Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:47

Toke schreef:
Anke, heb je de indruk dat ze nog honger heeft? Slaapt ze evengoed? Dan moet je je nergens zorgen om maken, dan zal ze heus wel genoeg binnen hebben.
Ze zal zich heus wel laten horen als ze honger heeft!

Het is een drama hier met drinken. Ze krijgt tijdens het drinken zulke krampen, dat ze helemaal ligt te wurmen en te huilen. Ik vind het zo zielig. Het heeft zulke vormen aangenomen sinds donderdag, na de behandeling van de manueel. We zijn afgelopen weekend nog bij de huisartsenpost geweest, omdat het zo'n pijn deed. Kregen lactulosesiroop, maar dat heeft 1 poepluier opgeleverd, verder niet. Gisteren veel krampjes gehad en bijna de hele dag wakker. Vannacht ook onrustig, terwijl ze normaal na een voeding direct weer slaapt. Ben er even mee aan. De krampen zijn met name tijdens het drinken en daarom heb ik het idee dat ze niet genoeg drinkt.

WowAmigo

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:27

Oh dan zou ik zeker even een afspraak maken met een osteopaat hoor! Misschien is er iets waardoor ze niet helemaal goed vacuum kan zuigen of iets dergelijks waardoor ze teveel lucht binnenkrijgt, ik noem maar een dwarsstraat. Ze zeggen vaak dat krampjes erbij horen, maar is vaak goed te verhelpen hoor! Is toch ook zielig zo..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 07:49

Marja schreef:
benangelique schreef:
Tessa kwam eerst om de 3, toen om de 2 en nu iedere 1,5 uur. Is dat normaal? ze drinkt ook maar max 10 minuten per borst sinds vandaag... Zal het morgen ook met de kraam overleggen, maar wilde het ook ff van jullie weten.

Mijn advies: niet naar de klok kijken, maar gewoon je baby aanleggen als ze daar behoefte aanheeft, dan stabiliseert het vanzelf weer. Zij regelt het aanbod dmv haar vraag. Als ze vaker komt produceer jij meer melk. Je hebt nog heel wat regeldagen ed voor de boeg: verstand op nul, op de bank hangen en lekker laten drinken.
Binnen een paar minuten kunnen ze trouwens honderden ml wegtanken, vooral als ze straks wat groter is, dus denk niet dat als ze kort drinkt ze weinig drinkt.
Vertrouw er maar op dat je meisje het allemaal regelt!

dat zijn de woorden van de kraam ook! thanx meis. Kan je best onzeker maken allemaal, vooral omdat je inderdaad niet ziet wat er in gaat. Gelukkig kan ik wel horen dat ze soms enorme slokken neemt, dus er zal genoeg binnenkomen idd.

anke, tessa heeft een onwijs droog huidje. onder haar oksel zat daardoor een scheurtje. vermoedelijk is hier creme van het insmeren ingekomen en is dat gaan smetten. gelukkig is het nu nagenoeg droog en dicht.

@hier:
DRUK! sinds donderdag niet meer online geweest of uberhaubt de laptop aangeslingerd... niets voor mij hihi. Heb wel aan jullie gedacht hoor!
donderdag en vrijdag enorme stuwing gehad. Tesssa kreeg het niet weggedronken, dus liep er bij als Lola Ferrari. God, wat doet dat PIJN! PIJN! PIJN! vrijdag kon ik onder de douche heel goed afkolven met de hand en toen was de stuwing ook vrij snel heel veel minder gelukkig. Donderdagavond/nacht had ik er namelijk koorts van. Niet fijn.
Zaterdag is de hele dag doorlopend bezoek geweest. Was niet de planning, maar plots stond mijn broer voor de deur (is internationaal chauffeur en was vlakbij NL) en die kan je niet weigeren dan, hoe moe ik ook was. Daarna lekker samen met hans ingestort en de avond rustig op de bank gehangen. Zondag was er geen bezoek, wat een genot om lekker met z'n drietjes te zijn zeg (en de kraam, maar die was bijna onzichtbaar aanwezig). Gisteren was de kraam voor het laatst en was ik vanaf 1 uur alleen. Eigenlijk ook wel lekker!

