Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:00

Ik zit ook aan de pillen :D Altijd s'ochtends een multivitamine en sinds een half jaar slik ik ook magnesium. Dat helpt de zenuwen herstellen en de spieren makkelijker ontspannen. Het was ter ondersteuning van de genezing van mijn schouder, waar een zenuw een aantal maanden klem had gezeten. Maar ik lijk er s'avonds ook makkelijker mee in slaap te vallen. Dus ik houd het er voorlopig maar in.

Gisteren veel bezig geweest: paarden verweid, auto uitgezogen (die is nu geen rijdende stal meer) en kids rondgefietst. Ook wel veel dropjes gesnoept en een zakje rijstwafeltjes. Helaas houd ik nu ook weer vocht vast met dat warme weer, dus qua kilo's wordt ik er (nu) nog niet blij van.

Deau

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:30

Bleeeh, ik hou ontzettend veel vocht vast. Inmiddels ben ik bezig met opbouwen en zit ik weer op de normale voeding. Maar de weegschaal bleeft nou de hele tijd rond de 61 hangen. Vochtmeter gaf ook aan dat ik veel vocht vast hield maar wel in vet ben afgevallen. Maar echt een fijn gevoel geeft het niet.

Iemand een tip om niet zoveel vocht vast te houden?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:33

miep1979 schreef:
Zo mijn 1ste dag met Chroomtabletten.....
Ben benieuwd :D

Zit overigens ook aan tabletten voor het vocht vasthouden.
Ondanks dat ik al weer het e.e.a. kwijt ben, krijg ik mijn rijlaarzen amper dicht, er is geen haar op mijn hoofd die erover piekerd om mijn andere laarzen zonder rits te proberen, dus hoppa ook die pillen maar, heb het gewoon druk s'morgens naast de gebruikelijke medicijnen _O-

Wat voor pillen zijn dat voor vocht vasthouden?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:33

Anyway ik werk dus op een sportschool als bar en baliemedewerkster en tijdje geleden raakte ik in gesprek met 3 vrouwen die willen afvallen, ik vertelde ze over mijn ervaringen en zij vroegen mij of ik niet voor hen op papier wilde zetten hoe ik dat gedaan had. En ik dacht ik pleur hem hier ook even neer, misschien ook inspiratie voor anderen.

Eetschema Anneloes (-17 kilo)
Startgewicht: september 2007: 76 kilo

Huidig gewicht: juni 2009: 59 kilo

Streefgewicht: 57 kilo

Dagelijks:

- minimaal 2 liter water (eventueel aangelengd met 0% suiker limonade van Albert Heijn)

- 1 a 2 blikjes cola light

- Boterhammen zo donker mogelijk (zoveel mogelijk vezels)

- Zondig ook eens lekker om het vol te kunnen houden (zie lijstje onder).

Ontbijt (+- 9.00 uur):

- 1 boterham mager beleg

- stuk fruit

- glas zuivel (bij voorkeur Optimel of Karnemelk)

Tussendoor (+- 11.00 uur):

- Eierkoek of 1 stuk Evergeen of iets vergelijkbaars

- Cappuccino

Lunch (+- 12.30 uur):

- 3 boterhammen mager beleg of 2 bruine pistoletjes mager beleg

- evt. helder soepje

- glas zuivel (bij voorkeur Optimel of Karnemelk)

Tussendoor (+- 15.30 uur)

- stuk fruit of rauwkost

- pakje droge crackertjes (melba toast)

Avondeten (+- 18.00 uur)

- In de regel wat de pot schaft, wel opletten met vette sauzen eroverheen gooien en extra mayonaise etc.

- Circa 2 keer per week maaltijdsalade met 1 pistoletje of ander broodje

Tussendoor:

- Bij voorkeur niks meer

- Eventueel stuk fruit

- Pakje crackertjes

- Bakje koffie

(tip tegen avondeetkick: alvast je tandenpoetsen)

Mager beleg:

- kipfilet (met bieslook of tuinkruiden)

- rookvlees

- smeerkaas 20+

- Philadelphia light

- Bressot Light

- Light jam van hero

- Sandwichspread

- Milnerkaas 20+ of 30+

Belegtip: Vind je het magere beleg niet zo lekker leg er dan lekkere rauwkost op (komkommer, tomaat, paprika etc, of een mixzakje rauwkost) Rauwkost kun je onbeperkt eten!

