30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:26

Ik ook. Er mogen wel wat kilootjes af, maar de belangrijkste reden is dat ik mijn spieren wat sterker wil hebben en wat soepeler wil worden. Heb net dag 3 achter de rug. Pfff, met spierpijn sporten is niet fijn. Heb last van mijn bovenbenen en een beetje van mijn kuiten, de rest valt wel mee. Traplopen is een straf, maar zitten valt ook niet mee. Ik laat me het laatste stukje maar vallen. Ik voel me wel erg lekker als ik weer klaar ben. Zo even douchen en dan mijn mandje in.
Jammer Raponsje. Ik hoop dat je door de positieve opmerkingen hier, toch besluit om in dit topic te blijven.

Ookami

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:32

En dag 5 zit er ook op :D Het gaat steeds beter maar ik vind het ook wat eentonig worden. Ik ben al benieuwd naar level 2.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:57

Ik ben in eerste instantie hiermee begonnen als ondersteuning van het afvallen, maar merk nu al dat ik er lichamelijk ook veel profijt van heb. Voel me soepeler, energieker en hoop dat ik aan het einde ook wat strakker ben.

Ach Ookami, je bent al op de helft ;)

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 02:17

Ik heb vandaag ook lekker geshred! Heb vandaag alleen al zo'n spierpijn van gisteren, ben bang dat ik morgen dubbelop spierpijn ga hebben ;)

Raponsje: ik snap niet dat mensen zo gemeen kunnen zijn! _-:( Je hebt altijd heel nuttig en fijn advies en je bent echt een toevoeging aan dit topic :) Bedankt daarvoor!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 02:39

Toch nog een keer mijn push ups vraag...
Wat als het gewoon echt al zeer doet als ik mijn handen alleen al op de grond zet?
Het lijkt wel of ik die 90 graden hoek niet kan maken met mijn polsen. Er komt direct een steek tussen m'n pols en t midden van m'n hand.
En als ik toch doorzet volgt een extra steek in een schouder.
Ik heb beide polsen rond m'n 9e/10e zwaar gekneusd (dubbel geklapt toen ik achterover viel), maar daarbij vaker last van bepaalde gewrichten bij grote belasting.

Zou ik de oefening kunnen aanpassen? En hoe? Of gewoon doorzetten zoals het moet?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 03:03

Heb je de variant tegen de muur al geprobeerd? Ik zou verwachten dat daarbij minder druk/gewicht op je polsen komt te staan. Of met een vuist ipv een vlakke hand? Dan is de hoek vd pols volgens mij ook minder groot.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 03:59

Ben nog druk aan het bijlezen (nu op pg24) maar meld me hier ook maar vast. Ben gisteren na het lezen van de OP heel enthousiast begonnen, maar viel nog vies tegen!
Ben afgelopen zomer bevallen en wil nu mn buik weer strak trainen want ziet er niet uit :\

Las al wel vanalles over gezond eten enzo. Hoe weet je hoeveel calorieen je moet eten? Vind het lastig en wil ook niet op een echt "dieet" ivm borstvoeding...

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 04:10

Dorus schreef:
Heb je de variant tegen de muur al geprobeerd? Ik zou verwachten dat daarbij minder druk/gewicht op je polsen komt te staan. Of met een vuist ipv een vlakke hand? Dan is de hoek vd pols volgens mij ook minder groot.

Tegen de muur geeft geen directe pijn, dat zou ik kunnen proberen.
Vuisten lijkt me heel onstabiel, maar is ook zeker een poging waard, dank je!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:08

Hmmm, nu ik opgestaan ben, voel ik toch lichtelijk hier en daar spierpijntjes. Eerst naar de fysio en dan maar eens kijken hoe dag twee verloopt....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:11

Sterkte Sim!
Hier geen last, killerheels zijn weer een dagje uit de kast. Een workout op zich ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:20

Als ik tijd heb ga ik 'even' 36 pagina's bijlezen :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:38

Iedereen hier succes vandaag met shredden! :)

Hier vandaag amper meer spierpijn in de benen, nog een klein beetje en dat is goed te doen! :)
Wel wat armspierpijntjes :)) .

Weet alleen niet of ik het zelf red vandaag. Mijn vader heeft een hartoperatie vanochtend, daar wil ik eigenlijk vanavond zo snel mogelijk heen, geen idee tot hoelaat we erbij mogen en of ik dan daarna nog tijd heb := Anders tijdens het koken maar een zo groot mogelijk deel van de work out doen..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:56

Goedemorgen :+

Ik heb hetzelfde gevoel als Neroo :oo :')
Crisis wat heb ik een pijn in mjin bovenbenen en ik denk dat ik nu toch ga zwichten en een pijnstiller neem. Even kijken of het daar beter van wordt.

