een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:10

Nelleke, net lijstje, maar die weinige kcal komen door je rijstwafels als tussendoortje..
Daar zit echt niets in..
Ik eet naast 1 rijstwafel bijv een eierkoek a 140 kcal en 2 plakjes ontbijtkoek a ook in 100 kcal.
Dat scheelt al. Als je echt meer kcal wil eten zul je toch zoiets moeten doen?
Kies je op valtaf ook het juiste brood enzo?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:13

Mijn lijstje:

O: 1 boterham donker meergranen met muisjes en een glas optimel
T: 2 plakjes ontbijtkoek
L: 3 boterhammen donker meergranen met smeerkaas en komkommer
T: Banaan en eierkoek
A: Maaltijdsalade met pasta, sla, paprika, ei, croutons, kip en dressing
T: Snack a jack

Kcal: 1450(?)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:52

Goeiemorgen :)!

Maken jullie nou een lijstje van gisteren of plan voor vandaag?

Voor degene die snack a jack nemen, ik vind ze normaal nogal duur, maar bij Aldi heb je ze voor 99 ct een pak en k vind ze nog lekkerder ook :)!

Morgen begin ik bij Better Belly en meten ze me helemaal door. Ik ben benieuwd :)!

Plannetje vandaag:
O: 2 volkoren crackers smeerkaas 20+
T: appeltje
L: 2 volkoren bollen, eentje met kipfilet, eentje met philadelphia light (nep van aldi)
T: eierkoek en mandarijntjes
D: wraps met kip, sla, tomaat en kaas en groenten
T: snack a jacks (aldi)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:58

Hallo! Mag ik me hier ook melden?
Ik wil niet afvallen (heb een net gewicht bij mijn lengte), maar wil wel graag weer gezond eten na een kerstvakantie die barstte van de ongezonde snacks en etentjes!

Zal even kort wat over mezelf vertellen. Paulien, 20 jaar, 1m81, 70 kg, voltijd student. Ik sport één keer per week. Wat ik doe wisselt momenteel vanwege onregelmatig schoolrooster. Maar meestal om de week bodybalance van Les Mills en de andere week bodypump of sh'bam.

Mijn "probleem" is dat ik eigenlijk de hele dag door kan eten. Mijn vriend vraagt zich wel eens af hoe het komt dat ik slank ben terwijl ik veel meer eet dan hij!
De tussendoortjes ben ik nu aan het vervangen voor gezondere dingen. Dus rijstwafels, fruit, etc. Maar ik wil niet te weinig kcal binnenkrijgen, want afvallen is niet mijn doel.

Eetlijstje van gisteren:
O: 2 bb zonnatura peer-appelstroop, glas sinaasappelsap, 2x 200 ml thee
T: Evergreen, 1 thee
L: 2 bb smeerkaas&peper, 2 rijstwafels, 200ml halfvolle melk
T: 1 bb zonnatura peer-appelstroop, 2 thee
A: Varkensfiletlapje (ong. 75g) met aardappels (geen grote portie) en heel veel rode bietjes en gemengde sla! En een bakje magere yoghurt met lijnzaad.
T: Appel, banaan, 2x thee, 1 glas 7up
En over de hele dag nog 1 liter water!

Vandaag:
O: 2 bb zonnatura peer-appelstroop, glas sinaasappelsap, 1 thee
T1: 1 bio rijstwafel, 250 ml water

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:05

@ Loes, net lijstje hoor! Aan hoeveel kcal zit jij nu ongeveer per dag?
Mijn lijstje is een soort planning, maar gelijk ook werkelijkheid want ik zit tot 9 uur op mijn werk en dit heb ik meegenomen dus meer kan ik niet eten :')

@ Paulien, welkom!
Ook nette lijst, maar wat wil je dan wel als je niet wilt afvallen? Strakker worden?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:11

Minder snacken en snoepen en wat bewuster&gezonder eten! Opzich zit ik vrij strak in mijn vel, alhoewel ik na de kerstvakantie wel een beetje een buikje heb gekweekt. :=

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:24

Destino schreef:
@ Loes, net lijstje hoor! Aan hoeveel kcal zit jij nu ongeveer per dag?
Mijn lijstje is een soort planning, maar gelijk ook werkelijkheid want ik zit tot 9 uur op mijn werk en dit heb ik meegenomen dus meer kan ik niet eten :')

@ Paulien, welkom!
Ook nette lijst, maar wat wil je dan wel als je niet wilt afvallen? Strakker worden?

Ik zit tussen 1200-1400 per dag denk ik. Maar ik check t niet meer, weet zo ongeveer wel wat ik wel en niet kan hebben om niet te hoog te komen enzo. Maar niet alleen de kcal zijn ook belangrijk, ook vetten, suikers etc..

