Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:33

Lijkt best een dikke zool? Ze zien er comfortabel uit :)

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:47

horsii schreef:
Ik weet dat run2day en runnersword loopanalyses doen. Hun hebben meerdere vestigingen.

Met run2day heb ik erg goede ervaringen. Runnersworld juist niet. Toen ik net begon met atletiek raadden zij mij twee maten groter aan. Dat was zeker niet goed!
Je moet gewoon je eigen schoenmaat hebben. Twee maten groter slaat nergens op.
Het was Runnersworld in Eindhoven, misschien verschilt het per filiaal. Ik voelde mij daar vaak ook absoluut niet welkom.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:54

Met hardlopen heeft bijna iedereen minimaal 1 maat groter. Ik inderdaad zelfs 2 maten groter
Normaal heb ik maat 39/40 en al mijn hardloopschoenen zijn maat 41,5 en 42. In US maat is dat maat maat 9,5 van Asics en Salomon en maat 10 van Nike.

Dat het voor jou niet goed was kan, maar ik wil niet met mijn tenen tegen de voorkant zitten tijdens het hardlopen. Ik heb mijn 1e hardloopschoenen juist te klein gekocht bij R2Day, maat 41 van Nike en die zitten te krap.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:02

Horsii: <3 <3 (zo reageer ik op bijna alles war roze is ;) )

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:07

Ik Heb normaal 38.5/39
Van mijn asics trailschoenen maat 40.5 en nu van mijn nieuwe hardloopschoenen van nike maat 41.
Mijn eerste paar ooit te klein gekocht en continue pijnlijke en blauwe grote tenen.
Ik ben vandaag bij run2day Rotterdam geweest.
Fijn geholpen.

Ja ik vond deze met roze veel leuker als de zwart witte.

Mijn trail schoenen zijn ook deels roze.
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:08

Djilna schreef:
Lijkt best een dikke zool? Ze zien er comfortabel uit :)

Best een aparte dikke zool ja.
Ik vind het er een beetje raar uit zien nog haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:17

Kleur is ondergeschikt aan comfort inderdaad.

Mijn hardloop schoenen van asics zijn ook 2 maten groter. Nu maat 42/10. Normaliter 40

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:54

Mijn schoenen zijn ook een maat groter. Bevalt beter dan mijn vorige schoenen die iets kleiner zijn. Kom dan inderdaad met mijn tenen in de knel.

Vanmorgen een rustige training: les 7 van Evy. Ik had het er maar zwaar mee, terwijl ik in de training toch al veel verder ben. Zal wel het zware tafelen van gisteren en de temperatuur zijn geweest. Het was al vroeg warm! Toch 32 minuten 8.1 km per uur gelopen.

Er komen weer mooie schoenen en nog mooiere uitzichten voorbij! Iedereen is lekker aan het lopen!

Ik weet niet meer wie het schreef, maar ik zou als niet geoefende loper geen 2 dagen na elkaar gaan rennen: rust is noodzaak! Wandelen of fietsen oid kan wel. Lief zijn voor je lijf! :j

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:19

Zo ik heb het een en ander gemist zie ik....
Nelleke, die 8 km komt wel goed ik heb in 2013 16,2 gedaan dus qua conditie zit het er wel in. Moet alleen wel consequent 3x per week trainen dan zit ik zo aan de 8 km (vorig jaar heb ik de DtD by n8 ook gedaan en weet dat ik t kan met een keer wandelen tussendoor... eventueel als het niet te benauwd is kan ik hem gewoon uit lopen zonder te wandelen).

Horsii morgen weer hardlopen (ma wo vrij) zijn mijn hardloop dagen ik heb de rust nodig om te herstelleen... lees wel s mensen die dagelijks een rondje doen maar dan heb ik echt blessures en kan mijn enkel helaas niet aan....
Wat ik lees ga jij trouwens wel erg lekker... al op de 7,5 km lekker bezig...

Ik ben benieuwd wat mijn lijf morgen doet....

leuk om alles te lezen... die belt die ik steeds lees is er in goedkope vorm bij action toch?die heb ik thuis was €4,00

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:21

Goedemorgen allemaal!
Het is alweer maandag! Het is heerlijk weer. {:}

@Joyca: Heb je nu nog last van je voet of toch goed hersteld?

@Zucchero: Goed om een dag vrij te nemen! Volgens mij heb je een druk programma

@Dreamy: Klinkt als een fijne training! Super 2 x 7 minuten achter elkaar!

