Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:32

Wow, kilos vliegen er af bij jullie zeg!

Ik baal een beetje, 4 keer hard gefitnessed deze week, 3 keer 30 min stevig door gewandelt met mn paard, 4 keer grondig uitgemest (1 keer bijna uur lang bezig geweest) En verdorie maar 0.4 afgevallen! En ik heb ook echt netjes gegeten voor mijn doen... Bah Bah en nog eens Bah...

Nouja, nu maar hopen dat ik gewoon heel veel spieren heb gekregen en mn metabolisme wel is versnelt zodat ik komende weken ga afvallen ofzo...

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:41

Nou deze weer was het gewicht er af minder.
Namenlijk 300 gram :(

heb wel iets meer opgeschept dan de weken voorheen.
Weet dus waar het aan ligt en we hebben weer een nieuwe week tegaan.

en ach beter 300 gram eraf de 300 gram eraan.

Mijn tussenstand is nu dan -6,5 kilo

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:57

heb je spierpijn (gehad) airborn? Want dat wil bij mij nog wel eens vocht vasthouden. Dan maak je volgend week vast weer een klappertje :(:)

Superrizzo, koester je onsjes :D Eraf is eraf en het kan niet wekelijks met 1,5 kilo eraf zeilen. Dat zou niet gezond zijn.

Lars, minder zout eten, komkommer eten en groene thee drinken helpen om vocht af te drijven. En daarnaast, hoe gek het ook klinkt, veel water drinken. Het helpt echt.

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:07

Ik kom mij hier ook melden.
Ik ben Keetie ben 22 en weeg 94 kilo. 2 Jaar geleden woog ik 113 kilo, en ben toen flink afgevallen met cambridge, helaas ook weer een deel aangekomen. Tussendoor verschillende diëten geprobeerd, en nu ga ik me storten op het caloriën tellen. Zodat ik ook inzich krijg in wat ik eet.
In juni gaan we 3 weken op vakantie, en dan wil ik me gewoon weer lekker voelen in zomerkleding, en onder die 90 kilogrens zitten, maar dat gaat wel lukken hoop ik. :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:20

Ik heb 10 kilo afgevallen sinds de zomer, en krijg nu opeens te horen dat ik te zwaar ben voor het paard wat ik al 2 jaar bij rijd...

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:28

Wat voor een paard is dat dan ? En hoe vaak zit je er op ?
Eerlijk gezegd ben ik ook altijd wel kritisch naar mensen die te zwaar zijn en paardrijden. Maar er zit wel een groot verschil of je 2 keer in de week recreatief rijd of 5 dagen in de week zware training doet.
Maar dit keer ben ik ook erg kritisch naar mezelf. Mijn eigen paard is 1.63 en van het meer bloederige type en daarbij is hij nog ongetraint en 4 jaar oud. Vind eigenlijk wel dat ik onder de 80 kilo moet zitten om daar serieus mee te gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:31

supersambo schreef:
Eerlijk gezegd ben ik ook altijd wel kritisch naar mensen die te zwaar zijn en paardrijden. Maar er zit wel een groot verschil of je 2 keer in de week recreatief rijd of 5 dagen in de week zware training doet.

Serieus? Ik zie menig veelste licht kind rijden waarvan ik ze storend voor het paard vind.. Kan je nog zo licht zijn, maar ook dan kan je je paard in de weg zitten.. Iemand die te zwaar is, maar wel goed meerijdt, ook al is het 6 dagen per week, kan imo niet veel kwaad voor een gezonde KWPN-er :n

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:34

Meld me ook maar eens........

Heb vorige week een eetweek gehad... en Sonja even los gelaten. Om uit de spaarstand te komen.

Zaterdagnacht heb ik de hele nacht op het toilet doorgebracht met een emmer op schoot......... Fijn als die ziektes die je kleine uk mee naar huis neemt.... Die loopt zelf namelijk vanaf vrijdag helemaal leeg.
Het vreemde is dat ik me niet beroerd voel dus dat is dan wel weer goed. Vandaag dus ook gewoon aan het werk en af en toe een bezoekje aan het toilet.

Dus sinds gister weer aan de lichte voeding en vandaag maar weer aan Sonja begonnen heb nu toch geen trek in veel en vet hahaha

Stand is gelijk gebeleven dus hopen dat er nu weer wat af gaat deze week.

