[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:05

Desteny wou jij nou perse je haar niet blonderen?
Wat als je dat wel doet kun je gewoon steeds je uitgroei weer blonderen, is niet moeilijk en kost maar een uurtje. Dat doe ik nu ook steeds. Vind het kapsel heel gaaf, ik heb bijna dat kapsel alleen is mijn haar niet zo lang dus staat een dipdye een beetje vreemd.
Je moet alleen wel goed zoeken naar de goede kleur roze, als je pastel wilt zou ik je pastel pink van la riche afraden, die is namelijk niet pastel maar meer zuurstok.
Dus dan kun je beter carnation pink nemen of flamingo en deze mengen met conditioner tot het licht genoeg is.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:25

Ik heb zelf geen kapper meer (knip zelf :+ ) dus vandaag de kapster van mijn moeder gebeld of ze mijn haar weer blond kon maken.
Zei ze dat het niet in een keer kon, ze kon alleen wat blonde plukken zetten -O-

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:15

_Micha_ schreef:
Desteny wou jij nou perse je haar niet blonderen?
Wat als je dat wel doet kun je gewoon steeds je uitgroei weer blonderen, is niet moeilijk en kost maar een uurtje. Dat doe ik nu ook steeds. Vind het kapsel heel gaaf, ik heb bijna dat kapsel alleen is mijn haar niet zo lang dus staat een dipdye een beetje vreemd.
Je moet alleen wel goed zoeken naar de goede kleur roze, als je pastel wilt zou ik je pastel pink van la riche afraden, die is namelijk niet pastel maar meer zuurstok.
Dus dan kun je beter carnation pink nemen of flamingo en deze mengen met conditioner tot het licht genoeg is.

Ik wilde het eigenlijk niet blonden inderdaad, maar aangezien er geen andere manier is om in 1 keer over te gaan naar blond doen we het maar toch. Goed bijhouden met maskertjes en verzorgende haar producten en dan moet het wel weer goed komen, denk ik dan! Maar is fijn dat ik weet dat ik m'n uitgroei gewoon kan blonderen, dankjewel!
Oh en die kleuren zijn ook wel heel handig ja, ga ik even naar opzoek! :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:34

Jongens ik heb nogal een probleem wat betreft uitgroei. Deze is namelijk behoorlijk zichtbaar ik heb rod haar van mezelf en had het bruin geverfd, wat dus iets te goed gelukt was :P. Nu wil ik het er dus uit hebben. Ik was het met head & shoulders en daardoor vervaagd de kleur wel al iets. Ik wil geen ontkleuring want dat is zo slecht voor je haar. En m'n haar anders stylen waardoor je het niet ziet gaat ook niet werken. Jullie nog goede ideeën?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:52

Undefined schreef:
Hm oke! Wat ik eigenlijk wil is eerst naar een soort midden (donker) blond en daar dan highlights overheen.
Wat ik absoluut niet wil is mn haar ontkleuren.

Je kan niet lichter zonder te ontkleuren. Lichter=ontkleuren!

Ik ben van donkerbruin naar blond gegaan. Eerst plukken, daarna zelf geblondeerd. Lukt niet zo lekker, veel roodpigmenten in mijn haar. Morgen afspraak bij de kapper! Ze gaan het nogmaals ontkleuren (twee keer 6%) en dan verven met een blond die geel opheft. Maar geen astint anders word ik groen.

Pppffff bruin was zóveel makkelijker.. }:0

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:09

Lichter is inderdaad ontkleuren, maar ik bedoel echt ontkleuren in de zin van zon goedje eroverheen waarvan het zon oranje achtige rare kleur krijgt waarna je er een nieuwe kleur overheen gooit, dat wil ik dus niet.
Heb vandaag een of andere mouse van de kruidvat eroverheen gegooid, bovenkant is nu een soort donkerblond, wel een klein beetje een oranje waas erover maar dat lijkt eigenlijk meer goudblond.
De onderkant is nog wel redelijk donker, komt van die verdomde spoeling. Heb voor de dag na kerst een afspraak bij de kapper voor highlights, denk dat ik dan een heel stuk kom om weer echt lichter blond te zijn :D

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:13

Die warme gloed wordt bij mij dus echt oranje. En dat mooie blond wordt geel, echt heel irritant. Hopelijk heeft de kapper een goede oplossing morgen:)
Maar ik wil niet blijven ontkleuren, liever ga ik het ook verven de volgende keer. Morgen gaan ze ontkleuren en dan verven.. pfff

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:20

Pf wat een gedoe he. Ik ben uit mezelf donkerblond, dus vind het niet erg als ik er nog redelijk wat donkere plukken tussen hou, valt mijn uitgroei ook niet zo op. Maar ik had wel altijd echt best lichtblond haar doordat ik twee keer per jaar highlights zette.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:46

ik heb mijn haar bruin geverft , maar wil het graag weer blond hebben.. kan ik het opnieuw verfen of niet?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:47

Melisding schreef:
Jongens ik heb nogal een probleem wat betreft uitgroei. Deze is namelijk behoorlijk zichtbaar ik heb rod haar van mezelf en had het bruin geverfd, wat dus iets te goed gelukt was :P. Nu wil ik het er dus uit hebben. Ik was het met head & shoulders en daardoor vervaagd de kleur wel al iets. Ik wil geen ontkleuring want dat is zo slecht voor je haar. En m'n haar anders stylen waardoor je het niet ziet gaat ook niet werken. Jullie nog goede ideeën?

