[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:06

terramycine :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 02:10

juniper schreef:
Wil iemand mijn navelpiercing hebben? Ik wordt er zo moe van,...Ik heb dat ding nu al langer dan een jaar (en ik spreek hier over mijn 2e navelpiercing aan de onderkant van m'n navel) en hij geneest maar niet! Het ondeste gaatje blijft een beetje ontstoken en er komt dagelijks troep uit, of ik het bebadedas of nietS: Iemand tips?

Voor kerst heb ik een piercing tegoedbon gekregen, ik mag een extra gaatje in m'n oren laten schieten, of er nog een piercing bij nemen. Nu ben ik in dubio waar ik hem laat zetten.

was je hem met badedas? niet doen :n

gewoon unicura balance.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 02:12

idinn schreef:
Majo schreef:
Ja ik woon op mezelf en heb zelfs een eigen huis. Ik zie mijn ouders 3x per week, omdat mijn paardje daar staat. Toen ik 2 jaar geleden mijn tongpiercing liet zetten, hebben ze een week niet meer tegen me gesproken en gezegd dat ik geen stap in de hut hoefde te zetten als ik nog meer piercings in mijn gezicht liet zetten. Hmmmm, ik ben daar toch wel gevoelig voor.

Sja maar het is toch JOU gezicht? Mijn vader zei ook keer dat doe je niet hoor, dan kom je er niet meer in. Nou ja toen heb ik gewoon gezegd ow prima dan wacht ik wel tot jullie beide dood neergevallen zijn. Is dat een beter idee? Toen deed die er niet meer moeilijk over :D En dan praten ze een week niet tegen je, dat is dan toch vooral hun probleem, ze gaan vanzelf wel weer wat zeggen. Het is niet het einde van de wereld een piercing. Sorry maar je bent geen klein kind meer en dat hebben ze gewoon te accepteren. Zou om zoiets echt niet mn eigen plan laten varen..

:= lekker respectvol, vooral dat dood neergevallen gedeelte :=

pharagirlke schreef:
Annemijn: :D DQ en ik zijn het op gebied van piercings vaak eens, misschien daarom :')

:D :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 02:17

Dat bericht heb ik overheen gelezen, daar gaan mijn haren recht van overeind staan.... :n Als ik zo tegen mijn ouders praatte lag ik er uit, kon ik zelf een stekje gaan zoeken en terecht! "Stoer" hoor zo onrespectvol reageren op de mensen die je opvoeden, je een dak geven, gezorgd hebben dat je een, naar hun mogelijkheden, zo prettig mogelijk leven hebt gehad.... :n Ik kan het niet begrijpen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 02:22

pharagirlke schreef:
Dat bericht heb ik overheen gelezen, daar gaan mijn haren recht van overeind staan.... :n Als ik zo tegen mijn ouders praatte lag ik er uit, kon ik zelf een stekje gaan zoeken en terecht! "Stoer" hoor zo onrespectvol reageren op de mensen die je opvoeden, je een dak geven, gezorgd hebben dat je een, naar hun mogelijkheden, zo prettig mogelijk leven hebt gehad.... :n Ik kan het niet begrijpen.

me moeder had me me koffers laten pakken, echt wel!

majo, ik begrijp dan ook goed dat je twijfelt ongeacht hoe oud je bent, mijn mama heeft ook nog steeds alles te zeggen ook al ben ik bijna 21!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 02:31

Hier ook DQ... En ze zou geheel gelijk gehad hebben.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:41

Idd, en terecht.
Lekker respect vol zeg... sjees..

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:49

xDramaQueen schreef:
was je hem met badedas? niet doen :n

gewoon unicura balance.

Ja Badedas is mij een keer aangeraden, maar ik zal vanmiddag wat anders gaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:44

pharagirlke schreef:

Haha het was een alles behalve serieus gesprek hoor, zou zoiets nooit welgemeend zeggen.. het staat er wat onhandig (alhoewel in principe het wel vreemd is om iets niet te nemen omdat je ouders het niet willen en dan dat je het eventueel ooit nog wel doet als ze er niet meer zijn of wat ook om boos te zijn, als je minderjarig bent heb je pech maar op jezelf en ouder is het helemaal je eigen leven). Volgens mij kwam die opmerking omdat we een film keken met zoiets erin. Iig een opmerking nou als je er niet meer bent doe ik het lekker toch ofzo in die geest, waarop ik melde ik wil een piercing zus en zo... paps: nee.. nou dan wacht ik wel tot je dood neervalt _O- We kwamen echt niet meer bij. Wilde laatst ergens heen wat mn pa niet handig vond.. ik zo: ow.. nou dan uh... en hij: nee ik val nu niet dood neer. Sja we hebben soms wat vreemde humor zeg maar :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:09

