Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:56

En dat is de bedoeling!! De vooruitgang zit soms in de kleine dingetjes, maar het is zo motiverend als je het ziet of voelt en dat heb je zeker nodig!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:00

Ja klopt klopt , Soms denk ik echt ik zie geen verschil.. maar dat is er zeker al wel :j
En door af en toe ook even een foto hier te dumpen zie ik het wel..
plus het enthousiasme dat vele hier hebben brengt ook over op anderen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:03

Wauw mooie buik Toushie!

Airborn, gaaf dat je surft! Lijkt me behoorlijk intensief :j

Mijn les ging vanavond niet door, gelukkig nog kunnen inschrijven voor de les van morgen.
En nog even thuis in de paal gehangen :))
Qua armspieren heb ik nog zoveel sterker te worden, in bepaalde oefeningen mis ik de kracht :x

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:10

Jammer dat de les niet door ging Urselin!
Misschien heb je nog niet genoeg kracht, maar je hebt wel een hele mooie strakke volle arm! Sterker worden die armen vanzelf als je maar blijft trainen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:22

oh wow toushie, wat een platte buik! Hihi, nog platter en je buik verdwijnt, maar met een sixpack dr bij heb je echt de perfecte buik volgens mij!
Urselin, die kracht komt vanzelf.
Missfitness, crisis wat een gewichten... Kom ik aan met mn max 88/93 kg (hangt van de dag af)

Urselin, surfen is best intensief idd. Armen, schouders, borst en rug van het omhoog houden van het zeil in aantal verschillende houdingen, en je benen van het door het water heen lopen omdat je weer eens veel te veel bent afgevallen en dus met je surfset op sleeptouw door het water weer tegen de wind in terug moet lopen :+ Doe daar nog een portie constant je balans houden en een flinke adrenaline rush bij, en na een paar uur surfen ben je wel moe zegmaar :P

Pfoe heb ik lekker getraint net :D Benen rug en buik, en ging als een trein :D Morgen de bovenkant *\o/*
Oh super grappig, 1 van de instructeurs van de sportschool is erhm, vrij breed en gespierd en doet zelf ook veel krachttraining. Nouja, die keek me altijd beetje, dunno, afkeurend aan zegmaar, want tja, ben stevig en zie dr gewoon niet zo sportief uit. Dus kwam bij hem met de vraag of de gewichten op mn sleutel ff aangepast konden worden want handmatig aanpassen steeds word je tureluurs van. Nou tijdens het aanpassen keek hij me afentoe echt aan van "ehhhh, wow, dat had ik niet verwacht.." En hij ging steeds goedkeurender kijken, lol. Bij ab en adductor van de bovenbenen was hij serieus onder de indruk :+ _O-
Had bijna gezegt "oh sorry, kloppen je vooroordelen nou niet meer?" := _O-

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:26

urselin : jammer dat het niet doorging.. die kracht komt wel hoor !
Surfen lijkt me ook best zwaar , maar wel heel tof.

Airborn : hahah , maar wel goed van je ! , en die vooroordelen als instructeur zijnde als dta zo zou zijn vind ik niet echt netjes.. ik bedoel jij doet toch je best !
En ehh thanks :o

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:28

Haha wat een leuk verhaal Airborn!! :) Je hebt die stoere krachtpatser even doen verbazen!! Geeft niks, ze mogen best wel eens respect voor ons hebben!!
Kracht heb je al heel veel!!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:30

Mooie buik Toushie! Ik dacht eerst dat je die foto van internet had geplukt en dat je wilde dat je buik er zo uit kwam te zien _O-

Hihi Airborn! Wel raar als hij als instructeur zo afkeurend naar je keek zeg :=

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:31

missfitness schreef:
Marije__ heerlijk he 's morgens even hardlopen! Fijn dat het goed ging!! Vanavond al weer bootcamp, lijkt me zo leuk om te doen!!! Ging het weer lekker fanatiek?

