Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:26

Welkom nieuwe hardloopmensjes :)

Ik loop ook het liefst alleen (Wel met hond, Honnie trekt niet en loopt fijn mee. Geen last van dus :) -> wie weet ooit een canicrosswedstrijdje. Hond (whippet) hoef ik niet te trainen maar mezelf wel :+ ). Verder heb ik zowel een driekwartsbroek als kort broekje. Maakt mij niet uit waarin in loop eigenlijk.
Vandaag les 9 gelopen. Ging erg lekker :D !

Zijn hier toevallig bokkers die hardlopen combineren met fietsen (wielrennen)? Ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet gaan pakken namelijk. Als ik iedere keer 1 dag rust neem loop ik maar om de 4 dagen dat vind ik te weinig om het fijn uit te kunnen bouwen naar de 5 km. Of zou ik dan moeten fietsen én hardlopen op 1 dag?

lillytjuh

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:34

mmm ik rij alleen paard erbij en als het echt slecht weer is ga ik op de crosstrainer ipv hardlopen.
Paardrijden en hardlopen doe ik op 1 dag omdat ik paardrijden niet echt meer als een erge inspanning zie haha daar ben ik zo aangewend dat ik er niets meer van merk tenzij paardlief echt een vreselijke rotdag heeft haha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:49

Ik loop hard met een lange broek en heb een sportshirt van Adidas. Die zit lekker los en valt deels over mijn kont, hou niet van korte shirtjes :o Ik heb ook wel een kort broekje, maar daarvoor wil ik eerst wat kilo's kwijt zijn, lijkt nu niet zo charmant denk ik. Als het weer 30 graden gaat worden trek ik die wel aan.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 06:22

Ander vraagje dames welk merk sport-bh hebben jullie. Ik heb flinke cupmaat E en mij bevallen de shockabsorbers heel erg goed. Sorry voor het vroege tijdstip maar ik moet om 7 uur beginnen vandaag.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:37

Ik heb ook de shockabsorbers. Superfijn! Heb ik trouwens ook altijd aan met paardrijden.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:43

Qua hardlopen heb ik een vrij losse trainingsbroek, 1 fitnessbroek tot op mijn knie, 1 strakke hardloopbroek top op mijn knie en 1 iets korter strak broekje. Draag de kniebroeken het meeste :)

Verder qua shirt draag ik eigenlijk vooral shirts van de Bristol. Die zijn tenminste lekker lang (ben vrij lang dus anders kom ik al snel in de knoei met de lengte, dat vind ik echt niet fijn). Heb wel eens een sportshirt gekocht. Zat in de winkel prima dacht ik. 2x aangehad en toch te kort. Beetje zonde dan... Geen speciale sportshirts dus, maar gewone shirts.

Ik wil vandaag ook weer gaan hardlopen, maar het wordt erg broeierig... Maar even kijken of dat wat voor mij is dus en anders ga ik morgen wel weer. Dan wandel ik vandaag wel een rondje.

Oh en bh let ik nooit zo op, heb het geluk dat ik maar een A'tje heb :P
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 28-06-12 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:44

Goedemorgen!
Ik heb gisteravond weer voor het eerst sinds twee weken een rondje gerend. Mijn knie voelde eindelijk weer stabiel genoeg aan. Wel ben ik twee lessen teruggegaan, was bang dat het te zwaar zou worden. Maar het viel me zo mee.dat ik op het laatst nog bijna vier minuten door ben gegaan }:0

@Norton: ik draag een strakke korte sporttop over mijn normale bh. Is wat praktischer voor mij, hoef ik me niet helemmaal om te kleden. Voor mij werkt dit prima, maar ik heb ook een kleinere cup dan jij.

Ik draag trouwens sinds kort een korte broek. Benen worden steeds minder flubberig :+ En dan heb ik daar een gewoon hempje op (heb ook een paar sporthempjes, maar die zitten niet beter dan normale) en als het fris is nog een polyster trui.

Ik heb nu al zin in morgen, dan mag ik weer een rondje :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:06

Qua kleding heb ik twee broeken tot net over mijn knie, en gebruik gewone shirtjes. Maar ben wel op zoek naar een shirtje met een ritszakje erin, om sleutels ed te bewaren :).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:04

ik heb een oude pyamabroek, whahaha, maar is net een trainingsbroek en een oversized oud bar6- (uit mijn studententijd) t-shirt. Als ik straks nog meer afgevallen ben wil ik wel een leuk setje.

Vanochtend les 10 gelopen, maar ik was een beetje lui en pas om 7.45 gaanlopen en toen was het al WARMMM, pff benauwd hoor!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:19

Norton schreef:
Ander vraagje dames welk merk sport-bh hebben jullie. Ik heb flinke cupmaat E en mij bevallen de shockabsorbers heel erg goed. Sorry voor het vroege tijdstip maar ik moet om 7 uur beginnen vandaag.
Laatste twee keer met een shockabsorber gelopen en ik moet zeggen dat die wel erg fijn zitten. Ik heb ook maar cup A/B maar toch is een sportbh dan wel fijn hoor. Ik heb ook twee goedkope sportbh's van de hema, die zijn ook wel fijn, maar echt niet geschikt voor grotere maten. Zo heeeel erg veel steun geven ze namelijk niet.
Ik moet nog een keer een nieuwe kopen, want de shockabosrber zit qua shock absorben lekker :P Maar de bandjes zitten precies op de spieren in mijn nek waar ik altijd last van heb (soort whiplash overgehouden aan val van paard) dus als ik langer ren en het ding langer aan heb, krijg ik daar goed last van.

