Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 06:08

Welkom alle nieuwen meiden! ;)

Hier ben ik ook pas met 4 weken zwangerschap begonnen met foliumzuur.
En geen extra toevoegingen, gewoon gezond eten, groenten en fruit.

@Suze, spannend hoor, de grote dag is al bijna daar, nog van harte gefeliciteerd!
Hoop dat alles verloopt zoals jullie het gepland hebben en heel veel zon natuurlijk! ;)

@CU, Ben eigenlijk op 8 januari uitgerekend :o Maar ik heb alvast besloten dat ik eind december ga bevallen hihihihi :D, zal nog eve met UK in beraad gaan.

Zijn hier trouwens aanstaande moeders die ook een zwangerschapsdagboek bijhouden? Ik heb dat voor de eerste gedaan en nu ook voor de tweede. Is voor je zelf ook leuk om terug te lezen, hoe je je bij de eerste zwangerschap voelde.

Rinske

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 06:23

Ik heb een zwangerschapsdagboek, van Pauline Oud. Vergeet hem alleen telkens in te vullen := .

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 06:53

@Rinske, dan schiet het niet op hahaahah :D Ik doe kopieeen van echo's erin en info van de VK.
En schrijf op hoe dingen een beetje verlopen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:09

Rinske schreef:
Ik heb een zwangerschapsdagboek, van Pauline Oud. Vergeet hem alleen telkens in te vullen := .

Die had ik ook! Lees hem nu nog regelmatig terug en dat vind ik wel erg leuk! :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:21

Ik heb ook dat dagboek, nu ja, per week, bijgehouden. Doe nu ook het eerste jaar bijhouden, leuk om terug te lezen inderdaad.

Ik heb wel foto's van mezelf van vroeger, maar mijn groei etc is niet zo netjes bijgehouden in het cb boekje, zeg maar dat het er een keer in staat... Jammer.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:29

Ik heb idd ook 'baby's eerste jaar!' :D

Mijn cb boekje van vroeger heb ik niet eens haha.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:32

CU ja dat was ik (onder andere, friemel was nog een graadje erger geloof ik...) Werk 40 uur, soort van actieve kantoorbaan. Voel nu al vanaf het opstaan lichte druk. Zo de vk maar even bellen denk ik. Vind het eng...

dat boek van pauline oud heb ik ook!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:48

CindyUniek schreef:
okee san aangepast :D

heey caro, jij ook hier :)) wij gaan er vanaf komende ronde voor :D

Io sta er nog niet tussen :p

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:18

ik heb ook dat zelfde 9maanden dagboek, vind hem erg leuk.
krijg ook het kraamvisite boek ervan van mijn moeder als ze geboren is.

hier nog steeds niks, vannacht wel weer ween gehad, gister nacht ook maar na een uurtje is het weer weg. schiet nog niet echt op dus..

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:27

Ik heb het boek even gezien net op "Bol" maar ziet er erg leuk uit! Ik heb gewoon een simpele versie.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:42

Lindy, dan moet je even zeggen hoe of wat, want ik weet natuurlijk niet van iedereen wanneer en wat :P

ik had ook 9 maanden dagboek, maar heb ik niet iedere keer alles ingevuld... :D

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:49

Dan had ik bij mijn eerste 2 niks op hoeven schrijven zo goed ging de zwangerschap enkel aan het eindlast van bekkeninstabiliteit je kan natuurlijk niet alles hebben.
Maar om hier een dagboek over bij te houden geef me twee boeken en ben nog niet klaar en ben pas bijna 7 weken. Ben ziek misselijk moe my god wat zie ik bij deze zwangerschap af dat is volgens mij ook nog van de eerste 2 wat ik nu pas krijg haha maarja hopen dat het rond de 12 weken afneemt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:15

Goedemorgen allemaal, mijn emesafene is bijna op, probeerde even te minderen van 2 naar 1 pil per dag, maar dat is geen feest, dus gauw weer 2 pillen per dag. Maar ze zijn bijna op snel maar herhaal recept ingediend.

Ik las op internet dat je vaak de kleine pas op 20 weken kon voelen, maar lees hier andere ervaringen. Somigen zelfs al met 15 weken..... damn.... Ik weet wel dat mijn baarmoeder nu nog erg naar achteren ligt, maar heeft het te maken hoe de kleine uk ligt in de buik?

Welkom Doezel, jammer dat je moeder zo reageert, maar mijn moeder roept al 10 jaar dat ze wel oma wil worden ;-) Nu heeft mijn zusje die wens al ingwilligd 3 1/2 jaar terug, maar ze wil meer klein kinderen. Ik denk dat je moeder uiteindelijk heel positief zal reageren.
En wat betreft de berperkingen, als jullie je leven goed op orde hebben, huisje, boompje, baan, etc en samen heel gelukkig zijn en je kindje dus een liefdevol nest kan bieden met alle kansen die een kind nodig heeft, dat iedereen blij is voor jullie. En met name natuurlijk jullie kindje en jullie zelf natuurlijk.....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:17

Ik voelde ons kindje voor het eerst rond de 17 weken, en rond de 19 weken voelde ik echt al schopjes (20 weken echo was ie dan ook erg opstandig :') ).

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:30

ik voelde de kleine zelf op valentijnsdag voor het eerst, was toen 16 weken en mn vriend kon haar 1maart voor het eerst voelen schoppen dat was met 19 weken.

mijn vader riep ook altijd dat hij nog geen opa wilde worden, maar die is zeker de laatste tijd helemaal bijgetrokken en vind het hartstikke leuk.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:38

ik voelde ukkepuk met 16 weken, mijn placenta ligt aan de voorkant dus het voelde alsof er zenuwtrekjes (wat je ook welleens bij je oog hebt) in mn buik... nu schopt ze behoorlijk hard, mn hele buik gaat op en neer hihi :D

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:48

@Hakkie, je lichaam is al aan het oefenen, dat is positief :D Succes!

