Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:36

CIV schreef:
Sifra, dat is een lastige keuze. Kun je niet iets innemen waardoor je rustig blijft, dat zo ik zelf doen maar dat is misschien ook niet de oplossing? Het is wel mooi dat je oma jullie vraagt om haar bij te staan.

Dat is wel een goede! Bij je huisarts eventueel even om iets rustgevends vragen als je dat niet hebt.

CIV schreef:
PW, Zou vrijdag gewoon alles bespreken en het niet mooier maken dan het is, hij is er om jou te helpen maar dat kan hij alleen als hij jou problemen kent.

Het is een zij ;)
Ze weet in ieder geval dat ik de neiging heb om me beter voor te doen. Morgen gaat mijn vriend alvast bellen om aan te geven dat het niet goed gaat en dat hij mee komt. Dan komt het niet zo als een verrassing. Ik loop er nu vanaf december en het gaat alleen maar weer slechter. We hebben nu lang genoeg gewacht. Een dipje hoort erbij, een depressie niet. Er gebeurd gewoon te weinig. Bij de cognitieve vaardigheden zeggen ze heel duidelijk dat het een training is NAAST de therapie. Alleen heb ik er geen therapie naast??

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:37

Ik ga morgenochtend naar stal, even de paardjes doen.
Ik moet me er echt toe zetten, want zelfs daar haal ik momenteel geen voldoening uit...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:44

Jammer PW, dat je er geen voldoening uit haalt. Ik ben er alweer even niet geweest bij mn paardje, komt straks weer wel. Probeer me er niet te druk om te maken maar ik vind het wel jammer. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Is er geen mogelijkheid om alsnog therapie ernaast te gaan doen? Het moet natuurlijk niet steeds slechter gaan, heb je een idee hoe dat komt?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:45

Dus dan maar een keer met de vuist op tafel PW, zij het dan door je vriend ;) En dat is idd een van de kenmerken van een depressie. Iets waar je voorheen energie uit haalde of voldoening, is nu vermoeiend en een kwelling. :(:)

Sifra, wat CIV zegt, vind ik ook een heel goede :j Lijkt me echt een moeilijke keuze zeg :(:)

CIV, fijn dat je weer een fijne dag hebt kunnen hebben :j Ik had ook in de tuin gezeten, maar nu met mn zwangerschap red ik het gewoon niet meer om in de zon te zitten -O- Ach ja, dan maar minder bruin dit jaar. ( Of misschien met van die bruinende bodylotion? 8-) )

Mijn huilbui is weer ver over. Net toen ik rustig in een hoekje ging zitten ( ben nog bij mijn schoonmoeder, dus die was er, een vriend van dr en zn dochter, en een vriendin van dr waren dr ook ) zag mn vriend dat en kwam naast me zitten.

Heb eerlijk gezegt dat ik me nutteloos voel, omdat hij veel van mij verwacht wat ik nu niet kan waar maken. Hij vond het vooral erg vervelend dat ie nu geen schone kleren heeft. ( kan ik me ook wel wat bij voorstellen :o ) En ik heb m gezegt dat ie me dan maar klaar moet leggen wat ie graag schoon zou hebben, en dat ik dan zou zorgen dat het gewassen wordt. Maar volgens hem moet ik maar het inzicht hebben om te zien dat en wat er gewassen moet worden. Helemaal met een baby opkomst. -O-

Hij heeft gelijk, ik moet er aan gaan trekken, ik kan niet op mn gat blijven zitten. En al helemaal niet als ik dalijk mn kleintje heb, maar het lukt gewoon niet om me dr toe te zetten |(

Morgen gelukkig naar een vriendin van me ( meisje waar Spike van was ) dus dat is weer een fijn vooruitzicht :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:45

Aaargh, ik plak dalijk mn hond achter het behang -:(-
Voor iedere schijt loopt ze te blaffen.
EN mn luver is wéér de hort op ^)
Laatst bijgewerkt door Sammyy op 01-06-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:46

CIV schreef:
Is er geen mogelijkheid om alsnog therapie ernaast te gaan doen? Het moet natuurlijk niet steeds slechter gaan, heb je een idee hoe dat komt?