Ik heb van mezelf ook rood haar en had het donkerrood laten verven. Na een paar weken werd dit ook meer bruinachtig en toen heb ik Delor Colour Remover Light Colours gebruikt. Halfuurtje intrekken en ik had mijn eigen haarkleur meteen weer terug! Mijn haar heeft wel een paar dagen niet zo fris geroken, maar het is totaal niet beschadigd of iets dergelijks.
Ik kan je dat echt aanraden!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:55

Zou dat ook werken om je blonde haar weer terug te krijgen onder de bruine haarverf?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:17

Undefined schreef:
Zou dat ook werken om je blonde haar weer terug te krijgen onder de bruine haarverf?

als dat werk dan wil ik mijn eigen kleur ook weer echt terug!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:24

Ik denk eigenlijk dat het niet zo makkelijk op elk haar werkt, anders gebruikten alle kappers het ook wel en was het niet zo'n issue om van bruin naar blond te gaan.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:24

YouthReiner schreef:
Melisding schreef:

Ik heb van mezelf ook rood haar en had het donkerrood laten verven. Na een paar weken werd dit ook meer bruinachtig en toen heb ik Delor Colour Remover Light Colours gebruikt. Halfuurtje intrekken en ik had mijn eigen haarkleur meteen weer terug! Mijn haar heeft wel een paar dagen niet zo fris geroken, maar het is totaal niet beschadigd of iets dergelijks.
Ik kan je dat echt aanraden!

Dat klinkt wel fijn, waar kun je het kopen?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:31

Ik heb het hier gekocht: http://www.haarcentrum.nl/delor-sos-col ... rwijderen/

Ze hebben Light Colours (die heb ik gebruikt) en Dark Colours (als je echt van donkerbruin naar blond wil ofzo). Of het werkt ligt ook aan hoe vaak je je haar hebt geverfd, waarmee, etc... Ik had mijn haar maar 1x laten verven.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:49

Iemand anders uit dit topic had het ook gebruikt, en die heeft 3 pakjes besteld omdat het niet zo'n goed effect had. Weet niet hoe het is afgelopen met die andere 2 pakjes.. Verder vind ik hem best wel duur, als ik hem 3 keer moet kopen, dus ik bleek m'n haar wel gewoon. :+

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:05

Ik had maar 1 pakje nodig hihi, dus dan valt de prijs wel mee..

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:18

Ja met drie pakjes ben je 45 euro kwijt, dat is echt wel veel!
Ik hoop dat ik volgende week tevreden ben met de highlights, gebruik nu ook stiekum blondspray :o
Wil daarna graag extensions laten zetten dus wil eigenlijk zo snel mogelijk weer mooi blond zijn.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:41

Ik had het ook Maarten keer geverfd. Ik vraag me alleen af of het wel goed functioneert met uitgroei. Anders zit ik alsnog met twee kleuren haar :P

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:48

Undefined schreef:
Ik denk eigenlijk dat het niet zo makkelijk op elk haar werkt, anders gebruikten alle kappers het ook wel en was het niet zo'n issue om van bruin naar blond te gaan.

Het werkt alleen op geverfd haar he :) dus je moet blond van jezelf zijn wil je weer blond worden daardoor.
Opzich is het niet zo'n issue om van bruin naar blond te gaan het is alleen niet goed voor je haar, maar dat is die colour remover ook niet.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:28

Ik weet even niet meer wat ik met mijn haar aan moet. De afgelopen maanden vond ik al dat het steeds dunner werd, maar nu passen mijn elastiekjes bijna een extra keer rond mijn staart en iedere keer als ik mijn haar was schrik ik weer omdat er zo weinig over is en er veel haren aan mijn handen hangen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik weet niet wat het zou kunnen zijn, misschien een tekort aan iets? Zou het aan mijn shampoo/conditioner kunnen liggen? Zou het aan de winter kunnen liggen? Stress?

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 02:12

Mlc ik heb het zelfde. Ik volg even.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 02:26

Undefined schreef:
Ja met drie pakjes ben je 45 euro kwijt, dat is echt wel veel!
Ik hoop dat ik volgende week tevreden ben met de highlights, gebruik nu ook stiekum blondspray :o
Wil daarna graag extensions laten zetten dus wil eigenlijk zo snel mogelijk weer mooi blond zijn.

Oei blondspray..echt..niet gebruiken!
Tenzij je over 2 maanden de helft van je haar af wilt knippen.
Blondspray is echt afschuwelijk voor je haar (en bij mij werkte t ook nog eens helemaal niet zo goed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:39

meiden met lang en dik haar, verven jullie(als je een tijd een vaste kleur hebt)altijd je hele haar?
of alleen uitgroei?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:05

Ik heb wel vaker blondspray gebruikt, werd mn haar echt niet veel slechter van!
Het wordt inderdaad lelijk geel, maar mijn haar is nu nog zo donker dat dat niet kan.