@Nelleke: Gaaf dat je een flip belt hebt gekocht! En is het handig? Prachtig daar in Basel! Heeft iemand een foto van je gemaakt?

@Engnie: Hoe waren je schoenen? Ik heb nog nooit van Hoka gehoord. Leuk dat je ze besteld hebt!

@Benangelique: Balen dat je schoenen niet geleverd kunnen worden! Vind je de Asics wel fijn?

@Horsii: Jammer dat je fijne schoenen het hebben begeven. Op zoek naar net zo’n fijn paar. Super leuk dat je aan canitrail mee gaat doen! 20 km, woowww!

Inderdaad wat een dikke zool van je nieuwe schoenen. Die zie je de laatste tijd wel meer volgens mij.

@Hyawatta: Let op je enkel.. Jammer dat je zus nu niet mee kan met hardlopen. Ik hou ook niet zo van die wilde koeien, zeker niet met de kleintjes er bij.

@LadyMadonna: Dat zal wel warm zijn in je lange broek. Lekker omhoog lopen richting het bruggetje.

@Juudith: Tussen weilanden door rennen/wandelen is ook zeker rustgevend! Mooi toch die vorderingen van je! Lekker van genieten.

Vanavond ga ik maar weer eens bootcampen (ook best wat hardlopen tussendoor), woensdag paardrijden en donderdag of vrijdag weer hardlopen! Volgende week doe ik aan 6 km run mee, dus nog even wat oefenen. Warmte maakt het inderdaad veel zwaarder. Het wordt wel mooi weer de komende week! (jammer dat ik gewoon moet werken) *\o/*

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:09

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig en ik zie leuke schoentjes voorbij komen!

Hier helaas even een dip. Mijn dochter heeft besloten dat 6 uur voortaan wel een mooie tijd is om op te staan :Z en hoewel ik haar wel weer terug naar bed stuur komt er van slapen nog maar weinig dan. Ik ben dus erg moe, probeer wel eerder op bed te gaan maar om bv. 22.00 uur val ik echt niet in slaap.
Nu heb ik vorige week gewoon door de vermoeidheid heen gelopen maar ik merk nu dat het me begint op te breken. Ik baal als een stekker want ik zat er lekker in en wou echt voor de 3x per week gaan, maar ja, wat doe je eraan.
Heb nu de druk er maar even af gehaald, ik bekijk per dag wel hoe ik me voel en of ik ga lopen en hoe ver. Hopelijk heeft ze gauw in de gaten dat 7.00 uur een mooiere tijd is en zijn we allemaal weer wat fitter!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:31

Phoe ik moest even flink bijlezen!

Nelleke leuk een flipbelt, al mee gelopen? Mooi zeg daar in Zwitserland. En wat leuk dat je vriend heeft meegelopen! Wil hij ook echt gaan opbouwen? Mijn vriendlief fiets wel eens mee, maar die zie ik nog niet zo snel gaan lopen haha. Maar goed, die heeft natuurlijk ook fysiek werk dus kan me voorstellen dat hij er niet op zit te wachten ook nog eens te gaan lopen na een lange werkdag.

Benangelique wat balen van je schoenen zeg! Maar degene die je nu hebt zijn wel gaaf! Veel loopplezier er mee :D

Horsii zooo 20km is nogal wat! Wel een gaaf doel!
Mooie schoentjes!

Fabienne wat een leuk gebied om te lopen!

Hyawatta dat ziet er ook uit als een leuk loopgebied!

LadyMadonna lekker bezig hoor! En ook al zo'n leuke omgeving :)

Judith inderdaad leuk toch om zo ergens naar toe te werken. Maar goede instelling ook dat als het tzt niet gaat om het ook gewoon niet te doen. Komt er wel weer wat anders toch.

Egnie fijn hoor nieuwe schoenen :)

Ann ik heb ook 1,5 maat groter hoor, ook aangemeten bij een hardloop speciaalzaak.

Zucchero haha zwaar tafelen, hoge temperatuur en hardlopen zijn geen goede combi :P

Anna dat is balen zeg, hopelijk komt ze snel weer in een normaler ritme.

