[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:44

LizzyLover schreef:
Hoi,
Ik heb al mijn hele leven 6 gaatjes in mijn oorlel ( 3 per oorlel) sinds vorige week heb ik in de achterste 2 gaatjes weer knopjes gedaan.
Nu weet ik dat je oorlellen daar weer even aan moeten wennen, maar ze reageren wel extreem. Mijn oorlellen zijn dik + rood, ook pust het en kan ik het zelfs 'uitknijpen' . Ik heb nu net mijn oorbellen in gekookt water gelegd en gewassen met unicura zeep, ook heb ik mijn gaatjes gewassen met uni cura zeep.
Over 10 minuutjes ga ik ze weer in doen, maar zijn er misschien nog tips om de gewenning beter te laten verlopen?

ik heb een tijdje terug ook een dikke oorlel gehad en waar pus e.d uit kwam.. heb toen sterilon opgehaald en 2 tot 3x per dag mijn oorlel ingesmeert en de oorbel..

nu kan ik hem er weer gewoon in doen (na dik 1 week) :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:46

Ik denk toch dat mijn (pas 3 dagen oude) navel piercing aan het ontsteken is. Hij is rozig, plakt aan m'n huid vast en er komt pus uit als ik hem heen en weer beweeg met schoonmaken (2x per dag onder de douche en met zout water). Kan ik daar iets aan doen? Mijn labret heeft des tijds ook zoiets gehad, maar da's alweer 2,5 jaar geleden en dat herinner ik me niet meer zo goed :+ iemand tips?

EDIT: ik wil ECHT niet dat'ie uitgroeit ofzo dus alle goede tips zijn welkom :+

Magnummm

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:04

Misschien zit je er juist te veel aan.. Een verse piercing zal er echt niet prachtig uitzien. Ik zou niet gelijk in paniek raken en ook niet meer gaan schoonmaken, misschien juist even wat minder. Zodat hij ook wat rust krijgt.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:05

Dankjewel! Neeee, deed helemaal geen zeer. Heel apart, want had ik wel verwacht.
Maar nee, ik kan het iedereen aanraden! Hoop inderdaad dat ie niet uitgroeit.
Morgen wel even een ringetje in laten zetten want irriteer me een beetje aan die bolletjes, blijft helemaal niet recht zitten natuurlijk!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:06

Een ringetje heeft ook een bolletje. Als je een ballclosure ring krijgt (wat ik wel denk).

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:08

OK doe ik dat :) Ik had zelf dat idee ook, maar er zitten hier mensen met 100x de ervaring die ik heb. Dus gewoon 's ochtends en 's avonds even een soutwater badje en verder afblijven met m'n tengels. Dat word lastig :+ ik vind m zo mooi!!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:07

Nou, zoveel verstand heb ik er ook niet van. Maarja, piercings hebben ook hun rust nodig lijkt mij, anders maak je ze telkens 'wakker' en gaan ze letterlijk zeuren :+

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:31

Emmaa schreef:
Ik heb een nieuwe piercing! :) Gisteren laten zetten, het is wel even wennen en er moet nog een ringetje in.
[img]http://i52.tinypic.com/6foaxv.jpg[/i

Heel gaaf! :j

Ik heb toch besloten om verder te stretchen..
Zit nu op (ruim) 2,5mm, wil naar 3mm en daarna 4mm O:)

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:44

Dankje Urselin. Ik zit nu op 4 mm en ga ook tot de 6 en misschien wel 8 omdat ik het toch niet kan laten :=
Ga zo even langs de piercing shop om mijn bolletjes voor een ringetje te laten verwisselen, want irriteer me toch een beetje aan dat die de hele tijd scheef zit. Heb het idee dat het pijnlijk wordt!
Duur trouwens, 20 euro voor een ringetje, op internet zijn ze 4 ofzo

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:47

Kan je iet zelf een ringetje kopen en die mee nemen naar die shop? En dan zeggen van: kunnen jullie deze erin zetten?
Ik weet niet of ze dat doen, maar je kan het proberen. Ik vond de ringetjes enzo in de shop ook zo duur, dus ben maar op internet gaan bestellen. :P

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:47

Ja maar ik weet dan inderdaad niet of ze die er dan voor me inzetten! Kan ik straks alsnog betalen haha
En ik wil eigenlijk zsm een andere := ennnn, die op internet zijn geloof ik niet van titanium? Of wel, even kijken!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:53

Volgensmij wel hoor ;)
En je kan het vragen bij de shop, voor je een ringetje koopt. Desnoods zeg je dat je er al 1 hebt liggen ofzo. :P
Edit: nog even voor je gekeken. Ja, bij All over piercings verkopen ze gewoon titanium dingetjes, en goedkoop ook. ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:56

20 euro is inderdaad prijzig.
Dat had ik ook met mijn tongpiercing, tegenwoordig bestel ik mooi alles via internet :))

