Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:20

oei. Ik hoop dat ze gedaald zijn.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:20

En dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:21

Ik weet niet wat je beter kunt hopen in dit geval :\
Misschien is het juist wel beter als een ontsteking nu echt doorzet, dan is het misschien daarna eindelijk allemaal opgelost %)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:24

#) :oo thuis!
Serieus :7

Wil je dat?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:29

Ik wil overigens zelf naar huis, ik moet niet. :)

Maar als er echt een infectie is zou dat nu wel te zien moeten zijn in mijn bloed.

Maar ik lig hier bijna hele dagen in bed, wat niet goed voor m'n darmen en hoofd is. Darmen liggen stil en die komen pas weer echt op gang als ik ga bewegen. Hoofd moet wennen aan de nieuwe druk.

Ik denk dat ik hier niet vooruit kom en zeker niet beter ga worden. Heb onwijs veel pijn, maar pijn bestrijding is thuis beter (hoe ironisch ook). Ook geen chirurgen meer die tig keer in mijn buik gaan zitten porren, wat ongelooflijk veel pijn doet.

Kijkoperatie mag ik wel voor kiezen n maar geeft wel ontzettend veel risico's. Ze zijn t ermee eens dat t niet goed gaat, ook niet beter wordt en ik wel echt ziek ben. Ondanks dat niet alle uitslagen dat aan geven.

Chirurgen zijn overigens top mensen en overleggen heel goed alle mogelijkheden. Waar zij aan denken (darm perforatie, maar dan heel klein waarvan de kans groot is dat die zelf geneest).

Kijkoperatie kunnen ze altijd doen, de kans dat ze t gaatje vinden is klein zodat ze die dicht kunnen maken. Andere kant geeft een kijk operatie bij mij grote risico's, omdat ik nu 8 keer in mijn buik geopereerd ben. Dan nog de risico op infectie in verband met e drains.

Het is dus wederom kiezen tussen kwade. En ik denk dat ik thuis beter af ben. Anders ben ik zo ook weer terug. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:32

Wat geeft de blinde darm er nu uit halen / darmperforatie kijkoperatie nu voor extra risico quir?

Bloed hoeft niets te zeggen.
Jammer dat ze daar vaak op af gaan.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:56

Door de vele operaties is de kans enorm dat er veel verklevingen in de buik aanwezig zijn. Als de buik dan opgeblazen wordt kan t kapot getrokken worden. Ze kunnen dan ook heel weinig zien, dus kans is heel groot dat ze alsnog de buik helemaal open moet.

Grootste risico is infectie, is altijd al groot. Nu met de drains is dat risico enorm, met weer hersenvlies ontsteking tot gevolg.

De risico's zijn dus vele malen groter dan dat ze er waarschijnlijk mee kunnen bereiken. Gezien de kans ook groot is dat ze niets kunnen vinden of zien.

Er is dus geen goede keus op dit moment.

Bloed is inderdaad niet alles zeggend, maar die was wel afwijkend.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:02

Wat een gedoe joh! :(:) echt onvoorstelbaar!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:03

-O-
Eigenlijk blijf je zo gewoon in een cirkel ronddraaien...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:05

Maar je kunt onder begeleiding van een fysio in het ziekenhuis toch ook in je eigen tempo gaan bewegen?? Ik snap dat het thuis voor je prettiger is, zo zou iedereen denken maar als ze acuut in moeten grijpen ben je thuis niet op de juiste plek. Ik vind het risico om naar huis te gaan, juist in jouw geval, heel groot. Waarom, omdat je zo'n bikkel bent, iedereen had moord en brand geschreeuwd maar jij knippert met je ogen. Doktoren zijn er wel van overtuigd dat er iets aan de hand is maar misschien worden ze qua pijn misleid omdat jouw pijngrens blijkbaar erg hoog ligt. En dat kan in je nadeel werken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:20

Ben benieuwd wat het gaat worden Quir :j
Ik snap wel dat je naar huis wilt, meer rust, meer je eigen ding doen. Als je al zoveel met je lichaam hebt meegemaakt weet je meestal zeer goed te pinpointen wanneer er ingegrepen moet worden. Succes nog even met het wachten op de uitslagen!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:26

Hoe gaat het nu met de druk in je hersenen eigenlijk? Is die nu wel minder geworden na de operatie? Kan het ook zijn dat die drain juist vocht naar de hersenen brengt/bracht ipv andersom, door die hoge druk in je buik? Ik zeg maar wat hoor :Y)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 15:40

Fysio krijg ik niet, heb ik geen indicatie voor. :)
Dat kan ik ook goed zelf, maar hier in t ziekenhuis geen stimulans. Net wel even met vriendlief naar buiten gewandeld, maar t gaat moeizaam.

