Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Beccz

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:16

Als je wil dat ze achtermelk sowieso krijgen, dan kun je ook van te voren even 5 minuutjes kolven..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:17

Ja ik moet echt wat meer eten. Ik hoop dat ik als ik weer werk wel weer eet. Heb nu soms ook niet eens trek in avondeten, en dan heb ik de hele dag al amper gegeten.
heb wel vanmiddag al 2 boterhammen op (en 3 muffins :D) en 4 glazen sap.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:22

Beccz schreef:
Als je wil dat ze achtermelk sowieso krijgen, dan kun je ook van te voren even 5 minuutjes kolven..

Op de achtermelk groeiden mijn kinderen heel goed. Nu hoef ik niet meer te kolven hoor, ik geef geen BV meer. :)
Van tevoren heb ik nooit gekolfd, was niet zo'n kolver. ;) Maargoed, ieder krijgt het misschien ook anders 'aangeleerd' en het ene lichaam is het andere niet. :)

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:27

Het is zeker zo dat ieder het anders krijgt aangeleerd, ik ben zelf kraamverzorgster.
En als je 10 kraamverzorgende en verloskundige op een rijtje zet, zeggen ze bijna allemaal wat anders.... Lijkt me voor jonge moeders om gek van te worden...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:29

Bij twijfel op je gevoel af gaan :j
Ik ben zelf makkelijk onzeker te krijgen maar na bijna 1,5 jaar BV weet ik nu wel dat je op je gevoel af moet gaan :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:30

Ik heb 3 kids en 2 verschillende kraamverzorgsters gehad en ik ben bij de 2e ook duidelijk geweest wat ik wel en niet wilde, zoals het liggen in bed, het voeden etc. Zij vertelde me dat er bepaalde dingen veranderen enz. maar ze deed wel wat ik vroeg en dat vond ik heel fijn. Bij mijn jongste heb ik geen kraam gehad.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:32

Ik had een kraam die zelf 28 weken was, ik voelde me na een week ziekenhuis weer kiplekker thuis, mijn man was ook gewoon thuis dus we hebben der na 1,5 dag naar huis gestuurd :')

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:33

Dat is altijd het eerste wat ik zeg als ik net start in een gezin.
Er zijn 10 manieren om iets te doen, en er is er niet maar 1 de beste..
Idd op je gevoel afgaan, en jij kent je kindje toch het beste

En dan heb ik het natuurlijk niet over veiligheidsdingen, zoals ligging in bedje van de baby, of de voeding de eerst paar dagen

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:34

Toch blijven er altijd nieuwe ontwikkelingen komen, en het is dan wel fijn als de belangrijkste GVO je word gegeven...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:34

Ja, dat is dan ook niet nodig. :)

Zelf heb ik ook met de jongste in het ZH gelegen, ik had nog wel recht op kraamhulp, ik meen een dag. Heb toen bedankt. :)

Lijkt me een heel mooi beroep trouwens, kraamverzorgster! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:36

Beccz schreef:
Toch blijven er altijd nieuwe ontwikkelingen komen, en het is dan wel fijn als de belangrijkste GVO je word gegeven...

Maar mijn gevoel zegt ook heel veel, zo wil ik pertinent niet hebben dat een kindje plat op de rug wordt gelegd. Heb nu al zoveel meningen en dergelijke gehoord, ik ga dan toch op mijn gevoel af. Ook inzake veiligheidszaken, als ouder heb je denk ik juist een bepaald instinct. Ik kies uit wat ik denk wat het beste is, begrijp je wat ik bedoel?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:37

Wij hadden nog recht op 2 dagen omdat ik dus in het ziekenhuis heb gelegen een week lang.
Dit hebben we wel gedaan om gewoon op te starten thuis, maar na 1,5 dag geloofde ik het wel. We konden toen nog 2 dagen extra krijgen ivm BV,... dat was eigenlijk hetgeen waarmee ze me heeft geholpen, voor de rest zaten we gewoon gezellig te theeleuten :')

Bij een volgende bevalling moet ik sowieso 48 uur in het ziekenhuis blijven ter observatie, dus zal mij benieuwen hoe het dan zou gaan:)

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:38

9 van de 10 keer is het heel mooi, je komt toch op een van de mooiste momenten in een stel hun leven, en ondersteund hun en helpt hen op weg.
Mensen zijn meestal heel dankbaar aan het einde van een week.
Maar het is niet altijd even mooi, je krijgt natuurlijk ook te maken met ongewenste kindjes, gehandicapte kindjes en zelf doodgeboren kindjes...
Dat zijn de minder leuke dingen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:39

Ongewenste kindjes Afbeelding jeetje... kan me daar even geen beeld bij vormen...

