Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:10

gribaldi schreef:
MevrouwtJ schreef:
Ja ik ben van witbrood overgegaan naar volkorencrackers(krijg volkorenbrood niet door m'n strot) met af en toe een witte snee brood. Van COLAAA naar water en thee en ik eet geen vette tussendoortjes meer. Ook ben ik veel meer gaan bewegen, dus ben benieuwd hoe het gaat uitpakken :)

Haha nou dat wordt de hele dag yoghurt eten :))

Nou dan zeg ik dat je goed bezig bent hoor! :j +:)+

Dankje! *\o/*

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:11

Om die reden heb ik nu dus nootjes in huis. Voor mijn gevoel "snack" ik dan toch nog een beetje mee.

Weet zelf echt dat ik een wijntje/ druivensapje nooit zal laten staan, gelukkig passen nootjes daar prima bij.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:16

Ik heb inderdaad wel al eens ervaren dat ik van mezelf weer eens een stukje chocolade mocht na een paar weken niks slechts. Toen vond ik het helemaal zo bijzonder niet meer als ik eerst vond. Kon ook gewoon het moment zijn want later vond ik het weer des te lekkerder :o

Mijn dag is niet zo heel goed, maar mijn hele mond was verdoofd. Moest vanochtend naar de tandarts. Inmiddels is de verdoving uitgewerkt maar heb een enorm stijve kaak, eten is niet leuk zo...

O: Schaal volle yoghurt met maca
L: Twee grote peren op kleine stukjes
A: Vers gemaakte macaroni

Heb wel multi vitaminen geslikt en omega 3-6-9, dus zal niet veel tekort komen kwa micro's. Voor de tv vanavond misschien nog proberen wat pap (griesmeel of havermout of iets dergelijks) op te eten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:09

Kiwi_ schreef:
6 kilo in een week? Wat heb je daar precies voor gedaan?

Ik heb mijn gezonde eten na een hele slechte dag weer goed opgepakt gelukkig. Zou alleen sneller resultaat willen zien -O-

Uhm, nou kijk, ik heb idd best wel heeel veel overgewicht. dus dat zal het eerste wel zijn. daarnaast ben/was ik best wel iemand die makelijk een pak koekjes weg kon vreten (dagelijks als het moest)

naja nu doe oik het dus niet meer. ik probeer zo rond de 1000/1100 kcal per dag te zitten met de app. dat lukt me ook aardig. soms zit ik zelfs onder de 1000. voor de rest smoothies maken en ik heb de hele week nog geen frisdrank gehad op 1 glas van dat ouderwetse aanmaakroosvice na.

En echt aanzienlijk minder brood mee op een dag. voor school nam ik altijd 6 mee (lees 7.00 weg, 17.30 thuis) naja nu neem ik gewoon 2 op reserve mee en voor de rest dus fruit. en niet meer ff snel naar de albert heijn of snackbar

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:14

Ik kan wel merken dat mijn maag kleiner is geworden sinds ik ben begonnen met gezonder en minder eten.

Sapvasten gaat nu prima trouwens. Voel me alleen wel erg moe rond 16.00 a 17.00 uur. Echt zo'n dip..

Wat wel jammer is, is dat mijn darmen nog niet zoveel goeds doen. Maar heb dinsdag weer afspraak met de huisarts.

Als ik zaterdag weer ga opbouwen ga ik eerst weer heel fruit en hele groenten eten. En ik heb zin in een glas melk :o

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:40

Ik moet morgenavond voor mezelf koken. Iemand lekkere en gezonde suggesties? :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:57

Mag ik mij hier ook melden, ik wil een paar kilo afvallen maar heb een schop onder mijn kont nodig! Alvast dank!