Uitslagen heb ik nog steeds niet. Chirurgen ook niet meer gezien. Dadelijk even vragen wat bloed doet/gedaan heeft, maar hoop lekker naar huis te kunnen. Ben er helemaal klaar mee. Liever thuis pijn lijden, is t sowieso ook wat rustiger dan hier.

Ik ben ook niet meer nuchter, dus vandaag OK wordt t sowieso niet meer. Hooguit morgen dan...

Druk in mijn hoofd gaat wel goed. De drain vanuit de hersenen heeft een klep, daar kan t dus niet van de buik naar t hoofd stromen. Die andere weet ik eigenlijk niet... Zitten geen kleppen of iets dergelijks in.

Net een heel zwaar pakketje gekregen. Doos vol met paarden boekjes. <3
Heeel erg leuk! :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 16:00

Crp is gedaald, leuco's (witte bloedcellen) gestegen en dus ook te hoog...

Wat nu...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:05

Wat zegt jou gevoel?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:06

:(:) Hopelijk actie nu.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 16:10

Dat ik het echt niet meer weet...

Oordeel van de chirurg maar afwachten, maar denk dat dat morgen gaat worden.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:44

Jeetje, wat een gedoe weer. Ik hoop echt dat je snel naar huis mag Alice. Het mag nu wel eens klaar zijn allemaal.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:44

Pff wat balen Quir. Kan me goed voorstellen dat je op dit moment alleen maar naar huis wil, maar zolang je bloed nog niet ok is zou ik toch daar blijven denk ik :(:)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:53

Wat zeggen die waardes? Ik ben er niet in thuis...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 17:40

Zijn infectie waarde. Vooral crp is van belang, dus op zich is dat wel goed teken dat die verder daalt. Leuco's zijn witte bloedcellen.

Die zijn te hoog, maar niet extreem.

Besloten vannacht sowieso nog te blijven. Morgen goed gesprek met de chirurgen en dan maar even aan kijken. Kijk operatie zie ik denk ik voor nu vanaf. Risico's zijn veel te hoog, kans op profijt veel te laag. Of t een goede keuze is of niet, zal ik nooit weten.

Maar ik wil eerst verder herstellen van deze operatie en dan mag later die blinde darm er alsnog uit. Met een open buik operatie dan wel.

Kans is groot (voor nu aannemelijk) dat het een (kleine) darm perforatie is, maar al herstellende is of zelfs al dicht is.

Vind t heel moeilijk, maar denk dat t zo beter is. Morgen dan als t goed is naar huis en thuis goed in de gaten houden. Koorts of ernstige toename van pijn is contact opnemen. Verder ga ik thuis beter op mijn plaats zijn. :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:44

Pfff.. Waardeloos zeg. Op zich positief dat de CRP gedaald is, maar nog steeds niks geen duidelijkheid over wat het nu precies is.. -O- Ik hoop dat je thuis verder kunt herstellen en dat je langzaamaan nou echt eens opknapt! :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:22

Ik snap heel goed dat je graag naar huis wil,ik vind het ook niks om in een ziekenhuis te liggen.
Toen ik na de operatie van de tumor wakker werd,heb ik gelijk gegeten en hoppa naar huis.Dat was een uurtje later na de operatie.
Thuis zijn doet je veel goed.
Sterkte Quir,ben ook heel benieuwd wat ze morgen gaan doen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 18:35

Chirurg kwam net nog langs (net poging tot eten aan t doen :') ).

Wij en zij zijn t er over eens dat operatie nu meer slecht dan goed gaat doen. Daarnaast herstel je thuis beter en sneller dan in t ziekenhuis. Dus morgen met goede pijnstilling lekker naar huis.

Ik blijf nu bij deze artsen voor mijn buik, ook in de toekomst als die buik problemen blijft geven. Wat wel verwacht wordt, omdat op de OK tafel mijn buik al heel slecht was. Wat de operatie zelf nog vele malen erger gemaakt heeft.

Ze wilde ook serieus overwegen om over een tijdje die blinde darm eruit te halen (waar ik tot nu toe altijd een harde nee tegen kreeg).

Dus ik ga met een goed gevoel morgen naar huis. Fijne mensen die t goed oppakken en serieus nemen. Dat voelt fijn en goed. :)

Nu pas ook dat ik er echt achter sta, want ik wist t gewoon echt even niet meer.

Morgen dus naar huis! En dan contact opnemen voor de merrie, dat zal me ook ontzettend goed gaan doen! Al kan ik haar maar gewoon elke dag een knuffel geven of gewoon even poetsen. <3
Dus hopelijk wordt ze goedgekeurd!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:26

Fijn ! Quir,morgen lekker naar huis.Je eigen fijne en veertrouwde plekje.