[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:54

wwillemijn schreef:
PartoutZ schreef:
Je kan ook 3 maanden kopen bij de apotheek..
Ik zou gewoon is vragen of je miss ook alleen 1 maand kan kopen :)

Het gaat per verpakking van 3 maanden, alleen geeft mijn apotheek de Yasmine alleen maar voor een half jaar mee ;(

Wat een prutsers! :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:54

Echt? Ik heb namelijk acne gekregen.. :'( Ik weet alleen niet of dt dus aan mijn leeftijd of aan de pil ligt. Ik heb werkelijk al álles gedaan, reinigingskuren, alleen maar natuurlijke cremes, supplementen, probiotica... Maar nog blijven ze maar komen. En door de stress en het steeds verdrietig voelen wordt het natuurlijk alleen maar erger.. Pff jammer dat ik pas over 2 weken tijd heb om naar de huisarts te gaan. Het liefste wil ik nú al!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:56

Mars schreef:
MaartPaard schreef:
En wat zijn jullie meningen over deze pil? Ethinylestradiol/levonorgestrel?

Slechte ervaring hier, stemmingswisselingen, huilbuien, ik was niet meer mezelf. Ben toen overgestapt op de Yasmin en die beviel super.
Toch ben ik het meest tevreden over de Mirena tot nu toe.

lammie2701 schreef:
Implanon bevat dezelfde hoeveelheid hormonen als de mirenaspiraal is mij toen gezegd...

Met het verschil dat die hormonen van Implanon het hele lichaam nog door moeten om hun werkt te kunnen doen in de baarmoeder, terwjl ze bij de Mirena al op de juiste plek zijn.

wwillemijn: he had ik dat eerder geweten, k had nog 2 strips Yasmin over, maar heb ze pas weggegooid.

Aah balen! Maar toch bedankt ;)

wwillemijn

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:57

Ik hoop hier dus iemand te treffen die met Yasmine gestopt is en van haar overige strips af wil ;)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:03

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:11

Ach, heb hem jaren geslikt. En als je kijkt naar bijwerkingen van medicijnen zijn deze vaak erger dan de kwaal waar je ze voor gebruikt haha! Dus ik neem het altijd met een korrel zout. Als ze echt zo gevaarlijk zijn dan halen ze de pillen echt wel van de markt af hoor :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:13

Je moet je eigenlijk vooral niet te veel aantrekken van wat je allemaal op internet kan vinden.
Want dan ga je je daar veel te veel door laten beïnvloeden.

Nogmaals: ik zweer bij de Mirena, Mars zweert ondertussen ook bij de Mirena. Toets je Mirena in op Google dan is het het meeste smerige ding wat er op de markt is en ben je gedoemd om hem ergens in je keel terug te vinden terwijl je ondertussen half dood bent en onder de zweren zit.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:17

Iris82 schreef:
Toets je Mirena in op Google dan is het het meeste smerige ding wat er op de markt is en ben je gedoemd om hem ergens in je keel terug te vinden terwijl je ondertussen half dood bent en onder de zweren zit.

:)) :D

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:18

alle anticonceptie pillen geven een vergrote kans op een trombose been, daarom moet je goed op die symptomen letten. als je verder gezond bent is die kans wel heel klein hoor en een trombose been is goed te behandelen als je er niet 1week mee blijft lopen.
weet wel dat de Marvelon liever niet meer wordt gegeven, omdat deze een NOG grotere kan hierop geeft.

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:20

wwillemijn schreef:
Ach, heb hem jaren geslikt. En als je kijkt naar bijwerkingen van medicijnen zijn deze vaak erger dan de kwaal waar je ze voor gebruikt haha! Dus ik neem het altijd met een korrel zout. Als ze echt zo gevaarlijk zijn dan halen ze de pillen echt wel van de markt af hoor :)

de ''makers'' moeten vooral alle klachten die ooit eens een keer zijn gemeld over het gebruik van die pil
allemaal melden op de bijsluiter, dus ze zetten echt alles erop zodat ze niet aangeklaagd kunnen worden

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:21

MaartPaard schreef:
Echt? Ik heb namelijk acne gekregen.. :'( Ik weet alleen niet of dt dus aan mijn leeftijd of aan de pil ligt. Ik heb werkelijk al álles gedaan, reinigingskuren, alleen maar natuurlijke cremes, supplementen, probiotica... Maar nog blijven ze maar komen. En door de stress en het steeds verdrietig voelen wordt het natuurlijk alleen maar erger.. Pff jammer dat ik pas over 2 weken tijd heb om naar de huisarts te gaan. Het liefste wil ik nú al!

waarschijnlijk krijg je dan de diane pil

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:36

Dat zijn al helemaal veel hormonen, die wil ik never nooit niet hebben!! Ik vind mijn stemming momenteel belangrijker dan mijn acne.. Die kan ik nog wel verbergen met wat make up, maar mijn humeur niet helaas..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:46

MaartPaard schreef:
Oke bedankt! Ja die heeft mijn schoonzusje dus net laten zetten. Maar dat zijn toch ook wel veel hormonen?