@Mer1980, de eerste voelde ik met 18 a 20 weken en deze kleine man met 16 weken, maar ik herken het gevoel ook beter. En weet ong. waar mijn baarmoeder zit, dus kan ik rommelde darmen ook uitsluiten haha.

@Jelledaantje, dat is jammer dat je je zo naar voelt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:59

Nou ik ga dus exra opletten vanaf de 15/16 weken, wie weet dat ik het geluk ook heb dat ik mijn ukkie vroeg voel, maargoed het is mijn eerste en wat Toverbal ook zegt, ik weet zelf niet wat ik moet voelen zegmaar ;-)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:05

als je je eigen lichaam een beetje kent, dan herken je echt wel of het iets is wat je vaker voelt of iets 'vreemds'
doordat ik crohn heb weet ik dondersgoed hoe mijn darmen voelen
ik was een week of 13 en zat bij mijn vader in de tuin met een vriendin en we zaten te gokken wanneer het veulen van mijn mini zou komen en welke kleur en welk geslacht het zou zijn toen ik iets 'gekriebel' voelde! ik twijfelde uiteraard ook, maar toen dacht ik 'dit moet de baby zijn, want ik heb het nog nooit eerder gevoeld'
en uiteindelijk werd het steeds duidelijker, maar echt heel wild is ze nooit geweest in mijn buik
placenta lag overigens wel voor

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:08

Hoi iedereen, ik ga ook kijken of ik gezellig kan mee kletsen met jullie. Ik heb de rest niet doorgelezen hoor, was toch iets te veel 67 pagina's :D

Mijn naam is Annelot, ik ben getrouwd met Arjan en samen hebben we al een fantastische zoon Gijs. Gijs is geboren op 19-04-2011.
Momenteel ben ik 25 weken zwanger van de tweede, een meisje. Ik wist bij deze zwangerschap ook pas na 12 weken dat ik zwanger was, ik dacht namelijk dat ik een burnout had. Ik was aan de anticonceptie dus verwachte geen zwangerschap. Achteraf valt alles wel op z'n plek.
Ik heb heel erg moeten wennen aan deze zwangerschap omdat hij niet gepland was. We wilden wel graag een tweede kindje maar dan als Gijs een jaar of 2-2,5 zou zijn maar ze is nu meer dan welkom.
Het is nu al erg druk met Gijs, 2 paarden, 2 katten een hond, huishouden en werk, ben benieuwd hoe het zometeen gaat zijn.

Dit is Gijs nu, een flinke jongen van bijna 16 maanden, 13,5 kilo en 87 cm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:30

Hoi bokkers,

Deze morgen naar de dokter geweest om een bloedtest. Morgenmiddag mag ik bellen, dus dan weet ik het officieel!
Morgen is ook mijn verjaardag, dus dat zou wel een leuk cadeautje zijn.

Vannacht had ik wel iets vreemds aan de hand:
Rond een uur of twee word ik wakker van de krampen in mn buik. Het voelde als menstruatiepijn, maar dan aan 1 stuk door, echt een zeurende pijn. Als ik mn regels heb, heb ik ook heel veel pijn, maar dan is dat in fasen, precies met contracties, maar deze pijn bleef echt maar duren!!!!
Ik werd er echt duizelig van. Toen ging ik beneden naar het toilet en toen voelde ik al: Dit komt niet goed! Geen bloed ofzo, maar ik voelde mn bloeddruk maar zakken en zakken, tot het bijna zwart voor mn ogen zag! Ik probeerde nog boven te geraken, maar in de hal beneden stuikte ik in elkaar. BAF! Gelukkig nog net mn man kunnen roepen de dan mn benen omhoog hield tot ik bijkwam.
Enfin, gewoon terug in mn bed gekropen, maar ik had toch wel eventjes schrik gehad.
Ik denk dat ik het vandaag maar wat rustig aandoe, want ik voel me ook of ik een hele nacht niet geslapen heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:32

och wat een lekker bekkie heeft Gijs zeg!!

mer nog steeds zo misselijk?

en Lientje ook hier leukkkk! +:)+

cindy gaat straks ook echt beginnen :):)

en ik sta officieel erop met de NOD woeheoeoe :D :):)

wat raar fleur?

gisteren naar de BAB geweest, ik was zó nerveus! hoopte zo dat ze leuk was!
nou.. ze was geweldig!! zoo opgelucht hahaha. wel al oud, 74, maar hip jo! ze was supergrappig :D we moesten in een kamertje boven zitten en van alles vertellen, tijd vloog voorbij. en op gegeven moment moest lief naar een ander kamertje en moest hij daar op een blaadje opschrijven waarom hij met mij wilde trouwen en ik daarna ook. mochten niet zeggen wat we hadden geschreven. die blaadjes doet ze straks in ons trouwboekje <3 <3 ik was zo stuiter na dat gesprek, heb er nu écht zin in hahaha :D :D
ik heb mn jurk laten zien en ze vond hem supergaaf.

vandaag nog 1x locatie langs, boeket regelen en id bewijzen naar stadskantoor!
overmorgen jurk halen :):)

*bruiloftmodus weer uit* :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:32

Annelot, die laatste foto! GEWELDIG!!!! en welkom hier!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:37

Welkom annelot!

Ook ik hier voel heel duidelijk verschil tussen de kleine en mijn darmen, gisteravond is ons kleintje flink bezig geweest en nu op dit moment (op kantoor, voel ik weer kleine schopjes :D )

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:38

Dank jullie wel! Het is ook een echte grapjurk :D