Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:13

Ik ga morgen beginnen met hardlopen! :D

Heeft iemand een site of iets voor mij waar een goed hardloopschema kan vinden om mee te beginnen.
Heb van de week in de sportschool een fittest gedaan en zat op gemiddelde van conditie, dus die is verder wel prima!

Fanneke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:46

Lees dit topic eens door, daar vind je heel veel tips over schema's. Loop niet te hard van stapel, ook al heb je een gemiddelde conditie. Je spieren moeten ook wennen aan de klappen op het asfalt. Veel plezier met lopen!

Weltrusten meiden! :O

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 08:00

Het duurde even....ja werken en nieuw paard geeft wat extra druk :o
Afbeelding
Net in haar nieuwe stalletje grote ogen vanwege het uitzicht denk ik.
Afbeelding
En toen ze net aan kwam...let niet op mij verwaaid en koud van een dag wachten haha
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 08:08

SAKKIA schreef:
ja ik kan me er gewoon nog niet toezetten. Hoewel gisteren de eerste dag was zonder hartkloppingen, of nou ja af en toe. Dus het zou wel weer moeten nu :j Op advies van de HA zelfs. heb echt een enorme schop nodig :D Het moet gauw echt voorjaar worden hoor :j

Gaat het weer goed super die hartkloppingen zijn niks brr.
Gaat het stoppen ook nog goed...?

Rustig aan beginnen hoor Carlijn conditie is 1 maar het uit harden van je pezen n botten is 2.
En dat heeft echt tijd nodig.

Fanneke hoe bevalt je nieuwe werkplek?
Bom goed bezig....7 km in 43.24 doe ik het voor.. :o
Leuk Jaan zo`n pas de deux je hebt tenminste nog een week :D

Zo op de volgende blz wat verder lezen...kan het niet allemaal onthouden hoor.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 08:20

Mloes schreef:
@iedereen: Lopen jullie altijd om de dag, of ook wel eens twee dagen achter elkaar? Of is dat niet goed voor je spieren enzo?

Eigenlijk nooit meestal wel een rustdag er tussen je spiern kunnen dat echt wel gebruiken.

Marjoleintje ook bekend met marijke de jong zie ik die heeft mij toen zo goed geholpen met mijn paard echt super.
Een echt eye opener was dat toen.
Crosles sla ik even over ... :o

Mijn reden om hard te lopen was fit en gzond worden nadat ik gestopt was met roken.
Daarna om af te vallen....en de laatste maanden als therapie.....en nu gewoon omdat ik het lekker vind.
Wenk hoe gaat het op je werk....bevalt het goed?
Zie ook nieuwe namen langs komen...welkom.

Volgens mij ben ik weer bij...heb ik nu wel koffie verdient.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:09

Scoob wat een knappert!
En ooit komt die 7 km wel :j

Carlijn ik sluit me aan bij de anderen.

Jaan, je hebt wat te oefenen de komende week ;) als je erop zit, binnenhoefslag nemen en dan wijken. De afstand naar hoefslag steeds groter maken als het goed gaat. De eerste 2 stappen in de richting waar je naartoe wilt en dan pas binnenteugel vd hals buitenteugel er tegen aan. En blijven kijken naar waar je naartoe wilt.

Gistermiddag niet gereden, moest even de accu opladen dus in de studieboeken gezeten. Lekker gisteravond gereden, super rustig op stal en de hele bak voor mezelf :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 09:26

Scoob, wat is ze leuk! <3
Nieuwe werkplek bevalt goed, het is nog een beetje zoeken allemaal, maar komt goed. Agenda is volgende week lekker vol! :D Heb veel leuke ideeën en dit moet alleen nog geaccepteerd worden door de rest van het team. Helaas zit dit team er al minimaal 5 jaar, ze zijn een beetje vastgeroest in oude gewoontes ;) Maar ik ben een bijtertje, lekker doordrammen! :D Willen ze nou business of niet? ;)

Ik ga een dagje naar Leuven, dochtertje van vrienden is jarig. Hardloopmaatje is daar ook, dus we zullen de agenda's eens naast elkaar leggen. :D Morgen staat er rondje van 6,5 km op het programma.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:40

Weet iemand in het topic waar ik de lessen van Evy kan downloaden, heb heel stom de lessen van mijn Ipod gehaald en nu wil ik weer beginnen met hardlopen maar kan ze niet meer vinden.. :(

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:15

Jaan81 schreef:
Ben niet meer wezen lopen. t Regende en denk dat mn beentjes het ook niet erg vinden ;)

Heb mn proefje voor de pas-de-deux binnen en OMG, we moeten wijken! :X
Dus dames, tips hoe ik mijn knolleke binnen een week kan leren wijken????? :?