Maaltijdsalade:

- Sla (geen ijsbergsla, zitten te voedingsstoffen in)

- Komkommer

- Tomaatjes (cherry)

- Pijnboompitjes

- Zalm, geitenkaas, kip en soms brie

- Dressing (bij voorkeur balsamicodressing, weinig kcal of dressing van olijfolie en azijn of honing vermengd met wat olijfolie)

- Evt. wat olijfjes

Zondigen:

Zondigen is belangrijk om het vol te kunnen houden. Zonder iedere week zondigen had ik het nooit vol gehouden en was ik niet zoveel afgevallen. Ondanks dat ik best regelmatig zondig dus, ben ik ook 17 kilo kwijtgeraakt, dus no worries!

- 1 keer in de 2 weken patatjes met snack

- 1 dag in de week ’s avonds lekker genieten met uiteten of wijntjes of iets anders

- 1 avond in de week evt. vet avondeten (pizza, shoarma etc.) à dit heb ik zelf niet gedaan, omdat ik er niet van houdt.

- 1 avond in de week bakje chips

- 1 dag per week stukje chocola à dit was bij mij eerder 1 dag per 2 weken

Last but not least: sporten:
Toen ik startte met afvallen sportte ik 3 a 4 keer per week (eerste half jaar in een warmtecabine 2 x in de week en 2 x in de week fitness). In de fitness doe ik een combinatie van cardio en krachttraining. Krachttraining wordt vaak vergeten bij afvallers, maar is juist zo belangrijk, het houdt namelijk de verbranding op gang en zorgt ervoor dat er niet alleen vet weggaat, maar ook spieren gevormd worden.
Nu sport ik nog maar 2 a 3 keer per week, combi van kracht en cardio en groepslessen. Daarnaast neem ik zoveel mogelijk mijn fietsje en benenwagen! Zo kom ik toch gauw aan minimaal half uur beweging per dag!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:56

haa dames!

Nog bedankt voor jullie reacties, het gaat alweer beter. ;) maar het blijft lastig... jongens!
Afgelopen 2 dagen is mijn nichtje bij me wezen logeren, even wat afleiding gehad en ook weer goed gegeten, elke dag rond de 1800 kcal.

@ steff, tip om vocht te verliezen: brandnetelthee, bleekselderij, zo weinig mogelijk zout innemen en benen 's avonds omhoog zodat het vocht uit je benen via je lichaam afgevoerd kan worden. Maar als je echt oedeem hebt, dus je drukt op je scheenbeen en er blijft een tijdje een kuiltje in staan, dan moet je even naar de huisarts denk ik... Kan je evt. ook diuretica (=plaspillen) krijgen als je echt veel vocht vasthoudt.

@ loesss, ziet er uit als een handig schema! heb alleen wel 1 opmerking, want donker brood is niet altijd gezonder. Het gaat erom dat het volkoren brood is (daar zitten veel vezels in, waarvan je een vol gevoel krijgt, en vezels zijn goed voor je darmen). Donker brood kan gekleurd zijn met kleurstoffen. Meergranenbrood, wat ook donker is kan vaak net zo weinig vezels bevatten als wit brood. Dit verschilt vaak per supermarkt, even op verpakking kijken dus. :) Merk wel dat ik met volkorenbrood en dan goed broodbeleg (zoals kipfilet of kaas) het een heel stuk langer uithoud dan meergranenbrood en zoet beleg.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:58

Rianne, nee ik heb verder geen oedemen :n Ik merk het dat ik veel vocht vast houdt in mijn handen. Kan moeilijk mijn ringen afkrijgen. En de weegschaal geeft het ook aan, even uit mijn hoofd is mijn vochtpercentage rond de 56%. Terwijl het normaal vaak rond de 50% is. Wat al behoorlijk hoog is..
Dan zal ik vanmiddag eens brandnetel thee meenemen. Bleekselderij vind ik echt niet lekker :n

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:05

Ik vind dat vochtpercentage helemaal niet gek hoor... Ik heb geleerd dat het lichaam normaal gesproken voor 60% uit vocht bestaat (bij vrouwen misschien net wat minder, doordat zij in verhouding meer vet hebben dan mannen).
Ik weet ook niet precies hoe het afvallen nu bij jou gaat, maar als je vet verliest en meer spiermassa krijgt, is het normaal dat je vochtpercentage omhoog gaat. Spieren bevatten namelijk heel veel vocht.
Maar het lijkt me inderdaad wel vervelend als je handen wat opgezwollen zijn. Hoop dat het werkt, sommige mensen hebben er baat bij (maar is nooit echt wetenschappelijk bewezen dacht ik).

