haa dames!
Nog bedankt voor jullie reacties, het gaat alweer beter.

maar het blijft lastig... jongens!
Afgelopen 2 dagen is mijn nichtje bij me wezen logeren, even wat afleiding gehad en ook weer goed gegeten, elke dag rond de 1800 kcal.
@ steff, tip om vocht te verliezen: brandnetelthee, bleekselderij, zo weinig mogelijk zout innemen en benen 's avonds omhoog zodat het vocht uit je benen via je lichaam afgevoerd kan worden. Maar als je echt oedeem hebt, dus je drukt op je scheenbeen en er blijft een tijdje een kuiltje in staan, dan moet je even naar de huisarts denk ik... Kan je evt. ook diuretica (=plaspillen) krijgen als je echt veel vocht vasthoudt.
@ loesss, ziet er uit als een handig schema! heb alleen wel 1 opmerking, want donker brood is niet altijd gezonder. Het gaat erom dat het volkoren brood is (daar zitten veel vezels in, waarvan je een vol gevoel krijgt, en vezels zijn goed voor je darmen). Donker brood kan gekleurd zijn met kleurstoffen. Meergranenbrood, wat ook donker is kan vaak net zo weinig vezels bevatten als wit brood. Dit verschilt vaak per supermarkt, even op verpakking kijken dus.

Merk wel dat ik met volkorenbrood en dan goed broodbeleg (zoals kipfilet of kaas) het een heel stuk langer uithoud dan meergranenbrood en zoet beleg.