Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lous schreef:Wat hebben jullie allemaal dunne tongetjes zeg. Mijn eerste staaf was 25 mm, na het wisselen 18mm en nu 16mm
Ik zou dat laatste echt doen. Want het is echt verre van comfortabel zo'n lange staaf in je mond, en nog eens een aardig risico voor je tanden.
Jennifuur schreef:Hi!
Ik wil graag in beide oren twee extra gaatjes laten zetten, gewoon in mijn oorlel maar dan hoger dan de normale die er al inzitten. Wat raden jullie aan, ik weet dat piercen bij alles het beste is, maar het is in vergelijking zo duur, terwijl het opzich moet kunnen, schieten in je oorlel. Lijkt me dan. Ben benieuwd naar jullie meningen
Jennifuur schreef:Hi!
Ik wil graag in beide oren twee extra gaatjes laten zetten, gewoon in mijn oorlel maar dan hoger dan de normale die er al inzitten. Wat raden jullie aan, ik weet dat piercen bij alles het beste is, maar het is in vergelijking zo duur, terwijl het opzich moet kunnen, schieten in je oorlel. Lijkt me dan. Ben benieuwd naar jullie meningen
Citaat:Een oorbel is te bot om effectief te kunnen piercen, het scheurt zijn weg door je oorlel heen, en dankzij dit vergevende weefsel komen we er vaak toch goed mee weg.
Maar de dame of heer met het pistool in de hand verdient ook aandacht! Over het algemeen mag je er bij een erkende piercingzaak vanuit gaan dat je gepiercet wordt door iemand met degelijke kennis van de menselijke anatomie, een gedegen EHBO opleiding en de gebruikelijke inentingen tegen bepaalde ziektes. Daarnaast is een piercer iemand met minimaal 1 jaar effectieve pierce ervaring, en zijn er cursussen gevolgd voor professioneel piercen, sterilizatie en hygiene en het runnen van een zaak. Geen dingen die je in een normale bijouterie of drogist tegen komt.
De adviezen voor de nazorg zijn ook niet altijd even denderend. Alcohol is te heftig voor verse piercings, het verstoord en irriteerd eerder dan dat je lichaam het wondje rustig kan helen, en ronddraaien is al helemaal funest voor een genezend huidbuisje; je maakt het eerder weer kapot dan dat het bijdraagt aan de genezing. Jammer, want daardoor vormt zich ook onnodig littekenweefsel.
De oorbelletjes die gebruikt worden zijn over het algemeen ook niet geschikt voor nieuwe piercings. De studs zijn te kort, de achterkantjes houden te veel viezigheid vast en zijn lastig schoon te maken. Als je zo'n pechvogel bent die een opgezwollen oorlel krijgt, is er een kans dat je nog veel meer ellende te wachten staat doordat het achterkantje in je oor kan verdwijnen.
Shenavallie schreef:Vrijdag gaat er bij mij weer eentje bij. Ik wilde de riem van Orion (tragus, IC en helix), maar omdat ik eerst nog een oude piercing opnieuw had laten prikken kwam mijn lijntje niet mooi uit. Dus vrijdag gaat de laatste ster van Orion op de juiste hoogte erin en dan in de oude een ander kleurtje of een heel klein steentje.
Skessa_ schreef:Ik zou Studux ook wel durven hoorDie oorbellen die ze voor schieten vroeger gebruikten waren ook 1.2 mm, dus zal bij studux ook wel zijn. Kun je er als nog piercings in doen.
Ooooh das wel ff leuk! Krijg net een mailtje van Piercingmania dat als ik mn account opnieuw registreer (nieuwe website) ik € 10,- shop te goed krijg![]()
![]()
![]()
Skessa_ schreef:Ik zou Studux ook wel durven hoorDie oorbellen die ze voor schieten vroeger gebruikten waren ook 1.2 mm, dus zal bij studux ook wel zijn. Kun je er als nog piercings in doen.
Ooooh das wel ff leuk! Krijg net een mailtje van Piercingmania dat als ik mn account opnieuw registreer (nieuwe website) ik € 10,- shop te goed krijg![]()
![]()
![]()
_Daniella schreef:Dan ben ik benieuwd wat voor achterkantje en lengte je krijgt bij een piercer.
Degene die ik nu heb gekregen zijn namelijk heel anders dan reguliere oorbellen, lengte is een stuk langer en achterkantje is anders, ook kan ik deze niet strakker doen zoals andere oorbellen.
Voor mij vond ik dit dikke prima, titanium oorbellen, 25,- samen ipv 40/50 (per oor!) En geen klachten
Natuurlijk moet ieder voor zich bepalen wat hij/zij wil maar puur in de lel zou ik dit gewoon kunnen adviseren
_Ekenna schreef:Skessa_ schreef:Ik zou Studux ook wel durven hoorDie oorbellen die ze voor schieten vroeger gebruikten waren ook 1.2 mm, dus zal bij studux ook wel zijn. Kun je er als nog piercings in doen.
![]()
![]()
Mijn 4 paar oorbellen (bij verschillende juweliers) zijn echt niet geschoten op 1.2 mm, maar gewoon op 0.8. Ken ook niemand met 1.2 geschoten oorbellen.
Studexen zou ik ook prima durven, maar ik zou het nooit meer doen of aanraden. Ze worden te snel te makkelijk scheef geschoten._Daniella schreef:Dan ben ik benieuwd wat voor achterkantje en lengte je krijgt bij een piercer.
Degene die ik nu heb gekregen zijn namelijk heel anders dan reguliere oorbellen, lengte is een stuk langer en achterkantje is anders, ook kan ik deze niet strakker doen zoals andere oorbellen.
Voor mij vond ik dit dikke prima, titanium oorbellen, 25,- samen ipv 40/50 (per oor!) En geen klachten
Natuurlijk moet ieder voor zich bepalen wat hij/zij wil maar puur in de lel zou ik dit gewoon kunnen adviseren
40/50 euro per oor?Lijkt me vrij sterk moet ik eerlijk zijn. Dan zijn ze nog duurder dan de gemiddelde kraakbeen piercing... Bij mijn piercer zijn ze 17,50 per oor.