[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:46

Ook als ie 100% goed zit is ie niet 100% veilig he :)

Op mn werk valt t toch een tikje tegen nu.. Vooral last van mn broek (die helemaal niet echt strak zit maar toch, die druk op mn buik). Ook niet typisch menstruatiepijn nu.. De hele buikregio is gewoon een beetje van streek volgens mij. Beetje opvliegers ook en wel honger maar absoluut geen trek om te eten, staat me echt een beetje tegen. Nu maar aan een warm groentensoepje maar eigenlijk heb ik ook daar geen zin in.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:18

Niets is 100% veilig.. Behalve geen seks.
Maar je snapt wel wat ik bedoel toch? :P

Wel blijven eten hoor! Ik heb dat ook gehad, dat ik hongergevoel had maar niet wilde eten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:32

Hm ik heb nog wat gegeten maar om nou te zeggen dat ik me nu beter voel..
Heb maar een krukje neer gezet hier om tussen de klanten door even te zitten. En ik moet ook echt mn broek van mn buik afhouden anders wordt de kramp/buikpijn erger.
Nog 1.5 uur werken.. (Nja werken, eigenlijk voer ik geen zak meer uit hier :p zit er meer als een stuk decoratie bij haha)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:45

Kan je niet even een Aleve innemen? :) Dat helpt écht!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:46

Ik moet wel op controle op 18 december. Ik mocht gewoon sex hebben met mijn vriend en was gelijk veilig, omdat hij tijdens ongesteldheid geplaatst is, volgens de huisarts.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:48

Mayo schreef:
Ik moet wel op controle op 18 december. Ik mocht gewoon sex hebben met mijn vriend en was gelijk veilig, omdat hij tijdens ongesteldheid geplaatst is, volgens de huisarts.

Bij mij ook! Misschien is dat de reden dat 'ie gelijk veilig is mits íe goed geplaatst is. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:48

Zwitsal schreef:
Hm ik heb nog wat gegeten maar om nou te zeggen dat ik me nu beter voel..
Heb maar een krukje neer gezet hier om tussen de klanten door even te zitten. En ik moet ook echt mn broek van mn buik afhouden anders wordt de kramp/buikpijn erger.
Nog 1.5 uur werken.. (Nja werken, eigenlijk voer ik geen zak meer uit hier :p zit er meer als een stuk decoratie bij haha)

Ik zou als ik jou was Aleve Feminax kopen, dat is speciaal voor menstruatiepijnen en krampen in die regio.
Ook bijzonder geschikt om te gebruiken na plaatsing van een spiraal, het is in ieder geval een poging waard :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:52

Ga ik helemaal in mee, zoals ik al vaker aangaf, werkt het als een tierelier! :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:10

Ik zit al aan de aleve feminax :)
Werkt normaal bij menstruatie ook prima bij mij.

Moet eigenlijk nu nog 3 kwartier werken maar ik hou t voor gezien.
Tis gelukkig toch rustig :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:40

Als jullie t oke vinden stel ik hier ook mijn vraag even

In oktober was het 4 jaar geleden dat ik een spiraaltje lied plaatsen. Volgend jaar moet hij er dus uit, maar begin zwaar te twijfelen of ik hem er niet beter eerder uit kan halen. Ik ben vaak ongesteld, 3 dagen niet 1 dag wel enz enz . Dit heb ik sinds korte tijd. In het begin had ik dit niet. Zou het kunnen dat hij langzaam uitgewerkt raakt?

Iemand ervaringen met het er uit halen? Normaal gesproken trekken ze aan de draadjes, maar mijn draadjes zijn foetsie, en hij ligt op zijn kop... Ik knijp hem nogal.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:54

ineke: sorry voor de late reactie was even een paar dagen niet in bereik van internet.
ik had de microgynon 30, beviel super, kreeg toen daar de goedkopere versie van en ik knapte gewoon uit me kleding! ik zette helemaal op! kreeg over mijn hele lijf ook rare rooie vlekken en mijn puistjes kwamen direct terug. ik ben vroeger aan de pil gegaan vanwege de acne. dus toen kreeg ik deze pil van me huisarts.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:57

Normaal zou een spiraaltje 7 jaar lang veilig moeten zijn, maar wordt hij met 5 jaar eruit gehaald omdat er een hele kleine kans is dat de veiligheid minder is geworden.
Ik hoor inderdaad wel vaker dat tegen de 5 jaar mensen wat meer klachten krijgen en hem dus eerder eruit laten halen om een nieuwe te zetten. Voor de bescherming is het dus niet nodig, maar aangezien je klachten hebt is het wel verstandig om te overleggen met je arts of het nodig is om hem eerder te verwijderen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:58

@Hunter87 Meteen terug naar je huisarts, dit klinkt als een allergische reactie op één van de hulpstoffen in de generieke variant. Als ik jou was zou ik er nu mee stoppen ongeacht in welke week je zit en maandagochtend contact opnemen met je huisarts voor een afspraak.
Het is misschien onhandig als je nu meteen moet stoppen in verband met de bescherming tegen zwangerschap, maar doorslikken is nu niet verstandig.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:26

:o Zou ik hier even terecht mogen met mijn vraag?! In de hoop dat iemand mij antwoordt zou kunnen geven?

