Mijn kanjer (22 jaar) had een blessure waarvan de prognose van herstel niet goed was. De aanhechtingen waren kapot. Hij zou daardoor niet meer op het land mogen, nooit meer los in de paddock en altijd pijn hebben. Daar is hij gewoon het paard niet voor. De afgelopen weken mocht hij minder doen. Wel hij was niet te houden. Hij verdient het gewoon niet om weg te kwijlen op stal.
Voelt ook fijn om morgen met haar erover te praten. Zij heeft mij ook aangehoord toen ik een beslissing zou nemen. Klinkt misschien gek maar met haar deel ik eigenlijk alles als eerste

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Aan de ene kant heeft hij wel gelijk, moet eerst aan mezelf gaan werken, hoe ga ik mijn vrije tijd invullen, het verdriet verwerken, niet dat ik straks in een gat val, maar aan de andere kant kan ik niet zonder de paarden. Vindt het gewoon heerlijk om met ze bezig te zijn.
Als jij juist zin hebt om af en toe afleiding te hebben van een paard, moet je het doen vind ik. Niet te veel denken, ben ik er wel klaar voor. Probeer het gewoon zou ik zeggen.
. Waar ik alleen bang voor ben is dat ik nu denk: ach dat paardje komt wel over een tijdje waardoor ik mijn gevoelens weer weg stop. Ben blij dat ik volgende week weer naar mijn psychologe kan
. Kan alleen maar vol lof over haar zijn en dat weet zij ook dus zo anoniem is het dan niet meer