Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:41

Tomklover, in je profiel te zien heb je bruinachtig haar, als je hier blond overheen gooit wordt het 9 van de 10 keer oranje helaas. Ik hoop dat je wat hebt aan de tip van Jannepauli :=

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:04

ik had eventjes een vraagje.
Ik heb bruin haar en ik wil graag wat meer kleur verschil dus wil er graag wat highlights in hebben. Nu Vind ik het veelste duur om het bij de kapper te laten doen, dus wil ik het zelf gaan doen.
Welke kan ik het beste kopen? Hoe kan ik het het beste doen? en welke kleur kan ik nemen? Ik wil niet blond maar iets lichter bruin/donkerblond. Als je een foto van mijn haar wilt moet je maar even pb'en kan hem nu niet uploaden.

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:26

nou ik heb het vandaag bij de kapper laten kleuren heb wel 2 uur in die stoel gezeten of zo het is nou wel een stuk beter maar die mooie kleur dat het eerst had die heb ik nog niet
hele coup soleil er in of hoe je dat schrijft in een wat minder lichte kleur
en een heel stuk van me haar af want de achter/onderkant was helemaal groen uitgeslagen
mijn haar zelf kleuren doe ik echt nooit meer!
mijn haar is veel korter en nog steeds niet in een mooie kleur en mamma's portemonnee is flink leeg getrokken

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:31

tomklover schreef:
mischien dat ik hier met mijn probleem terecht kan
ik heb donkerblond haar
en ik heb gister mijn haar geverfd het was ook geschikt voor mijn kleur haar stond er op en die vrouw in de winkel zij dat het gewoon kon (het was blonde verf)
nou heb ik het dus gevefd en het is totaal mislukt
bovekant is lichter (oranje achtig) en onderkant is zowat nog mijn kleur nouja met een oranje gloed
ik heb mijn mooie haar waar ik dus zo mega trots op was dus behoorlijk verpest
omdat ik er niet nog meer aan wil verpesten maar niet langer dan een dag met deze kleur ga lopen hoop ik dat er hier iemand mij kan helpen

dat had ik dus ook

http://94.100.123.173/1178250001-117830 ... Qox_1.jpeg
me haar werd meer orange

ik ben daarna na kapperswinkel gegaan, heb me laten adviseren, en voor 10 euro was ik klaar ( het is geen verf maar ontkleurder)

en nu heb ik harstikke blond haar :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:52

chaanttaall schreef:
Ik heb bruin haar en ik wil graag wat meer kleur verschil dus wil er graag wat highlights in hebben. Nu Vind ik het veelste duur om het bij de kapper te laten doen, dus wil ik het zelf gaan doen.
Welke kan ik het beste kopen? Hoe kan ik het het beste doen? en welke kleur kan ik nemen? Ik wil niet blond maar iets lichter bruin/donkerblond. Als je een foto van mijn haar wilt moet je maar even pb'en kan hem nu niet uploaden.

Heb je van jezelf bruin haar of is het geverfd? In dat laatste geval worden je highlights namelijk geel of oranje :') Ik zou het sowieso wel bij de kapper laten doen want als je het zelf doet wordt het vaak lang zo mooi niet ..

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:12

dressagelady schreef:
chaanttaall schreef:

Heb je van jezelf bruin haar of is het geverfd? In dat laatste geval worden je highlights namelijk geel of oranje :') Ik zou het sowieso wel bij de kapper laten doen want als je het zelf doet wordt het vaak lang zo mooi niet ..

Bruin is mijn eigen haarkleur.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:31

Ik meld mij hier ook. :D Ik ben vorige week naar de kapper geweest en heb weer een frisse look laten knippen (het valt nu weer lekker losjes op mijn schouders met laagjes erin) en daarbij een blonde coupe du soleil laten zetten. Nu is de kapper vaker bij mij aan de slag geweest met een krulborstel en ik heb toen vaker gedacht, die wil ik ook. Vorige week dus de stap gezet en hem besteld, hij is dus vandaag binnen gekomen. Het is eentje met 2 formaten kurlborstels en met een krultang. Maar nu moet ik nog een beetje de inspiratie vinden voor leuke kapsels en ideetjes wat ik überhaupt met mijn haar kan doen. :)

