Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:Wat voel je dan als je em voelt?
Hilde_q schreef:hoi allemaal,
normaal heb ik nooit geen vragen over mijn anticonceptie maar ik krijg van de apotheek maar een vaag antwoord.
Ik zet even mijn feitjes op een rij:
- Kuurtje 1: 4-01 tot en met 10-01
-Kuurtje 2: van 12-01 tot en met 19-01
Laatste pil van de strip: 13-01 'savonds
Stopweek 14-01 tot en met 20-01
Ik heb dus een vraag. Ik heb nu twee kuurtjes antibiotica na elkaar omdat mijn blaasontsteking niet weg wil gaan. Nu moet ik mijn antibiotica doorslikken tot en met woensdag. Vanaf wanneer werkt mijn pil weer normaal ? ( dus ben ik weer betrouwbaar zonder condoom) ?
Normaal als ik blaasontsteking heb houdt ik het aan tot na mijn stopweek maar nu zit ik dus in mijn stopweek en ben ik nog bezig met mijn kuur.
Apotheek zegt dat mijn antiobiotica geen invloed op de pil heeft ( bijsluiter zegt van wel) dus daar luister ik maar even niet naar.
Weten jullie het ?
Sigrid schreef:Ik las hierboven overigens iets over 2 soorten hormonen in de pil en de invloed van AB daarop.
Het klopt dat er twee soorten hormonen in een pil zitten, namelijke progestagenen en oestrogenen. Maar enkel de progestagene hormonen werken als anti-conceptie. De oestrogenen hebben een soort hulpfunctie, maar geen anti-conceptieve werking. Het is te makkelijk om te zeggen: er zitten 2 soorten hormonen in en maar één wordt beïnvloed, dus dan heb je altijd die andere nog achter de hand. Want met oestrogeen alleen begin je weinig tegen een zwangerschap. Progestageen alleen kan wel (mini-pil, Mirena, Nuvaring, Implanon, prikpil enz)