Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:29

Hallo dames!

Welkom aan alle nieuwe lopers!

Sorry, heb niet bijgelezen...
Heb het zooooo druk.

Natuurlijk ben ik nog steeds fanatiek aan het lopen! Heerlijk! Ik vind het weer op het moment heerlijk om te lopen. Lekker fris om het hoofd!
Loop nu meestal tussen de 8 en 10 km. Gaat me makkelijk af en dit blijf ik voorlopig even doen. Volgend jaar wil ik de dam tot dam loop doen, dus als ik in het voorjaar ga uitbreiden dan is dat vroeg genoeg.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:16

He meiden wat een enge verhalen allemaal! ;( Het lijkt mij zo erg om een ouder te moeten verliezen. Ik mag mij gelukkig prijzen met 2 gezonde ouders. :j
Al heb ik zelf bijna een dodelijk ongeluk gehad. Iemand liet zijn 4 herders los toen ik voorbij kwam draven met Fanny. Korte versie: Fanny sloeg op hol, heb haar nog geprobeerd de sloot in trekken, helaas schoot ze de andere kant op, de openbare weg op. Het laatste wat ik mij kan herinneren is een witte Renault Clio. Op dat moment is het achterwiel van mijn wagen afgebroken en zijn we omgeklapt. Fanny lag klem onder de wagen en ik ben met mijn volle gewicht met hoofd als eerst op het asfalt geknald.
Mijn vriend hebben ze met spoed uit België laten overkomen met de mededeling: Marijke heeft een ongeluk gehad, je kunt het beste z.s.m. naar het ziekenhuis komen. De oppervlakkige lichamelijke schade viel mee: gebroken arm, hoofdwond en flinke blauwe plekken en schrammen. Alleen had ik een zware hersenschudding in de zwaarste gradatie. Er werd gevreesd voor een hersenbloeding. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en 2 weken bij mijn ouders thuis op bed. Daarna is het revalideren begonnen. Na 9 maanden was ik weer als van ouds, en dit hadden ze niet verwacht. Dit heeft zo'n indruk gemaakt, ik geniet van de kleine dingen, ben andere behulpzaam, en daarom doe ik Fanny nooit meer weg! Beestje heeft zo veel mee moeten maken, ze mag lekker haar oude dag bij mij slijten!

Kanker heb ik ook een hekel aan, kan er ook slecht tegen als mensen daar mee vloeken. Die dombo's van Ooh Ooh Cherso vinden dat het woord is geintegreerd in de Haagse straattaal en dat het daarom mag. :n Ze hebben geen idee hoeveel pijn ze mensen daar mee doen :n Ik zeg er altijd iets van, mijn vriend heb ik ook flink aangepakt in het begin van onze relatie, geen excuus het is geen scheldwoord!

Jaan81

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:04

Jemig Fan, wat heftig! :oo

Nieuwe lopers, welkom!

Bom, lekker hard getraind dus!

Ik heb lekker paardenmiddagje gehad. Eerst met Tych anderhalf uur op buitenrit geweest, samen met de buuf en dr paardje, daarna Fleur in de Cydectin gezet en haar nog ff voor de band gezet en zo half uurtje gesleept. Restte nog het mesten, hooi doen en voeren en het spul weer binnen te zetten voor de nacht.

Wilde nog gaan hollen, maar Tychje gaf op een gegeven moment nog een zwaar onverwachte bok en toen ik afstapte en een stukje liep, voelde ik dat er iets niet helemaal fijn zit, dus probeer morgen te gaan, als rug beter voelt.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:27

Brr verschrikkelijk al die verhalen :n Geniet echt maar van elke dag...
Fan: wow heftig zeg!

Wen: hoe is het met jou? :(:)

Lay: welkom :)

Ik laat mijn eten even zakken en dan straks lekker rondje lopen :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:28

Fan, pfoe wat een verhaal zeg, bbbrrrr bizar. En een engeltje op je schouders denk ik.