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:57

Hmm misschien toch maar even via internet doen dan, bestel ik meteen een leuke tunnel erbij.
Nog iemand iets nodig kunnen we misschien een groepsbestelling doen? Of maakt dat niks uit met verzendkosten

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:00

Ik wilde zo veel verschillende, maar ik loop nu ondertussen alweer ruim een half jaar/jaar? met hetzelfde ringetje. Een groene, haha. Ik moest en zou 'm hebben :P
Oftewel: nee ik bestel niet mee. :P Maar denk niet dat het veel uitmaakt qua verzendkosten. Bij mij ging het in ieder geval door de brievenbus dus duur was het niet.
Je moet trouwens wel even het goede materiaal zoeken. Vaak hebben ze verschillende materialen. (maar dat had je denk zelf ook wel bedacht :P )

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:02

Oh oke :)
Ja heb gehoord dat titanium beter is voor piercings in je mond.
Hoef ook maar een ringetje want ben niet va plan om m te blijven verwisselen :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:17

Titanium is over het algemeen 'beter' omdat de minste mensen daar een allergische reactie op krijgen geloof ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:22

mlc schreef:
Titanium is over het algemeen 'beter' omdat de minste mensen daar een allergische reactie op krijgen geloof ik.

klopt, minder/geen nikkel in tegenstelling tot CS.

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:14

Ik kom zomaar even dit topic binnen vallen. Maar ik heb een vraag, waarvan ik hoop dat mensen me snel even op weg kunnen helpen.
Ik heb vanmiddag een Industrial laten zetten. Dit is gedaan met 1 lang staafje.
Dit is dus alleen echt niet goed gebeurd, het onderste gaatje is zo ontzettend scheef geprikt dat er zoveel spanning op het wondje kwam dat het echt heel de tijd pijn deed. (als iemand een foto wil, roep maar)
Dus nu heb ik hem net (met heel wat krijsen en bloeden) eruit gehaald. Echt gelijk wel een hele opluchting want er stond echt heel veel spanning op. Maargoed, ik heb het dus even schoon gemaakt met betadine.
Vraag is dus eigenlijk wat is het beste om ermee te doen en heeft iemand dit al vaker gehad?
Ik hoop dat iemand me even op weg kan helpen, want ik ben zelf ook best wel geschrokken. En heb dit nog nooit met een piercing gehad.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:18

Je had hem beter kunnen laten zitten. Even doorbijten en dan morgen naar de piercer terug. Nu ben je denk ik je geld kwijt hoor.
Veel piercers kiezen er ook bewust voor om een industrial eerst met twee afzonderlijke piercings te zetten zodat hij rustig kan genezen.
Wel slordig dat het niet recht zit.. -O-

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:27

Ja dat was eigenlijk ook wel mn plan, maar het deed echt heel veel pijn. Er stond ook zoveel spanning op.
Ik heb veel vaker piercings gehad maar dit was echt van de zotte, mn oor werd door het staafje naar binnen geduwd. Ja dat ga ik volgende keer ook zeker doen! Het is inderdaad heel slordig gedaan.
Ik vroeg me wel af of ik het beter met betadine kan schoonmaken of unicura, omdat er nu geen sieraad meer inzit. Ja geld terug zal hem niet meer worden, maarja ik werd er echt gestoord van.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:29

Inderdaad terug gaan naar de piercer morgen. Ik vind alleen dat hij hem niet goed gezet heeft en je dus je geld terug mag hebben. Maar dat is mijn mening.
Je hebt zeker niet twee staafjes/ringetjes die je er voor nu in kan doen? Want dat staafje van je industrial er doorheen doen lijkt me niet prettig.

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:33

Hij is er nu helemaal uit. Ik was eerst wel van plan om er 2 losse staafje in te doen. Maar het zag er zo slecht uit. Het bloedde ook wel absurd veel. Dusja ik dacht van kan er beter helemaal van af blijven.
Het is zeker zonde, ik ga morgen zowiezo nog wel bellen. Al kunnen ze niks meer voor me doen ben ik bang.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:35

Oh okay, het gaatje is dus al dicht?
Het bloeden kan komen omdat het door een adertje is gegaan. Bij mij werd er met een lampje gekeken waar mijn aderen zaten en daar wilde hij tussen piercen. (al heeft hij dit niet goed gedaan, haha)
Wel vervelend, hopelijk willen ze je toch tegemoetkomen.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:36

Eloise schreef:
Hij is er nu helemaal uit. Ik was eerst wel van plan om er 2 losse staafje in te doen. Maar het zag er zo slecht uit. Het bloedde ook wel absurd veel. Dusja ik dacht van kan er beter helemaal van af blijven.
Het is zeker zonde, ik ga morgen zowiezo nog wel bellen. Al kunnen ze niks meer voor me doen ben ik bang.

Zeker wel. Mijn tepelpiercings waren allebei niet goed gezet. Ik ben gewoon terug gegaan. Ookal had ik ze er niet uitgehaald..
Gewoon proberen hoor!