Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:49

Ik weet niet of die er speciaal zijn, mijn podotherapeut heeft ze aangepast zodat ik ze voor het hardlopen kan gebruiken. De hakverhoging is van een dempend materiaal gemaakt en het bovenlaagje wat anders van leer is is ook van een ander materiaal gemaakt. Verder zijn ze precies hetzelfde als mijn gewone steunzolen. Maar loopt net iets comfortabeler.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:40

Gisteravond weer training gehad bij de atletiek. Speciale avond want we hadden loopscholing/powerwalking.
Dus geen pas gerend, maar manmanman wat gebruik je daarbij een spieren in je benen! Op de 100 meter steeds de snelheid verhogen, best lastig om echt snel te wandelen/lopen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:39

Naskapower schreef:
Zijn er speciale sport steunzolen? Dat wist ik namelijk niet, ik heb zelf ook steunzolen van de podotherapeut maar dat zijn gewone, ik heb die ook in m'n hardloop schoenen zitten en op zich gaat dat goed. Wat is het voordeel van sport steunzolen?

Ja, dat zijn speciale steunzolen. Mij werd afgeraden om mijn steunzolen in mijn loopschoenen te gebruiken.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:09

Ik heb vandaag een rust dagje :D morgen weer even hardlopen in de sportschool.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:57

Wat een pijntjes heeft iedereen zeg, beterschap!
Ik heb ook even een paar dagen rust omdat ik mijn schenen ook voelde de afgelopen paar trainingen. Ik ben eindelijk fanatiek bezig dus nu mag een blessure geen roet in het eten gooien!
Als jullie rennen kom je dan neer op je hak of op je voorvoet? Ik heb namelijk eens gehoord dat op je voorvoet landen beter is omdat het meer dempt, maar het lijkt me dat dat weer meer belastend is voor je schenen?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:37

Ik kom neer op mijn hak, vind op mijn voorvoet landen niet lekkerlopen.
Mijn vriendin zweert erbij dat, als je last van je schenen hebt, je geen goede schoenen hebt..
En adviseerde mij om eens naar een bepaalde sportzaak ik Borne (Twente) te gaan.
Iemand hier nog ideeën over? want ik weet het zo langzamerhand ook niet meer :-(

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:35

Ik denk wel dat demping in je schoenen heel veel verschil maakt voor de belasting van je scheenbenen.
Toen ik vroeger op gewone gympen liep had ik er ook vaak last van, heb nu asics met speciale gelzolen en echt geen last meer. Ik probeer wel op wisselende ondergrond te lopen, dus dan weer een stukje op de weg, dan weer in een wat zachtere berm. Ik land ook op mijn hak en wikkel dan naar de tenen af, probeer zo vlak mogelijk te lopen, dan krijg je de minste dreunen in je been.
Voor mij ook geen rennen vandaag, nog steeds erg beroerd, flinke koorts afgewisseld met steenkoud zijn en
zwaar piepende longen. Baal er ook stevig van....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:41

Kan niet wachten tot ik morgenochtend lopen kan!! Had alleen morgenmiddag nieuwe schoenen willen kopen maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden de komende heel erg lang -O-

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:35

Even bijgelezen, voor diegene in de lappenmand, beterschap!
Afgelopen zondag was voor mij les Evy 16, pas aan het eind van de dag gelopen en toen ik hoorde eerst 5 en meteen toen 7 minuten dacht ik "oei". Warempel, ik kon het volhouden en vervolgens nogmaals 7 en 5 minuten gelopen en geen centje pijn. Woensdagavond ook les 17 volgehouden maar mijn hele lijf protesteerde, vooral mijn onderbenen en rug. Hebben jullie dat ook wel, de ene training loopt makkelijk en de volgende veel spierpijn? Voorbereiding is hetzelfde dus kan er niet de vinger opleggen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:44

Ik loop niet met evy, maar ik merk wel dat de ene training bijna als vanzelf gaat en de andere moeizaam, dan moet ik het soms echt uit mijn tenen halen, dan loop je puur op wilskracht. Het is bij mij niet zo dat ik spierpijn of echt verzuring heb, maar wel dat de benen de hele training zwaar blijven.