Jaan, hoop dat je rug morgen weer in orde is. Komt me bekend voor hoor, bokje hier bokje daar en dan zo'n lekker gevoel in je rug :n

Rosa, loopze :)

Ben moe :o Zo'n uurtje in een zwembad hangen waar het ruim over de 25 graden is en heerlijk vochtig, da's niet mijn ding :n

Dochterlief is nu een half jaar bezig en op de helft, hoop dat die voor de zomervakantie klaar is. Zoonlief gaat in februari beginnen, helaas zijn we er nog even niet vanaf. Daarna hoop ik dat ze iets met paarden willen gaan doen: paardenvoetbal (horse ball), paardenhockey (polo), paardenturnen (voltige), paardenatletiek (springen) of paardengymnastiek (dressuur) :+ :=

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:38

dankje :)
Hihi kan ik me helemaal voorstellen, wordt je inderdaad zo loom van.
Zal leuk zijn he als ze wat met de paarden willen :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:29

Als je nou mee mag zwemmen Bom :+
Neem een lekker heet bad Jaan en laat je liefdevol insmeren met SRL-gelei, dat helpt echt :j

Ja heel heftig geweest dat ongeluk, zeker omdat Fan er letsel aan over heeft gehouden. Ze heeft ws tijdens de val, de boom in haar nek gehad. Haar derde en vierde halswervels zijn iets ingeknikt. Omdat ze al die tijd heeft stil gestaan, omdat ik moest revalideren, is het niemand opgevallen, dat niet helemaal lekker liep. Mensen zijn wel met haar gaan wandelen enzo, maar echt gewerkt heeft ze niet. Totdat ik weer wat kon gaan doen, zag ik het pas. Na 3 maanden ben ik met haar naar de kliniek gegaan. Toen kwam de hartbrekende diagnose! ;( Ik heb dagen gehuild, door onwetendheid van een ander, is mijn paardje voor haar leven getekend. :n Op zich heeft ze er nu weinig last van, ze kan alleen niet meer springen. Ze kan af en toe wat onregelmatig lopen vanuit haar rechterschouder, dan doen we het lekker rustig aan en gaan we lekker stappen, ze moet wel in beweging blijven.
Ook heeft ze een trauma er aan over gehouden. Ik ben al 1,5 jaar bezig haar op nieuw te beleren. Met 2 stappen vooruit en 1 stap en soms 2 stappen terug gaat het langzaam vooruit. Ik heb geen haast en het einddoel hoeft niet het aangespannen te zijn, het zou leuk zijn, maar als Fan niet meer geschikt is, dan is het zo. Ze is mijn alles. :j Ook moet ik mijn gezicht regelmatig laten zien, ze heeft een tijdje bij kennissen gestaan, die konden er geen land mee bezeilen, totdat ik ging kijken bij haar. Die kennis zei dat ze helemaal opleefde, na een week nam het vrolijke weer af. Ze mistte mij gewoon! Ik heb snel een stal dichtbij huis gezocht.
Het is zo gaaf gevoel om zo'n geweldige band met een dier te hebben. toen ik net uit het ziekenhuis was, heeft mijn moeder mij naar stal gerold met de rolstoel. Dat bekkie van Fan! Ze had zich blijkbaar zo'n zorgen gemaakt om mij! Haar bekkie leefde helemaal op toen ze mij zag. Ik werd helemaal afgesnuffeld. Je bent met een hersenschudding zo labiel als het maar zijn kan, je hebt echt niets onder controle :+, wat heb ik gehuild! ;( Als Fanny kon huilen, had zij vast mee gehuild.
Zo het is een heel verhaal geworden, sorry daar voor. Ik merk dat het af en toe nog even kwijt moet. ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:16

Fan ik krijg helemaal waterige ogen :o wat heerlijk dat ze bij jou gewoon lekker oud kan worden, zo mooi.

