"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:54

lisa_pluisje schreef:
Ben even heel benieuwd naar je antwoord

Zie;

Citaat:
het zijn volwassen, volstrekt onafhankelijke zelfbewuste vrije vrouwen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:57

Winged schreef:
B) als een kerel zo oppervlakkig is dat het hem alleen om de buitenkant gaat kan hij wat mij betreft ook opzouten.

Idem een vrouw die denkt dat dit de crux is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:58

Huertecilla schreef:
Winged schreef:
B) als een kerel zo oppervlakkig is dat het hem alleen om de buitenkant gaat kan hij wat mij betreft ook opzouten.

Idem een vrouw die denkt dat dit de crux is.

't schijnt dat mannen daar meer last van hebben: http://www.ze.nl/p/148663/mannen_dumpen ... _dik_wordt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:00

Winged schreef:
't schijnt dat mannen daar meer last van hebben: http://www.ze.nl/p/148663/mannen_dumpen ... _dik_wordt

Goed nieuws als dat waar is.
Meer vrije dames in het zachte bedmodel _/-\o_

Overigens is het ´te dik´ een samengestelde reden om het uit te maken. Het te dik is namelijk een gevolg, een symptoom. Of mannen zich dat bewust zijn of niet is niet relevant.
Een ronder uiterlijk is namelijk juist een evolutionair bepaalde preferentie van mannen. Mode heeft daar maar weinig invloed op; mannen hebben een voorkeur voor wat molliger als partner.
Kun je nagaan hoe groot de nadelen van ´te dik´ moeten zijn voor ze het uitmaken :P
Dát is wat ik bedoel met simplistisch om te denken dat de buitenkant de reden is om weg te gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:23

Ik ga vanavond bloed doneren dus daarom nog even een andere waar afvalkundigen van op de kast gaan.

Je bloed heeft circa 1000Kcal. per liter.
Bloed doneren is dus afvallen én een goed doel dienen; win-win.
Toch raak ik ze liever kwijt met sex; dat is ook nog léuk; win-win-win 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:30

Even voor de duidelijkheid: volgens mij heeft HC een open relatie.

De dames zijn dus niet afhankelijk van hem en hij niet van hen. Ik vermoed dus dat ze zich geheel vrijwillig laten naaien. Ik begrijp ook dat HC valt op gevuldere vrouwen om het zo maar te zeggen, maar dat wil dus niet zeggen dat die dames ook op zijn paarden rijden, omdat je voor paardrijden beter niet al te zwaar bent, omdat het paard ook recht heeft op een pijnvrij leven enzo.

Klopt het zo ongeveer?

Anyway, wat betreft de OP: ik vermoed dat het beeld van wat normaal is, aan het verschuiven is. Een paar jaar geleden was de gemiddelde damesmaat maat 40-42, ik denk zo'n beetje 10 jaar geleden. Nu is dat inmiddels maat 24-44 geworden, wat dus inhoudt dat mensen én groter zijn geworden (dat is ook echt zo, Nederlanders worden steeds langer) maar ook zwaarder.
Je ziet het ook bij paarden, te dikke paarden vindt men normaal, slanke paarden te schraal. Bij honden ook, het beeld van wat een gezonde hond is, is echt verschoven.
Ergens vind ik dat ook wel kwalijk, omdat, als deze tendens doorzet, over een paar jaar eigenlijk niemand meer weet hoe een gezond mens/dier er hóórt uit te zien......

Ieder pondje komt door het mondje lijkt me ten dele waar. Veel voedsel (vooral pakjes/zakjes en frisdranken) is zoeter, vetter en zouter geworden. In Coca Cola zit onvoorstelbaar veel suiker. Het schijnt zelfs dat aan die halve liter bekers wat zout is toegevoegd, zodat je blijft drinken. Ook in vruchtensap uit een pak zit vaak erg veel suiker, en zo kan ik nog wel legio voorbeelden noemen.

