[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:40

Ben het met je eens :j Met als aanvulling dat ik het soms lastig vind om te beoordelen wat een tattoo nou voor iemand betekend. Dus van de andere kant bekeken zeg maar :) Soms denk je bij iemand of een tattoo dat het 'zomaar' gezet is, maar dan blijkt het met een diepere betekenis te zijn :) .

vb: een tribal op de onderrug is lange tijd een soort modegrill geweest, maar ik ken ook iemand die die tribal al lang daarvoor had gehad.. maar echt met een betekenis en speciaal voor haar gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:42

Ik denk dat het ook een hele tijd (of nog steeds) zo is dat mensen iets laten zetten alleen omdat ze het mooi vinden. Dat zou voor mij niet de insteek zijn.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:59

Ja en soms lijkt het alleen maar mooi, maar zit er toch iets achter. Zo heb ik mijn eigen naam (1e tattoo) op mijn rug staan.. dat lijkt niet echt bijzonder, maar er zit toch echt een betekenis aan :j .

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:31

Joolien schreef:
Ik denk dat het ook een hele tijd (of nog steeds) zo is dat mensen iets laten zetten alleen omdat ze het mooi vinden. Dat zou voor mij niet de insteek zijn.

Dat begrijp ik wel, maar ik begrijp juist ook dat mensen iets laten zetten omdat ze het mooi vinden.
Het is toch 'lichaamsverfraaiing' (in de meeste gevallen dan :') ) en als jij iets onwijs mooi vindt kan ik me voorstellen dat je dat op je lijf wilt hebben. :j

Mijn rugstuk staat voor mij ook wel 'symbool' voor iets, absoluut, en de mensen die mij kennen halen die betekenis er ook wel uit.
Maar buiten dat vind ik 't ook heel erg mooi. :D

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:34

Blijft toch lastig denk ik.. ik vind bijvoorbeeld een bepaalde auto echt onwijs mooi, echt ik kan er de hele dag naar kijken.. maar hoef hem niet als tattoo :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:41

Miseria schreef:
Ben het met je eens :j Met als aanvulling dat ik het soms lastig vind om te beoordelen wat een tattoo nou voor iemand betekend. Dus van de andere kant bekeken zeg maar :) Soms denk je bij iemand of een tattoo dat het 'zomaar' gezet is, maar dan blijkt het met een diepere betekenis te zijn :) .

vb: een tribal op de onderrug is lange tijd een soort modegrill geweest, maar ik ken ook iemand die die tribal al lang daarvoor had gehad.. maar echt met een betekenis en speciaal voor haar gemaakt.

Tsja ik heb er een hoop die zaniken over tribals terwijl mijn Feniks ook tribal-stijl is. :+
en volgende tattoo's zullen ook in die stijl zijn.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:52

Miseria schreef:
Blijft toch lastig denk ik.. ik vind bijvoorbeeld een bepaalde auto echt onwijs mooi, echt ik kan er de hele dag naar kijken.. maar hoef hem niet als tattoo :P

_O-

Over tribals.. ik heb er een beetje moeite mee. Tribal stijl niet persé als je er nog iets uit kunt halen.
Maar tribals zijn zo random.. als iemand me uit kan leggen wat een bepaalde tribal voor iemand betekend kan ik me er misschien iets meer bij voorstellen..

Op zich best hypocriet van mezelf, want ik wil ook graag nog een Maori sleeve terwijl die ook maar op random figuurtjes lijken terwijl er wel degelijk betekenis achter zit :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:00

Kipzel schreef:
_O-

Over tribals.. ik heb er een beetje moeite mee. Tribal stijl niet persé als je er nog iets uit kunt halen.
Maar tribals zijn zo random.. als iemand me uit kan leggen wat een bepaalde tribal voor iemand betekend kan ik me er misschien iets meer bij voorstellen..

Op zich best hypocriet van mezelf, want ik wil ook graag nog een Maori sleeve terwijl die ook maar op random figuurtjes lijken terwijl er wel degelijk betekenis achter zit :')

Ik vind tribals prachtig. Iemand die echt góed tribals kan tekenen kan mij een paar uur zoet houden met zijn schetsboeken :+: In mijn eigen tattoo is wel duidelijk te zien wat het is :j Dus in elke tattoo van mij zal wel iets van tribal terug te vinden zijn. :j :+:

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:07

Heb je een foto Ayasha? Volgens mij heb ik die van jou nog niet gezien :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:26

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:27

Ooh, die is echt heel gaaf! Ik vind dat soort Tribal dingen sws wel heel mooi om te zien, als ik er maar iets in kan herkennen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:22

Als je er wat in kan herkennen vind ik het wel heel mooi, jou feniks vind ik super ... maar gewoon wat lijnen zonder echt iets voor te stellen vind ik persoonlijk niet mooi. Alhoewel dat voor sommige natuurlijk ook een betekenis kan hebben.