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:06

kizz_rianne schreef:
haa dames!

Nog bedankt voor jullie reacties, het gaat alweer beter. ;) maar het blijft lastig... jongens!
Afgelopen 2 dagen is mijn nichtje bij me wezen logeren, even wat afleiding gehad en ook weer goed gegeten, elke dag rond de 1800 kcal.

@ steff, tip om vocht te verliezen: brandnetelthee, bleekselderij, zo weinig mogelijk zout innemen en benen 's avonds omhoog zodat het vocht uit je benen via je lichaam afgevoerd kan worden. Maar als je echt oedeem hebt, dus je drukt op je scheenbeen en er blijft een tijdje een kuiltje in staan, dan moet je even naar de huisarts denk ik... Kan je evt. ook diuretica (=plaspillen) krijgen als je echt veel vocht vasthoudt.

@ loesss, ziet er uit als een handig schema! heb alleen wel 1 opmerking, want donker brood is niet altijd gezonder. Het gaat erom dat het volkoren brood is (daar zitten veel vezels in, waarvan je een vol gevoel krijgt, en vezels zijn goed voor je darmen). Donker brood kan gekleurd zijn met kleurstoffen. Meergranenbrood, wat ook donker is kan vaak net zo weinig vezels bevatten als wit brood. Dit verschilt vaak per supermarkt, even op verpakking kijken dus. :) Merk wel dat ik met volkorenbrood en dan goed broodbeleg (zoals kipfilet of kaas) het een heel stuk langer uithoud dan meergranenbrood en zoet beleg.

Thanks voor de opmerking, moet ik inderdaad even aanpassen. Omdat ik een darmziekte heb let ik zelf inderdaad erg op de vezels en neem altijd donkervolkoren. Maar voor de dames in sportcentrum zeker even aanpassen!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:07

ik lees dat jullie pillen gebruiken voor vocht. mag ik vragen wat de werking is. hebben de pillen ook een bepaalde naam?

alvast bedankt

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:10

Rianne, wat ik heb geleerd is dat het vochtpercentage tussen de 50 en de 55% moet zijn. Maar dit haalt echter bijna niemand. Op mijn vorige stage -afslankstudio- zaten vrouwen vaak rond de 40%. Mijn vochtpercentage was dus altijd vrij hoog. Maar niet te hoog nee. Maar goed, ik wil niet teveel vocht vast houden.
Het verhaal van die spieren kan goed kloppen. Ik sport tegenwoordig 2-3x in de week op de crosstrainer, en doe regelmatig mee aan move that body. Dus het zou inderdaad zou kunnen zijn dat ik meer spieren ontwikkel.. :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:20

[MW] Vocht vasthouden...

Deze pillen, maar kon nog geen resultaat zien na 1 dag natuurlijk :D

Loess ik ga straks fff je dingetje doorlezen

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:20

Oh oke, ik zal het anders nog eens nakijken in mijn boeken, maar weet bijna zeker dat normale verhouding voor het lichaam 35% ICF (intracellulair fluid) en 25% ECF (extracellulair fluid) is. Snap wel dat als je naar een afslankstudio gaat je dus een hoog vetpercentage hebt en waarschijnlijk is je vochtpercentage dan in verhouding lager... Ik heb 57% vocht. Maar ik wil het voor de zekerheid best even checken, ik kijk het dit weekend nog wel even na! Ben wel benieuwd uit welk boek/site jij je informatie hebt... Maar ik zou je er geen zorgen om maken. :o Je bent in elk geval meer spiermassa aan het aanmaken.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:34

ik zit altijd rond de 48% met vochtpercentage. DAt is goed toch?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:55

Volgens mijn weegschaal kom ik qua water nog lager uit, zo'n 44 a 45%. Maar ik ga er van uit dat die gewoon een sommetje maakt en dus niet bepaald waarheidsgetrouw is qua vet en vocht.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:57