Vandaag benen gedaan! o.a. 3 sets legpress (240kg, 290kg, 330kg) :D

's morgens hardlopen is zoooo chill. :D het vroege zonnetje, rustig op de weg.. lekker wakker worden en daarna met een goed gevoel de dag door. Ze verklaarde me voor gek dat ik vandaag weer ging BC'en, maar het was heerlijk!!!
Mijn kont scheurt ooit nog uit mn broek :') (zo voelt het, spierpijn!!!!!!!) heb alles eruit gegooid dus ben compleet uitgeput nu :D

Wat een hoge gewichten missfitness :o respect!!!

Toushie, jij bent inderdaad al goed op weg, ziet er goed uit!!! _/-\o_

Hihihi Froukje goed bezig! Ja je kunt je inderdaad in mensen vergissen soms, maar wees blij dat hij zo verbaasd keek haha!! zegt trouwens meer over hem dan over jou :D jij gaat ook lekker met trainen zeg _/-\o_

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:33

X bibi : haha nee hoor , dat is mijn buik :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:35

Nouja, z'n "is mn tijd niet waardig" blik zegmaar, jullie snappen vast wat voor blik ik bedoel, maar is slecht uit te leggen. Tis echt een macho om te zien. Maar stond idd wel ff in mezelf te gniffelen :+ Ik stoorde me niet echt aan zn houding eerst, boeiend wat hij denkt, maar dattie duidelijk zn mening moest aanpassen vind ik dan wel weer leuk, hihihihi.

Zal morgen ff kijken of dr genoeg licht is voor de maandelijkse foto's :j Volgens mij ben ik weer strakker geworden *\o/* hoewel mn broeken nogsteeds niet losser zitten -O- , maar mn buik en middel en kuiten en armen lijken wel echt strakker. *\o/*

Marije, dat je dat leuk vind, bootcamp, pfoe, das echt niet mijn ding hoor! Ik zou echt pissig worden als dr iemand loop te roepen dat ik nog ff door moet gaan enzo :=
Laatst bijgewerkt door Airborn op 12-06-12 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:36

je kan het ook gaan meten he , tegelijk met je maandelijkse foto's :)
Nou ik vind het wel tof hoor ! ,

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:38

Toushie, ja, daar ben ik ooit, letterlijk jaren geleden, mee begonnen, maar ben het meetlint kwijtgeraakt -O- Had dat ding ergens goed opgeruimd, en dat was, zoals altijd een slecht idee _O- Meten met een duimstok werkt niet :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:41

uhm , ga even langs de bouwwinkel daar hangen toch meetlinten zat? :+ :P

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:41

Meten is weten!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:44

Haha geweldig Airborn! Je hebt hem wel versteld laten staan :))
Kan me voorstellen dat het vermoeiend is, en dan nog een paar uur surfen ook!
Hoe ben je eigenlijk bij surfen gekomen?

Ik wil ooit nog leren golfsurfen, let vooral op ooit, want ik & water is geen goede combi :+
Die kracht komt er inderdaad wel, maar ben heel ongeduldig (vooral als je filmpjes voorbij ziet komen van Jenyne Butterfly enzo, jaloersmakend!) O:)

Maandelijkse foto's wil ik inderdaad ook gaan bij houden, zie je toch veel aan en meten ben ik te lui voor..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:48

Nou, punt is een beetje dat ik de neiging heb om dan obsessief dagelijks te gaan meten. Dus ik doe het dan liever op hoe ik me voel en hoe ik dr uit zie, anders ga ik teveel focussen op het resultaat, ipv op dat ik me gewoon fijn voel als ik sport. En dan word het algemeen negatiever zegmaar. Het is dus ook wel een bewuste keuze om dat niet te doen :)

