Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:11

Angela_ schreef:
Wie traint er hier ook voor een marathon?

ik niet hoor, ik train voornamelijk om zelf een betere conditie te krijgen,
Wil komend seizoen als het allemaal meezit 4 -5 endurance wedstrijden rijden en ik vind dat ik dan zelf ook fit-to-continue moet zijn 8-).
Tot nu toe valt het me niet tegen ik doe het rustig aan

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:42

Hallo allemaal!

Mag ik hier ook mee komen praten?

Ben een aantal weken geleden begonnen met hardlopen en ben nu bij les 14 van start to run. İn het begin ging het me makkelijk af, maar het begint nu wel zwaar te worden. İs dit normaal?

İk woon niet in Nederland en loop heerlijk hard langs de haven. Ben me ook echt een stuk beter gaan voelen nadat ik begonnen ben met hardlopen.

Groetjes Celine

Jeannine

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:56

@ Samcha, je lichaam moet zich even aanpassen aan al die inspanningen denk ik. NIet te fanatiek willen worden, daar is het bij mij mis gegaan :-(.

Ik wil zo eigenlijk wel even een blokje doet, maar ik kamp nog steeds met een kuchje. Wat is wijsheid.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:13

niet gaan.. ik wil ook dolgraag weer rennen, voel me zo niet fit nu ik niet kan rennen :+ Knie nog wat rust gunnen, in het nieuwe jaar andere schoenen kopen en dan ga ik weer rustig aan opbouwen :)

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:18

@Jeannine: daar kijk ik inderdaad voor uit. Heb al een week rust moeten nemen nadat mijn knie pijn begon te doen. Sindsdien heb ik gelukkig geen last meer gehad, dus zodra ik iets voel stop ik ook. Ben benieuwd, ga zo weer lopen en dan kijken hoe het gaat. Hoop dat ik het vol ga houden 3x 6 minuten :s.

Als je kampt met een kuchje zo ik gewoon gaan lopen ipv hardlopen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 18:25

Ik lees nog steeds mee hoor. Helaas heb ik nog niet weer gelopen. Voet is nog niet over. Leuk om te lezen dat jullie nog steeds allemaal volhouden. *zucht* Ik wil ook weer!!!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:54

Ik ben gisteren en vandaag 's morgens een klein stukje met mijn vriend gaan rennen, die wilde ineens ook! Het is toch besmettelijk denk ik ;). 2,5 km zonder te stoppen vind ik al helemaal niet slecht voor een eerste keer!

Gisteravond ook nog met mijn renmaatje gegaan, maar dat is een beetje (veel) tegengevallen. Te laat gegeten... Ben op een gegeven moment maar gestopt en de rest naar huis flink doorgelopen, anders had ik mijn avondeten in de struiken moeten deponeren :D. Niet meer doen dus... De nieuwe schoenen bevallen trouwens erg goed, en ik vind ze nog mooi ook (is eens wat anders dan al die witte)! Dit zijn ze: Afbeelding.

Wat jammer voor iedereen hier die zich niet helemaal lekker voelt en daardoor niet kan gaan. Ik zou maar wachten tot je wel weer opgeknapt bent, want anders valt het geheid tegen en dat heeft ook geen zin. Hopelijk kunnen jullie binnenkort allemaal weer gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:10

Gave schoenen, wat voor merk is het?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:17

Kalenji, van decathlon.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 08:50

Ik heb gisteren eventjes gelopen. 2.5 kilometer en toen nog 1 km gewandeld. Het voelde wel redelijk, maar ik merk dat ik nog niet helemaal lekker ben. Het blijft zo lang aanhouden, bah.

Schoenen zien er goed uit. Ik heb nog nooit Kalenji schoenen gekocht, wel een dekje ;-)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:30

Gister weer gerent, ging wel aardig....

Heb hetzelfde als jij Jeannine, ben nog net niet helemaal lekker en dat wreekt zich in mijn lijf. Heb een half uur hardlopen op de band, de eerste 15 minuten op 8,5 km/uur, toen 1 minuut wandelen en toen nog 15 minuten op 8 km/uur. Vrijdag weer lekker buiten rennen...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:31

Vind ik nog netjes Wenk! Ik ben al de hele vakantie niet fit en vorige week flink ziek geweest. Hele vakantie dus nog niet gelopen. Mijn conditie is vast bagger. :=

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:49

Ik meld me ook even. ;)

Lees al een tijdje mee, leuk al die hardlopende mensen. Ik wil het
aankomend jaar weer gaan oppakken, ben in 2008 begonnen, ook wat wedstrijdjes gelopen voornamelijk 5km, 4mile en eenmaal de 10 km. Dit jaar niet veel hardgelopen. Maar wel weer goede voornemens voor het nieuwe jaar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:15

Joehoe, ik heb de oudejaarsloop uitgelopen! 7 km in 49 minuten! Het was best een pittig parcours en er lag best wat ijs nog. Veel bochtjes, heuveltjes en ongelijke bodem. Maar al met al was het een geslaagde ochtend!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:37

Super! Goed gedaan!

