Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:24

Ik was vandaag in de fietsenwinkel en die man had het erover dat ik niet teveel op framemaat moest staren, omdat daar met afstellen nog wat aan te doen is.

Nu is mijn BBL 72 cm, waarmee ik uitkom op framemaat 47/48, maar hoeveel valt daar nog mee te sjoemelen? Je zou toch denken dat 2 cm minder oid niet zo ontzettend veel zou moeten schelen en dat dat met hoger zetten van het zadel wel op te lossen is?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:55

Het gaan niet alleen om je binnenbeenlengte maar ook om je totale lengte en armlengte.
Ik heb bijv. een bbl van 88cm. Volgens de tabellen hoort daar een fiets bij voor iemand van 1.90, echter ik ben 1.72m...
Vaak is het zo dat een grotere fiets ook meer afstand heeft tussen zadel en stuur. Dus het is niet alleen de hoogte van het zadel maar ook of je rug- en armlengte wel past bij die grotere fiets. Dat is op te lossen met een andere stuurpen maar je hebt kans dat je dan op een gegeven moment teveel gaat sleutelen en "het model" uit de fiets haalt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:27

Homiafortuna schreef:
Shiloh schreef:
Uiteindelijk is die fiets hem niet geworden. Sta nu op het punt om deze te kopen. http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Is een leuk damesfietsje. Afmontage is niet zo heel super, maar dat kan later altijd nog aangepast worden. Kijk wat je er nog van af kunt krijgen. Om mee te beginnen denk ik niet slecht, mits het je maat is.

mee eens, vind het iets prijzig voor de afmontage! Mag dan wel zo goed als nieuw zijn maar wel een ouder model enz.

wat een goed testje is; de afstand van de punt van het zadel tot het stuur moet ongeveer gelijk zijn aan die van je onderarm als je zadel op de juiste hoogte staat (benen helemaal gesterkt als je trapper onderaan is).. Want die BBM is eigelijk meer voor mannen dan vrouwen (lichaamsverhoudingen zijn bij ons meisjes anders; relatief langere benen en korter bovenlichaam)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:34

Ja, ik heb die uiteindelijk toch ook niet gedaan. Vond het teveel geld. Ga toch gewoon nog even verder zoeken voor meer richting de 250/300. Ik wil niet teveel geld uitgeven voor als ik het toch niet leuk vind. Ik heb juist weer relatief een lang bovenlichaam. Bij mij zeggen ze dat bij mijn lengte (1.64 ongeveer) een BBM van 74 ongeveer hoort, maar die van mij is 72. Dacht eerst dat ik framemaat 45 moet hebben, maar volgens mij moet ik toch meer 48/49 hebben. Ik zoek gewoon nog even verder.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:36

Het seizoen is bijna over dus dan zijn de fietsen ook weer wat goedkoper :) Iedereen gaat zn schuur nog even opruimen voor de iwnter enz. biedt mogelijkheden misschien!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:45

Ik ga vanavond nog een rondje met de club, tis heerlijk fietsweer! Vorige week helemaal niet kunnen fietsen omdat ik het zo druk had met mijn nieuwe school, dus heb echt zin om nu weer te gaan :). Fietsen jullie eigenlijk bij een club of gewoon altijd alleen of met een vast fietsmaatje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:26

Ik fiets meestal om naar groningen te gaan of om bij de manege te komen. Meestal alleen, soms met mijn vader of broertje, maar als ik andere wielrenners tegen kom dan praat ik soms wel eens met ze.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:28

Ik wil ook fietsen. Veel te lekker weer om binnen op kantoor te zitten...

Ik fiets tegenwoordig alleen, toen ik nog in Tilburg fietste meestal met de club.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:06

Sorry dat ik even inbreek in jullie topic maar ik heb een vraagje.. :o

Mijn vriend houd erg van mountainbiken en is bijna jarig.
Nou hoor ik hem steeds over een fietscomputer die hij een keer op fietsvakantie heeft gebruikt. Hij zou er toch wel erg graag eentje willen.

Kunnen jullie mij helpen welke fietscomputer goed is? en waar ik op moet letten? ik wil en graag eentje kopen voor zijn verjaardag.

