Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JoskaH schreef:Na vanochtend een intake bij de psycholoog vna het revalidatiecentrum, is besloten dat ik moet worden opgenomen. Dus vandaag of morgen komen ze kijken of dit direct moet of een paar dagen mag wachten. Eng, maar het voelt toch best veilig. Ik vind het heel lastig te verwerken maar ben blij met de hulp.
CalipsoLover schreef:[naam] schreef:Na vanochtend een intake bij de psycholoog vna het revalidatiecentrum, is besloten dat ik moet worden opgenomen. Dus vandaag of morgen komen ze kijken of dit direct moet of een paar dagen mag wachten. Eng, maar het voelt toch best veilig. Ik vind het heel lastig te verwerken maar ben blij met de hulp.
Hoe gaat het ondertussen met jou?
JoskaH schreef:CalipsoLover schreef:Hoe gaat het ondertussen met jou?
Niet goed, ik ben heel leeg en emotieloos. Als ik iets voel, is het of een zwarte bui waarin ik gedachteloos mezelf móét doden/pijn doen of een bui waarin mijn kwijtgeraakte ziel even opduikt, zij brengt emoties en gaat weer weg.
Ik weet niet zo goed meer wat ik wil, het maakt me amper wat uit. Het leven kost me ontzettend veel energie. Van mij hoeft het niet meer, ik volg maar therapie omdat anderen me niet kwijt willen. Ik ben mezelf al kwijt, dus zie het gewoon niet zitten. Enkel op momenten dat mijn ziel opduikt heb ik enigszins het idee dat het ergens, ooit, na heel lang vechten, misschien goed kan komen.
pateeke schreef:Soms zit je zo diep dat je alle hoop verliest. Terwijl je die hoop zo hard nodig hebt om verder te kunnen gaan en te blijven vechten.
Maar je geeft aan dat je af en toe toch nog een klein lichtpuntje ziet, ziet dat als je lang blijft vechten, het misschien toch nog goed komt. Dat vind ik wel al positief, al iets en ben blij dat je die momentjes toch ook nog (beperkt) hebt.
Je lijkt het gevoel te hebben dat je enkel nog leeft voor anderen en niet meer voor jezelf. Anderen willen jou niet kwijt (wat natuurlijk ook een mooie boodschap naar jou is: ze geven om jou, zijn blij dat jij er bent) en willen daarom dat je blijft vechten tegen de problemen die je ervaart.
Hoewel er een zeker taboe rust op gevoelens van niet meer verder willen, geen toekomst meer zien en er behoorlijk wat druk ligt op 'gelukkig zijn', heb je wel het recht om die gevoelens te ervaren! Ik hoop dan ook dat je iemand hebt bij wie je die gevoelens kwijt kan zonder je er schuldig of beschaamd over te voelen en die er onvoorwaardelijk voor jou is en écht naar jou luistert.
Veel succes en sterkte iig.
CalipsoLover schreef:pateeke schreef:Soms zit je zo diep dat je alle hoop verliest. Terwijl je die hoop zo hard nodig hebt om verder te kunnen gaan en te blijven vechten.
Maar je geeft aan dat je af en toe toch nog een klein lichtpuntje ziet, ziet dat als je lang blijft vechten, het misschien toch nog goed komt. Dat vind ik wel al positief, al iets en ben blij dat je die momentjes toch ook nog (beperkt) hebt.
Je lijkt het gevoel te hebben dat je enkel nog leeft voor anderen en niet meer voor jezelf. Anderen willen jou niet kwijt (wat natuurlijk ook een mooie boodschap naar jou is: ze geven om jou, zijn blij dat jij er bent) en willen daarom dat je blijft vechten tegen de problemen die je ervaart.
Hoewel er een zeker taboe rust op gevoelens van niet meer verder willen, geen toekomst meer zien en er behoorlijk wat druk ligt op 'gelukkig zijn', heb je wel het recht om die gevoelens te ervaren! Ik hoop dan ook dat je iemand hebt bij wie je die gevoelens kwijt kan zonder je er schuldig of beschaamd over te voelen en die er onvoorwaardelijk voor jou is en écht naar jou luistert.
Veel succes en sterkte iig.
Dit inderdaad, beter had ik het niet kunnen verwoorden.
Hier gaat het ondertussen ook weer wat minder, had een heel goede week gehad maar vandaag werd ik weer wakker met een dipje. Voel me heel futloos en zelfs ziek. Maandag ook enorm liggen overgeven zonder enige verklaring, voelde me niet ziek, alleen misselijk. Ben er wel zelf uitgekomen dat ik hyper sensitief ben, alhoewel mijn moeder dit al lang wist. Nu ook examens wat het eeecht niet beter maakt maar moet er door zijn dit jaar. Ook nog altijd geen geschikte therapeut gevonden. Lange zoektocht, iets te lang naar mijn goesting...