Met tessa gaat het uitstekend. Ze kan heel goed lange-afstand-poepen (record is 2,5 meter ver zonder luier), drinkt ontzettend goed en zat op dag 5 al op haar geboortegewicht. Zaterdag zijn we dan ook al lekker even met haar naar buiten geweest en zondag weer.
Pfoe, conditie van mij is op dat moment nihil, want ben na een wandelingetje van een minuut of 20 kapot!
Vandaag de eerste dag echt helemaal alleen, al is mijn moeder wel backup voor het geval dat het nodig is. Zij is deze week vrij, heerlijk idee!
Hans is morgen en vrijdag vrij. We proberen het zo wat uit te smeren ipv 2 weken achter elkaar ofzo. Is voor hem ook makkelijker te combineren met het werk.
Morgen gaan we naar het stadhuis voor de handtekeningen bij het geregistreerd burgerschap. Best spannend, want weet het ritme van tessa niet (verschilt per dag uiteraard). Dadelijk begint ze te brullen om eten als we daar zitten... Nou, dat zij dan zo. Hoop wel dat ik ergens rustig kan voeden en anders ga ik wel in de auto zitten in de parkeergarage. Ben er nog niet handig genoeg in om het in een kroegje oid te gaan doen.
Gisteren is het CB geweest voor de hielprik (ik heb een bikkel, 1 gilletje en klaar) en de gehoortest. Die laatste was al goed iig.

Vannacht was erg heftig. Denk dat ik 1,5 uur geslapen heb. Ze kwam iedere 2 uur voor voeding. Dat houdt in dat ik tussen de voedingen door 1 uur heb om zelf te slapen. Daar kwamen krampjes bij haar bij, waardoor ze tot 3x toe haar bed heeft ondergepoept. Kon ik haar dus 3x compleet verschonen en haar bed. Nu heb ik geen beddengoed meer en ligt ze naast hans in ons (mijn) bed en zit ik dus op de bank :+

Verder voel ik mezelf top. Geniet erg van de voedingsmomenten, al is het best zwaar om het helemaal alleen te moeten doen. Hans ligt 's nachts lekker met oordoppen in, want ik wil wel dat hij redelijk fris en fruitig op zijn werk kan zitten. Hij hoort ons wel, maar kan ons ook negeren zeg maar.
Mijn hechtingen zijn al aan het los gaan en ik ben dan ook erg mobiel. Moet ik wel mee opletten en niet de hele dag weer gaan lopen poetsen oid. Heb alleen sinds eergisteren in ene aambeien. Straks komt de vk voor de laatste controle, ff vragen of ik daar wat voor kan krijgen, want het bloed flink (fijn als je verder niet meer vloeit).

Ff een vraag aan de borstvoedenden onder ons :+: wat is handige bovenkleding? heb nu bij de wehkamp een stapel vestjes en blousjes besteld en doe daar dan een voedingshempje oid onder.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:26

Hey BA

Goed te lezen dat alles naar omstandigheden goed gaat. Het voeden is inderdaad vrij intensief in het begin, maar dat wordt vanzelf beter. Ik weet niet of je liggend in bed voedt 's nachts? Dat doe ik wel en dan dommel ik ook wel een beetje in, waardoor het minder intensief is.
Vervelend dat Tessa zo'n droog huidje heeft. Gelukkig gaat de wond al weer dichter. Goed dat je de stuwing al kolvend onder de douche kwijt kon, want koorts was al een teken van een beginnende ontsteking. Heb dat gehad en dat wil je echt niet.
Lekker is het, om weer een dagje alleen te zijn, dat had ik ook. Even alles op je eigen tijd doen. Voeden vond ik ook lastig de eerste keer in het openbaar. Ik had toen afgesproken met mijn zusje en die voed al langer. Die ging eerst en toen was ik over mijn schaamte heen. Gebruikte in het begin een grote shawl, om het wat af te dekken.