En ook al vreet ik een dag veeeel te veel, over de 2000 kcal, doet er niet toe, mijn stofwisseling kan het inmiddels aan ;)!

Zoooo naar kapper :)!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:28

Doe je goed dan! Mijn stofwisseling is supertraag :oo Mag blij zijn als ik 2x per week naar de wc kan.. Echt balen, maar geen idee hoe ik dat beter krijg :=
Ja daar heb je gelijk in! Maar dat rekent hij op valtaf wel mooi uit :j

Veel succes bij de kapper!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:35

Nee maar in het begin deed ik dat ook hoor, iedere dag invoeren. Maar ben zo obsessief geweest dat ik het meeste inmiddels uit mn hoofd weet, ook het aantal grammen enzo haha...

Stofwisseling is iets anders dan stoelgang he Destino ;)!

Ik heb een chronische aandoening aan de darmen, dus stoelgang heb ik niet over te klagen meer. Alleen t vocht vast houden van de medicijnen haaaattt ik! Ochtend en avond kan somns 2.5 kg zijn en dat zie je ook!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:36

Zo harde kletsers hier! Sushi was heerrrrlijk gisteren, echt genoten <3

Welkom paulien! Waarschijnlijk heb jij een snelle stofwisseling waardoor je veel en vaak kunt etem zonder aan te komen
Ik heb ook een redelijk snelle stofwisseling, kan etrn als een bootwerker haha

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:39

Ohhh wat is het verschil dan :') ?
Ik dacht dat dat hetzelfde was :+

Ik snap wel dat je dat nu uit je hoofd weet!
Wat vervelend van dat vocht! Dat zie je idd soms goed!

Fijn Eline! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:39

Goedemorgen allemaal! En welkom Paulien :)

Stoelgang heeft wel te maken met stofwisseling toch (als je een chronische aandoening hebt lijkt 't me logisch dat het anders zit)? Ik moet overigens tussen de 3 en 5 keer op een dag... :Y) Eigenlijk na elke maaltijd :+

Mooi dat de sushi lekker was Corelli.

De zon schijnt hier! <3

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:48

Wow Fiffil, da's ook erg :=
Lijkt me nou ook niet echt fijn :')
Kun je dat hele proces ook versnellen? :') Ik eet al volkorenbrood, dus vezels krijg ik wel binnen..

Zonnnnn!! :D Hier ook! *\o/*

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:50

Hier ook, heb de zon op mijn gezicht in de trein, fijn :+:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:50

Waarom zou dat erg zijn? Ik heb er geen last van hoor. :=
En voor zover ik weet niet, ik dacht namelijk dat het altijd met je stofwisseling te maken had en dat is persoonlijk naar mijn weten...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:51

Nou ik vind het altijd wel fijn als ik mijn eigen wc heb :+ En niet dat ik overal en nergens moet :') .
Maar als jij daar geen last van hebt.
Hmm jammer.. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:55

Nouja, als je 's ochtends, op de namiddag en 's avonds (1 a 2x) thuis naar de wc gaat hoef ik maar 1x op school.. en dan nog, dat maakt me verder niks uit hoor :n

Ik weet het niet, misschien is het te doen, maar ik heb me er nooit in verdiept. :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:12

Hier ook lekker zonnetje! Was er om 8 uur al lekker uit, boodschappen gedaan met mams en veel gezonde dingetjes gekocht.

Ook al de bak uitgemest, vanmiddag ga ik weer intensief trainen met de pony. Vanavond hardlopen en zumba :)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:25

Goedemorgen! Ik heb me net helemaal suf gesport in de sportschool, 45 min. Sh'bam en daarna nog 30 min. cardio. Ik ben echt helemaal kapot nu :') En straks moeten de paarden ook nog gereden worden, ik moet nog maar even kijken waar ik die energie vandaan ga halen :O

Welkom trouwens Paulien, fijn dat je gewoon kan eten wat je wilt zonder aan te komen.

En ik zie nette eetlijstjes voorbij komen. Eten jullie echt elke dag zo gezond, zonder te zondigen met zoetigheid? :oo

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:29

Wooooow Marijkjuh, dat doe je goed! :D
Ik eet wel zoetigheid hoor, gisteravond na werk nog een stuk chocolade op, moet ook kunnen :j . Als ik daar vanavond trek in heb dan eet ik het vanavond gewoon weer :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:33

Ik probeer zoet zoveel mogelijk te vermijden. Ben nu wel ongesteld, dus gaat moeilijk worden. Er is gelukkig niet zoveel in huis.