Ik zal dus dit topic eens doorpluizen, maar wellicht hebben jullie ook leuke ideetjes? Ik zal overigens binnenkort ook eens een foto van mij plaatsen. Mijn haar is alleen best irritant, spelden etc. blijven moeilijk zitten omdat ze er steeds zo maar uitglijden. :\

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:37

gut ik ga straks ook wat doen wat ik misschien beter niet kan doen :p
'lichtblonde' verf in mn (geverfde lichtbruine ) haar (met heeeeel soms nog een zweempje roodachtig-iets erin).
wilde eigenlijk licht bruine verf maar dat was niet echt te vinden. het was of dit (en lichtblond vind ik heel heftig klinken maar bij t zien van dit pakje denk ik eerder aan vrij donker blond) of echt donker bruin en dat wil ik niet.
het idee is vooral om dat laatste restje rode zweem er uit te halen door er een beetje dezelfde kleur als dat het nu heeft er over heen te gooien. en dan naar de kapper voor wat highlights.

dus eeeh wish me luck dat het niet oranje wordt :=
(in de winkel dacht ik: ach, de kleur op dat pakje is helemaal niet blond en het is geen bleek/ontkleur spul maar verf dus kan wel. nu denk ik: ieks! misschien toch niet zo'n goed idee hehe :P )

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:00

oeff. nou, het is niet oranje!
het is ook niet licht blond..
dus eeh.. het is nu in ieder geval meer 1 kleur. (de vorige keer heb ik het zelf roodbruin geverfd, maar mn paps heeft het nu geverfd en zei dat het eigenlijk alleen aan de buitenkant roodbruin was en aan de binnenkant gewoon mn normale kleur :P
dus nu is het wat egaler.

volgende stap: over 3 weken highlights laten zetten :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:20

Zwitsal, rood is echt een pest in je haar :+ Ik heb in februari 2010 (méér dan een jaar geleden dus) mijn haar zo geverfd: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8003_n.jpg
Sindsdien is het er met geen mogelijkheid uit te krijgen, er blijft altijd wel een beetje rood in zitten :( In januari 2011 was het nog steeds zo, na meerdere keren verven met (donker)blond: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9989_n.jpg

Inmiddels heb ik 2x geverfd met Garnier Nutrisse 100, heel lichtblond is dat geloof ik. Daarmee werkt het wel erg goed en nu ben ik weer gewoon mooi blond. Alleen soms nog altijd die verdomde rode gloed :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:23

Zwitsal, als je haar nu roodbruin was/is is het 99% zeker dat je highlights KNALoranje gaan worden! Ik heb mijn haar donker/kastanje bruin (een warme kleur bruin dus) en er is geen kapper die het aandurft mij highlights te gaan zetten omdat het 'te warm' is ..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:30

gave kleur yasmine!

en hmm nouja, ik was sowieso van plan het bij de kapper te laten doen dus die zal het me dan wel afraden of niet.
en dat rood amper uit je haar te krijgen is wist ik al ja.. maar ik dacht paar maanden terug: aaaah is toch leuk, rood?!
ik had het dus zo geverfd (links)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9164_n.jpg

ik vind rood trouwens nog steeds leuk alleen het is zo moeilijk combineren haha.
(eigenlijk vloekt het ook heel erg bij dat shirtje op de foto haha maar dat kon me toen even niet schelen)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:35

Ik vind dat wel meevallen haha! Die kleur staat je echt super, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat het je natuurlijke kleur is :j heb je een foto van hoe het nu is?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:58

t was ook niet knalrood nee, had het nog wel roder gewild maar die kleur blijft zo slecht lang mooi.. dat is 2 weken mooi en daarna vervaagt het zo erg.

heb net even een foto gemaakt met hoe het nu is (wel even je nek verdraaien)..
(weet trouwens ook niet of jullie die foto's kunnen zien aangezien ik ze op prive heb gezet)
bovenop mn hoofd is denk ik een beetje de kleur zoals ik m in de spiegel zie.
punten lijken ook donkerder dan de rest van mn haar maar dat is niet zo, is puur de lichtsinval denk ik.
http://farm3.static.flickr.com/2799/582 ... afb257.jpg
(beetje onbestemd kleurtje dus haha).

ook nog even een foto (van een foto) van mij met donkerbruin (ook geverfd) haar, ong 2.5/3 jaar geleden:
http://farm2.static.flickr.com/1437/582 ... e8040d.jpg
en ikke met blond haar (uiteraard ook geverfd), 2 jaar geleden:
http://farm3.static.flickr.com/2534/582 ... 4a78_z.jpg

nog eentje:
de kleur die ik straks met die highlights weer wil bereiken:
http://farm4.static.flickr.com/3375/582 ... c28b_z.jpg
(deze foto is 2 jaar geleden genomen toen ik ook net highlights had laten zetten, daarna ben ik met zelf blonderen door gegaan naar de foto hierboven, maar dat pakte niet zo goed uit :P (foto hierboven is nog wel mooi van kleur maar eigenlijk was t best geel, en dood!))

