Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 16:29

Pffff. We hebben bijna anderhalf uur bij de bedrijfsarts binnen gezeten. Allerlei verslagen en papieren meegekregen die ik (blijkbaar) nodig heb voor het UWV. Het was nuttig, maar ik vond het heel zwaar. Alles van de afgelopen anderhalf jaar kwam weer voorbij en dat was erg confronterend. Wat kan dat een invloed hebben op je stemming. Zit er nu even goed doorheen. Voel me somber een leeg en tegelijk stroomt mijn hoofd over. Kortom; voel me raar. Wat een verschil met begin van de middag. ;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:13

Nou PW, je hebt je dag ook weer wel gehad. Hij begon positief en probeer dat gevoel terug te halen. Nu hoef je niet meer terug naar de bedrijfsarts? Gelukkig was je er niet voor niks naartoe gegaan en was het nuttig. Als je dan terug kijkt op de afgelopen anderhalf jaar dan is dat confronterend maar je moet ook zien hoeveel je vooruit bent gegaan en dat moet dan weer een goed gevoel geven maar ik snap je wel.

Zelf had ik een drukke dag vanmorgen boodschappen gedaan, gepoetst, gestofzuigd en gedweild. Toen kwam mn vriendin langs met de vriend, leuke en aardige jongen, we zijn nog naar mn paardje gegaan want hij rijdt ook. Daarna snel met de hond en naar mn moeder want we gingen met familie uiteten. Zou eerst blijven slapen maar de familie ging ook nog mee naar het huis dus ik heb er voor gekozen om naar huis te rijden, ben ook erg moe en nu kan ik in alle rust rustig naar bed. Morgen gaan we richting de landgoed fair, zijn we ook weer een hele dag op pad maar wel leuk. Verder gelukkig geen plannen dit weekend. Er belden nog vriendinnen of ik ook naar de stad kwam vanavond maar ik heb even bedankt, ben echt blij dat ik zit, ben moe.

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:18

Hee dames, ik ben weer terug van vakantie en helemaal leeg.. Vermoeiend zeg, vakantie!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:54

Pw wat een dag zeg, maar indd nu heb je weer wat geregeld dus weer een last minder, en het terug kijken kan confronterend zijn, maar ook wel bemoedigend, je bent zo goed vooruit gegaan de laatste tijd, en je komt er wel dat weet ik zeker!
Nu kan je ook vooruit kijken , je kan trots zijn op je meid!
Niet terug kijken,.. kijk en lees je eigen onderschrift!!! kop op!

Angela hey je bent er weer, was het wel leuk?

Civ goed dat je gewoon naar huis bent gegaan , en je zit nu lekker in je eigen huisje , als dat beter voelt dan was het een goeie keuze! Oh leuk je dag morgen, wens je alvast heel veel plezier!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:35

@ CIV: Lekker dat je naar huis bent gegaan gisteravond. Was je vanmorgen een beetje uitgerust? Hoe was je dag vandaag?

@ Angela: Heb je een beetje kunnen genieten van je vakantie? Ik hoop het wel. Hoop dat jullie niks geforceerd hebben. Nu lekker bijkomen, dat zul je nodig hebben. Andere omgeving en alles kost toch veel energie dan.

@ daijano: Hoe gaat het met jou?

Bij mij overheerst na gisteren gelukkig het positieve gevoel van ochtend en niet het vervelende gevoel van de middag. Het intakegesprek heeft me ook een boost gegeven, omdat ik écht denk dat ik er wat aan ga hebben. Kan het vandaag goed merken. Kon op stal zelfs een beetje genieten, ookal ging er even wat mis (paard los). Heb lekker zitten kletsen met de eigenaresse en het voelde goed. Het voelde zelfs een heel klein beetje als vanouds :)

Heb ook nog even wat foto's gemaakt van het veulen. Wil ik even met jullie delen ;)
Is ie niet stoer?

Afbeelding

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:41

Hey Angela, welkom terug, leuke vakantie gehad? Rust maar lekker uit nu.

Dajiano, hoe is het met jou? Je vergeet jezelf weer ;)

PW, wat een positief bericht, lees deze nog maar vaak terug als je je minder voelt. Goed ook dat je het positieve gevoel van gisteren vast hebt kunnen houden, dan zie je toch hoeveel je al vooruit bent gegaan! Vind het een erg mooi veulen, leuk hoor!