Inderdaad de tip van binnenhoefslag en dan naar de hoefslag wijken en dat uitbereiden! Of waar ik nu mee bezig ben is afwenden 2 a 3 passen opzij rechtstellen weer paar passen opzij en zo door!

Wat ook wel eens kan helpen is op de volte, volte verkleinen, en dan naar buiten wijken.

Suc6!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:16

Smart schreef:
Weet iemand in het topic waar ik de lessen van Evy kan downloaden, heb heel stom de lessen van mijn Ipod gehaald en nu wil ik weer beginnen met hardlopen maar kan ze niet meer vinden.. :(

Volgens mij is dit het http://www.start-to-run-mp3.com/downloa ... -5-km.html

:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:17

@ Jaan: wordt een spannende week zo te lezen :D

Wat een ontzettend smerig weer zeg! Hoop dat het vanmiddag nog even droog wordt. Gister kwam ik niet meer toe aan mijn mini-rondje!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:19

En dan nog even een vraag van mij kant!

Toen jullie begonnen met hardlopen wat is fijner om mee te beginnen?

STR of viaa dutchrunners? Ik heb nu 5 lessen van Dutchrunners gelopen maar moet zeggen dat ik het vrij pittig vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:25

Mijn vriend loopt nu via dutchrunners, en die vind deze fijner. Hij was begonnen met een schema van de atletiekclub, maar die was dus nog pittiger. Hij vind de muziek STR niet leuk, die van dutchrunners is meer van deze tijd ofzo.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:34

Dank je! Helaas doet die link het hier niet, iemand nog een andere optie?

annika_s schreef:
Smart schreef:

Volgens mij is dit het http://www.start-to-run-mp3.com/downloa ... -5-km.html

:)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:35

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:34

Goedemiddag, mag ik er ook nog bij?

Ik lees echt al ruim een half jaar mee, sinds ik begonnen ben met hardlopen. Ik vind het leuk om alle vorderingen te lezen en bedacht me dat het toch wel leuk zou zijn om mee te kletsen!

Ik ben begonnen om mijn conditie te verbeteren en wat gewicht kwijt te raken. Zeker sinds mijn paard artrose heeft en we dus alleen nog maar recreatief in plaats van fanatiek SGW rijden was mijn conditie toch wel gedaald en mijn gewicht gestegen :o Inmiddels ben ik zo'n 7 kilo kwijt, wat dat betreft ben ik wel tevreden zo!

Ik loop ongeveer twee keer in de week, samen met vriendlief. We zijn heel rustig begonnen met een eigen schema, steeds een minuut erbij. Vlak voor de winter voor het eerst 5 km kunnen uitlopen en inmiddels heb ik al een keer 9 km gelopen met collega's. Thuis loop ik nu zo'n 7 km. Ik maart ga ik in Zandvoort een 5 km loop doen en in mei de marikeloop, 10 km.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:44

Meiden laatst zei iemand benieuwd te zijn na Nepal en dat de foto's in mijn pprofiel het niet deden :P Als het goed is moeten ze het nu weer doen ;)

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:04

Zo daar ben ik ook weer. Wat een weer he !
Het gaat hier wel hard volgens mij, dagje niet geweest en alweer wat pagina's verder.
Vanmorgen training gehad met m'n hardloopclubje. Al en met al toch weer 5 km gelopen en het ging lekker.
In het begin was ik meer bezig met alle plassen te ontwijken maarja nat wordt je toch wel
dus op een gegeven moment het ontwijken maar opgegeven en loopt meteen beter.

Scooby09 wat een leuk paard ! Leuke uitstraling heeft ze !
Sakkia wat vervelend dat je last hebt van hartkloppingen. Hoe kan het dat er daar zo last van hebt.
Eng is dat.

Annika_s ik ben ook begonnen met STR volgens mij gaat dat wat rustiger dan met dutchrunners.
Ik vond de muziek van STR ook niet echt heel erg leuk, maar ja verstand op 0 en doorgegaan.
(en wat heb je in Nepal gedaan, vakantie?)
Smart ik heb nog een ander linkje om te kunnen downloaden, mocht die andere niet werken ....
MJ welkom ! Ik ben hier ook net nieuw !