Hij wil een GPS computertje waarop je ook kant en klare routes/kaarten kan zetten zodat je in het buitenland en in Nederland makkelijk routes kan volgen die daar bekend zijn. Het liefst met kleurenscherm geloof ik.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)

Ik heb wel zitten googlen, maar zie door de bomen het bos niet meer..... :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:12

Fantabulouss: Ik zou het echt niet weten... Bij mij op de fietsclub gebruikt er een dame een mio (volgens mij) en Garmin heeft ze volgens mij ook...

Ik heb net een heerlijk rondje gefietst met de dames. Dacht dat ik eigenlijk te moe zou zijn maar het heeft me juist een hoop energie gegeven. Wat een beetje sporten toch al niet met je kan doen. Verder ben ik toch gaan nadenken om mijn crosshybride te gaan verkopen en een mountainbike te kopen, zodat ik daar ook lekker de bossen mee in kan.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:42

Fantabulouss schreef:
Sorry dat ik even inbreek in jullie topic maar ik heb een vraagje.. :o

Mijn vriend houd erg van mountainbiken en is bijna jarig.
Nou hoor ik hem steeds over een fietscomputer die hij een keer op fietsvakantie heeft gebruikt. Hij zou er toch wel erg graag eentje willen.

Kunnen jullie mij helpen welke fietscomputer goed is? en waar ik op moet letten? ik wil en graag eentje kopen voor zijn verjaardag.

Hij wil een GPS computertje waarop je ook kant en klare routes/kaarten kan zetten zodat je in het buitenland en in Nederland makkelijk routes kan volgen die daar bekend zijn. Het liefst met kleurenscherm geloof ik.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)

Ik heb wel zitten googlen, maar zie door de bomen het bos niet meer..... :+

Kijk anders eens op ww.futurumshop.nl Daar staat ook veel info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:47

RubyRed schreef:
Fantabulouss: Ik zou het echt niet weten... Bij mij op de fietsclub gebruikt er een dame een mio (volgens mij) en Garmin heeft ze volgens mij ook...

Ik heb net een heerlijk rondje gefietst met de dames. Dacht dat ik eigenlijk te moe zou zijn maar het heeft me juist een hoop energie gegeven. Wat een beetje sporten toch al niet met je kan doen. Verder ben ik toch gaan nadenken om mijn crosshybride te gaan verkopen en een mountainbike te kopen, zodat ik daar ook lekker de bossen mee in kan.

Heerlijk toch die extra energie. :D Maar soms is helemaal uitgeput op bed liggen ook lekker.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:49

dat had ik gisteren..... Na een lange werkdag 2,5 uur gefietst (klein 75km) zonder te eten, was er na 1,5 uur al goed klaar mee maar waren nog lang niet thuis! :O Doe mij maar de kortere afstanden :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:58

RubyRed schreef:
Ik ga vanavond nog een rondje met de club, tis heerlijk fietsweer! Vorige week helemaal niet kunnen fietsen omdat ik het zo druk had met mijn nieuwe school, dus heb echt zin om nu weer te gaan :). Fietsen jullie eigenlijk bij een club of gewoon altijd alleen of met een vast fietsmaatje?

Ik fiets eigenlijk altijd met m'n vader. Hij is een fanatiek sporter en door hem heb ik ook kennis gemaakt met het wielrennen. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:21

Ik heb vanavond 40 km gefietst maar ik had na 5 km al geen zin meer dus ik heb niet echt genoten :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:58

Wel goed dat je toch verder bent gefietst, maar jammer dat je er niet echt van kon genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 01:09

Vandaag kon ik er ook niet zo van genieten. :P Uiteindelijk toch maar vlak voor middernacht weer die 16 km naar huis gefietst want overnachten op de bank leek me geen goed idee. :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:24

Ja ja! Het is zover! Ik heb een fiets gekocht. Voor 300 euro. Hij is wel al heel wat jaartjes oud denk ik, maar hij is in super conditie, geen roest ed. Met volledig Shimano tiagra. Hij ziet er zeer netjes uit. Heb nu nog een budget van ongeveer 200 voor het kopen van kleding, helm, schoenen en het eventueel vervangen van onderdelen. Heb al aardig op het oog wat ik wil bestellen.

Enige waar ik nu een beetje mee zit is dat ipv de SPD SL pedalen die ik dacht dat erop zaten, blijken er SPD R pedalen op te zitten. Ik had schoenen op het oog die ik wilde bestellen, maar die zijn volgens mij alleen compatible met SPD en SPD SL . Ik denk dus niet met SPD R. Die meneer zou thuis nog even kijken of hij schoenen en plaatjes had liggen.