Qua kleding. Ik heb een bh, waar, als ik de cup openklap, er een stuk stof om de borst blijft. Alleen het gebied van de tepel is dan bloot, dat is met name met het voeden in het openbaar fijn.
Verder draag ik altijd een hemdje, wat ruim genoeg is om onder mijn borst te schuiven. Daarover een vest, bolerovestje of een shirt met een diepe V hals, die ik onder mijn borst kan schuiven.

Hier een iets betere nacht gehad, maar dame heeft nog steeds veel krampen. We hebben gister een osteopaat gebeld. Ze is wel behandeld door de manueel, omdat haar nek helemaal vast zat na de geboorte. Ze kon niet naar links draaien, zonder haar lijfje helemaal mee te draaien. Ze lag constant overstrekt. Nu kan ze dat wel, maar heeft ze idioot veel krampen. Volgens degene, die we hebben gebeld, is er dan ergens nog een blokkade. We worden binnen een week gebeld en kleine kindjes worden altijd binnen 2 weken behandeld. Ik hoop dat het vrij snel kan, want mijn borst begint aardig pijn te doen van dat gewurm tijdens het drinken.
Verder hebben we een Woombie via marktplaats gekocht.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:36

ik voed 's nachts idd liggend, dan kan ik idd wat dommelen maar dat was vannacht geen optie. omdat ze krampjes had vond ze het fijner om zittend gevoed te worden. tja, dan doe ik dus geen oog dicht!

ik heb op www.kipkep.com een voedingsdoek besteld, maar die is dus nog niet binnen. glijdt een sjaal dan niet constant van je schouder? en wat voor soort bh heb jij dan? als ik de flap openvouw is echt mijn hele borst bloot namelijk. Hempje wat ik er overheen draag is een bv-hempje van de henniz. Ideaal, want zit een ingebouwde bh in en geeft dus extra steun.

vesten, blousen, bolero's zijn besteld, kon nog geen shirts vinden met een hele diepe v-hals, maar misschien kom ik die morgen in het centrum tegen (als ik puf en moed en energie heb om dat te gaan doen). nu zat ik vast aan de wehkamp zeg maar.

sneu hoor dat elianne zo'n pijn heeft. 2 weken voor de eerste afspraak vind ik eigenlijk ook best lang?

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:54

Ik heb doe als ik weg moet een shirtje aan met een vestje of blouse daarboven (en een voedingsbh) Doe mijn shirtje dan wat omhoog dat alleen het onderste deel van de borst en de tepel bloot zijn, maar omdat mijn meisje er dan voor ligt ziet niemand er iets van. En met het vestje of blouse kun je ook nog wat verbergen als het nodig is.

Vaak hebben mensen helemaal niet door dat ik aan het voeden ben, meestal denken ze dat ze lekker in mijn armen in slaap is gevallen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:14

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:23

BA, ik heb veel v-hals shirts (van de h&m) en buikbanden kan je ook een stuk hoger dragen :+ Buikband omhoog, trui iets omlaag en niemand ziet iets. En de h&m heeft ook een aantal fijne voedingstops die supergoedkoop zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:32

oeh, ben zo blij met jullie! is echt een gevogel met kleren nu :+

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:11

Ik voed 's nachts ook altijd liggend, dommel dan ook nog wat...
Helaas moet ik sinds 2 dagen terug 's nachts voeden, Rhune slaapt niet meer door.
Morgen heb ik mijn vrije dag, en hubbie heeft ook verlof genomen, dus gaan gezellig samen allemaal wat uitrusten.

Rhune zijn ritme is echt gewoon volledig ontregelt, gister zelfs terug op 6 voedingen, hoewel hij al een tijdje op de overgang tussen 4 en 5 zat.

Iemand ooit het boek, "Oei, ik groei" gelezen? Er zit hier weer een mentaal sprongetje aan te komen, dus zal wel weer beteren als het door is, hoop ik....