Zie goeie resultaten voorbij komen de dip is bij vele voorbij zie ik hahaha
En Airborn wat vervelend zeg... rij je al lang op dit dier? En kun je niet vertellen dat je er hard aan bezig bent en al 10 kilo kwijt bent??

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:48

Farita is een 22.5 jarige kwpn van 172, die ik nu ruim 2 jaar reed. Heb haar afgelopen herfst 4-5 maand in mn eentje gereden, 5 dagen in de week, terwijl ze herstelde van een peesblessure (die met iemand anders was opgelopen) en ze liep afgelopen herfst, volgens iedereen, incl eigenaresse, beter dan ooit. Reed nu weer maar 2 dagen in de week, en dan de eigenaresse en 2 andere bijrijdsters. 3 week gelegen, of eigenlijk 4 al, vond ik dr onwijs kreupel, rest had niets door, uiteindelijk eigenaar toch de da gebelt, kon probleem nie vinden.
Nu andere DA erbij omdat ze nog niet 100% loopt (ook niet kreupel meer) en die vermoed lichte artrose. En die zegt nu dus dat ik te zwaar ben.
Ik was van de herfst toen ik dr alleen reed ergens tussen 94 en 90 kg, en reed haar toen 5 dagen in de week, en ze liep écht als een zonnetje.
Nu ben ik 87, rijd nog maar 2 dagen in de week op dr, en opeens te zwaar...

Van de eigenaresse mag ik er weer op als ik 68 kg ben... En dat is voor mij ECHT te licht! dat heb ik sinds mn 14e of 15e al niet meer gewogen... En ze denkt dat ik dat in mei alweer ben!

Ik heb de hele zomer met dr gelopen toen ze 6 maand stilstond met dr peesblessure, de andere bijrijdster was toen nergens te bekennen. Heb dr alleen weer opgebouwt, en ze liep super. Toen ze weer goed liep kwam de andere bijrijdster opeens weer. En die heeft nooit doorgehad dat ze niet goed liep... En die mag er wel weer op, want ja, die is maar 160, en 60 kg ofzo... Ondanks dat die dr in de krul trekt en zelfs zware kreupelheid niet door heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:53

Wil jij uberhaupt nog voor zo iemand een paard rijden dan? Mij had ze echt de boom ingekund :n

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:57

Ik heb afgelopen 2 jaar echt met heel vele plezier voor dr gereden. Ze is echt heel aardig, en Farita is echt een geweldig paard..
En ik heb zn band met dat paard. Ken dr onderhand bijna beter dan de eigenaar...

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:02

Relaxed schreef:
supersambo schreef:

Serieus? Ik zie menig veelste licht kind rijden waarvan ik ze storend voor het paard vind.. Kan je nog zo licht zijn, maar ook dan kan je je paard in de weg zitten.. Iemand die te zwaar is, maar wel goed meerijdt, ook al is het 6 dagen per week, kan imo niet veel kwaad voor een gezonde KWPN-er :n

Uiteraard, maar dat zeg ik ook niet. Maar ik wist dus niet wat voor paard ze rijdt. Maar 87 kg voor zo'n groot paard vind ik best kunnen. Maar kan er niet in kijken hoe ernstig die arthrose is. Maar sneu is het zeker. Voor die 2 keer per week een recreatief rondje zou je niet veel te zwaar zijn is mijn mening. 68 kg vind ik onrealistisch naar jou en het paard. Maarre zou op zoek gaan naar een ander paard om te rijden.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:02

dat soort situaties zijn altijd moeilijk airborn!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:03

Nouja, van de herfst reed ik dr alleen, en liep ze als een zonnetje, en toen was ik een stuk zwaarder nog...

En ander paard vinden om te rijden is nog zo makkelijk niet helaas :(

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:06

Wat ontzettend vals airborn :(:) Jij steekt een hoop tijd in een revalidatietraject en nu het weer mis is krijg je de schuld terwijl je maar 3x per week rijd. En dan nog, beest heeft toch niks aan z'n rug, maar aan z'n benen. En als het artrose is kan ze maar beter goed in beweging worden gehouden.