Zo lang je onder het dak van je ouders woont doe je wat ze zeggen. Met dat principe is niets vreemd, woon je op jezelf en betaal je alles zelf dan doe je wat je wilt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:17

Vind het ook wel onrespectvol overkomen...
Mijn band met mijn ouders (voornamelijk mijn vader eigenlijk) is echt totaal niet goed, maar moet het niet in mijn hoofd halen om zoiets te zeggen. Denk dat ik dan keihard kan rennen :=.
Ik mag overigens ook geen piercings en tattoo's van hem, iets waar al veeeeeeeeeeeele discussies over geweest zijn. Om dat gewoon te vermijden, zet ik ze gewoon en vertel ik er niets over. Tepel en VCH komt hij toch nooit te zien, tragus is een 'oorbel'. Heb ook altijd gedacht dat hij dat gewoon geloofde. Tot afgelopen kerst, het ging op de een of andere manier weer over 'asociale zelfverminking' (hoe hij het noemt) en opeens kwam hij met de opmerking of ik dacht dat hij stom was met dat ding in mijn oor! Nouja, uiteindelijk vond hij het nieteens zo lelijk, mocht 'm ook laten zitten omdat het toch niet echt een asociale zelfverminking was omdat het in mijn oor zat :=. Had 'm er anders zowiezo toch niet uitgehaald, komt-ie een beetje laat mee, hij zit er al zo'n 4/5 jaar :=..
Ik heb een jaartje op mezelf gewoond, maar zit door omstandigheden tijdelijk weer bij hun en had het er met mijn moeder over om toch over mijn andere piercing het gewoon maar op te biechen en dan te zeggen dat ik 'm had laten zetten toen ik op mezelf zat, maar ze vond het verstandiger dat ik gewoon mijn mond zou houden, aangezien hij daar toch niet komt/kijkt :D. Sja, aan de ene kant ook onrespectvol, dat ik het achter zijn rug om doe, maar aan de andere kant: ik ben bijna 23, blijf zijn kleine meisje niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:38

pharagirlke schreef:
Zo lang je onder het dak van je ouders woont doe je wat ze zeggen. Met dat principe is niets vreemd, woon je op jezelf en betaal je alles zelf dan doe je wat je wilt.

Daar ben ik het helemaal mee eens... maar dat hangt er ook vanaf, als ik op mn 22ste thuis zou wonen nog, dan zet ik toch echt een piercing waar ik dat wil. En als ze dat niet leuk vinden, dan is dat wel jammer, dat heeft niks met respectloos zijn te maken. Het feit dat je zelf graag iets wilt telt net zo goed, je mag ook best gerespecteerd worden door je ouders zoals je bent. Niet iedereen is nu eenmaal netjes volgens de laatste mode gekleed en met alleen 1 gaatje in je oren. Maar ben je minderjarig dan heb je wel dikke pech, dan heb je te luisteren naar je ouders gewoon omdat het zo hoort.

Ach het zal vast onrespectvol overgekomen zijn, sja heb nu eenmaal de flauwe humor van mn pa gekregen en die kon er smakelijk om lachen op dat moment ;)

Ga als het goed is trouwens morgen richting piercingshop :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:40

Ik woon op mijn 20e thuis. Dat heeft alles met respect te maken, wil jij een piercing zetten dan ga je het huis uit, dok je lekker zelf voor alles en dan kan je je eigen regeltjes maken. Zolang je onder het dak van je ouders woont volg je hún huisregels ongeacht of jij dat leuk vindt of niet. Op een hotel en op school enz houd je je ook aan de regels toch?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:57

Ja, maar als ik van school bijv. mijn piercings uit moest doen, had ik een andere school gezocht ;). Maar zowiezo heb ik dat probleem niet, aangezien mijn piercings niet zichtbaar zijn.. Ehm, ligt er ook aan wat er onder regels verstaan wordt.. Mijn schooltijd was nogal rebels namelijk, dus in dat opzicht hield ik me toen niet aan de regels.. Maar bijv. dronken/stoned of iets op school verschijnen, was nooit in me opgekomen, dat zou ik erna doen..

Ik ben het gedeeltelijk eens... Zoals ik zei: ik ben 22 en qua piercings en tat's behandeld mijn vader me nog als een kind van 2. Heb het er al tig keren over gehad, maar dat mag niet baten..
Ik zit ook niet voor m'n lol weer onder pa en ma's dak hoor ;).. Heb wel het respect om met een tat te wachten tot ik weer op mezelf zit, maar mijn volgende onzichtbare pierc komt echt volgende week zondag..