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:59

BA: Bij de Hema (online) hebben ze goedkope voedingsshirts. Wel een maat kleiner nemen, want ze vallen enorm groot!
Voedingsbh's zijnn heel fijn, ik zou wel even passen (bij lingeriewinkels hebben ze soms ook voedingsbh's en bij prenatal enzo) want ze moeten wel comfi zitten en toch wat steun geven.
Bij Prettymum hebben ze mooie borstvoedingskleding. Iets prijziger, maar ik heb die tops wel bijna anderhalf jaar gedragen en dan is het wel fijn als ze mooi blijven en lekker zitten.

De eerste maanden heb ik ook 's nachts zittend gevoed, soms was ik zo moe dat ik zittend indommelde. We hebben wat uurtjes knus gezeten hoor samen... Is ook wel mooi toch, dat de rest van de wereld slaapt en jij (en alle andere mama's die op dat moment aan het voeden zijn) die momentjes met je beeb 's nachts hebt (ok, iets minder en minder lang zou idd fijn zijn :-)).
Let op, dat je je man niet teveel ontziet, belast hem naar draagkracht, hij geeft wel aan wanneer hij het niet meer trekt! Het is bijv. heel fijn als hij je meisje pakt en weglegt en verschoont, zodat jij lekker in bed kan blijven. Vooral als het nog niet midzomer is :-)
Let erop dat je zelf 's nachts ook fijne voedingskleding draagt, zodat je zo warm mogelijk blijft, dan zit je veel lekkerder te voeden.

En vergeet niet om overdag lekker te rusten/dutjes te doen. Je klinkt alsof je nog vol zit met adrenaline, als die straks uit je lijf is, dan voel je de vermoeidheid pas en de aanslag op je lijf die de zwangerschap en bevalling geweest is. En ook voeden kost energie, dus neem je rust, durf visite ook weer naar huis te sturen of ga zelf lekker met je meisje naar bed als je moe bent.
Ik voelde me in het begin ook alweer prima en pas later kwam de vermoeidheid (en nachtenlang voeden is ook hartstikke zwaar) en daarmee huilbuien en dipjes. Hormonen en vermoeidheid was het meestal en een teken dat ik echt rust moest nemen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:50

toke, bizar he dat die sprongen zo'n gevolg kunnen hebben? jammer dat je nu weer aan een nachtvoeding vastzit zeg, dat breekt wel weer ff op als je daar niet meer aan gewend bent denk.

marja, ik heb 2 vd voedingsshirts besteld bij de hema. thanx voor de tip. heb via de wehkamp vorige week (gelukkig vlak voor de stuwing) 2 c&a voedingsbh's gekocht. zitten erg lekker moet ik zeggen!
pretty mum had ik gezien idd, maar wil eerst even bekijken hoe ik me blijf voelen bij de bv voordat ik me leeg koop :+
hans ontzien doe ik idd. hij voelt zich er erg schuldig over. morgen is hij vrij, dus ik zal hem idd vragen om tessa vannacht te pakken en te verschonen zodat ik idd kan blijven liggen.
had bij de hunkemoller 2 nachthemden gekocht. die lijken op een jurkje. zitten lekker strak en warm maar heel laag waardoor het voeden makkelijk gaat.
adrenaline klopt wel. loop de hele ochtend al weer te stuiteren terwijl ik weet dat de klap nog wel gaat komen. 's avonds slaapt tessa iedere keer van half 9 tot 12 ongeveer. ga vanavond mooi met haar mee mijn bed in.

huilen heb ik al mening keer gedaan inmiddels. soms zomaar uit het niets, soms omdat ik dat prulleke dat tevreden zie liggen in bed of box en soms omdat het gewoon allemaal ff heel zwaar is.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:01

Ga helemaal mee met Marja, denk ook aan jezelf!

