, van mij mag dat kippenhok er wel uit :x

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:37

Jeetje vervelend zeg! Dat is ook wel echt veel :( daar kan natuurlijk ook geen cup tegenop.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:45

Corine, dat is niet normaal inderdaad, als je in een nacht 2x moet wisselen.
Ik meen mij te herinneren dat je meer klachten had in het verleden?
Keer bespreekbaar maken bij de HA is niets mis mee. Zo is het ook geen doen.

Niniane, even de slag te pakken krijgen soms. Maar bevalt het verder goed?

Hier inmiddels een paar jaar nav dit topic een zeer tevreden gebruikster.
Raad het ook iedereen aan haha.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 14:51

Ik ben ook nog altijd trouwe fan en gebruiker. Ook fijn om niet meer te pas en te onpas met een tampon naar boven te komen tijdens het grabbelen voor een pen in mijn tas :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:18

Ja, het is gewoon heel heftig de eerste 2 nachten en dag. Daarna valt het mee hoor

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:44

Ik heb de Me Luna Cup (shorty Classic) ook weer eens na lange tijd uit de wilgen gehaald en weer een nieuwe poging gedaan en nu eindelijk met succes. Jippie! Wel wil ik nog de sportversie proberen, omdat ik vermoed dat de cup teveel samen wordt geknepen en dat voor lekken zorgt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 00:00

Ik was de laatste tijd onwijs aan het doorlekken.
Vandaag toch maar een tampon gepakt. Maar uurtjes later (4 uur ofzo), weer mega doorgelekt. Tegenwoordig heb ik dus best heftig bloedverlies. Met tampon kon ik ook rustig de hele dag door... Ik merk er zelf niks van. Maar het is wel irritant.

Tis niet anders. Ik was na het stoppen van de pil al iets heftiger, maar de laatste 3 maanden nog even een tandje erbovenop. Gelukkig maar 2-3 dagen zo heftig.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 01:17

Ik ontdek dit topic nu pas :+
Maar ik heb sinds kort ook de overstap naar cups gemaakt, tenminste, dat probeer ik :=
De eerste die ik kocht was de organicup die bij de Kruidvat verkocht wordt. Twee maten, en aangezien volgens de verpakking boven de 30 de gebruikt moest worden, die meegenomen. Die is dus veel te groot, wat vooral te merken is aan het feit dat hij gewoonweg niet open klapt. Kleinere maat geprobeerd, klapt met veel moeite open, maar gedurende het dragen wordt hij blijkbaar toch weer vaak dicht gedrukt.
Daarna op aanraden de ladycup besteld, maat S, maar die is nog steeds aan de grote kant en wordt ook soms weer dichtgedrukt :\
Dus mijn vraag is, weet iemand of er een nog kleinere is, en liefst behoorlijk stevig? Inhoud is niet belangrijk, ik kan met de ladycup maat S 10-12 uur doen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 07:14

De meluna small is 1/2 mm kleiner. (38-39 mm breed) Kleinere cups ken ik in ieder geval niet. Toevallig kun je die cups in 3 soorten verkrijgen, waaronder het sport model die dus heel stevig is. Daarnaast is er ook nog een keuze uit steeltjes/knopjes e.d. en zijn alle maten ook in een 'short' model te bestellen. Ik zou als ik jou was even cutecotton mailen met je ervaringen en waar je tegenaan loopt, die weten vaak wel het verschil tussen de verschillende cups en zo is de kans groter dat je meteen de goede koopt. :)
https://www.cutecotton.nl/catalog/produ ... ategory/4/
Afbeelding