Mocht ik nou een piercing in het gezicht willen, dan zou ik weer wel wachten tot ik weer een eigen plekje zou hebben... En dat is niet om een achterbakse reden, want als ik iets wil, komt het er toch wel, maar toch een soort van respect denk ik.. Ik weet hoe erg hem het tegenstaat, dus met zoiets zou ik dan weer wel wachten. Maargoed, ik wil niets zichtbaars, dus dat probleem zal ik niet krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:00

Als je 22 bent kan je prima op jezelf gaan wonen, staat je "thuis" je niet aan dan zoek je een nieuwe. :) Kan dat niet, dan moet je onder ogen zien dat je nog afhankelijk bent van je ouders en dat je dus nog naar hen hebt te luisteren, voor wat hoort wat. :)

Wat jij zegt is exact wat ik bedoel... :) Tuurlijk kan je er over praten en proberen of het echt niet mag, wie doet dat niet? Maar als ze bij hun stand punt blijven... Sja dan is het kiezen of delen... :) Niet eigenzinnig toch gaan en maar voor lief nemen dat het een week koude oorlog is. Dat getuigt van weinig respect.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:02

Schat.. Lezen is ook een vak ;). Zit niet voor mijn lol bij hun en omstandigheden is omstandigheden. Ga ik me verder niet over uitwijten, gaat niemand iets aan, maar heeft dus 0.0 te maken met zelfstandigheid ja of te nee..

Edit: Oh, als ik een pierc in het gezicht neem is het niet een weekje geen contact hoor... Dan praat hij nooit meer tegen me. En met nooit bedoel ik dus ook echt nooit. Een week niet tegen elkaar spreken is hier halfjaarlijkse kost, dus dat doet me ondertussen niet zoveel meer.
En niks negatiefs tov hem hoor, dat is gewoon onze vader/dochter relatie die van geen kanten klopt. Heb er ondertussen mee leren leven, hij ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:13

Dat je er niet voor de lol zit snap ik, zit hier ook niet voor de lol maar het is even niet anders, maar het blijft een feit dat je afhankelijk bent van ze, waardoor dat komt doet er niet toe. En dan heb je je te houden aan de huisregels. Ik zei toch ook "net wat jij zegt"... Dus ik geef toch aan dat ik het met je eens ben? Ik reageerde enkel even op de vergelijking school-thuis om verder uit te leggen hoe ik dat bedoelde. En ik ben ook zelfstandig maar voorlopig geen geld genoeg om te verhuizen. Dus ik moet hier blijven :+

En dat van die week was niet op jou maar op Idinn. Als ik het hier doe mag ik verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:27

Ik heb respect voor mijn ouders, maar ik ben ook opgevoed met het principe dat je voor jezelf moet opkomen in de wereld, zelfstandig moet zijn, doen waar je jezelf goed bij voelt en niet dat wat andere van je willen. Ik ben zoals ik ben, helaas voor mijn ouders met piercings en tatoeages, maar daar hebben ze respect voor, ze willen me gelukkig zien. En als ik dat ben door zo te zijn, dan hebben ze daar vrede mee. En respect heb ik zeker wel, een piercing in mn gezicht zouden ze best moeite mee hebben, daarom zet ik die niet zomaar (zet wel eerst wat anders wat ik ook wil :o ). Maar als dat het enige zou zijn wat ik wilde, dan zou het er wel komen. Ik verdien zelf mijn geld, dat mag ik ook zelf uitgeven van ze. Als ik ga stappen en alcohol drink, denk maar niet dat ouders dat leuk vinden. Ow ze zeggen van wel, maar stiekem zien ze je het liefst thuis veilig op de bank. Maar je kan niet het kleine meisje spelend met de barbies blijven, dat beseffen ze zelf ook en dus laten ze je losser naarmate je ouder wordt. Voor ik een bijbaan had haalde ik het echt niet in mijn hoofd om met hun geld een piercing te laten zetten. Als ze daar niet van houden moet je dat ook zeker niet van hun geld gaan doen.