Vandaag
O: 2 kiwi's met 125g magere yoghurt
L: 2 sneetjes zelfgemaakt bruin brood met 2 plakjes hesp + een tas bouillon
T: 4 droge cracotte
A: klein stukje gebraad, 2 krieltjes en veel gekookte witloof
T: 4 paaseitjes en 2 Senseo chocochinos met een vleugje melk
1140 kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:06

Ik zou beginnen met meer eten Rhine.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:08

Goeiemorgen! Heb echt even geen tijd meer gehad om bij te lezen :( Misschien vanavond en anders zaterdag!

Vanmorgen wel een kleine domper. Ik was 0,5 kg aangekomen -O- Maar eigenlijk ook niet heel raar na de afgelopen week...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 08:33

Balen zeg Tara! :(:)

Ik had gisteren een goede dag, al zeg ik het zelf!
O: 2 boterhammen met pindakaas
T: pakje crackers
L: 2 boterhammen met kaas en een Toscaanse tomatensoep
T: banaan
A: gebakken aardappelpartjes met Chinese groentemix, een gehaktbal, wat broccoli en sla met komkommer, bieslook en ei. Hele mond vol, maar heb een normaal bord vol gehad :D
T: melkchocolade paaseitje
B: 8 km wandelen (samen met m'n vriend :) )

Vandaag zal het er iets anders uitzien!
Maar daar ga ik nog over nadenken :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:43

Sabini schreef:
Even een vraagje voor iedereen die zo goed bezig is :D :
Hebben jullie dat ook... dat, als je al een tijdje bezig bent met gezond eten, je chocola, gebak en snoep helemaal niet meer lekker vindt? :o

Nooit eerder met een dieet gehad.
Nu met suikervrij eten wel. Na 4 f 5 weken bijna suikervrij eten dacht ik mezelf te trakteren op een lekkere lentevla. Ik ben namelijk echt een toetjesmens :Y)
Kwam thuis en pakte voor mezelf een heerlijk grote bak vla.

Na 2 happen heb ik de rest weggegooid. Wat een vieze zoete troep!!!
Let wel: ik was altijd een enorme zoetekauw, aardbeien waren nooit zoet genoeg, ik dronk suiker met koffie en de zoetste taarten waren nog niet zoet genoeg.
Maar ik denk dat als ik vla niet eens meer kan handelen nu, dat ik niet eens gebak of snoep hoef te proberen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:02

_Yasmine_ schreef:
Ik kwam deze site tegen FollowFitGirls Food
Staat eventueel een sportschema, maar ook info over tussendoortjes (en pindakaas!)

Yoghurt it is! }:0

Nice! Ik ga die april abs challenge maar eens proberen :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:04

Kayleigh_ schreef:
gribaldi schreef:
Leuke site _Yasmine_ :)

Staan heerlijke recepten op heb er al een aantal gemaakt die daar op staan.

Maar dan wel de pure chocolade vanaf 70% Kayleigh_ ;)

Ik zou dan toch kiezen voor melkchocolade als voedingswaarden me toch al niet meer zouden uitmaken. Van melkchocolade kan je caloriegewijs veel meer eten dan van puur 70% en hoger :P

Het was maar een voorbeeldje natuurlijk. Ik vul m'n caloriebehoefte uiteraard liever met voeding waar wel de stoffen inzitten die ik nodig heb :D

Haha ja wat dat betreft heb je inderdaad gelijk :')

Ik mag iets meer kcal eten om nog beter vet te gaan verbranden, maar dat hadden jullie me ook al verteld :+
Vanmiddag gaan we er weer tegen, gisteren is sporten alles mee gevallen :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 09:05

Ik merk het ook wel.
Vind sinas erg zoet tegenwoordig..
Ook vind ik de pure paaseitjes ineens jummie. Raaaar :+

Maar ik denk dat je gewoon gedeeltelijk/helemaal van je suiker verslaving af komt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:11

Ik vond vroeger Sisi No Bubbles altijd heel lekker. Nu drink ik sinds een maand of wat alleen maar water en thee (en af en toe een multivitaminesapje), opeens was het echt heel vies :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:48