Ik heb van de week niet gelopen vanwege kou maar ook omdat mijn knieën niet zo fijn aanvoelen. Van de fysio mag ik gewoon lopen, dus ik wil van het weekend eigenlijk nog wel een rondje maken. Ik zie alleen wel op tegen die harde koude wind! Het zijn hier veel open stukken, ik kan niet alleen maar beschut lopen.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:00

Kay: herkenbaar dus. Ik loop strak volgens schema 3x per week maar nu 3 dagen opleiding en vandaag dus niet gelopen. Daarbij nog last van de kuiten dus geef het maar wat extra rust. Ik denk dat het toch ook beter is niet te lopen bij pijn. Het verbaasde me alleen dat 2 trainingen zo verschillende aanvoelde.
Overigens erg leuk jullie ervaringen te lezen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:06

Nou, ik pas dit weekend nog even. :D Ik ben de kou echt zó zat, ik kan me er nu even niet toe zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:09

Ik wil, ik moet, ik zal!!

Vooral omdat ik niet te ver achter wil komen te lopen op schema... Anders sloeg ik ook mooi over met die kou morgenochtend...

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:32

Lente ook echt verslaafd, bikkel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:34

Haha nou ik spreek jullie morgen nog een keer _O-

En ik heb toch verdorie geen idee waar ik mijn horloge behorend bij mijn hartslagmeter heb gelaten :roll:

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:37

In hoeverre heeft het eigenlijk invloed op je opbouw van je conditie, stel je loopt een week niet? Hoe doen jullie dat?

Ha ha, misschien waag ik morgenavond na de opleiding nog wel een poging. Sinds deze week loop ik ook met de hartslagmeter, was een kwestie van een nieuwe batterij. Loop dan met een hartslag van circa 160

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:38

Had deze week in de sportschool een stappenteller gekregen en gister voor de grap even omgedaan met hardlopen. 5503 stappen met iets minder dan 5,5 km (ik weet niet precies hoeveel omdat mijn app niet nauwkeurig meet door slechte GPS)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:39

Stappen van een meter dus :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:40

Voor mij maakt dat niet uit Caro, maar ik ben ook niet meer aan het opbouwen.
Maar je conditie neemt niet zo snel af hoor. :)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 22-03-13 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:47

Goed om te weten. Jullie zijn al een heel stuk verder dus kan nog een hoop van jullie leren :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:52

Ik heb begin vorig jaar dik drie maanden niet gelopen, maar ik liep daarna in 1x weer 5,5 km. Qua conditie was dat geen probleem, maar de volgende dag had ik wel erg veel spierpijn. :D
Dat was ook niet zo'n slimme aktie van me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:01

Hahaha Karin :D

Ik heb nu het gevoel al ongelooflijk lang niet te hebben gelopen maar in realiteit ben ik afgelopen maandag nog geweest. Is wel lang natuurlijk als je normaal drie keer in de week loopt :+

Morgenochtend een klein beetje uitslapen maar ik ga morgenmiddag met een vriendinnetje lopen. Les 12 van Evy. Ik had afgelopen keer wat zware benen maar verder kan ik het goed uithouden :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:02

Ha ha, nou, ik denk dat ik dan weer helemaal opnieuw zou kunnen beginnen Karin. Mijn streven is in mei 5 km te kunnen lopen dus dat zou toch moeten kunnen. En als de basisconditie er is, zal ik ook wat meer richting Pilatus gaan doen om te gaan werken aan mijn rompbalans. Ook op de mountainbike cross ik graag door het bos dus nog genoeg uitdaging.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:05

Herkenbaar Lente.
Ben overigens stiekem best trots dat ik nu al 24 minuten kan hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:06

Goed van je hoor!! :j

Ik kan niet wachten om echt langere stukken te gaan lopen aan één stuk. Ik heb het gevoel dat het nu ook wel zou moeten kunnen maar dat doen we nog maar even niet :')