Maar goed, ik heb mijn eigen paard (1.63 KWPN) vanaf haar 5e, ze is nu 18 en vrijwel die hele periode boven de 90 kg gezeten. En ik rijd dan wel recreatief, maar daar vallen ook flinke trektochten en buitenritten (wekelijks) onder. Ik heb nooit problemen aan mijn paard gemerkt, wel aan mijzelf qua zitten.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:09

Mja, dat vind ik idd zo erg, heb zoveel tijd in dr gestoken. en dat heb ik echt met liefde gedaan, tis een geweldig paard. Maar, tis net alsof ze boos op me is omdat ik door had dat dr paard niet goed liep ofzo... En dat ik gestraft word voor het afvallen...

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:24

Kun je geen compromis sluiten ? 75 kg ? Ik weet het, dat is nog flink afvallen maar wel een stuk haalbaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:27

Airborn schreef:
Mja, dat vind ik idd zo erg, heb zoveel tijd in dr gestoken. en dat heb ik echt met liefde gedaan, tis een geweldig paard. Maar, tis net alsof ze boos op me is omdat ik door had dat dr paard niet goed liep ofzo... En dat ik gestraft word voor het afvallen...

Ik denk dat je jouw afvallen hier 100% los van moet zien.. Het is gewoon hartstikke l*llig van haar dat ze nu ineens gaat roepen dat je te zwaar bent.. Of je nu wel of niet was afgevallen, ze had het toch wel gedaan..
En dat ze boos op je is omdat jij hebt gemerkt dat ie kreupel is, is natuurlijk helemaal dr kop in het zand steken.. :n

Nee, ik zou er helemaal klaar mee zijn..

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:00

ik heb zelf een Drumhorse van 164 en hij weegt tussen 700 en 800 kilo.

Ik weeg nu 96 kilo en vind mezelf te zwaar.
Niet te zwaar of af en toe te gaan zitten/hangen/stappen maar wel op straks weer echt te rijden.

ik wil voor hem onder de 80 wegen en dan vind ik het prima !!
Ik ben van mening dat hij mij wel kan dragen als ik 80 kilo weeg.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:03

Ik betrap mezelf erop dat ik het hele weekend keurig netjes verantwoord voedsel tot me neem en doordeweeks op mijn werk dan betrap ik mezelf op hele stomme keuzes :(

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:08

superrizzo schreef:
ik heb zelf een Drumhorse van 164 en hij weegt tussen 700 en 800 kilo.

Ik weeg nu 96 kilo en vind mezelf te zwaar.

Da's echt kul hoor. Menig vent haalt makkelijk de 90 kilo en die gaan ook niet naast hun paard lopen. Dit is echt een slanke meisjes doctrine die niet eens weten dat kerels ook kunnen rijden.

Ben benieuwd Iris, hoe jouw week nu gaat verlopen!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:13

Ik heb ooit eens zo'n lijstje gehad met een paard kon dragen, maar kan het nergens weer vinden. Volgens mij heeft het ook ooit op bokt gestaan en in de bit. Weet nog wel dat ik er een beetje van schrok.

Maar goed een beetje kritisch kijken naar je gewicht en de gezondheid van je paard is denk ik nooit verkeerd.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:15

Ai dat is echt flink balen Airborn! Ik vind het eigelijk best banketstaaf van de eigenaar.
Trouwens mijn vriendje woog eerst 85 kilo en heeft ook even gereden op mn verzorg paardje, arabiertje van 1.47. ging prima!

Vandaag:
O: 2 vk boterhammen fruithagelslag. klein beetje brinta
T:/
L: 2 bruine bolletjes met hagelslag ( op t werk hebben ze niets anders)
T: nu een mineola
A: ?

T weekeind was echt erg.. zaterdag een half pizza broodje en tortellini op, met nog wst chips en auto drop :P en uit geweest dus alcohol. gister 1/4e pizza en een mc flurry!

dus vandaag gezond .. en veel groene thee cranberry! die is lekker

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:21

Lees dan nog maar net mee, maar vind het ook erg banketstaaf naar jou toe Airborn. Hoop dat er toch nog een oplossing voor komt.
Ik weeg nu 94 kilo en rijdt op een fjordje van 1.41 en ben zelf 1.80.
Voor het mooie zou ze net iets groter moeten zijn, maar ze heeft, voor zover ik merk, geen problemen met me. Ik merk wel bij mezelf dat ik met een paar kilo minder prettiger paardrij.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:30

ik ook keebs........

Maar ga van do op vrij naar een hotelletje in Burgh Haamstede en zaterdag een dagje carnavallen.....................