Zelf zwemmen gaat niet, ik kan door mijn eczeem erg slecht tegen chloorwater. En als er les is, is er geen bad vrij om baantjes te trekken. Ik vind t wel goed zo, beetje hangen op de tribune, ook even een momentje van rust voor mij anders dender ik maar door := of ik ga even boodschappen doen maar daar had ik geen zin in vandaag.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:53

Wauw Fan! Heb er geen andere woorden voor!

Bom: lastig eczeem, maar ach inderdaad verplicht even niks doen :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 23:05

Wat lief dat jullie zo aan me denken! Met mij gaat het wel hoor, vanmorgen in de auto nog ff in tranen omdat ik langs een afrit op de snelweg reed die mij aan haar deed denken, maar verder veel afleiding. Heb een fijne, leerzame trainingsdag gehad in Vught, dus ook lang in de auto gezeten. Daarna nog Lis en een projectje gereden en eigenlijk pas net thuis en klaar met eten.

Morgen ga ik voor het eerst sinds september weer met Lis op concours, wordt ook een raar concours, vlak bij Cheveyo d'r huis, maar heb me voorgenomen om me volledig op m'n paard te concentreren. Als ik dan weer terug ben op stal heb ik nog 2 paarden te rijden, 1 vast projectje en 1 heel leuk paardje van een stalgenootje. Daarna nog weer wil ik dan ff hardlopen, een slow-tempo duurloopje...

Omdat de wereld niet alleen uit mijzelf bestaat doe ik ook een poging op de rest te reageren...:o

Bom, wat fijn dat Zorro lekker op het bitje lijkt te reageren! En zwemmen vinden volgens mij bijna alle ouders stom... :D

Jeetje Fan wat een verhaal van je ongeluk en de nasleep... :(:)

Kanker is i.m.o ook geen scheldwoord, zou het nóóit zelf gebruiken. Misschien hypocriet, want pleuris en tyfus wil ik nog wel eens gebruiken en dat zijn immers ook (oude) ziekten...

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:01

Goede morgen! :)

Jeetje wat een heftig verhaal zeg, gelukkig ben je helemnaal herstelt van je ongeluk...

Pff zit een beetje in dubio, moet straks werken, wilde eigenlijk nog ff lopen maar dan met paard lief, want ook zij moet bewegen.. ;) Maar ja mijn werk zit vlakbij stal... Dus is zo sonde als ik heen en weer moet gaan rijden.. werk vanaf stal: 10min, vanaf huis: 30 min.... :o

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:32

*\o/* YES! *\o/* Net officieel gemeten dat mijn basistempo omhoog is gegaan!!! Lag eerst tussen 7,8-8,1 km/h en nu net een ronde heel rustig gelopen, ben ook eigenlijk amper moe en liep nu gemiddelde van 8,8 km/h!!!! Jahoeoeoe! Da's ook nog incl. w-u en c-d, dus Jaan is happy!!!

Volgende week de Zakloop in Nisse, 7km. Ga toch echt wel proberen deze rond de 45min te lopen. Moet toch kunnen, wat denken jullie?

Verder vanochtend al voor de eerste keer marathon geoefend met Tychje. Ging keurig! (hebben 11 dec onze eerste onderlinge wedstrijd hiermee, spannend!!! :):) )
Ook nog met de shet gemend en aan de kletter gegaan... := Nee, da's niet waar. Hij mocht van mij vliegen, maar hij wilde niet meer stoppen... :o Dus ff noodrem aangetrokken. Heb ik nog nooit met/bij m moeten doen.
Verzorgstertje was ook mee en die vertelde dat haar nieuwe rooster zwaar sjit is. 4 dagen half 4 uit, 1 dag 10 over 4.....Pffff! Dus die kan eigenlijk alleen int weekend rijden./....Bah!