Sowieso hou ik zeker wel rekening met ze dat ze het niet leuk vinden en hou ik wat ik in heb zo subtiel mogelijk thuis. Geen felgekleurde bolletjes op mn industrial en iets dichts dat ze niet zien op hoeveel mm ik zit en mn haar minder vaak achter mn oren haha. Maar mn ouders zijn ook niet de types om niks meer te zeggen als ik iets doe wat ze niet leuk vinden, dan zeggen ze wat ze vinden en ik zeg mijn zegje waarom ik het zo vind en met de nodige respect snappen zij mijn en ik hun punt. Maar ze zouden me nooit het huis uitschoppen omdat ik anders in het leven sta dan hun. Maar kan me voorstellen dat mn posts nogal respectloos over komen, zeker als de relatie met je ouders anders is. Wat dat betreft heb ik het best getroffen met mn ouders weet vrij zeker dat mn pa het stiekem wel erg gaaf vind piercings en tatoeages (al zou die dat nooit letterlijk zeggen want zo'n type is het dan ook weer niet)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:31

Nu heb je wel een heel andere toon dan in je eerdere berichten. :) Als het op die manier kan, prima toch? :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:38

Nee Kath, dat heeft alsnog niets te maken met dat ik afhankelijk ben van hun :). Had ook ergens anders kunnen wonen, heb uiteindelijk na veel getwijfel gekozen om toch weer naar m'n ouders terug te gaan voor de gemakkelijkheid. Dus zeker niet afhankelijkheid. Maargoed, ik snap je punt wel. Je kent het achterliggende verhaal niet, dus dan is het al snel makkelijk om te zeggen dat het afhandelijkheid is. Is het in de meeste gevallen ook wel, geef ik je gelijk in, maar in mijn geval toch net niet. Ligt even net wat anders. Heb ook juist zo zitten twijfelen om terug naar hún te gaan, omdat de band tussen ons eindelijk een beetje beter begon te gaan toen ik op mezelf zat, en het spijtig zou vinden als dat weer de verkeerde kant op zou gaan als ik weer bij hun zou gaan wonen. Mijn twijfels waren helaas toch gedeeltelijk gegrond. Maargoed, daar ging het verder niet over :D.

Ik snap je wel hoor Idinn, maar inderdaad komt je post nu stukken beter over dan op de vorige pagina :j!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:46

pharagirlke schreef:
Nu heb je wel een heel andere toon dan in je eerdere berichten. :) Als het op die manier kan, prima toch? :)

Ja is wel fijn.. moet er niet aan denken als ik echt moeilijk ouders heb, dan had ik vroeg het huis uit gemoeten en ook niet meer terug hoeven komen voor een kop thee te leuten ben ik bang! Maar goed misschien dat je dan sowieso door je opvoeding al anders in het leven staat en gewoon netjes wacht tot je het huis uit bent.

Trouwens voor degene met MD's.. wat hebben jullie na het zetten allemaal wel en niet gedaan? Ik ken namelijk wat mensen en die hebben 'm zowat allemaal na een tijdje eruit gehaald omdat het niet ging. En aangezien ik morgen richting piercingshop ga (erg wil ook gelijk mn navelpiercings zetten als goed is is een MD nu ook maar 25 euro, anders is het reclameding niet compleet haha)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:48

Hangt er vanaf waar je'm wilt. Ik ben gewoon alles blijven doen gelijk er voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:52

Iemand hier heeft ook zo iets, misschien was jij het wel weet niet meer.. zeg maar links en rechts onder je sleutelbeen ergens ipv in het midden dat je ook vaak ziet :+ Omdat sommige m volgens mij afplakken na die tijd? Vroeg me af wat nu het beste werkt dat ze wel blijven zitten en niet moeilijk gaan doen. Vind het namelijk zonde om er geld aan uit te geven en ze dan na 2 weken uit te moeten halen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:54

Ik heb die onder mijn sleutelbeenderen ja. Ik heb ze enkel de eerste 24 uur afgeplakt, ze raden aan om de eerste week ze 's nachts nog af te plakken maar ik ben alergisch voor pleisters dus na 24 uur houd ik het al niet meer.

Of ze blijven zitten of niet hangt vnl van je lichaam af, een paar keer per dag een tiental seconden duwen op de MD kan helpen om ze mooi diep te houden maar als je lichaam neen zegt dan is het toch neen vrees ik... Net zoals bij een surface piercing. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:02

Ja als je allergisch bent voor pleisters heb je dat snel gezien ja.. wel lastig trouwens! Ik ben vaste klant voor pleisters haha
Over het algemeen is mn lichaam niet zo van het afstoten geloof ik... we zien het wel, hun deden volgens mij niet zoveel qua duwen.

Gaat morgen wel hylarisch worden.. hoi ik wil een uh 4 piercings _O- Ja die moeten ergens daar, doe maar wat leuks als ze maar links en rechts zitten ipv standaard in het midden. Ben qua exacte plek niet zo moeilijk. Is het trouwens wel handig om 2 navelpiercings tegelijk te zetten.. ik wil ze scheef en dan maar eerst 1 ziet er zo stom uit :D