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:40

Als je 48 uur in het ziekenhuis blijft dan gaat er 2x 6 uur af en min twee dagen, dus dan houd je in principe 37 uur over 6 dagen..

Ja het rug slapen verhaal blijft een discussie, geloof dat ze nu toch de buikligging weer aanwillen raden omdat veel kindjes een voorkeurshouding of plat hoofdje krijgen,.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:41

Beccz schreef:
9 van de 10 keer is het heel mooi, je komt toch op een van de mooiste momenten in een stel hun leven, en ondersteund hun en helpt hen op weg.
Mensen zijn meestal heel dankbaar aan het einde van een week.
Maar het is niet altijd even mooi, je krijgt natuurlijk ook te maken met ongewenste kindjes, gehandicapte kindjes en zelf doodgeboren kindjes...
Dat zijn de minder leuke dingen

Ik begon me toch te huilen bij de 2e kraamverzorgster, was zo'n schat! :D We moesten de eerste dag wel aan elkaar wennen maar was een heel goed gevoel.

Heb zelf ook wel eens gedacht aan kraam...

Tja, het is niet altijd rozengeur en maneschijn, daar ga je wel voor maar is niet altijd aan de orde, helaas...

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:41

Ja dat is heel naar en mensen zullen dat ook niet letterlijk zeggen, maar heb het wel een x meegemaakt, je merkt dan gewoon dat er totaal geen liefde is...heel vreemd

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:42

Cyntje schreef:
Ongewenste kindjes Afbeelding jeetje... kan me daar even geen beeld bij vormen...

Nou, ik ook niet... :n

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:42

Ik heb even een vraag aan de dames voor een volgend topic....

Zullen we het topic breder maken?
Borst/voeding & Co, ofzo?
Er komen namelijk ook veel vragen over Rapley, FV etc etc voorbij en aangezien ik het topic graag ontopic op MW wil houden lijkt me dat misschien ook wel een optie.
Ik wil er géén discussietopic over maken wat betreft FV en BV :)

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:43

Er is ontzettend veel vraag naar!
En zeg je eerlijk dat de dankbaarheid heel veel voldoening geeft..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:43

Beccz schreef:
Als je 48 uur in het ziekenhuis blijft dan gaat er 2x 6 uur af en min twee dagen, dus dan houd je in principe 37 uur over 6 dagen..

Ja het rug slapen verhaal blijft een discussie, geloof dat ze nu toch de buikligging weer aanwillen raden omdat veel kindjes een voorkeurshouding of plat hoofdje krijgen,.

De buikligging vind ik helemaal zo eng...

Ik legde ze altijd op hun zij, om en om. Hebben normale hoofdjes. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:44

Beccz schreef:
Er is ontzettend veel vraag naar!
En zeg je eerlijk dat de dankbaarheid heel veel voldoening geeft..

Lijkt mij ook! :j

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:45

Ja moeilijk hoor, want we leggen het kindje juist niet op de zij omdat het dan naar de buik kan rollen en kan stikken, het wiegendood is gezakt, maar daar staan dan weer de platte hoofdjes en helmpjes tegenover.
Sja ik weet het wel ik leg ze het liefst op de zij met een opgerolde handdoek voor en achter.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:45

Die van ons heeft ook een normaal hoofdje, af en toe vraag ik me alleen af of de binnenkant wel helemaal op de juiste plek zit :') _O-

Heb sinds vanochtend steken in mijn rechterborst :\
Al heel lang niet gehad maar als ik loop dan deint die pijn mee zeg maar... kan er verder ook niks aan zien eigenlijk.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:46

Geen harde knobbels etc?
Of rood/glanzend?

Even masseren richting de tepel onder de douche, mischien een verstopt melkkannaatlje