Daar gaan we dus op aansturen :j
Kan zelf niet zo goed aangeven waarom het nu weer minder gaat eigenlijk. (Of misschien ook wel, alleen wil ik daar zelf niet aan...)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:51

OWWWWWWWWWWW Samantha, hij is toch een volwassen vent en kan zijn eigen kleren toch wel even in de wasmand doen of iets in die geest? Misschien heeft hij voor een deel wel gelijk, maar het is nu eenmaal niet anders. Soms helpt het ook niet om jezelf een schop onder je komt te geven. Ik zit in dezelfde situatie. Kan me ook nergens toe zetten.

Als bij jullie over een tijdje de baby er is, doe je heus wel de dingen die nodig zijn. Daar ben ik van overtuigd :j Lekker dat je morgen even naar een vriendin gaat. Probeer er van te genieten!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:54

Ik wéét dat ik er van ga genieten :D Is altijd dikke pret. Soms ook eens een paar tranen, maar ze laat me daar gewoon in geworden, en als het over is, kan ik dan weer lachen :)
Een perfecte vriendin :+:

En jij beschrijft het zo goed PW, als ik me zelf die schop onder de kont geef, en het toch doe, voel ik me daarna eigenlijk alleen maar erger. Misschien toch maar weer een afspraak maken met mn behandelaar. Want de periode van kijken hoe de AD aanslaan is nu voorbij, en nu merk ik eigenlijk dat het niet zo helpt als het heeft gedaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:56

Lijkt me verstandig om weer een afspraak te maken
Doe dat maar. :j

Het is zo frustrerend als je jezelf nergens toe kan zetten.
Ik hang nu trouwens ook al weer veel te lang achter de computer. Ik ga mijn bed zo maar eens opzoeken...
Weltruste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:57

Pollewoppy schreef:
OWWWWWWWWWWW Samantha, hij is toch een volwassen vent en kan zijn eigen kleren toch wel even in de wasmand doen of iets in die geest? Misschien heeft hij voor een deel wel gelijk, maar het is nu eenmaal niet anders. Soms helpt het ook niet om jezelf een schop onder je komt te geven. Ik zit in dezelfde situatie. Kan me ook nergens toe zetten.

Als bij jullie over een tijdje de baby er is, doe je heus wel de dingen die nodig zijn. Daar ben ik van overtuigd :j Lekker dat je morgen even naar een vriendin gaat. Probeer er van te genieten!

Ik ga helemaal met PW mee, ik kan het niet anders zeggen.. :o

Ik weet dat het niet mag, maar hier haal ik dus voldoening uit. :D

Afbeelding

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:59

Daarom is een HK topic idd wel een goed idee, naast dit huidige topic. Leuke foto Angela!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:01

Mooie foto Angela :j Soms een beetje je grenzen verkennen moet kunnen he :')

Misschien toch een idee om een HK te openen. Ik wacht nog even op de rest voor ik naar Apple stuur dat we een topic openen naast dit topic ;)

Wie gaat het HK topic openen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:03

Ik niet. Dat mag iemand anders doen.
Uiteraard wel even de link hier plaatsen. ;)

(Ben nu echt weg, slaap lekker allemaal)

CIV: Nogmaals heel veel succes morgen, ik zal aan je denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:05

Samantha: aan jou de eer! Jij hebt het bedacht, dus jij mag het openen.

Hoe gaan we dat doen? Kletsen we hier dan ook nog, of gebruiken we dit topic alleen als er nog nieuwe mensen komen die om advies vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:12

De concertkaartjes gaan de verkoop in... Helaas..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:18

PW, slaap lekker en we spreken elkaar morgen weer. Doe lekker rustig aan nu je vriend weer aan het werk is, bekijk het positief.

Angela, dat ziet er mooi uit daar. Mooi paardje ook! Waarom gaan de kaarten in de verkoop? Wil er niemand met hem mee?