Zo'n weegschaal heb ik ook, die dat kan berekenen. Maar dat werkt ondertussen niet meer, zag ik laatst :=

Heb vandaag effe mn feestjurk gepast; m'n killerheels eronder en ...damn I look hot! :D
Beetje rustig aan doen met afvallen; mn kont en heupen passen er mooi in, maar bij mn buik begint 'ie al behoorlijk te lubberen :=

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:04

MamaMiesje schreef:
Heb vandaag effe mn feestjurk gepast; m'n killerheels eronder en ...damn I look hot! :D
Beetje rustig aan doen met afvallen; mn kont en heupen passen er mooi in, maar bij mn buik begint 'ie al behoorlijk te lubberen :=

Krijg je dat weer -O-

Zo had ik laatst een pas gekocht badpak aan, waar het randje bij m'n kont ook al wat begon te lubberen. Dus ik foeteren; stom goedkoop badpak begint nu al te lubberen. Zegt vent, jaaaaa het ligt aan je badpak }:0 }:0 :D *\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:17

_O- Hier hetzelfde met mn gloednieuwe bikini; de onderwijdte van het topje moest ik af en toen alweer naar beneden hijsen en net wat jij zegt: de zijpanden van het bikinibroekje begonnen te lubberen _O-

Nah...wb die jurk: ik pas m een week voor de tijd nog wel even aan en als het dan echt erg is, kijk ik mn moeder nog even lief aan :')

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:44

Dat vind moeders vast niet erg, als het om die reden is :D

Wat eten betreft is lijnen mooi goedkoop, maar qua kleren vind ik het toch nog best een dure hobby. Ik durf ook niet zo goed iets net wat te klein te kopen omdat het dan niet lekker zit :+

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:55

Vandaag:

O: 2 rijstwafels met slankie smeerkaas
T: niets ivm drukte
L: 2 vk 1 met pindakaas light en 1 met ham
T: eierkoek, 2 kiwi's
D: maaltijdsalade met sla, zalm, pasta, komkommer, paprika
T: glas jus en 250 gr.magere vruchten yoghurt

Lees hierboven net dat je beter geen ijsbergsla kan eten ivm meer cal.???
Heb ik nog nooit van gehoord....... heeft iemand uitleg??? :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:58

8 kcal per 100 gram, dus dat valt echt wel mee!
Vitamine C = 3 mg per 100 gram
IJzer = 1 mg per 100 gram
Vezel = 2,8 gram per 100 gram

In veldsla&rucola zit 24 kcal per 100 gram ;)
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 23-07-09 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:00

kebie schreef:
Wat eten betreft is lijnen mooi goedkoop, maar qua kleren vind ik het toch nog best een dure hobby. Ik durf ook niet zo goed iets net wat te klein te kopen omdat het dan niet lekker zit :+

Ja inderdaad :=
Heb afgelopen week nog een rok in maat 40 gekocht; 42 zat ook mooi, maar 40 ging ook nog goed dicht. Dus toch maar 40 gekocht, anders heb ik binnen no-time weer een flodderende rok.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:03

Joonsel schreef:
8 kcal per 100 gram, dus dat valt echt wel mee!
Vitamine C = 3 mg per 100 gram
IJzer = 1 mg per 100 gram
Vezel = 2,8 gram per 100 gram

In veldsla&rucola zit 24 kcal per 100 gram ;)

Dacht al.... ben dollllll op ijsbergsla hahahaha

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:06

Doel je hierop:
(geen ijsbergsla, zitten te voedingsstoffen in)

Moest zijn zitten te weinig voedingsstoffen in, weinig vitaminen enzo, veel water!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:07

MamaMiesje schreef:
kebie schreef:

Ja inderdaad :=
Heb afgelopen week nog een rok in maat 40 gekocht; 42 zat ook mooi, maar 40 ging ook nog goed dicht. Dus toch maar 40 gekocht, anders heb ik binnen no-time weer een flodderende rok.

Ik ken het, nu alweer uit mijn spijkerbroeken gegroeid! En vind al die dieetproducten anders ook niet erg goedkoop (mager vlees, magere kaas, salade als avondeten ipv goedkope pizza etc)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:07

Ja dat klopt, zag het net! :j

En ik had er helemaal niet op gelet, reageerde meer op Iris hihi!