Lijstje vandaag

O: Glas halfvolle melk
T: Klein blikje cola light, cracker met ossenworst
L: Aardappels, spruiten, mager rundvlees
T: Banaan, wat druifjes
A: Halfvolle melk met Keloggs, 2 kiwi's
T: Bakje kwark van optimel

B:
Boodschappen gedaan
Bak uitgemest
60 min intensief paardrijden (vanmiddag)
60 min hardlopen (tussen 15.30 en 16.30)
20 min Zumba (tussen 19.20 en 19.40)

Tussendoor ook nog kledingkamer op proberen te ruimen :')

Heeerlijk vakantie.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:03

Loesss schreef:
Nee maar in het begin deed ik dat ook hoor, iedere dag invoeren. Maar ben zo obsessief geweest dat ik het meeste inmiddels uit mn hoofd weet, ook het aantal grammen enzo haha...

Stofwisseling is iets anders dan stoelgang he Destino ;)!

Ik heb een chronische aandoening aan de darmen, dus stoelgang heb ik niet over te klagen meer. Alleen t vocht vast houden van de medicijnen haaaattt ik! Ochtend en avond kan somns 2.5 kg zijn en dat zie je ook!
ik weet ook alles uit mijn hoofd. Kan de kcal per dag uit mn hoofd uitrekenen.

O: 2 volkoren boterhammen met philadelphia light + optimel choco
T: banaan
L: 3 volk boterhammen kipfilet
T: appel + snack a jack
D: gevulde paprika en pasta(beide met gehakt)
T: yoghurt + mandarijn

B: sportschool

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:29

Destino schreef:
Wooooow Marijkjuh, dat doe je goed! :D
Ik eet wel zoetigheid hoor, gisteravond na werk nog een stuk chocolade op, moet ook kunnen :j . Als ik daar vanavond trek in heb dan eet ik het vanavond gewoon weer :+

Oke, gelukkig ben ik niet de enige die wel is wat lekker pakt :)

Mijn eetlijstje voor vandaag:

O: 2 bruine boterhammen met honig en chocoladehagelslag
T: Appel
L: 3 bruine boterhammen met pindakaas, kaas met komkommer en een gekookt ei
T: Banaan, Kiwi
A: Pasta met een zelfgemaakte tomaten groentesaus
T: ?

Beweging: 45 min. Sh'bam, 30 min. cardio, min. 1 paard intensief trainen en nog wat buikspieroefeningen.

Misschien dat ik er tussendoor nog wat bij doe, aangezien ik veel beweeg vandaag :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:41

Ik ben zo iemand die eigenlijk nooit zoetigheid eet, als ik het niet zelf koop tenminste. Wij hebben nooit wat in huis. Het enige wat we hebben zijn koekjes, vaak biscuitjes of een keer stroopwafels. En vaak hebben we ook niks (behalve crackers). Wel hebben we in 't weekend meestal chips, maar dat eet ik niet altijd omdat ik dan vaak 's avonds niet thuis ben (of het is al op).
Dus ik eet meestal fruit tussendoor, of niks, ik neem niet zoveel tussendoortjes buiten fruit eigenlijk. In de namiddag wil ik nog wel eens wat olijfjes nemen.
Hier thuis zijn we gewoon niet zulke snoepers (behalve mijn broertje dan, maar dat is echt iets voor pubers, toen ik 14 was vrat ik ook alles wat los en vast zat).

Kunst is voor mij natuurlijk om zelf niks lekkers te kopen (vooral omdat ik het zonde van mijn geld vind) maar ik heb vorige week voor het eerst iets gehaald in een maand, dus dat gaat aardig. Ik vind het niet nodig en vaak is het meer dat ik 't eet uit verveling/omdat het kan dan dat ik er echt zin in heb. En ik ga het meer waarderen op het moment dat ik het alleen haal als ik er écht trek in heb.
Ben om die reden ook gestopt met het drinken van fris, drink nu alleen maar water en kruidenthee. Als ik er echt zin in heb pak ik wel weer 'n glas dubbelfrisss oid, maar merkte de laatste tijd dat ik het gewoon dronk als ik dorst had omdat het er was, terwijl ik 't eigenlijk helemaal niet zo bijzonder lekker vind. Dan kun je net zo goed water drinken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:45

Fiffil, daar heb je geluk mee dan, zijn zat mensen die verslaafd zijn aan suiker en dat allemaal heel lastig vinden.

Ik ben enorm gesteld op zoetigheid, veel meer dan op hartig, maar zodra ik merk dat ik iets echt mis, dan eet ik het wel gewoon want anders ga ik dit niet lang volhouden :n .