En wat zijn jullie meningen over deze pil? Ethinylestradiol/levonorgestrel?

Ik slik deze ook en ben er erg blij mee (deed het voor mijn buikpijn enzovoorts)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:09

wwillemijn schreef:

Precies.
Ik ben er ook heel lang heel tevreden mee geweest. Over bijna elke pil of antconceptiemethode zijn wel horrorverhalen te vinden. Als je zo gaat kijken zou je niet eens meer aspirine in kunnen nemen.

Iris82 schreef:
Nogmaals: ik zweer bij de Mirena, Mars zweert ondertussen ook bij de Mirena. Toets je Mirena in op Google dan is het het meeste smerige ding wat er op de markt is en ben je gedoemd om hem ergens in je keel terug te vinden terwijl je ondertussen half dood bent en onder de zweren zit.

_O-
Dat is waar ja, daarom had ik ook een beetje angst om eraan te beginnen. Dankzij oa Iris haar positieve verhalen erover heb ik de stap toch durven nemen en ik wil echt niks anders meer.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:12

De yasmin bevat weer andere hormonen als bijvoorbeeld de microgynon. Mensen die veel klachten hebben op microgynon reageren weer beter op de Yasmin. Of misschien is de Yaz24+4 een oplossing, dan heb je maar 4 stopdagen en minder schommelingen in je hormoonspiegel. Ik zou het echt eerst met de huisarts overleggen om te kijken wat er nog meer aan opties is als hormoonvrij. Want ook de mirena en implanon zijn niet hormoonvrij en de kans op bijwerkingen zoals je nu hebt zul je dan ook niet kwijt zijn.

Ik reageerde zelf ook slecht op microgynon (30 en 50 gebruikt) en reageerde weer erg goed op de Yaz24+4. Maar door te vaak niet thuis slapen vergat ik m op een gegeven moment echt te vaak. Met de Nuvaring ben ik zelf erg blij. Vergeet m niet, minder hormonen en ook veeell minder klachten. Menstruatie is ook minder heftig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:57

Ik weet niet of hier al iets over staat, kon het met de zoekknop niet vinden namelijk!

Hoevaak kan je de pil doorslikken? Ik heb nu al wel 3 strips achter elkaar doorgeslikt en zou volgende week moeten stoppen maar dan heb ik toetsweek! Dus ik ben van plan gewoon weer door te slikken.
Kan dit kwaad? Ik heb ergens gelezen dat je maximaal 1 keer mag doorslikken en andere mensen zeggen weer zolang je wilt..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:59

je kan zolang doorslikken als je wilt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:01

Yep, maar houdt er wel rekening mee dat je lichaam kan protesteren door een doorbraakbloeding erdoor heen te gooien :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:04

ja klopt en dan is het handig om een stopweek in te lassen, maar in principe hoeft zelfs dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:32

Ok hartstikke bedankt! :)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:40

Even snel een vraagje. Zag net dat ik ongesteld geworden ben. Slik de pil en moet volgens mij nog zeker 10 dagen. Heb ook niet doorgeslikt & normaal heb ik dit nooit.. Vind het heel raar heb dit nog nooit gehad. Heb de pil goed geslikt alleen zaterdag had ik voor het opstap gegaan de pil genomen en zondagavond kwam ik erachter dat die pil ook weg was, heb ik die waarschijnlijk zondagochtend bij het terug komen van het stappen genomen. Maar dit kan het probleem toch niet zijn? Weet iemand wat dit zijn kan :)?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:18

Hoe lang slik je deze pil al? :)

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:42

iemamd hier ervaring met een koperspiraal? mag de pil niet meer hebben ivm lipoedeem. dus moest iets anders hebben. heb nu een koperspiraal thuis liggen en ga maandag afspraak maken om hem te laten plaatsen. maar er zaten ook pijnstillers bij. doet het dan zo'n pijn?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:09

Qua inbrengen heb ik alleen ervaring met de Mirena spiraal en dat was niet zo fijn, maar ik vond de pijn goed uit te houden hoor :j
Hou je er wel rekening mee dat je van een koperspiraal een wat zwaardere menstruatie kunt krijgen? Ik ken ook iemand met koperspiraal en die zware menstruaties velen haar erg tegen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:11

@ montiej: Ik mag geen anticonceptie meer wegens bloedklonters door een auto-immuunziekte.
Mij gaven ze de keuze tussen de minipil en een koperspiraal.
Minipil heeft bij mij het gevolg dat ik al sinds september ongesteld ben. Volgens de gyn gaat een koperspiraal nét hetzelfde effect hebben, met dat verschil dat er iets IN je lichaam zit, dus je niet zomaar kan ophouden als je het beu bent.

Bovendien heeft koperspiraal als nadeel dat:
- je regels veel zwaarder zijn dus met meer bloed verlies en klachten als buikpijn etc.
- vergroeiing in de baarmoeder is mogelijk
- heel pijnlijk...

In jouw geval zou ik er nog eens over na denken.