Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:29

18 weken dus 4,5 maand ... heel soms rookte ik nog wel een peuk ... laatste keer was tijdens het personeelsfeest van mn werk maar nu heb ik besloten daar ook mee te stoppen want lekker vind ik het niet. Het is meer de gewoonte van uitgaan + bier+ peuk. En daar moet je vanaf.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:52

Ik heb eerst nog 2 pakjes sigaretten gehaald en ben in de tuin gaan zitten roken tot ik moest kokhalzen. Ik zei nog: 'lekker hoor, dat roken' :r

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:56

haha ook n optie ... ik rookte eerst shaq en daarna sigaretten ... die vond ik zo goor en kreeg er zo n last van van mn keel dat ik dr echt niet van kon genieten .

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:23

Daar ben ik ook bang voor. Thuis en op werk kan ik het best laten liggen. Maar uitgaan. Vooral de kroegjes waar je binnen mag roken... Tsja, heel moeilijk.
Donderdag omdat dan mijn sigaretten op zijn :))

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:23

Als ik me bedenk dat ik een paard kan stallen voor het geld wat ik op rook dan denk ik bij mezelf. WAAROM? Het is zo doodszonde...

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:26

De kroeg heeft mij inderdaad ook flink op de proef gesteld. Heb afgelopen vrijdag zelfs in het rookhok gezeten omdat de rest van m'n vriendengroep nog wel rookt. Stinken! Ik was direct genezen van mijn zin in een peuk. Jeetje wat is zo'n hok vies als je zelf niet rookt, bah.
(Vervolgens stond ik buiten met m'n dronken hoofd te verkondigen dat ik MOEST roken, maar niemand wilde me een sigaret geven :') )

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:29

Heb het geluk dat de meerderheid van vriendinnen niet rookt. Mn beste vriendin daarin tegen wel :+

Alleen ik werk op house en R&B feesten, waar ik echt een groot pakje oprook op de avond aangezien alle DJ's en medewerkers haast roken....

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:19

na hoe lang werd het bij jullie makkelijker?
kan nog steeds heel de dag alleen maar denken aan peuk roken :(

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:37

Citaat:

Niet *huil*

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:33

Kaatje schreef:
Citaat:

Niet *huil*

:\ Zeg me dat het niet zo is!!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:38

Bij mij werd het na de 1e dag al makkelijker.
Heb alleen wel al een paar keer gerookt als ik alcohol op heb, maar de volgende dag heb ik er geen behoefte aan.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:10

Kaatje schreef:
Citaat:

Niet *huil*

nou dat lijkt mij toch wel??
want eerst is het je gewoonte om te roken maar je zal er vast ook aan wennen dat je niet meer rookt lijkt me :)

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:11

vandaag gelukkig nog geen behoefte gehad :D
zal vanavond wel weer komen,er komt een vriendin langs en die rookt,maar ze gaat maar lekker op het balkon staan haha :') !

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:42

nu ander halve week gestopt met roken het gaat redelijk maar af en toe wel veel moeite hoor!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:28

Vandaag bij de huisarts geweest en recept gekregen voor Champix. Ga morgen beginnen met de kuur en dan eindelijk stoppen met dat smerige gerook! *\o/*

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:35

Kaatje schreef:
Citaat:

Niet *huil*

ga maar uit van 1 jaar....sommige blijven altijd die ''trek'' houden.
ik ben nu 3 jaar rookvrij..en nu nergens geen last meer van..ook niet soms,tis kei smerig....
hou vol..komt goed beloof ik je. +:)+

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:12

Citaat:
ga maar uit van 1 jaar....sommige blijven altijd die ''trek'' houden.

Ik heb nog niet anders gehoort en dat is zo deprimerend.
Citaat:
ik ben nu 3 jaar rookvrij..en nu nergens geen last meer van..ook niet soms,tis kei smerig....