Mijn dag was leuk, vanmorgen al vroeg vertrokken maar het is de moeite waard. Er was weer veel te zien, ook BNers op de catwalk :D en er waren ook veel paarden, wel allemaal voor de koets maar ook leuk om naar te kijken, vanalles wat. Er was ook een stand voor de hondjes met hondenschoentjes _O-, ma heeft daar nog een mooie halsband gekocht. Ik ben een bronzen poes rijker. Daarna nog even naar de juwelier want voor het huis/hondpassen kreeg ik een nieuw DG horloge, erg mooi. Mn vriend vond dit iets minder want we zouden samen een set kopen, kan wat mij betreft alsnog maar nu gaan we voor een andere set. Vanavond uiteten geweest. Het thuiskomen viel weer even wat tegen, je wilt zo'n dag toch met iemand delen.

Dan ben ik morgen uitgenodigd om mee te gaan varen met de familie, zei enthousiast ja maar nu twijfel ik toch, zou het niet teveel zijn 3 dagen achter elkaar? Vind het opzich wel leuk maar ik twijfel echt, zou ook betekenen dat ik weer vroeg uit bed moet en het is een dagtripje. Betekend ook dat ik nog maar 1 dag voor mezelf heb voor ik ga werken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:50

Moeilijk CIV wat je morgen moet doen. Ik begrijp wel goed wat je bedoeld. Ik ben ook vanaf gisteren al druk en morgen ook weer de hele dag weg. Maandag heb ik een drukke dag bij de dagbehandeling, omdat ik 's middags de vragenlijsten moet invullen. Eigenlijk is het dan allemaal weer net iets te gek en dinsdag zal ik dan echt weer rustig aan moeten gaan doen.

Denk dat jezelf in moet schatten of je genoeg hebt om daarna 1 dag voor jezelf te hebben. Lastig dat het meteen een hele dag is. Moeilijke keuze. Kan je niet een andere keer mee als je een wat rustiger weekend hebt? Wel fijn om te horen dat je vandaag een leuke dag hebt gehad.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:51

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:58

PW, heb al een reactie geplaats bij je beestjes maar wil het hier nog even wat zeggen, wat zien ze er nog goed uit! Ga je morgen iets leuks doen? Zijn ook drukke dagen zo voor jou, ik twijfel nog voor morgen, denk dat ik het niet moet doen. Wat schiet ik ermee op om over mn grenzen heen te gaan maar het is wel jammer want het is mooi weer maar je zit toch 'op een ander' dus is niet echt ontspannend voor mij, helaas.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:07

Ik begrijp heel erg goed wat je bedoeld. Het kost toch energie.
Misschien beter van niet dan en gewoon lekker rustig thuis blijven.

Ik ga morgen een vriendin op zoeken die ik al een hele tijd niet gezien heb. Klinkt misschien niet heel bijzonder, maar zulke uitstapjes kosten mij gewoon ook nog erg veel energie.

Bedankt voor je reactie trouwens ;)
Vond het wel leuk om even een topic aan te maken van al mijn hondjes ipv alleen de oudste sok..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:16

Is ook leuk PW, je krijgt er handigheid in ;) Kan me goed voorstellen dat dat je ook veel energie kost, het kan tegenvallen zoiets maar ook weer meevallen. Kan toch zijn dat je uit elkaar bent gegroeid. Gaat je vriend ook mee?

Denk dat ik maar thuis blijft, zal zo mn schoonmoeder even smsen maar ik verwacht weer onbegrip maar ik ben gewoon bang dat het me teveel wordt, helaas. Jammer dat het een hele dag is want een rondje varen is niet verkeerd, wat ook een nadeel is, is dat je niet naar huis kan wanneer je wilt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:24

Nee precies. Daarom begrijp ik je twijfel.
Als het je teveel wordt stap je niet even van de boot. Hopelijk valt de reactie van je schoonmoeder mee. Als ik jou zo hoor heb je eigenlijk voor jezelf de keuze al wel gemaakt, maar ben je nog een beetje bang voor de reactie van de andere partij. Kies voor jezelf zou ik zeggen ;)

Ik heb mijn vriendin al wel vaker een langere periode niet gezien. Eigenlijk zit het altijd wel goed, dus ik ben er niet echt bang voor dat we uit elkaar gegroeid zijn. Dat scheelt, want dan hoef ik me daar niet druk om te maken ;) Waarschijnlijk gaan we ook nog even naar haar paard, dat is ook wel fijn, even iets doen. Alleen maar zitten praten kost me namelijk meer moeite.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:29

Dat is een leuk vooruitzicht PW en als het je teveel wordt dan ga je gewoon op huis aan, goed is goed. Vind het al knap dat je naar haar toe gaat ondanks je drukke schema. Ik ga zo lekker naar bed, ben best wel moe maar moet eigenlijk niet te vroeg gaan want dan ben ik weer zo vroeg wakker.