Zo ns lekker douchen.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:20

Jaan super :D flink tempo zeg :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:39

Wat goed Jaan, van je tempo... En stoute shetter... :=

Hier lekker actief geweest, eerst met Lis op wedstrijd. Was, zoals verwacht, veel spanning bij haar (tijdje niet mee geweest) waardoor ze wat in zichzelf terugtrok. Toch nog 195 in de 2e proef, dus zeker niet ontevreden uiteindelijk. Punten van beiden proeven waren ook heel erg conform gevoel, dus dat is mooi. Morgen weer... :D

Daarna nog even paardje van stalgenootje gereden, die was stout en aangezien ik hem niet zo heul goed ken, alleen was in de bak en er op het terrein kids met pony's liepen heb ik hem op een accoordje doorgereden ff en daarna braaf op stal gezet. Mijn kleine projectje was daarna aan de beurt en die was heul braaf en dapper. De buren waren met karts aan het scheuren en dat was natuurlijk spannend, maar uiteindelijk was ie best ok te rijden...

Heb uiteindelijk vanmiddag ook nog een rondje hardlopen, maar heb weer eens geleerd dat je niet zo veel moet sporten zonder te eten (ontbijt was bakje yoghurt met wat kellog's en lunch was 1 bolletje met zalm en sla), had er dus amper kracht voor om mijn rondje uit te lopen... Heb dan ook maar heel rustig aan gedaan en 6 km in 39 minuten gelopen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:55

Wauw Jaan wat goed! :D Die ondeugende shetters he?! Ken het helemaal!
Netjes hoor WenK!

Vandaag dag 2 dat ik het hardlopen moet overslaan ;( Dinsdag mag ik weer en dan doen we het rustig aan!
Kom net van Fan, heb haar weer eens in het tuig gezet en mijn nieuwe (nu 3 maanden oud) menzweep maar eens geprobeerd. Zweep is goed gekeurd en Fanny wist gelukkig ook nog hoe het moest :D
Ze was een beetje ondeugend, wilde eigenlijk gewoon de boomgaard in, maar ze moest van mij nog een stukje verder. Na een stevige kietel met mijn nieuwe zweep liep ze braaf verder :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:36

hihi Fan, hoe subtiel... stevige kietel _O-

Goedzo Wen!!

Ik ga denk ik vanmiddag/avond nog even lopen :)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:12

Hoi allemaal!

Ik ga morgen morgen even alles even rustig op m'n gemakkie alles bijlezen, ben druk aan 't koken, moeten dus nog eten, zijn net thuis,hele dag op visite geweest ,maar wel gezellig :D
M'n vriend brengt nu de auto die we van m'n ouders geleend hebben weer naar hun huis,want we hebben zelf geen auto, en nu mogen we,omdat ikzelf met m'n trombosebeen zit, en niet kan fietsen en op de scooter kan, hun auto gebruiken(ze hebben er zelf 2)laif he :D
Zodoende kom ik de deur toch ff uit, en zijn we vandaag even hier en daar bij mensen op visite geweest, en langs m'n paardjes gegaan.
Afgelopen woensdag heb ik een kous aan laten meten, en ik dacht dat ik zo'n lange moest ; vanaf mijn voet tot mijn lies,maar blijkt toch dat ik een korte versie mag hebben; van m'n voet tot knie, tjonge wat een opuchting haha,ik heb eerder zo'n lange kous gehad voor mijn rechterbeen toen daar trombose in zat,wat was dat een rotding,steeds afzakken enzo, en in de zomer bloedheet :o
En in die winkel hebben ze ook compressiesokken voor sporten, hele mooie hoge sokken :D
Ik ga ,als ik weer ga beginnen met hardlopen, daar zo'n stel sokken halen,dan hoef ik die kous niet aan maar mag 't ook met die compressiesokken doen ;)
Ik kan de steunkous deze week ophalen, en als die goed zit, wil ik volgend weekend 's proberen te fietsen...
Vriend is weer thuis , we gaan even eten :9
Nog een fijne avond iedereen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:21

Haha ondeugende Fanneke...

Heb je nog gelopen Rosa?

Durante, wat fijn dat je de auto mag gebruiken!!