Haha Caira, PAS om kwart voor 8? Ik ben net mijn bed uit! Het is wel benauwd ja, ben blij dat ik gisteren geweest ben.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:28

Goeiemiddag! :)

Lillytjuh idd weer een bekende! :D

Lees van alles over sport kleding enzo! Ik draag eigenlijk altijd een lange joggingsbroek en en katoen shirt er boven!
En draag wel mn gewone bh eigenlijk ondanks dat ik ook een E cup heb!

Moet lopen maar weet niet of ik er veel zin in heb met deze warmte...

Caira kwart voor 8 al lopen! Vroeg hoor!!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 12:32

Helleuw!
Ik draag ook altijd gewoon lange broek en katoen shirtje. Ook geen sport bh hier. Is ook niet echt nodig bij mij :P
Ik moet pas morgen weer gelukkig. Het is echt niet lekker in dit weer denk ik...

Sterkte Jess :o

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:33

dat dacht ik ook nooit, tot ik er 1 kocht van nike, wauw wat heerlijk zeg!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:36

Ik draag met het hardlopen ook en Shockabsorber :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:29

Heeft iemand trouwens ook zo'n band ie je om je arm kan doen en dan je telefoon/iPod etc in kunt doen? Zo ja; Hoe bevalt ie?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:46

MarJon schreef:
Heeft iemand trouwens ook zo'n band ie je om je arm kan doen en dan je telefoon/iPod etc in kunt doen? Zo ja; Hoe bevalt ie?

Jep, voor mijn galaxy s 2. Ik kon dat ding ergens anders niet fijn kwijt. Op zich bevalt hij best prima. Eerste keren irriteerde dat bandje een beetje en moest wennen aan dat ding om mijn arm, maar dat leek minder te worden. Helaas is mijn telefoon overleden afgelopen weekend door zwempartijtje van mijn paard in de zee. Baal als een stekker want ik liep/fietste graag met Endomondo.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:40

Ik heb nig een fijne armband voor een iphone liggen met sleutel vakje. Als iemand intresse heeft pb maar. 1 x gepast maar heb er per ongeluk 2 dus heb er 1 over.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:41

Een armband voor een Iphone? Sorry, maar daar kan ik me dus echt niets bij voorstellen. Al die Iphones zijn gigantisch, dat past toch niet aan je arm?!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:42

Annetje schreef:
Een armband voor een Iphone? Sorry, maar daar kan ik me dus echt niets bij voorstellen. Al die Iphones zijn gigantisch, dat past toch niet aan je arm?!

Alsof een galaxy S 2 zoveel kleiner is :P (volgens mij scheelt dat niet veel)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:47

Nog 2 dagen en dan loop ik de utregse meidenloop, allereerste hardloopwedstrijd. Vandaag voor het laatst getraind, maar ging niet goed. Ik was helemaal buiten adem. Ik denk dat het ook door het weer kwam en het feit dat ik 's ochtends liep terwijl ik dat nooit doe. De vorige keer ging het namelijk wel beter. Nu maar hopen dat het zaterdag goed gaat. De laatste 5 minuten zijn altijd zo zwaar. Iemand tips om daar fluitend doorheen te komen? :') En weet iemand wat je van tevoren het beste kan eten qua avondeten? Ik ga 3 km hardlopen zaterdag, het is niet zo ver, maar voor mij is het heel wat.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:50

Iemand die vandaag nog gelopen heeft?
Ik had alleen rond 2 uur tijd, maar vond het echt te warm op dat moment. Maar even gaan touwtje springen :P Morgen les 4!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:53

SSDesign schreef:
Annetje schreef:

Alsof een galaxy S 2 zoveel kleiner is :P (volgens mij scheelt dat niet veel)

Dat zijn idd ook koelkasten. Moest de telefoon kaal (zonder hoesje) in dat zakje proppen. Dat ging echt nét }>

Gepast en gekocht bij run2day 19,95 geloof ik.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:05

Jeetje wat is het warm vandaag.

6km gelopen, met 3 stukjes wandelen 2 stukken rustig lopen en 2 stukken een flink tempo.

Ik loop gewoon in een voetbal broekje en een tshirt, ga niet speciaal iets ervoor aanschaffen. Maar je hebt natuurlijk wel hele leuke setjes.

@Rapido Het komt zaterdag vast goed! Succes he. Wel even laten weten hoe het ging hoor :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:09

Rapido gaat je gewoon lukken hoor! Ik heb geen idee wat je moet eten. Ik zou zelf iets eten waarvan je zelf weet dat het niet té zwaar valt.

Ennuh... volgens mij zeg ik niet dat die andere hippe toestellen kleiner zijn hoor ;) Geen idee wat een galaxy S 2 is. Ik zal eens googlen op zo'n armband.
[edit] AAAaaaaaah! Ziet er wel handig uit zo'n ding!
Afbeelding
Mijn telefoon zou er alleen in kunnen zwemmen :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:23

Ik doe hardlopen met Start to run, en loop ongeveer 2x in de week.
Soms 3x maar vaker 2.