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:13

Hee bokkers,

ik heb al jaren mn haar blond geverfd en merk dat het nu almaar lichter en lichter wordt door de zon, waardoor je de uitgroei steeds beter ziet. Ik ben van mezelf namelijk donkerblond/bruin. Vorig jaar heb ik het eens bij de kapster laten terugverven naar bruin, maar dit werd doordat ik daarna nog op vakantie ging steeds blonder (ookal had ze het eerst gepigmenteerd).

Ik ben nu aan het twijfelen of ik het weer donker zal gaan verven, omdat ik het blonde een beetje te blond vindt worden en ik van veel hoor dat je eigen kleur toch vaak het mooiste staat.

Iemand advies/tips?

Zoals het nu is;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBM8JO8Z.jpg

En roodbruinig;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QPMWZULY.jpg

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:20

ik persoonlijk vind blond je denk ik leuker staan hoor.
maar dat gedoe met die uitgroei is wel vervelend ja

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:10

Ik had een hele tijd geleden al een keer gevraagd of een bob-lijn me zou staan..
Nou hier dan het uiteindelijke resultaat..
(Heb dit kapsel al een aardige tijd hoor)

(Let niet op mijn hoofd ik kan niet normaal op foto's staan ;) )

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
(Ik links)

Inmiddels is m'n haar ook weer een tintje lichter geverfd, maar richting winter gaat dat weer donker!

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:21

Mooi geworden! Staat je veel spontaner!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:23

Inderdaad, staat je super! Ik vind het veel leuker zo, je haar lijkt ook minder dun :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:25

tomklover schreef:
mischien dat ik hier met mijn probleem terecht kan
ik heb donkerblond haar
en ik heb gister mijn haar geverfd het was ook geschikt voor mijn kleur haar stond er op en die vrouw in de winkel zij dat het gewoon kon (het was blonde verf)
nou heb ik het dus gevefd en het is totaal mislukt
bovekant is lichter (oranje achtig) en onderkant is zowat nog mijn kleur nouja met een oranje gloed
ik heb mijn mooie haar waar ik dus zo mega trots op was dus behoorlijk verpest
omdat ik er niet nog meer aan wil verpesten maar niet langer dan een dag met deze kleur ga lopen hoop ik dat er hier iemand mij kan helpen

even een hele blonde vraag.. maareh als je zo blij en trots bent met je haar, waarom verf je het dan?

ik ben vandaag wel van donkerblond (met lichte highlights) naar blond gegaan, het is echt super mooi, ben super tevreden, ziet er heel natuurlijk uit!

anouck, staat je onwijs leuk!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:26

Leuk _Anouck! :j Ben je er zelf ook blij mee?

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:34

Ja veel beter.. m'n haar was ook zo dood, door alle verf en permanent..
Daardoor is het nu weer dikker en gezonder geworden.. (ik had altijd vrij dik haar)

Ik laat het nu even groeien, ga van het zomer naar thailand en wil het dan in een staart kunnen, anders moet ik elke dag föhnen en stylen en dat wordt hem niet. Maar na de vakantie gaat het direct weer kort :P

Thanks voor de leuke reacties :)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:36

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:56

Ik vind het blond veel mooier, maakt haar veel zachter :j

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:13

Ik ben van zwart naar blond gegaan (eigen kleur is donkerblond) duurde heel lang en heeeeeeeeeel veel highlights! Maar het is erg mooi natuurlijk blond geworden! Nu wil ik
Nog 1x naar de kapper voor de laatste bruine plukjes. Krijg alleen wel al uitgroei, heel vervelend, terwijl in de zomer mijn haar van zichzelf deze kleur heeft! Maar wordt mijn haar nu niet groen in de zomer met al dat geverf en chloor? Zucht, had ik nou maar m'n eigen blonde haren weer ipv geverfd