Heb weer een lekker receptje haha :D
Eenvoudig ook!
Voor 2 personen; 200 g kipfilet (grofweg 1 filet) op dunne plakjes snijden, twee teentjes knoflook een beetje fruiten en dan 200 gram champignons en de kip erbij. Bakken tot de kip goed is, wat peper en zout erbij, vervolgens 400 gram chinese roerbakgroenten erbij. Als dat gaar is 5 of 6 eieren en tadaa je hebt foe yong hai :)) Met zoetzure saus erbij natuurlijk :9

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:04

Moet dan wel aardig veel zoetzure saus bij of niet? Klinkt wel erg lekker!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:21

Vind dat er bij fitgirl veel word gehamerd op buikspieren, terwijl cardio veel belangrijker is om een sixpack te krijgen.

Pindakaas dacht ook altijd dat dat gezond was.

5 tot 6 eieren? met eigeel?? pff dat is wel veel cholesterol ect.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:29

Je eet ook niet alles zelf op. Het zijn waarschijnlijk wel 3 porties :) Dan valt het dus wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:10

En wat is er mis met cholesterol?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:17

Volgens mij zijn alle spiergroepen pakken goed voor een pack... je wilt toch dat uit eindelijk alle verhoudingen kloppen ?

Klinkt als een goed recept Bizzybijtje :j

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:54

Er is niks mis met cholesterol zodra je niet teveel hebt?

Ik heb een vraagje dames. Ik zag net een berichtje over het aantal calorieën en vet verbranden. Ik zit nu ongeveer op de 1200
calorieën per dag. Als ik sport en ik verbrand bijvoorbeeld 400 calorieën, mag ik die extra eten. Dus in principe 1600 dan, maar je hebt het weer verbrand. Is dit voldoende of zou ik meer moeten eten?

En Ik ga vanavond voor het eerst sinds tijden weer stappen en wijntjes drinken(doei calorieën boehoe :+) heeft iemand van jullie een idee voor een goede gezonde bodem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:29

Ymke_Z schreef:
Vind dat er bij fitgirl veel word gehamerd op buikspieren, terwijl cardio veel belangrijker is om een sixpack te krijgen.

:+ Zijn 2 a 3 porties. Als ik een omelet maak doe ik er ook 2 of 3 eieren in.

Hoeveelheid zoetzure saus moet je zelf weten :j Ik pakte niet zoveel omdat ik hem niet lekker vond :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:34

_Tara_ schreef:
Vanmorgen wel een kleine domper. Ik was 0,5 kg aangekomen -O- Maar eigenlijk ook niet heel raar na de afgelopen week...
Sport je veel? Ook krachttraining? Want die 0,5 kg kan ook spieren zijn natuurlijk :j Daarom meet ik mezelf altijd alleen met meetlinten.

PowerReiner schreef:
Na 2 happen heb ik de rest weggegooid. Wat een vieze zoete troep!!!
Let wel: ik was altijd een enorme zoetekauw, aardbeien waren nooit zoet genoeg, ik dronk suiker met koffie en de zoetste taarten waren nog niet zoet genoeg.
Maar ik denk dat als ik vla niet eens meer kan handelen nu, dat ik niet eens gebak of snoep hoef te proberen.
Dat heb ik dus ook ;) Al was ik niet zo'n zoetekauw als jij.. Maar op dit moment krijg ik t echt niet meer door mn keel.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:35

Bizzybijtje schreef:
Ymke_Z schreef:

:+ Zijn 2 a 3 porties. Als ik een omelet maak doe ik er ook 2 of 3 eieren in.

Hoeveelheid zoetzure saus moet je zelf weten :j Ik pakte niet zoveel omdat ik hem niet lekker vond :')

Als ik een omelet maak als ik honger heb doe ik er weleens 4 eieren in :D :=