Zo, ik ben weer bij geloof ik :D
Ik had vorige week nog een keer 4km gelopen in 20.05 / 12,13km/u. Ging lekker :)
Gisteren na het voeren van de paarden direct gaan lopen omdat het al behoorlijk warm was. Rustig begonnen aangezien ik geen warming-up had gedaan en eigenlijk net uit bed was. Ik heb totaal 5,5km gelopen (voor het eerst). Eigenlijk de hele tijd zo rond de 10,5/11 km/u, ik merkte dat ik op dat tempo het echt heel goed langer kon volhouden. De laatste ca 1200 meter tempo flink opgeschroefd naar zo'n 14 km/u. Dat was toch wel een behoorlijk stuk maar wel volgehouden! En toen even kapot haha. Was 5,5km in 29.12 minuten / 11,32 km/u. Kon in de app zien dat ik de laatste 1,5km in 7 minuten had gelopen, was ik wel blij mee :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:30

fabienne, ik had hiervoor ook asics. Vind het wel fijne schoenen. Nu zeker, want deze zijn lekker smal en ik 'klauw' dus niet zo met mijn voeten.

anna, gewoon blijven lopen. dan je tempo of afstand wat omlaag, maar van stilzitten wordt je alleen maar vermoeider is mijn ervaring.

haha daan, dat tempo van jou is toch bizar hoog hoor! dat hou ik echt geen 5,5k vol! ik ging met 5k in 30:17 al dood hihihi.

pff, ik begin me te knijpen zeg. 4 september moet ik 16.4k lopen over de afsluitdijk, maar ik heb nog nauwelijks lange duurlopen getraind. in frankrijk moet ik kijken hoe het gaat ivm de temperatuur en de mogelijkheden vanaf de camping. ik weet dat er een rondje is van 6k (volgens de website). Ik hoop dat ik die aan het einde vd vakantie gewoon 2x kan lopen...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:46

Nou na de laatste 1,5km was ik ook even stuk hoor :+ Ben zelfs even op m'n hurken gaan zitten om uit te hijgen haha. Maar het was ook wel lekker, even knallen. Nooit eerder zo gedaan en moet je ook niet te vaak doen denk.

Maar 16,4km lopen, dat zou ik dus echt niet trekken!! Succes met de training. Wel leuk in Frankrijk lopen, al zal het wellicht ook even wennen zijn inderdaad.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:01

Iedereen is lekker bezig! Anna, je komt vast weer uit dit dip-moment :):)

Vandaag een groot rondje gedaan! Was wel een beetje boos, het was al vloed dus ik moest wel door het zachtere zand. Dat rent zo poedersuiker en zo zwaar.. Maar I did it..
Zo maar ff genieten in de spa, lekker in de jacuzzi en sauna enzo :D
Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:18

Benangelique, balen van je blaren! Heb je fijne blarenpleisters? Die van compeed vind ik fijn. En 16,4 is echt een eind! Heb je een fijn schema om er naartoe te trainen? En lopen in het buitenland is juist heerlijk. Alleen soms even vroeg op om de warmte te vermijden.

Horsii, lekkere schoentjes. Leuke kleur ook.

Zucchero, goed dat je ondanks het zware tafelen en het warme weer toch lekker hebt gelopen. En 8,1 is prima toch?

DBiancaL, ben je niet bang voor blessures? Als je in 2013 een goede conditie had betekent dat niet dat je spieren en pezen nu niet hoeven te wennen toch?

Fabienne, nee ik had even pauze genomen en m'n telefoon op een boomstam gelegd. :+ Leuk dat je gaat bootcampen! Lijkt mij ook tof!

Anna79, wat jammer zo'n dipje! Komt vast goed. Lekker proberen bijtijds naar bed te gaan. Je kunt best je biologische klok iets bijstellen. Misschien helpt dat!

Daan, flipbelt nog niet gebruikt. Die is voor thuis. Kan ik de hondenriem en hondenkoek meenemen. Bob is ook aan het opbouwen maar loopt wat minder vaak. Die zit natuurlijk ook veel op kantoor dus die vind het juist wel lekker om even te lopen. Snap dat jou vriend dat wat minder heeft! :D
Hoe is het met je broertje? Al vooruitgang?
Lekker gelopen weer, wat een snelheid! Netjes hoor. Heb je al een doel? Wil je snelheid verhogen of afstand gaan verlengen?