Urselin, ben 2 jaar geleden in de vakantie met mooi weer in de auto gestapt en naar makkum gereden en een les genomen, lol. Het leek me al jaren lang leuk om te doen, en had de tijd en het geld op dat moment, dus heb het een keer geprobeerd. En ik was eigenlijk meteen verkocht :D Scheelt dat ik al vanaf 2 week oud met mn ouders mee zeil en absoluut geen angst heb voor water. Jammere is dat vanuit zeist alle leuke surf spots in nl minimaal 2 uur met openbaar vervoer zijn, ik geen auto heb, geen eigen surfspullen en surfspullen huren duur is... Kan dus niet zo heel vaak surfen, maar ach, het is wel super gaaf om te doen :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:49

Airborn / froukje? , dan moet je dat inderdaad niet gaan doen nee ... ;)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:50

Mooie buik Toushi!!

En wat stom van je trainer Airborn! Gelukkig heb je hem wel laten zien dat zijn vooroordelen niet kloppen!

** Druk met de laatste loodjes van mijn scriptie. Vanavond donderdag vol aan de bak in de fitness!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:51

missfitness schreef:
Meten is weten!

_/-\o_ _/-\o_

Mijn meetlintje hangt naast mn spiegel. Niet te missen dus :+

En Froukje, juist dat motiveert me.. :) In een groep, je daagt elkaar uit.. ze werken met oefeningen op niveau's dus je kan het zo lastig mogelijk voor jezelf maken.. En meest van de trainers zijn in het dagelijks leven personal trainer dus ze weten hoe ze je moeten motiveren haha :D En het schreeuwen valt mee hoor. Eigenlijk hebben we alleen een groeps yell :') en dat is HOOYAH

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:53

Ik doe elke vrijdag metingen, maar dan ook vet%, gewicht, omvang etc..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:57

Marije, dat vind ik knap hoor, dat je dat motiveert, bij mij werkt zoiets echt averechts meestal (hoewel dat waarschijnlijk meer over mij zegt dan over joh :+ ). Zo zie je maar dat iedereen weer anders inelkaar zit :+

Toushie, hehe, tis froukje idd.

Missfitness, mja, dat kan ik me voorstellen, maar jij traint ook wel op een heel ander niveau, en denk ook met een andere insteek dan ik. Als ik teveel focus op gewicht en omtrek dan word het een "moeten" en dan raak ik veel meer mn motivatie kwijt als er geen vooruitgang in zit. Nu ik sport omdat ik er energie van krijg en vind dat ik dr algemeen beter uit zie en gewoon gezonder ben, heb ik een positievere reden om te gaan sporten zegmaar? Ik kan me voorstellen dat als ik een stuk ben afgevallen en al strakker ben, en dus algemeen mn lijf meer richting ideaal gaat, het voor mij ook zou werken om het zo bij te houden :)
Ik ben wat dat betreft gewoon een beetje raar :+ Dus daar moet ik dan maar omheen werken :P

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:03

froukje : je moet het doen zoals het voor jou werkst , als dit voor jou juist meer motivatie geeft dan is het goed :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:04

Airborn je bent helemaal niet raar!! Ik snap wat je bedoelt! Het is per persoon verschillend, alles is voor iedereen verschillend, je bouw, je training, je doel, je resultaten, je vorderingen en je moet doen wat goed voor jou is! Ik vertel gewoon hoe ik het doe, omdat ik het leuk vind om te vertellen. Ik vind het interessant om met zn allen te praten over krachttrainng en ieder zijn ervaringen te lezen. Ik accepteer ook ieder zijn doen en laten. Nogmaals voor iedereen werkt alles anders en volg je eigen planning en schema, als hulp gewenst is dan laat ik van mij horen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:05

hallo :wave:

Na 2 maanden blessure leed, drukte, stressen met school en ga zo maar door maandag voor eerste weer kunnen trainen (en dat was nog licht) maar die fly's zijn funest geweest :') spierpijn daar abnormaal

Best wel spijt van dat ik er even uit ben geweest... voelt dat alles voor niks is geweest (wat best wel mee zou vallen :') )