Idd een suikerdipje Anne. Heb ik ook weleens en dat voelt heel erg vervelend :(:)

Vanavond gaan we weer uiteraard. Ben benieuwd hoe het gaat met deze spierpijn.
Ik heb trouwens enorm moeite met de push-ups :n Die lukken niet zo goed. Misschien vanavond weer als ik het gewoon doe om de vloerbedekking maar anders krijg ik pijn inmijn knieën (die het nog op de Anita manier)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:00

Dag 2 net gedaan van level 1

Nu naar werk en als ik redt hopelijk vanaaf ff uurtje zumba, even de spierpijn eruit proberen te dansen...

Eerst maar hopen dat ik de trap opkom bij mijn werk zo :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:01

Ik zit al veilig boven op de tweede verdieping.......... normaal bied ik altijd aan om even koffie te halen, maar nu ga ik echt niet vrijwillig :o

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:03

SAKKIA schreef:
Ik zit al veilig boven op de tweede verdieping.......... normaal bied ik altijd aan om even koffie te halen, maar nu ga ik echt niet vrijwillig :o

_O- gewoon zorgen dat je een weddenschap wint van collega
Met als tegenprestatie: jij haalt 30 dagen lang koffie voor de afdeling!! Whahaha

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:05

:+ Ik ben denk ik de enige die hier fulltime zit, dus dat gaat hem niet worden.
Nee ik hoop echt dat het na het weekend beter wordt hoor.

Hier iemand trouwens die het combineert met hardlopen? Wil dat komend weekend even proberen namelijk!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:12

Zo ik mis even een paar pagina's en zie dat we iemand kwijt zijn die echt ontzettend behulpzaam was in dit topic... Ik baal er echt stevig van :( Ook ik lette extra goed op de berichten van Raponsje.... Jammer dat juist dit topic voor boktbegrippen echt super verloopt maar dan toch door andere van buitenaf wordt verstoord....

on topic:
:oo ik heb gewoon weer opnieuw spierpijn maar dan nu in mijn bovenbenen..... hmm teken denk ik maar dat ik de oefeningen extra goed heb gedaan gisteren :P Dus ja Dames! Ook als je denkt veilig op dag 7 te zitten kan de spierpijn nog terugkomen!
Vanavond dag 8! :D
Laatst bijgewerkt door Tootz op 10-01-13 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:13

Bzoem schreef:
Toch nog een keer mijn push ups vraag...
Wat als het gewoon echt al zeer doet als ik mijn handen alleen al op de grond zet?
Het lijkt wel of ik die 90 graden hoek niet kan maken met mijn polsen. Er komt direct een steek tussen m'n pols en t midden van m'n hand.
En als ik toch doorzet volgt een extra steek in een schouder.
Ik heb beide polsen rond m'n 9e/10e zwaar gekneusd (dubbel geklapt toen ik achterover viel), maar daarbij vaker last van bepaalde gewrichten bij grote belasting.

Zou ik de oefening kunnen aanpassen? En hoe? Of gewoon doorzetten zoals het moet?

probeer de muur variant eens! :j Die kan je zo zwaar maken als je zelf wil! Als je in mijn berichten even terugzoekt vind je een plaatje waarop je goed kan zien hoe het moet :D

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:14

Libera schreef:
Ben nog druk aan het bijlezen (nu op pg24) maar meld me hier ook maar vast. Ben gisteren na het lezen van de OP heel enthousiast begonnen, maar viel nog vies tegen!
Ben afgelopen zomer bevallen en wil nu mn buik weer strak trainen want ziet er niet uit :\

Las al wel vanalles over gezond eten enzo. Hoe weet je hoeveel calorieen je moet eten? Vind het lastig en wil ook niet op een echt "dieet" ivm borstvoeding...

Even de berichten van Raponsje teruglezen die heeft een bericht geplaatst met een link waarmee je dat kan uitrekenen...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:22

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:23

Hoihoi!
Iok heb de eerste paar pagina's gelezen en ik wil er ook aan beginnen! Niet voor de kilo's of de centimeters, maar wel om de kracht en conditie!
Matje heb ik nog van yoga dus nog even op zoek naar wat zand voor in de flesjes. Denk dat dat zwaar genoeg is voor mij om mee te beginnen! En dan nog een geschikt moment zoeken om te beginnen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:28

Tootz schreef:
:oo ik heb gewoon weer opnieuw spierpijn maar dan nu in mijn bovenbenen..... hmm teken denk ik maar dat ik de oefeningen extra goed heb gedaan gisteren :P Dus ja Dames! Ook als je denkt veilig op dag 7 te zitten kan de spierpijn nog terugkomen!
Vanavond dag 8! :D

ssssssssssssstttttttttttttt

:oo -O- -O-

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:30

Ik meld me ook. Kreeg het topic door gestuurd van RenskeP ;) Lijkt me zeer interresant om te proberen.
Topic moet ik nog doorlezen,maar zet bij deze vast een stipje :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 09:30

Mijn spierpijn valt reuze mee! Ik snap niet hoe het kan! Maar ben er heel blij mee haha!!