Het is denk ik niet zo dat mensen meer zijn gaan eten, maar vooral anders. Geen groenten en fruit (de aanbeveling van het voedingcentrum was een paar jaar geleden nog 200 gr groente per persoon, die is veranderd naar 150 gr, best grappig. Ik heb aan de binnenkant van mijn keukenkastje die lijst hangen, heb hem ooit eens uitgeprint), of weinig, snelle snacks tussendoor, en (vaak) véél vlees, veel melkproducten, véél vet, véél eiwit, en daar word je dik van. Te weinig vezels, te veel vet. Een beetje vet is niet verkeerd, een beetje vlees wss ook niet. Maar een snelle hamburger, of bal gehakt, of roombotercroissant met kaas, of........ zijn niet geschikt om veel en vaak te eten. Heeft natuurlijk ook te maken met een levensstijl die anders is geworden, het is imo een tijd van druk druk druk, werken, vergaderingen, 's avonds nog weg, en geen tijd hebben om te eten eigenlijk (of niet maken) en dan krijg je een soort verlangen denk ik naar snelle calorieën, en die zijn er natuurlijk zat te vinden.......
Calorieën tellen lijkt me idd ook niet zaligmakend.
Het punt is vooral: wát voor calorieën...... veel groente en fruit en maar weinig verzadigde vetten lijken mij veel beter. Onverzadigde vetten mag je dan weer wel veel eten, noten zijn echt heel vet, maar wel heel gezond. De precieze verhoudingen weet ik niet natuurlijk, Raponsje zal daar meer over weten, weet wel dat als je voornamelijk plantaardig voedsel gaat eten, je onwijs veel moet eten, en eigenlijk heel vaak aan het eten bent, en het veel meer moeite kost om aan je noodzakelijke energie-inname te komen, en dan heb je (weet ik uit ervaring) echt geen hongergevoel.

Huertecilla schreef:
Ik ga vanavond bloed doneren dus daarom nog even een andere waar afvalkundigen van op de kast gaan.

Je bloed heeft circa 1000Kcal. per liter.
Bloed doneren is dus afvallen én een goed doel dienen; win-win.
Toch raak ik ze liever kwijt met sex; dat is ook nog léuk; win-win-win 8-)

Klinkt als ruige sex :') _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:35

Yamcha schreef:
Klopt het zo ongeveer?

Ja.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:42

Yamcha schreef:
Je ziet het ook bij paarden, te dikke paarden vindt men normaal, slanke paarden te schraal. Bij honden ook, het beeld van wat een gezonde hond is, is echt verschoven.
Ergens vind ik dat ook wel kwalijk, omdat, als deze tendens doorzet, over een paar jaar eigenlijk niemand meer weet hoe een gezond mens/dier er hóórt uit te zien......

Dat ís al zo schrijf je volstrekt terecht en dat is de kern van het probleem.
Die normverschuiving heeft veel erg vervelende aspecten en alleen de eigenaars van de industrieën varen er wel bij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:00

Huertecilla schreef:
Yamcha schreef:
Klopt het zo ongeveer?

Ja.

Bijna, want zoals je het mij uitlegde mogen niet enkel licht genoeg (hoeveelheid kg) zijn voor het paard maar ook nog perfect afgetrained en fit en in de onderste schaal van het bmi zitten voor dat ze een voet in de stijgbeugel mogen zetten (anders schaamt het paard zich waarschijnlijk).

Zijn je paarden eigenlijk ook perfect op gewicht met geen grammetje te veel?

Op mijn paard komen gewoon geen mannen van meer dan 185 cm met normaal postuur. Nou ja, eigenlijk komt er sowieso niemand op mijn paard, want ik ben nogal bezitterig <<)
De enige waar ik een uitzondering voor maak is mijn vriend, want die vind ik NOG liever dan mijn paard.
Eigenlijk is het sowieso gemeen van grote sterke mannen dat ze willen paardrijden. Hoe meer spieren hoe zwaarder= meer belasting. Waarom niet dat gewoon over laten aan kinderen van 40 kilo. Dat is nog veel paardvriendelijker.
Mijn punt zijnde: je kunt een ander niet op zijn ideale paardrijgewicht aanspreken zolang je zelf meer weegt dan lucht en ook op die beesten gaat zitten. Paarden zijn origineel door de natuur niet bedacht om op te zitten.
Ieder excuus die je voor die hobby hebt is een slecht excuus, paardrijden is per definitie egoistisch.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:24

Sizzle schreef:
Bijna, want zoals je het mij uitlegde mogen niet enkel licht genoeg (hoeveelheid kg) zijn voor het paard maar ook nog perfect afgetrained en fit en in de onderste schaal van het bmi zitten voor dat ze een voet in de stijgbeugel mogen zetten (anders schaamt het paard zich waarschijnlijk).