Sam, denk zelf steeds bij de berichten over je vriend dat hij toch ook volwassen is (mag ik aannemen toch als je voor een kind kiest? en jij z'n moeder niet bent, niet verkeerd bedoeld. Snap hem van de andere kant ook wel maar hij moet jou ook begrijpen, als strak de kleine beeb er is komt je moederinstinct wel naar boven, daar zorg je wel voor. Bij een HK topic ben ik ook weer van de partij.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:20

Sprak zelf net mn vriend nog op msn en zit Costa te kijken(waar we bijna een figurant is waren geweest), geen goede combinatie, kan wel janken. Mis hem zo en dan merk ik toch dat ik nogsteeds niet helemaal de oude ben. Vraag me af of we dat ooit nog worden, vrees dat we het altijd met ons mee zullen dragen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:21

Wss wel een slimme keus Angela, er komen nog concerten genoeg!
Ik heb wel bijgelezen, maar ik ga morgen even reageren. Ben moe nu. Maar ik wilde nog wel even CIV heel veel succes wensen morgen en een goede nachtrust voor straks! Zet hem op meid, gaat helemaal goedkomen!

Oja, ik ben ook voor het hk topic, naast deze! Tot morgen en welterusten allemaal!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:24

Bedankt Sifra, hopelijk slaap jij ook lekker. Ik ga er ook zo in en neem gewoon uit voorzorg iets in, wil wel slapen zo voor mn eerste werkdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:25

Mijn vriend wil met niemand anders gaan, alleen met mij... Wel lief eigenlijk.

CIV: ik vraag me dat ook vaker af, ik hoop van wel!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:48

Ik zal eens een slaap poging gaan wagen, merk wel dat de zenuwen een beetje op gaan spelen. Verwacht niet veel te slapen maar misschien valt het mee. Jullie ook allemaal lekker slapen en jullie horen mij morgen weer.

Angela, ergens denk ik dat het een deel van ons wordt en we ermee moeten leren leven. Het is een wijze maar ook harde les waar we ons hele leven rekening mee moeten houden. We hebben onszelf leren kennen en merken nu sneller wanneer we een tandje terug moeten doen, sneller dan een ander. Dit is zo'n beetje zo als ik het denk, we zullen er gevoeliger voor blijven dan een ander maar daardoor zien we sneller dat het fout gaat, ook bij anderen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:21

Nou dames, ik ga zo vertrekken. Merk wel dat er toch wel wat (gezonde?) spanning opspeelt, ben benieuwd hoe het zal. Heb niet veel geslapen maar wel lekker gelegen. Hoop dat jullie een fijne dag hebben, tot vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:50

civ,heeeeeeeeel veel succes vandaag!!!!!!!!!!!!

de rest lees ik vanmiddag bij. met mij gaat het ok.
ik ga nu vergaderen...heb dr geen zin in ben bang voor traantjes,dus maar waterproof mascara op en zakdoekies mee.

ik lees bij later op de dag!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:40

Angela ik denk dat het verstandig is dat je niet gaat. wel erg jammer, maar beter. Zoals gezegd: Concerten genoeg, dan kun je beter gaan wanneer je je weer helemaal oke voelt. Dan heb je er zelf tenminste ook wat aan :)

ik denk idd dat we dit topic dan lekker moeten houden voor nieuwe mensen en echte burnout/depressie en weet-ik-veel-wat-er-mee-te-maken-heeft. Het huiskamertopic kunnen we dan lekker kletsen. :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:05

Morgen allemaal! Hoe gaat het hier?

Ik heb wat minder goed geslapen dan de afgelopen paar dagen, maar ja, dat kan natuurlijk een keer. Moet een hoop dingen regelen en doen eigenlijk vandaag, maar het schiet weer eens niet op. Zit hier maar een beetje op de laptop te klungelen. Dus...ik ga mezelf nu echt aanpakken, want anders loop ik straks weer te balen. En moet de psych bellen, want we hadden vorige week afgesproken dat we deze week dezelfde dag en tijd zouden aanhouden. Maar dat was gisteren 2e pinksterdag. Foutje dus. Hoop niet dat het nu weer een week gaat duren.