Zoals men wel kunt zien aan mijn O.S heb ik nu 2 kinderen en weet ik maar ook mijn lief voor de volle 800% zeker dat ons gezin nu compleet is en we dus wel klaar zijn met kindjes te fokken.

A. Ik wil de pil absoluut niet weer want werd hier altijd zo vet als wat van :o
B. Met condoom vinden we beiden al helemaal niet fijn dus dat wordt het hem ook gewoon niet.
C. Om nou helemaal nooit meer iets te doen zien we ook weer niet zo zitten gezien we daar beiden chaggo van kunnen gaan worden :o

Maar dan komt het nu gezien ik over 2 dingen zit te twijfelen..

1. Een spiraal maar dan de vraag wat voor een en dan nog zit ik met de angst over de manier dat het wordt geplaatst :o.
2. Mezelf te laten steriliseren maar ben zelf wel nog maar 28 en ondanks dat ik zeker van mijn zaak ben niet nog meer kids wil, ben ik vwb sterilisatie nog niet helemaal over uit :o.

Nu mijn vraag zijn er nog andere of wat zou JIJ kiezen mocht je net zoals mij nu zo denken bijv?

Alvast bedankt iedereen ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:29

Tsja, ik zou altijd weer voor de spiraal (hormoonspiraal, dus de Mirena) kiezen. De mijne zit nu ruim een jaar, plaatsen valt ontzettend mee en groot voordeel is ook dat mn menstruatie nu bijna helemaal weg blijft. :) Je hebt ook nog de koperspiraal, heb ik zelf geen ervaring mee, maar die maakt in veel gevallen de menstruatie juist zwaarder.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:35

@ Mars, Thnx er is toch ook nog een spiraal naast een mirena of koper :o ? Of niet?
En had ook geloof ik gehoord dat de spiraal niet meer vergoed wordt, maar best wel aan de prijzige kant is?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:40

Wordt niet vergoed inderdaad, ik was vorig jaar rond de 130 euro kwijt geloof ik, maar dat weet ik niet exact zeker meer. Of er nog een spiraal is... ja misschien wel, maar ik weet dan niet precies welke dat is. Heb zelf alleen met Mirena ervaring.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:02

XfriemoX: ik had laatst ook een gesprek met mijn huisarts over anticonceptie en zij had het nog over een ring die je moest inbrengen, 3 weken laten zitten en verwijderen.... misschien is dat iets voor jou...? weet alleen zo even de naam niet meer.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:03

dat is de NuvaRing

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:07

Ik heb nu mn 3e spiraaltje laten zetten nadat ik mijn zoontje kreeg en dat was echt plop-klik en hij zit.
Praktisch niets gevoeld.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:07

Bij mij is de Mirena wel vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Even bellen met jouw verzekering en navragen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:35

Mijn Mirena wordt ook vergoed, alleen het zetten bij de gyn niet. Bij De huisarts zetten wordt wel vergoed. (maar mijn huisarts heeft het niet eens gehad over zelf zetten maar stuurde me direct door naar de gyn, ook ivm mijn hoge bloeddruk en ze wilde dat de gyn (met meer kennis) er naar zou kijken. Dus eigenlijk vind ik dat ik t gewoon vergoed moet krijgen haha).

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 23:21

Hoezo moet je die na 3 weken er weer uit halen dan? Als ie er dan weer uit is ben je dan ook verzekerd van veiligheid?
hunter87 schreef:
XfriemoX: ik had laatst ook een gesprek met mijn huisarts over anticonceptie en zij had het nog over een ring die je moest inbrengen, 3 weken laten zitten en verwijderen.... misschien is dat iets voor jou...? weet alleen zo even de naam niet meer.

Ik ben verzekerd bij Zilveren kruis en beschik over een 3 sterren aanvullende beurs.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:09

Xfiermo: scheint dat je dan ongesteld word :) als ik haar goed begreep. Heb dr niet echt uit laten praten want ik wil dat absoluut niet

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:32

Google even op NuvaRing, ik heb die ook en bevalt me van alles wat ik tot nu toe aan anticonceptie heb gehad toch wel het beste..