Lekker bezig Dreamy! Flinke afstand heb je gedaan weer! En dat door het zware zand! Petje af!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:19

Ik ren overigens niet de hele 13km hoor, alleen de heenweg in etappes :)) (terugweg wel ook 2x paar minuten maar ik was echt op)anders zou ik veel te snel hebben opgebouwd. Wel snelwandelend terug :j

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:29

Ik had niet gedacht dat bij anderen 1 of 2 maten groter wel beter is. Fijn dat het bij jullie dan wel goed loopt en geen blessures bezorgd.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:56

Juist voorkomt ;). Menig loper is al wel een teennagel kwijtgeraakt door (te) kleine schoenen.. Ik wil echt dat mijn tenen de ruimte hebben. Ze moeten alleen wel goed blijven aansluiten bij je hak. En daarom is het belangrijk te kijken welk model schoen goed bij je past. Ik schuif dus amper in mijn schoenen. Heb met de trailruns incl hellingen boven de 10km die ik nu heb gedaan geen enkele last van mijn tenen gehad.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:32

horsii schreef:
Ik ben geslaagd voor nieuwe hardloopschoenen
Lichte anti pronatie schoen.
Zijn de Nike lunar glide 8 d geworden.
Hoewel mijn trail schoenen van asics erg fijn zitten vond ik de hardloopasics niet prettig zitten en van de andere gepaste schoenen weet ik het merk niet meer haha.
vind het geen super mooi model maar ze zaten het prettigst. Dus maar voor de kleur versie gekozen ipv saai zwart wit.

[ [url=m/9svT5A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is blijkbaar een heel nieuw model. Zie ze net op FB langskomen :)
Zie ook nu pas dat ze oranje beginnen en dan naar roze veranderen, mooi!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:43

Dreamy dat klinkt wel pittig, door het mulle zand! Laatste klinkt beter :D (spa, jacuzzi, sauna)

Nel ups en downs met m'n broertje. Hij/we gaan een lang traject tegemoet.
Uhm doel... niet echt eigenlijk. Vooralsnog blijf ik het leuk vinden om steeds een beetje verder en sneller te lopen :) Misschien dat ik een keer een wedstrijdje doe maar ik ben niet zo competitief.
In eerste instantie had ik overigens wel het idee een keer een estafette marathon met mijn zus te doen, dat lijkt me wel heel leuk. Maar of ik het echt zie zitten om 21km te lopen weet ik niet :+

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:47

Wooooww.. wat een lekker actieve topic;)
Ik ging er vandaag weer voor... ook een flipbelt (de goedkope versie maar werk denk net zo goed :))
over vandaag ben ik zeeeeeeer tevreden :) 4 km gelopen in 25 min dus het gaat weer de goede kant op :D die 8 km binnen een uur moet ook wel gaan lukken in september...

lekker bezig allemaal meer als 10 km vind ik de training altijd net ff te lang duren je moet dan echt dik een uur ervoor uit trekken.. nu kan dat wel maar straks met de kortere dagen vind ik dat toch iets lastiger....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:05

WoW Bianca, dat is best snel toch?!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:55

jah eigenlijk wel :)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:06

@ Horsii pretty shoes! leuk kleurtje zo! Ben benieuwd hoe ze je bevallen.

@ Fabienne1 jaa klopt hoor het loopt wel heerlijk rustig, en als ik de landweggetjes pak, kom ik alleen het eerste stukje vaak iemand tegen, daarna niet meer! ideaal!

@anna79 balen van je dip! Das best vroeg 6 uur! Hopelijk snapt ze snel dat 7 uur beter qua tijd is haha!

@daan_O jaa klopt, mocht het niet lukken dan zien we een andere keer wel weer. Vind het wel een mooie motivatie om naar toe te werken.
Jij bent ook goed bezig zeg! Handig dat je een beetje een tempo hebt waarvan je weet dat je het makkelijk langer vol kunt houden!

@benangelique oe is dat die loop waar ze elke keer reclame voor maken op de radio? Succes met de voorbereiding nog!

@Dreamy oh dat lijkt me erg zwaar door het zachtere zand! Knap dat je het gedaan hebt! Haha en groot gelijk dat je nu even gaat genieten van de spa enzo!

@DBiancaL Lekker bezig zeg!

Ik heb gister met vriendlief en de hond gewandeld vanaf ons huis naar mijn ouders. 7km in hebben er precies een uur over gedaan. Hebben even een paar keer gestopt om de hond wat te laten drinken.

Vandaag les 6 van evy. Vergeten medicijnen te nemen voortijd dus was even iets zwaarder, maar heb t volgehouden. Puck (de hond) eens meegenomen. Hij vond het naar mijn idee ook wel leuk, en liep niet in de weg!
Afbeelding