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:35

Scooby, ze is leueueuk zeg! Wat een parmantig koppie zit erop! *D

Vanochtend met Tych in de bak getraind. Ging het best oke. :j Hij deed nog netjes wat we gister geleerd hadden. Heb eerste stukje van mn proef paar keer gereden en poging tot wijken gedaan, maar volgens mij geef ik zelf de hulpen niet zo duidelijk. Wie kan precíes zeggen wat ik moet doen met handen, benen, zit en ogen? :o

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:36

Hahaha nee Nepal zo heet mijn paard :P Haha maar er was iemand die ff in mijn profiel had gespiekd voor foto's maar die deden het niet meer! Maar nu als het goed is wel weer ;)

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:00

annika_s schreef:
Hahaha nee Nepal zo heet mijn paard :P Haha maar er was iemand die ff in mijn profiel had gespiekd voor foto's maar die deden het niet meer! Maar nu als het goed is wel weer ;)

haha, volgens mij moet ik even beter gaan lezen (en bij lezen) :+
Super leuk paard trouwens !

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:03

Hahaha geeft niet!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:22

MJ: welkom! Misschien kom ik je nog tegen bij de Marikenloop ;)

Heb vanmiddag mijn mini-rondje gelopen. Morgen voor het eerst 5 km!!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:27

Jaan, wat is cydectin?
Met wijken kan ik je niet helpen :=

Fan, goed toch, dat de tijd zo snel gaat dat je niet eens tijd hebt om te bokken!

Annika, dat wordt vanzelf minder, dat je je zo gesloopt voelt.
Ik ben met het schema van Runnersworld begonnen, dus over die andere schema's weet ik niks.

Fiona, wel zo gezellig als je een beetje meeleest inderdaad :j Wat voor sport wil je gaan doen?

Carlijn, op runnersworld.nl kun je wel een schema vinden.

Scooby, ze kijkt inderdaad d'r ogen bijna uit d'r hoofd :P

MJ, welkom!

Ik zit een beetje in een dip. Vanmorgen wel hardgelopen en dat ging goed. Daarna gedouched en de stad in gegaan. Volgende week zaterdag ga ik naar Trance Energy en ik wilde een leuk truitje. Heb uiteindelijk wel 3 truitjes gekocht maar jeetje... Ik zou zo graag willen dat ik kleren leuk kon combineren enz maar nee. Toen ging ik zitten denken dat ik altijd suffe kleren aan heb, nooit een rokje/jurkje, laatste keer dat ik uit ben geweest herinner ik me niet eens meer, buiten m'n huisgenoten heb ik geen vrienden/vriendinnen hier in Utrecht enz. Nja komt wel weer goed, zit op 't moment even vast in negatieve gedachtes als jullie begrijpen wat ik bedoel.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:44

:wave:

Jaan, mooie uitleg heb je al gekregen voor het wijken hoor. Enige tip die ik nog wil toevoegen is "blijf tellen". Zorg ervoor dat je heel goed de tact en het ritme in de gaten houdt. Het is voor correct wijken belangrijker dat de tact en het tempo gelijk blijven waarbij de aanleuning ook niet veranderd, dan dat ie opzij gaat. Opzij komt wel, de basis is het belangrijkst. Bij paarden die ik niet fijn opzij krijg doe ik het eerst een paar keer tegen de bakrand aan zodat ze de eenzijdige kuitdruk gaan begrijpen.

Scooby, leuk paard.

Lopen ging wel oke vandaag, niet al te gek gemaakt want ik was moe en jankerig. De reden voor jankerig zijn was/is dat Lis niet goed is. Gisteravond met rijden was ze kreupel, meteen bij de 1e draf al. Net boven de kogel rechtsvoor is het iets (minimaal hoor) dikker en warmer. Heb haar meteen een half uurtje gestapt op de weg en vandaag ook weer. Heb haar vandaag ook maar niet in de (blubber) paddock gezet. Leek me niet zo verstandig. := Stappen doe ik trouwens wel onder de man aangezien madam een nieuw grapje heeft met wandelen; langzaam lopen tot ze op het eind van het touwtje loopt en dan ineens een enorme sprong naar voor nemen om vervolgens met trotse oortjes vrolijk naast je te lopen. :D Gekke merrie is het... Maar goed, ik verwacht dat het een simpele verstapping is...
Om terug te komen op het lopen, heb weer 9.5 km gedaan, in 57 minuten deze keer. Ging wel lekker eigenlijk.