Niet onnodig belasten is zelfverklarend.

Vanwege het terrein en de moeilijkheidsgraad van het rijden wil ik alleen lichamelijk capabele mederuiters. Ook dat is zelfverklarend.

Citaat:
Zijn je paarden eigenlijk ook perfect op gewicht met geen grammetje te veel?

Goed bespierd, geen vet, lekker ronde cellulosebuik = electrolytenvoorraad.
Ook allemaal Kikuli-getraind en de hengst houdt er ook op het land goed beweging in, in zijn dames +:)+

Citaat:
Ieder excuus die je voor die hobby hebt is een slecht excuus, paardrijden is per definitie egoistisch.

In principe correct.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-07-13 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:28

Maar het zou nog beter voor je paarden zijn als je er gewoon naast gaat wandelen.
Bovendien, bewijs maar eens dat een minder getrained popje meer belastend is dan een volwassen man.

Het zijn jouw paarden, jij mag er mee doen en laten wat je wilt, maar je argumenten zijn in dat opzicht nutteloos. Geef dan gewoon toe dat je ook gewoon egoistisch en kneiterbezitterig bent.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:33

Sizzle schreef:
Maar het zou nog beter voor je paarden zijn als je er gewoon naast gaat wandelen.

Klopt, dat doe ik dan ook heel veel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:44

Sizzle schreef:
Bovendien, bewijs maar eens dat een minder getrained popje meer belastend is dan een volwassen man.

Dat is alláng gedaan. dat jij iets niet weet, houdt niet in dat het niet bestaat. Je weet niet wat je niet weet. Geldt ook voor mij; vandaar dat ik bv. net een paar weken terug nog een applicatiecursus van de Uni, gevolgd heb.

Maar goed, járen geleden is jouw opmerking al met de Novel drukmat onderzocht/bewezen en ikzelf heb ditzelfde met de hsm duidelijk bevestigd gezien. Dat uitgebreide programma stressmetingen met de hsm is ook de aanleiding weest om eerst P+ loos en daarna zelfs teugelloos te gaan opleiden/rijden.

Blijft dat ik inderdaad de paarden gebruik voor mijn eigen lol.
Daarvoor kom ik al járen in alle openbaarheid op de welkomspagina van mijn site http://www.homocaballus.eu onomwonden uit.

Ik zie dat als werken voor hun kostje. Als werkgever zorg ik voor heel fijne arbeidsomstandigheden en voorkom ik onnodige belasting.

p.s. Vriendin R is vanmorgen 2 uur intensief in de sportschool bezig geweest me een uur keiharde body-combat _/-\o_
Ze is hier net binnegevallen om haar gekwelde spieren in hete jacuzzi wat luxe respijt te geven.
Als ze wat afgevallen en fitter is, gaan we weer ´princesritten´ doen.
Als er lekker veel maan is, zadel ik na middernacht een paard op en trekt zij kleding in stijl aan. Ik zet het paard voor de deur en zij stapt op.
Ik loop/ren als gids, begeleider en beschermer (stok mee tegen een onverhoopte maar niet ongwone roedel verwilderde honden) dwars door het terrein mee en zij geniet.
Weer thuis, paard in de wei en gedouched dan met een bruiswijn in de jacuzzi onder de sterren romantischen.
Als ik zin heb doe ik ook nog een huzarenstaaltje.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-07-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:51

Ik ken die metingen, en heb ze ook van dichtbij gezien dus je trekt weer conclusies waar je niets van weet.
Wat bekeken is is het verschil tussen getrainde ruiters en ongetrainde ruiters.
Dat is heel wat anders dan het verschil tussen een afgetrained lichaam en een normaal lichaam, beide 60 kilo en beide bekwame ruiters. En bekwame (ervaren) ruiter maakt 2-3x zijn lichaamsgewicht aan kracht op de paarden rug in galop. Dan maakt het verschil 60 of 80 kilo veeeeel meer uit dan of iemand een 6 pack heeft of niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:59

Sizzle schreef:
Ik ken die metingen, en heb ze ook van dichtbij gezien dus je trekt weer conclusies waar je niets van weet.