Ik draag een voedingsbh, daaroverheen een spagettihemdje en een tshirt in dezelfde kleur. Als ik voed doe ik het shirt omhoog en het hemdje naar beneden. Je ziet dan echt amper iets. Als ik voed bij mensen waar ik me wat ongemakkelijk bij voel doe ik zo'n lang pasmir sjaal om m'n schouders, die kan je dan heel makkelijk over borst en baby leggen. Niemand die iets ziet en je kleintje heeft ook rust. Veel goedkoper dan zo'n kipkep :)

Anke, wat rot dat ze zo'n krampen heeft.. Vind 2 weken ook best lang, ik kon meteen dezelfde dag terecht. Kan je niet nog een keertje bellen? Sterkte, kan slopend zijn he? :(:)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:27

Over de krampjes: hier ook minstens 3 maanden lang ellende. Ik heb alles geprobeerd: er is geen wondermiddel wat bij alle baby's helpt, maar als je het kunt verlichten ergens mee, dan is het het proberen waard!
Ik ben 2 keer naar de ostheopaat geweest, dat hielp al wel een beetje (ook tegen de voorkeurshouding!). Ik ben naar babymassageles geweest, wat ook gewoon erg leuk was om te doen!
Cinababy druppels hielpen niet
infacol / Sab simplex (zelfde spul, andere naam) hielp niet echt
orthiflor start hielp erg goed, maar het was ook het laatste middel wat ik geprobeerd heb, dus misschien was hij er inmiddels wel overheen...
abc dophilus goede berichten over gelezen maar zelf niet geprobeerd

Tijdens de krampjes met de klok mee over het buikje in circels masseren en natuurlijk fietsbewegingen maken met de beentjes, dan kwam het los en dat verlichtte.
Verder heb ik hem veel in de draagdoek gehad, lekker tegen me aan en daardoor had ik overdag letterlijk af en toe m'n handen vrij...

Achteraf denk ik, dat ik beter zelf helemaal van de koemelk af had kunnen gaan. Later bleek dat hij er zelf niet goed tegen kon (is daar nu wel overheen gegroeid), maar ik denk dat de melkproducten die hij via mij binnenkreeg er geen goed aan hebben gedaan.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:51

ABC dophilus zijn prebiotica, dus bacterien. Ik zou dat echt alleen geven als er een reden is te denken dat die bacterien er niet voldoende zijn, zoals bij een antibiotica kuur oid, anders kunnen ze namelijk voor juist meer krampjes zorgen.

Hier hielp Infacol wel bij mijn dochter, maar die had het ook niet zo heftig. Cinababy druppel ik wel eens op de speen :o Daar worden ze gek genoeg beide erg rustig van ;)

Osteopaat heb ik niet zulke goede ervaringen mee, maar dat is natuurlijk persoonlijk. (achteraf bleek mijn zoontje last van overtollig maagzuur te hebben, vandaar het gehuil)

Zo zie je idd maar dat wat bij de een helpt bij de ander totaal niets uitmaakt en omgekeerd. Hoop dat je snel een oplossing vindt..
Dragen vinden bijna alle babies idd erg fijn :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:57

Mijn zoontje is 14 maanden en werd vannacht wakker en ligt dan enorm te krampen. Ik vind dat zo maf. Hij doet dit al heel lang, toen hij net een paar weken oud was maar dan kreeg hij veel te snel en te veel BV binnen. Maar soms heeft hij weken geen last en dan ineens is hij weer een nacht wakker. Wel heb ik gehoord dat sommige babies tot anderhalf jaar last kunnen hebben van kramp. Mijn zoontje poept goed en dergelijke, dat kan het niet zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:51

ff een vraag: ik heb links een flinke diepe kloof, terwijl ze toch steeds goed aanhapt. ben aanhappen zit ik dus bijkans tegen het plafond en biggelen de tranen over mijn wangen. als ze eenmaal aan het drinken is, gaat het redelijk maar blijf ik het voelen.
wat nu?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:57

ik heb zelf geen ervaring met zulke kloven, bepanthen helpt zowiezo wel goed volgens mij, maar kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl ! Zitten veel vrijwilligers en deskundigen!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:51

Ik heb ook geen ervaring met diepe kloven Ba, ik heb bij de jongens en nu ook bij [***] in het begin wel tepelcreme gebruikt.
Lanoline creme.