Edit; heb net gesmst dat ze uit kunnen varen zonder mij, vind het wel jammer maar als ik me van de week slecht voel dan heb ik er spijt van.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:57

Ergens is het wel jammer dat het zo rustig is hier maar het is ook weer positief. Kreeg al een sms terug dat ik maar lekker moest uitrusten, hoop dat het morgen ook zo wordt gezegd, vrees van niet. Slaap lekker allemaal en tot morgen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:18

Slaap lekker CIV.
Probeer er niet al te veel over in te zitten hoe het morgen uitgelegd wordt. Al is dat makkelijk gezegd.

Vind het inderdaad ook jammer dat het zo rustig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:22

Ik ben er ook weer. Ik had de laatste dagen niet veel puf om te reageren en heb dat dan ook niet gedaan. Was even te druk met mijzelf. Ik sluit hierbij weer aan, als jullie dat goed vinden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:22

NATUURLIJK!
Logisch dat je niet veel pus had. Je was bovendien op vakantie.

Hoe gaat het nu met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:23

hihihi, veel pus!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:24

ehm laat me raden. Ontsteking in je mond? (Hoop het niet voor je)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:28

Maar het gaat opzich wel redelijk, ik ben vanmiddag bij Garuna geweest en het ging best goed eigenlijk. Wil er toch binnenkort weer op. Lijkt me niks fijner dan op haar door de bossen struinen. Door mijn tandpijn weinig gelopen, maar ook dat wil ik weer gaan oppakken.

Ik ga dinsdag toch lopen bij die loopgroep hier in het dorp. Ik heb een hele nette mail gehad met excuses, ze hadden mij verkeerd begrepen en het meisje wat ik had gesproken is inmiddels geen lid meer omdat ze voor veel problemen zorgde... Vind het heel spannend.

Morgenvroeg ga ik met Pascal mee naar het honkballen, en 's avonds ga ik naar de paarden. Maandag heb ik 's morgens running, en 's middags psychotherapie. Ik heb echt een fijne behandelaar en we zijn nu doelen voor mij aan het opstellen. Mijn eerste doel is weer paardrijden, omdat dat mijn lust en leven is. Daarna komt de rest.

Hebben jullie nog ideen voor dingen die ik samen met pascal kan doen? Ik moet namelijk een lijst maken met leuke dingen die we samen kunnen inplannen om niet uit elkaar te groeien.

Dinsdag weer een bezoekje aan de arboarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:29

Pollewoppy schreef:
NATUURLIJK!
Logisch dat je niet veel pus had. Je was bovendien op vakantie.

Hoe gaat het nu met je?

:D

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:30

Wat doen jullie om van orde en chaos allerlij openstaande deuren in je hoofd. Weer rust en netheid en dichte deurtjes te creeren?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:33

Haha typfout!
Moest zijn puf natuurlijk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:43

Wat fijn dat je bij Garuna geweest bent en wat goed dat je er binnenkort weer op wil! Ook jij bent zo te horen op de goede weg.
Wat netjes dat je een excuusmail hebt gehad van de loopgroep. Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt om te gaan dinsdag, maar voorlopig doe je het wel! Petje af daarvoor. Weet niet of ik dat gedurfd had.

Wat leuk dat je morgen met Pascal mee gaat. Ik merk dat (hoe moeilijk het vaak ook is) het heel belangrijk is om zulke dingen te proberen. Goed dat je een fijne behandelaar hebt. Ik hoop dat mijn nieuwe behandelaar ook een fijn iemand wordt. De vorige had ik niet zoveel mee en die is nu weg. Het is wel heel belangrijk dat het klikt.

Mooi doel om het paardrijden weer op te pakken. Moet je ook behandeldoelen opstellen? Dus doelen die je gedurende je behandeling wil behalen? Ik merk dat ik nu vooral met activering bezig ben. Dat is voor mij momenteel het belangrijkste doel. Daar sluiten mijn wekelijkse werkpunten dan ook op aan.

Wat goed dat je een lijst met leuke dingen gaat opstellen die je met Pascal wil doen. Toevallig was ik daar ook min of meer mee bezig met de cursus vrijetijdsbesteding. Ik had me daarin voorgenomen om meer leuke (kleine) dingen met mijn vriend te doen. Daarnaast moesten we een interesselijst invullen. Wij hebben hier in de buurt een tafeltennistafel staan. Van de week bij de action voor twee euro badjes en balletjes gehaald en het ook uitgeprobeerd. Was ontzettend leuk en niet duur.
Je kan ook gewoon lekker gaan wandelen, fietsen, picknicken als het mooi weer is, een terrasje pakken, voetballen (overtrappen op een veldje), spelletjes doen noem maar op. Hoop dat je er wat aan hebt, maar misschien vind je het wel helemaal niks :+

Ik heb vrijdag nog een bezoek aan de arbo-arts gehad..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:06

Nog wat dingen die wat meer geld kosten zijn bijvoorbeeld:
Naar het zwembad, uit eten gaan, naar de bioscoop