Dan is er nog hoop dus _/-\o_

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:16

pff soms verlang ik naar even "pauze" van het niet roken door even een peuk op te steken maar ben bang dat ik er dan nooit helemaal van af kom (stel dat je 1x in de week 1 sigaret op steekt) vandaag heel erg veel last van boosheid en sjagerijnigheid om niets. (mn cremespoeling was op en was zooooo boos dat de tranen in mn ogen sprongen dus dat is wel HEULLLL erg overdreven) Gelukkig was er niemand thuis lol
Ik vind het zwaar omdat het zooo lang aanhoud zonder dat het ook maar even makkelijk is (heb echt constand zin in een peuk) bah!

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:28

Ik kwam er vanavond achter dat mijn bezoek de sigaretten vergeten was... Ik heb me 2 uur niet kunnen concentreren alleen maar omdat ik wist dat er een pakje sigaretten in de keukenla lag. Zonet heb ik de sigaretten in stukjes geknipt en weggegooid. :Y)

(wel eerst 1tje opgestoken... :x |o VIESSSS! Bah.)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:10

Oo dat kan ik me voorstellen mas moet er niet aan DENKEN Dat hier peuken liggen dan had ik er ook al lang eentje op gerookt :o
heb je die ene die zo vieeeeeeeeees was wel opgerookt of meteen weer uit geduwd?

Morgen komt er een vriendin van mij op bezoek... ik weet dat ze rookt.
Word de eerste keer dat ik er mee geconfronteerd ga worden.
Ik ga me rete rete best doen om me in te houden maar ik heb het zonder dat er iemand
rookt al heel erg moeilijk... laat staan dat er iemand gaat roken in me "oude vertrouwde rookhokkie" (dicht balkon)

help Y;(

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:31

@mas heel goed dat je dat gedaan hebt *\o/* kan je ook niet in de verleiding komen :)
@mentjuh ik had dat ook bij mijn vorige poging,ik was me toch een potje chagrijnig,m'n vriend was niet zo blij met me kan ik je wel zeggen :')
afleiding zoeken als je vriendin even gaat roken!
vanavond is mijn vriendin langsgekomen en toen zij op het balkon ging roken ging ik gewoon ff achter de computer,had er eigenlijk totaal geen moeite mee :D
ik vroeg alleen wel of ze haar sigaretten in de tas wou doen ipv op tafel leggen,dan werd ik ook niet zo afgeleid haha :P :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:36

_Mas schreef:
De kroeg heeft mij inderdaad ook flink op de proef gesteld. Heb afgelopen vrijdag zelfs in het rookhok gezeten omdat de rest van m'n vriendengroep nog wel rookt. Stinken! Ik was direct genezen van mijn zin in een peuk. Jeetje wat is zo'n hok vies als je zelf niet rookt, bah.
(Vervolgens stond ik buiten met m'n dronken hoofd te verkondigen dat ik MOEST roken, maar niemand wilde me een sigaret geven :') )

Haha, Dat heb ik laatst ook gehad, dronken, en dan: ik moet echt een sigaret, ik wil weer roken. en niemand wilde me geven :')

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:26

Iinge_ schreef:
_Mas schreef:

Haha, Dat heb ik laatst ook gehad, dronken, en dan: ik moet echt een sigaret, ik wil weer roken. en niemand wilde me geven :')

Herkenbaar ^^ wat ik nu doe ik dus gewoon haast nooit meer drinken haha :+

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:42

Hoo haahah, verkeerde topic :+

Overigens.. Wees blij dat jullie vrienden geen sigaretten geven. Ik heb dus regelmatig gehad dat ik wel gewoon kreeg... Ook niet echt bevordelijk voor je stoppoging :')

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:42

Mijn ouders zijn nu een paar weken gestopt, 2 zware rokers, en van dag 1 op de dag zijn ze gestopt, en het ging goed zeggen ze. Nu heb ik zoiets als hun het kunnen....... kan ik het toch ook?? Na vele pogingen. Maar ik wil er wel ook achter staan , anders lukt het niet maar ik ben al op weg .
Ik meld me verder weer als ik de eerste dag zonder sigaret heb gehad