Nou de ha is geweest bij ons thuis ( kan niet teveel lopen op 1 dag ivm mijn bekken) ik vermoedde dat [***] nog spruw had.

Madam heeft geen spruw meer.. Hij denkt dat het onrustige drinken en vaak komen voor een voeding ( sinds vrijdag om de anderhalf a 2 uur en soms zelfs om het uur) komt doordat ze te weinig bv binnenkrijgt....
Dit antw had ik dus absoluut niet verwacht, er is mij geadviseerd om na een bv voeding nog een beetje kv voeding te geven..
Eigenlijk gaat dat tegen mijn gevoel in, maar ja ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om haar niet te voorzien van de voeding die ze nodig heeft ( oke is wel heel krom uitgelegd).
Zal het komen dat ik toch te druk ben? Ik heb nu gewoon een boel te regelen maar zal dat effect hebben op de bv?
En ja het is thuis druk, ik heb behalve het huishouden ook nog 2 andere boeven die mijn aandacht willen en krijgen...
Pffttt dit had ik dus echt niet verwacht, stoppen met de bv doe ik zeker nog niet, ik ging voor een half jaar en dat wil ik ook graag volhouden...
Maar waar die steken bij mij in de borst dan vandaan komen...? Ik heb wel het gevoel dat als ze aan de borst drinkt het ergens bij mijn oksels weg moet komen en daar krijg ik dan ook steken van maar of het nu komt doordat ik misschien te weinig voeding heb..?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:01

Ik heb ook behoorlijke kloven gehad. Ik smeerde ze na de voeding dun in met bepanthen en heb een paar keer tepelhoedjes geprobeerd. Elianne werd woest op die dingen, dus ben gestopt daarmee. Je zou ze even kunnen proberen. Door goed smeren en goed aanhappen, waren ze bij mij binnen een paar dagen weg.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:39

@Steph, bel even met een lactatiekundige!

Te weinig voeding is het vaak niet, misschien niet goed aanhappen of vacuum kunnen zuigen (had kindje van collega ook, kon gewoon niet goed drinken, was opgelost na bezoek aan osteopaat)

Huisartsen zijn vaak allesbehalve BV-experts he... Vraag eerst maar eens advies aan een deskundige, bijvoeden kan altijd nog, en is vaak het eind van de bv omdat je vraag en aanbod verstoort!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:09

WowAmigo, ik bedoel met te weinig voeding, niet te weinig melk maar te weinig voedingsstoffen.
Maar heb zelf al zoiets van: ik zet alles op alles om de bv te laten slagen!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:20

@Steph kan je geen lactatie persoon raad plegen?
En zo speciaal BV forum?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 19:22

@Steph, laat je niet te snel van het pad brengen hoor want het kan aan zoveel dingen liggen. Vind dat artsen al gauw gooien op ' weinig voeding' :+

Met kloven, na het voeden insmeren met melk, minuutje laten drogen en daarna bepanthen erop smeren.
Goed aanleggen kan idd het probleem niet zijn, nou weet ik niet in welke houding jij voedt BA maar misschien dat ze aan je borst 'hangt'? Daarvan kreeg ik blaasjes, echte kloven heb ik gelukkig niet gehad.
Maar ik weet hoe het voelt als je tegen het plafond aanzit met spruw en blaasjes tegelijk :P

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:44

Ik laat me id niet al te gek snel van het pad brengen, blijf ook gewoon doorgaan met de bv, ik ga morgen even kijken of ik een weegschaal kan huren bij de thuiszorg.
Ik kan 1 keer gebruik maken van een lactatiekundige ( 1x wordt het vergoed door de instantie waarvan ik kraamzorg heb gehad, daarna kost het me 40 euro per consult), ik wacht dus nog even met de lactatiekundige inschakelen. Ik kijk het in ieder geval nog een aantal dagen aan en ik hoop dat het beter wordt, zo niet dan bel ik met de lactatiekundige.
Want verder is [***] een vrolijk meisje, overdag slaapt ze wel maar huilt ze ''langere'' tijd maar 's nachts slaapt ze juist weer als een roosje..