Wederom ga je van jouw alwetendheid uit.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:06

Sodeju Huertecilla,

Al ik op mijn streefgewicht ben mag ik dan ook meedoen? *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:11

lisa_pluisje schreef:
Sodeju Huertecilla,

Al ik op mijn streefgewicht ben mag ik dan ook meedoen? *\o/*

Het antwoord ligt voor de hand.

´Je krijgt wat je beloont´ *D

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:20

Volgens mij hebben de paarden van Hugo Simon weinig last van hem....ze springen namenliijk als een tierelier.

Afbeelding

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:26

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Wederom ga je van jouw alwetendheid uit.

Waar staat dat ik alwetend ben? Jij was degene die concludeerde dat ik er niet vanaf zou weten.

Ik trek conclusies uit gepubliceerde literatuur.Als jij ongepubliceerde gegevens hebt waar jij iemand getest hebt na 3 maanden sportschool en 0 gram extra spek, tegenover diezelfde persoon op hetzelfde gewicht, maar nu 3 maanden een normaal leven geleeft te hebben: laat ze dan maar graag zien :j

Nog een klein puntje: hoe denk jij perfect getrained en een BMI onderin de schaal gezond te kunnen combineren? Dan mis je namelijk die belangrijke 'electrolieten' om niet halverwegen flauw te vallen zoals je dat mooi bij je paard noemt.
Heeft die perfecte vrouw alles wat jij vraagt dan zal ze in iedergeval geen zin meer hebben in sex, want alle hormonen zijn dan volslagen in de spaarstand.

Als je vervolgens die perfecte paardrijvrouw gevonden hebt, ga je dan ook toegeven dat zij dan voortaan beter kan rijden ipv jijzelf? Want op dat moment is zij in de positie om jou te vertellen dat jij als man toch echt meer belastend bent dan zij als perfect getrainde spriet vrouw van 20 kilo of eer minder.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 24-07-13 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:32

Hoeveel zou ik verbranden met 'bokken'?! :D

Mungbean

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:42

Oei, een heleboel denk ik, maar pas op, je krijgt wel meer gewicht door die extra spierballen in je muisarm en op je vingekootjes :D

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:51

Huertecilla, die foto was wel *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:07

lisa_pluisje schreef:
Huertecilla, die foto was wel *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Bedankt.
Veel (de meningen verschillen over hoeveel) calorieën verbrand ook 8-)
Bij het voor/naast de princes rennen bedoel ik uiteraard :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:33

Sizzle schreef:
Als je vervolgens die perfecte paardrijvrouw gevonden hebt, ga je dan ook toegeven dat zij dan voortaan beter kan rijden ipv jijzelf?

Waarom blijf je zo hakken op ´toegeven´ van zaken die ik al meer dan 10 jaar op bv Bokt schrijf en de V1.0 van mijn website-tekst is ook al meer dan 8 jaar openbaar.
Ben je leesblind of zo?
Net als het egoïstische van paardrijden stel ik zelf al;´minder = meer´.

´In plaats van´ speelt echter niet want:
1. Het zijn mijn paarden die ik voor míjn egoïstische hobby-lol heb.
2. Als ze er niet op rijdt zijn de paarden nóg minder belast.
1. + 2. maakt
3. Zij mag ze voor míjn lol berijden; omdat ík het leuker vind om met charmant gezelschap op pad te gaan. Ze kan dus maar beter maken dat het de moeite voor mij en paard waard is :)*

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:43

Waarna jij haar voor jouw lol berijdt *\o/*