Ik ben er trouwens uit, flink sparen, volgende winter (of later) mag mijn derde komen ... ik zat in twijfel of die dan links of rechts op mijn zij moet, aangezien ik ook nog een tekst ergens wil in de toekomst (moet er verplicht nog wat jaar over nadenken, moet er toch rest van m'n leven mee lopen :+ ). En dat kwam beetje met elkaar in de knoop, maar ik bedacht daarnet een perfecte oplossing, waardoor de tekst toch wel rechts kan en die in mijn zij gewoon links. Nu dus fanatiek gaan tekenen tot ik 110% tevreden ben of het iig een duidelijk beeld geeft en dan bedenken waar ik heen wil om te laten zetten. Ik neig echt heel erg naar een weekendje weg om naar Marsha te gaan :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:27

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:46

Helemaal mee eens! :) Daarom ga ik eerst even in dit topic meelezen mijzelf nog eens goed verdiepen voordat ik er een neem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:54

Drie sterren (rood, groen en blauw) eigenlijk met een aantal betekenissen, voor mijn ouders en broer, omdat ik altijd bij ze terecht kan. En daarom wil ik de sterren ook met lijnen met elkaar verbinden, omdat je familie altijd familie zal blijven wat er ook gebeurd. Maar hoe het contact blijft verlopen weet je nooit, dus ik begin niet aan namen, geboortedatums of sterrenbeelden (ik heb die van mijzelf op mijn pols en heb lang getwijfeld of ik die van mijn ouders en broer ook wilde laten zetten).

De primaire kleuren waar 'alles uit bestaat' en zonder hun zou ik niet zijn wie ik nu ben en later zal zijn. En sterren ook omdat al bestaan ze niet meer, we ze hier op aarde nog wel zien (wat dan weer past bij die op mijn schouderblad, al is iemand er niet meer, toch blijft diegene altijd dichtbij). Ik vind het altijd lastig uitleggen (dit stukje typen heeft nogal wat tijd gekost :') ), daarom leg ik het irl ook eigenlijk nooit uit. Het voelt altijd heel erg wazig, terwijl ik best wel een nuchter persoon ben. Voor mij betekenen die sterren op deze manier heel veel. Het is ook iets waar ik al een aantal jaren mee rondloop, ook om de betekenis kloppend te krijgen zeg maar. Ik heb dan iets in mijn hoofd, maar de betekenis verwoorden is zo lastig, dat kost echt tijd. Ik heb dan het "dat is 'm" gevoel heel sterk, maar het waarom moet dan nog vorm krijgen. Waarschijnlijk is het voor veel mensen precies andersom, het waarom is er, maar dan nog het plaatje erbij :D

En ach dat veel mensen het dan zien als de zoveelste persoon met wat sterretjes interesseert mij helemaal niks :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:02

Mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:56

Ben echt fan van Joy D @ LVI. Echt mooie dingen hoor!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:58

Ik vind Candy Cane echt zo ontzettend gaaf.. Die dingen die zij maakt zijn echt kunstwerken!
Tribals vind ik dan weer echt helemaal niks..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:02

Hebben jullie een link (mag engels) met allemaal tattoo's met voornamelijk kleine teksten? zoek me helemaal de pleurs maar kan niks echt vinden met hele verzameling tattoo's ervan..

En een goede tatoeëerder die daar goed in is?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:08

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:13

16 februari wordt mijn eerste tattoo gezet!:)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:02

Oh spannend!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:42

Moet dan elke tattoo perse een diepere betekenis hebben?
Het lijkt nu bijna zo dat iemand niet blij en tevreden mag zijn met zijn tattoo als er geen betekenis achter zit, omdat anderen vinden dat dat moet...
Laat ieder toch lekker blij zijn met een tribal op de onderrug (wat overigens niet mijn ding is) of een standaard tatoo uit een boekje (mijn Chinese teken is ook niet meer dan dat, al zit er dan wel een betekenis achter, maar in eerste instantie is het 'gewoon' een standaard ding)...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:49

Volgens mij schrijft niemand dat je er niet blij of tevreden mag zijn? Alleen dat de kans in onze ogen groter is dat je er spijt van krijgt en dat wij het niet spannen b

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:53

Nou, dat ligt dan misschien aan mezelf, maar ik vind de toon waarop dingen geschreven worden, overkomen alsof je maar vreemd bent wanneer je een 1000 in een dozijn tattoo of een tattoo zonder betekenis hebt.. leven en laten leven denk ik altijd maar.. laat ieder lekker zn ding doen en als diegene er blij mee is, is ie er blij mee. Wel of geen betekenis