Altijd s'ochtends een multivitamine en sinds een half jaar slik ik ook magnesium. Dat helpt de zenuwen herstellen en de spieren makkelijker ontspannen. Het was ter ondersteuning van de genezing van mijn schouder, waar een zenuw een aantal maanden klem had gezeten. Maar ik lijk er s'avonds ook makkelijker mee in slaap te vallen. Dus ik houd het er voorlopig maar in.Gisteren veel bezig geweest: paarden verweid, auto uitgezogen (die is nu geen rijdende stal meer) en kids rondgefietst. Ook wel veel dropjes gesnoept en een zakje rijstwafeltjes. Helaas houd ik nu ook weer vocht vast met dat warme weer, dus qua kilo's wordt ik er (nu) nog niet blij van.

maar het blijft lastig... jongens!
Merk wel dat ik met volkorenbrood en dan goed broodbeleg (zoals kipfilet of kaas) het een heel stuk langer uithoud dan meergranenbrood en zoet beleg.
Ik merk het dat ik veel vocht vast houdt in mijn handen. Kan moeilijk mijn ringen afkrijgen. En de weegschaal geeft het ook aan, even uit mijn hoofd is mijn vochtpercentage rond de 56%. Terwijl het normaal vaak rond de 50% is. Wat al behoorlijk hoog is..
Je bent in elk geval meer spiermassa aan het aanmaken.