[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:57

Als je je verhaal kwijt wilt dan mag dat toch gewoon! Per pb mag uiteraard ook altijd als je daar behoefte aan hebt :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:05

Safiera, je hebt pb. :(:) heel veel sterkte in ieder geval!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:08

lifaya schreef:
Maar jij hebt 7 al bereikt :')

Vraag me niet hoe _O- Heb les 3 een keer overgedaan, les 5 ook en ik denk dat ik les 8 ook wel problemen krijg. Maar goed, ik heb iemand om mee te lopen dus dan zet je toch vaak even door omdat je niet voor iemand onder wilt doen. Dat is mijn truc tenminste

AmyII schreef:
Wat houdt het precies in dan? (dat start2run)

Dat is opbouwend hardlopen met een coach op je iPod/mp3. Ik ben nu bezig met de 5km, dan leer je in 27 lessen 5km uitlopen. Maar je hebt ze ook voor 10 en 15km. Zo ga je niet overhaast te werk en heb je altijd motivatie mee tijdens het lopen.

Sterke Safiera, ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt :)

En nu kruip ik lekker in bed, ben niet zo fit de laatste dagen. Morgen zal ik eens jullie avondrecepten overnemen. En zouden jullie eventueel eens een weekmenu met me op willen zetten? Papa en mama gaan straks een weekje weg en dan moet ik voor mezelf zorgen, dus dan wil ik graag per dag sws een recept voor de avond hebben zodat ik een beetje steun heb :o

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:12

pfff ik merk dat ik het moeilijk heb na een aantal rotdagen (gister paarden kwijt, eergister mijn vader en zusje behoorlijke bonje, vandaag weer).
Ben nu 3 maanden gestopt met roken en daarbij ben ik toch wel iets meer gaan snoepen. Vorige week ging het echt super goed om ook daarmee te stoppen maar nu niet meer.

Vrijwilligers om mij even een flinke schop onder m'n reet te geven? Geloof dat ik het nodig heb.....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:12

*schopt Linnke*
Je kan het!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:13

Hup meid, even doorzetten dan kun je oprecht trots op jezelf zijn :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:13

Hoi allemaal!

Ik heb een beetje bijgelezen, maar vrij onmogelijk ;)
Iedereen die even moeite heeft. Kan gebeuren. Morgen weer een dag om er tegenaan te gaan.
Zoek dingen op die je lekker vind én gezond zijn.

Bij mij zelf gaat het vandaag ook niet zo lekker. Ik heb de hele dag al honger en zin in zoetigheid vanwege maandelijkse dipje..
Ik hoop dat het morgen beter is :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:31

Ik heb chocolade cake gebakken en ik had 1 stukje genomen :o de rest had gelijk 3 stukjes genomen. Maar ik zit nog steeds op de 1600 calorieen. Vrijdag mag ik van mezelf en bakje ijs, omdat het einde van de toetsweek is.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:35

Ik heb nu ook echt een onmenselijke behoefte aan zoetigheid, ook door mijn maandelijkse dipje...

We kunnen het dames! Met zijn allen gaat het goed komen!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:37

Oh die periode is zo moeilijk!! Ik ben ook bewust erna begonnen met gezonder eten. Dan ben ik iig vast wat op weg als het weer zover is :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:45

Kben gebroken, kapot, k kan alleen nog lopen als een pinquin :')

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:47

Hahahaha :D :(:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:50

AmyII schreef:
Ik heb nu ook echt een onmenselijke behoefte aan zoetigheid, ook door mijn maandelijkse dipje...

We kunnen het dames! Met zijn allen gaat het goed komen!

Mijn oplossing, neem een suikervrij kauwgompje met fruitsmaak, is ook lekker zoet! En af en toe een kauwgompje kan heus geen kwaad :) Alleen opletten.. sommige mensen krijgen juist een hongergevoel van kauwen op kauwgom..