Wat denken jullie, ga ik schoenen voor SPD R nog vinden? Of kan ik beter de pedalen vervangen voor een SPD SL?

[edit] Ik ben er al uit denk ik. Ik moest bij de schoenen die ik op het oog had, toch ook nog plaatjes bijkopen. Die waren 17 euro. Ik zie nu dat ik voor 29 euro SPD SL pedalen heb inclusief plaatjes. Dat is maar 12 euro meer. Ik denk dat ik dat gewoon doe, net zo makkelijk. Reviews van die pedalen zijn ook zeer goed.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:00

Ojee, twee posts achter elkaar, maar ik ben helemaal in mijn nopjes, productieve dag gehad.

Mijn oude mountainbike die in de schuur vreselijk stond te verstoffen, heb ik helemaal opgepoetst en schoongemaakt en geoliet en ingevet en de banden gefixed, en nu is die weer helemaal mooi schoon. Die gaat morgen op marktplaats, hopelijk kan ik er nog iets leuks voor vangen.

Zojuist Helm, Schoenen, Broekje, shirt, pedalen, bidon en fietspompje besteld, klaar voor zo'n 170 euro, doe ik niet verkeerd al zeg ik het zelf (A). Ik ga er woensdag bij de aldi nog een shirt met lange mouwen of jack met lange mouwen bijhalen.

Nu dus wachten op die spullen voor ik echt kan gaan fietsen. Had helemaal goede zin na mijn opknapbeurd activiteiten en erachter komen dat ik kwa in en uit elkaar halen van een fiets toch stiekem best veel zelf voor elkaar krijg (ik die nog nooit een band had geplakt!). Nu wilde ik van het weekend lekker aan mijn nieuwe fiets gaan prutsen. Ketting smeren, schoonmaken etc.... Maar er valt haast niks te doen -O- , ding is in puike conditie...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:38

Shiloh: Super van je nieuwe fiets en spullen! Wat is het voor MTB, wat voor afmontage en welke maat? Ik ben nog op zoek namelijk ;).

Haha ik wilde ook met mijn fiets bezig gaan toen ik hem net nieuw had, maar hij was nog helemaal nieuw dus er viel ook niks te doen :P.

Nu ga ik een rondje met de dames fietsen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:14

Ooh, die mountainbike is geen goede fiets hoor, die is niet heel veel meer waard. Als ik er een euro of 70/80 voor krijg ben ik blij. Zou je niet eens het type kunnen vertellen. Afmontage is ook een rutjemut van ik denk buitenlandse merken (suiguan voor het achter derailleur?).

Oftewel, waarschijnlijk slijt ik die hier sneller aan een student die een stoere fiets voor de unie wilt, dan aan een iemand die echt een mtb zoekt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:06

RubyRed schreef:
Wel goed dat je toch verder bent gefietst, maar jammer dat je er niet echt van kon genieten!

Het was dat ik per se naar stal wilde :+

Shiloh gefeliciteerd met je fiets en al je spulletjes. Hopelijk ga je er veel plezier aan beleven!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:36

absoluut een goede deal!!! OW en zijn er deze week fietsspullen bij de aldi? Goed om te weten!!! :D Ga ik ook even langs :D

Weet je de frame maat van je mtb? Ik heb misschien wel interesse....Mn zus heeft hele erge hielspoor, ze heeft vrijdag met mij mee gefietst op mn parcour verkenning voor mn triathlon zaterdag, sinds dien voor het eerst in 4 jaar geen pijn! Kortom: ik zeg gaan fietsen!!! :D

Waarom had je zo weinig zin?

Ik heb zaterdag wedstrijd gehad, was 2de vrouw van de club en 10de in het klassement. Ging echt super goed, met fietsen gewoon weer 80 vrouwen in gehaald en zeker ook zoveel mannen (die staan in een ander overzicht dus is niet terug te vinden). Heb nu de naam dat ik het hardste fiets :D hoe cool hahaha

Mn vriend is op zijn training in Oostenrijk hard gechrashed! Sleutelbeen gebroken dus het EK zat er zaterdag niet meer in, zo sneu! Wel 1 voordeel, ik mag nu een keertje mee trainen met het nederlandse team *\O/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:00

Leuk romyv :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:01

Dat is gaaf!! Ik ga ook maar even langs de aldi dan, ik heb een broek nodig.