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:32

wow super gedaan Angela_ gisteren ook weer een uur gelopen in flink tempo en morgen ook weer. Ik vind het weer super lekker om na 2 weken het weer te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:53

Ik heb een stukje geschreven er over op mijn blog. http://runninghorses.web-log.nl Ik ben pas net begonnen, maar het is de bedoeling dat er vaker stukjes over hardlopen op komen te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:14

Ik wens jullie allemaal een fijn, gezond en sportief 2010 waarin al je dromen mogen uitkomen!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:17

Hallo. :)
Ik kom even binnen vallen, maar net zoals velen heb ook ik goede voornemens voor 2010. Waaronder 8kg eraf.
Dus wil ook graag gaan beginnen met hardlopen! :)
Maar mijn conditie is echt heel erg slecht, dus heeft iemand van jullie tips voor mij? :)

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:39

aardbeitje_ schreef:
Hallo. :)
Ik kom even binnen vallen, maar net zoals velen heb ook ik goede voornemens voor 2010. Waaronder 8kg eraf.
Dus wil ook graag gaan beginnen met hardlopen! :)
Maar mijn conditie is echt heel erg slecht, dus heeft iemand van jullie tips voor mij? :)

op pagina 1 van dit topic staat een link naar een afval-hardloop-schema, er staat op runinfo.nl veel over voeding en training en opbouwen van het hardlopen voor beginners,
niet te snel, niet te vaak en niet te hard dat gaat het beste ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:41

Aardbeitje_: Hoe slecht is je conditie en ben je echt veel te zwaar? Bij een BMI boven de 28 raden ze aan om eerst een andere sport te doen om wat kilo's kwijt te raken omdat hardlopen nou eenmaal een blessure gevoelige sport is. Zeker bij veel overgewicht, je lichaam moet je zijn eigen gewicht 3 keer dragen bij hardlopen. Dat maakt het goede, intensieve sport, maar ook een zware sport.

Ik zou zelf beginnen met een goed beginners schema, waarbij je rustig aan opbouwt tot ongeveer een half uur hardlopen, of ongeveer 5 km lopen. Het is trouwens ook niet verkeerd om je aan te sluiten bij een loopgroepje. Er zijn veel erg gezellige, informele groepjes die eens in de week samen trainen. Ik vind dat erg leuk, en ik kijk er iedere week weer naar uit. Het motiveerde me zeker in het begin om door te gaan. Een stok achter de deur, zeg maar.

Wat ik zelf erg fijne beginnersschema's vind en een goede site is http://www.myasics.nl Je kunt daar alles in vullen en krijgt dan een schema op maat gemaakt. Daarnaast kun je er veel informatie vanaf halen over blessures, maar ook een logboek bijhouden en handige oefeningen leren.

Bij een beginnersschema begin je met bv met 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen, dus echt heel rustig aan beginnen. Je lijf moet echt wennen aan het hardlopen opzich, en het is bewezen dat je met intervaltraining (hardlopen-wandelen) het snelste conditie opbouwt.

Hou er trouwens rekening mee dat je in het begin misschien zelfs iets gaat aankomen in gewicht! Spieren zijn zwaarder als vet, maar na verloop van tijd zul je je gewicht zien zakken. Wat ik deed was mijn buikomvang opmeten en mijn benen en zo zag ik toch resultaat. In je kleren zul je het wel snel merken, je lijf word heel snel strakker. Heel veel succes, en welkom in dit topic!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:46

Hoi, ik meld me ook in dit topic! Ik wil dit jaar gaan beginnen met hardlopen. Maar echt op een heeeeeeeeeel rustig niveau. Ik heb namelijk 3 jaar in de kreukels gelegen met mijn knieën, dus het wordt echt vanaf niveau 0.
Natuurlijk wil ik mezelf er goed op voorbereiden. Het duurt nog wel minstens tot mei, want eerst moeten de spieren nog wat aansterken en dan wil ik bij mijn fysiotherapeut die ook een sportschool heeft een begin gaan maken.

Maar ik lees nu alvast even mee over de tips en vorderingen die jullie hebben :D. Welke schoenen, schema's etc. Leuk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:49

Verstandig dat je het zo aanpakt! Hopelijk word het een succes!

Ik begin dit jaar ook met 1 keer in de week zwemmen als cross-training.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:53

Zwemmen mag ik nog niet, of natuurlijk wel een beetje poedelen ;), maar voor de spieropbouw is het niet zo handig volgens de fysio. Maar het lijkt me wel een leuke afwisseling lopen en zwemmen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:59

Zwemmen is natuurlijk ook een belastende sport voor je spieren. Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig wat je dan voor oefeningen of sport kan doen?