Hier een heerlijk dagje achter de rug. Ben nu wel kapot, maar heb genoten! Eerst op concours met Lis, de proef begon écht fantastisch! Ook veel 7ens op het begin, maar toen gooide iemand een sjaal over de bakrand. Tja, die was paardetend dus dat was drama, véél spanning, weinig controle dus daar kwamen wat 3en en 4en. Kreeg op het eind van de proef wel weer 'iets' controle terug dus sloot af met 5en.
2e proef ff rondje om de baan met zweep, dus geen gezeur bij de sjaal, dat scheelde wel, maar door de spanning in de 1e proef was ze al wat moe en had ik iets impulsverlies. Had 193 & 195...

Daarna nog even mijn beide projectjes gereden, de een ging echt heel fijn, beginnetje van schouderbinnenwaarts heb ik er al op en alles gaat steeds meer gecontroleerd. De ander was sjaggie.. :D Die had echt een standje "ik wil niet" op staan, dus ff braaf een rondje gedaan en toen op stal gezet.

Toen werd ik gebeld, of ik rondje aangespannen meeging met vrienden. Heb uiteindelijk nog ff vanaf de grond nog wat aanwijzingen gegeven en toen werd ie echt leuk! Was erg leuk om mee te maken.

En aangezien dat alles dus buiten was en ik dus eigenlijk vanaf vanmorgen half 8 tot 6 uur vanavond aan het buitenspelen was ben ik nu, nu ik gegeten en gedouched heb helemaal rozig... :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:24

Durante: dat is fijn zeg! Dat scheelt een hoop zo'n hoge of een lage :j
Fijn ook dat je de auto mag lenen :)

Wen: lekker dagje gehad dus :D Super joh, goede punten ook :))

Ik heb (nog) niet gelopen, even kijken of ik dat vanavond ga doen maar misschien ga ik straks wel gewoon lekker douchen en op de bank zitten filmpje kijken en dan morgen lopen :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:25

Nee, helemaal niet zo goede punten, 204 is pas winst he, is in het Z....

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:28

hihi ach sukkel dat ik ben, je rijd Z is waar ook _O-
Nou maar dan nog, door de spanning en alles, is het toch nog niet slecht :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:37

Fijn dat je de auto kunt lenen, nog even geduld en dan kun je weer lekker gaan bewegen. Wanneer zou je weer mogen lopen?
WenK, je hebt echt paarden in overvloed om te rijden. Het kost mij al moeite om er één te vinden, zonder dat de eigenaar absurd hoge "bijrijdkosten" rekent. Ik zou er nog geld op toe willen geven om een goede ruiter voor Fan te vinden.

Jeeminee, geven ze gewoon sneeuw op eind van de week! :wow:
We gaan naar de kerstmarkt in Keulen, geeft wel een sfeertje met sneeuw! :D

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:50

Goede middag..

Schiet lekker op zo, in mijn opbouw periode ziek aan het zijn! Bah...
Heb zaterdag ondanks dat ik al niet zo lekker was, toch even gelopen..Paard lief mee en op pad gegaan... Heb 6x1 minuut hardgelopen en 6x2minuten op adem komen.. Viel me zwaar tegen met bijna geen lucht... Ben verder maar gaan wandelen, paard lief had een aardig tempo met wandelen, dus dit maar aan gehouden.. Ben uit eindelijk een uur gaan wandelen en dan de 18minuten er bij van de opbouw... Dus vond het toch wel wat... Ook nog f 15 minuten staan grazen met der... Was wel even lekker.. Ga proberen morgen aaf weer te lopen, vanavond late dienst.. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:54

Hallo allemaal, ik schitter nog steeds in het vooral niet lopen. Lang leve tijdgebrek.

Goed nieuws: Vanaf volgende week weer genoeg vrije tijd, dus dan begin ik weer voor het eggie. Ben benieuwd....

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:01

Maar vanaf volgende week ligt Nederland vol met sneeuw :+

Ik ben trouwens terug uit Duitsland! Heerlijk weekendje gehad daar én zelfs gelopen!