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:50

Jaime_ schreef:
Kben gebroken, kapot, k kan alleen nog lopen als een pinquin :')

doe de pinquin pas :D :)ddd

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:54

Nouja, vrijdag denk ik alleen maar n beetje cardio doen.. want mn lichaam moet nu echt wel ff herstellen :')

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:08

Wat heb je allemaal uitgespookt jaime? :D
Ik was een partij moe voor het sporten en tijdens het sporten vermoeide ogen...loopt trainer langs die mij begeleid, helemaal vrolijk met duimen omhoog hahaha. Eerst vario gedaan en daarna lekker aan de gewichten. Nu na training weer helemaal opgeladen en voldaan, zo heerlijk!
Doet iemand hier ook de leg press? Hoeveel kg weeg jezelf en wat doe jij aan gewicht press'en? Zat een man naast mij, redelijk gespierde benen, werd begeleid door trainer en die zat mij toch een paartij met moeite een gewicht te doen, ik heb het idee dat ik echt best wat kg's press :o
Nu echt geen puf meer gehad voor sauna, morgen dan maar.

Hm sterkte safiera, komt weer goed... ff de mood vinden om er weer tegen aan te gaan!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:12

Ik doe 20 kg, maar ik heb chronisch gezeur met m'n spieren en gewrichten, dus mag hem ook niet verder opbouwen :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:14

Nou maandag avond bodypump, van een jaar lang totaal niet bewegen, dik een uur bodypumpen en daarvoor nog cardio.. vd week nog mn eigen cardioworkout gehad :+, en khad al keiharde spierpijn, toen vandaag met spierpijn nog een halfuur cardio en aansluitend een uur callanetics..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:14

Ik doe bij de fysio de leg press Sanne.... Alleen stelt zij 'm altijd in dus moet even goed denken :o Volgens mij zit ik met 2 benen op 50kg. Met 1 been wat minder uiteraard :)
Geen idee of dat veel is of niet, maar is een onderdeel van kracht opbouwen in de revalidatie.

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:17

Richtje waarvan moet je revalideren als ik vragen mag? En wat weeg je zelf?
Jaime, awh een jaar niks en deze week begonnen, ja dan kan je kapot wezen :D
Natasja aan de 20kg, wat heb je voor iets dan met je gewrichten en spieren? Komt dat wel weer beter of erg beperkt?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:19

Kdoe die leg press niet, omdat ik nu voornamelijk cardio + lessen doe, en geen krachtapparaten.. schema daarvoor is nog in ontwikkeling voor als k eens gewoon KT wil doen buiten lessen om..

Ben nu wel benieuwd hoeveel kg jij doet ?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:20

Nou, het is nog niet helemaal duidelijk.
Dokter/chiropractor/cesartherapeut vermoeden fibromyalgie, maar moet nog even een afspraak maken met de reumatoloog. Die kan het officieel diagnosticeren. Is chronisch, dus gaat niet meer weg. Ben daarbij ook hypermobiel. Lastige combinatie: hypermobiel = slappe banden, spieren vangen de functie van banden op waardoor het goed is om je spieren sterk te trainen. Maar, fibromyalgie en krachttraining is juist weer zeer slechte combinatie :+
Maar goed, eerst de reumatoloog afwachten :)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:21

Ik weeg zelf zo'n 70kg Sanne :) De revalidatie is na een operatie aan mijn knie. Bij de laatste operatie hebben ze de spier die aan de binnenkant van je knieschijf zit los gehaald en een stuk opzij opnieuw vast gezet. Daarna 6 weken gips en weer leren lopen. Dus ik moet alles weer sterker maken, de geopereerd spier oprekken en mijn hele lijf moet opnieuw leren om die knie op de juiste manier te gebruiken. Daarvoor loop ik bij de sportfysiotherapeut.

Wat voor gewicht doe jij dan?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:21

Lastig Natasja!

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:28

Hm fibromyalgie, niet fijn als dat het is. En dan ook nog eens hypermobiel, nee combineert allemaal lekker.

Operatie wel goed gegaan toen? Succes met revalideren!

Ik weeg 74 (iig startgewicht) en doe 72,5kg leg press nu, gaat makkelijk! (sterker in benen dan armen, al gaan armen snel vooruit aan kracht (spier had ik al wel eigenlijk). Nee die man kreeg met 60 al moeite en ging naar 50... ik zat echt wtf doe ik zo zwaar of is hij zo slap (ondanks dat zijn benen er sterk uitzagen... oowh heerlijk legaal kijken in de sportschool :P)