Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladyfee schreef:Je kan het ook zakelijk zien.
Jij geeft eicellen af en jij krijgt daar een vergoeding voor.
Een eitje is nog niks zonder zaadjes van de man.
Waar gaan jouw eicellen elke maand naar toe?
Als alles goed gaat zal het eitje na bevruchting
(dan is het een embryo)
in mij geplaatst worden en uitgroeien tot een kindje en het groeit in mij en ik zal bevallen van ons kindje.
Maar zo moet je het wel kunnen zien inderdaad.
Hoe je het allemaal regelt kan je altijd zien.
De arts gaf ook meerdere voorbeelden wat ik ook online gelezen heb.
- de 1 wil gedeeld ouderschap (dat willen wij niet)
- een soort tante kan iemand zijn
- alleen kaartjes met verjaardag en af en toe een foto
- paar keer in het jaar bij elkaar op bezoek als het klikt en wat fotos.
- helemaal geen contact tot dat het kind 16 jaar is dan mag het kind beslissen wil je wel of geen contact.
Er zijn een heleboel opties.
Helemaal anoniem kan niet in Nederland.
Een kind mag vanaf haar zestiende jaar opvragen waar zij vandaan komt.
Ik zelf zou daar geen problemen mee hebben als ik er zo naar kijk.
CrazyCat had jij het heel erg gevonden als je nooit erachter was gekomen (ik weet adoptie is ook weer anders) wie jouw echte ouders zijn of heb je nog andere broers en zussen?
Mijn vriend zal altijd de vader zijn van het kindje.
Wij willen later ook uitleggen dat het eitje van iemand anders gekomen is maar dat hij of zij mocht het allemaal lukken in mij gegroeit is.
En ik geloof ook dat je er ook echt een band mee krijgt dan.
Ik heb inderdaad gelezen over het onderzoek met de merrie.
Ik weet niet of dat voor mensen geldt!
Topic erover maken kan ik eens overnadenken.
egnie schreef:Omdat het over wie en wat je bent gaat. Ondanks dat jij het kindje niet gedragen hebt heeft het wel dna van de donor. De leeftijd van donatie is ook lastig. Veel vrouwen zitten dan vaak nog zelf in de zwangerstadia. Ik heb een compleet gezin en ik zou best willen doneren, helaas ben ik te oud. Ik kan me echter voorstellen dat wanneer je nog vol op in het stichten van een gezin zit het anders voelt en je er niet over nadenkt. Eigenlijk zal en wat meer bekendheid aan moeten komen. Misschien dat er dan ook meer donoren komen.
mywayzidane schreef:A pin for your thoughts is iets waar ik op stal op werd geattendeerd.
Je kunt het op Facebook terug vinden, het gaat eigenlijk met de gedachten dat mensen die IVF (volgens mij valt daar dan automiatisch IUI en ICSI ook onder) eigenlijk een lintje verdienen, omdat het niet niks is wat je meemaakt.