CalipsoLover schreef:@Phoya: Ben na het overgeven ook een dagje thuis gebleven. Same here, water kon ik ook totaal niet binnenhouden. Is echt overgeven tot je maag leeg is... Vandaag voel ik me ook heel misselijk, maar heb nog niet moeten overgeven. Heb het ook nog geen duwtje in de rug gegeven, want vanaf ik 1 keer overgeef, stopt het niet. Vind het alleen heel rot dat ik hier met mijn vriend ook niet goed over kan praten, of toch weet ik totaal niet hoe. Ik praat er sowieso niet graag/moeilijk over maar hij heeft geen idee hoe hard dit mijn leven beïnvloed...
CalipsoLover schreef:@Phoya: Ben na het overgeven ook een dagje thuis gebleven. Same here, water kon ik ook totaal niet binnenhouden. Is echt overgeven tot je maag leeg is... Vandaag voel ik me ook heel misselijk, maar heb nog niet moeten overgeven. Heb het ook nog geen duwtje in de rug gegeven, want vanaf ik 1 keer overgeef, stopt het niet. Vind het alleen heel rot dat ik hier met mijn vriend ook niet goed over kan praten, of toch weet ik totaal niet hoe. Ik praat er sowieso niet graag/moeilijk over maar hij heeft geen idee hoe hard dit mijn leven beïnvloed...
Phoya schreef:CalipsoLover schreef:@Phoya: Ben na het overgeven ook een dagje thuis gebleven. Same here, water kon ik ook totaal niet binnenhouden. Is echt overgeven tot je maag leeg is... Vandaag voel ik me ook heel misselijk, maar heb nog niet moeten overgeven. Heb het ook nog geen duwtje in de rug gegeven, want vanaf ik 1 keer overgeef, stopt het niet. Vind het alleen heel rot dat ik hier met mijn vriend ook niet goed over kan praten, of toch weet ik totaal niet hoe. Ik praat er sowieso niet graag/moeilijk over maar hij heeft geen idee hoe hard dit mijn leven beïnvloed...
Misschien toch wel verstandig om het er wel een keer serieus met hem over te hebben, is wel belangrijk zodat ook hij er rekening mee kan houden. Leg hem gerust uit hoe teveel spanning, stress, pijn, verdriet ervoor kan zorgen dat je lichaam er heftig op reageert. Je hoeft het niet met iedereen te delen. Maar je vriend misschien wel.
Joolien schreef:CalipsoLover schreef:@Phoya: Ben na het overgeven ook een dagje thuis gebleven. Same here, water kon ik ook totaal niet binnenhouden. Is echt overgeven tot je maag leeg is... Vandaag voel ik me ook heel misselijk, maar heb nog niet moeten overgeven. Heb het ook nog geen duwtje in de rug gegeven, want vanaf ik 1 keer overgeef, stopt het niet. Vind het alleen heel rot dat ik hier met mijn vriend ook niet goed over kan praten, of toch weet ik totaal niet hoe. Ik praat er sowieso niet graag/moeilijk over maar hij heeft geen idee hoe hard dit mijn leven beïnvloed...
Ik wil je toch aanraden om erover te praten, of laat hem anders eens dit topic lezen. Dan is er vast genoeg stof tot praten. STeun van je naaste is zo fijn, en hij hoeft niks voor je op te lossen he, hij hoeft er alleen maar te zijn, je vast te houden, lief te hebben. Want dat kun je goed gebruiken als je je zo slecht voelt.
CalipsoLover schreef:Hij wist tot een week geleden niet echt dat er iets aan de hand was (we zijn nog niet lang samen), hij merkt soms wel dat ik heel wispelturig en opeens heel afstandelijk en onzeker kan reageren. Heb het hem dan vorige week gezegd dat het niet zo goed gaat met mij al een hele lange periode. Hij reageerde hier toen heel goed op, en zei dat hij me ging steunen wat dan ook. Maar ik vrees dat hij echt geen idee heeft wat voor een enorme impact dit heeft en wat voor een enorme rugzak ik meedraag. Ik kan het de ene moment heel erg naar mijn zin hebben met hem, en het andere wil ik zo snel mogelijk terug alleen zijn. Ik trek alles continu in twijfel en twijfel ook of ik er goed aan doe om nu überhaupt een vriend te hebben. Ook al is hij heel erg lief en zorgzaam.