Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laura22 schreef:@sifra01 Ik probeer haar alleen duidelijk te maken dat het niet zomaar een griepprik is, voor haar moeder is het gewoon belangrijk dat ze hem haalt. En wat is nu een prikje?
Mindim schreef:Ik heb gisteren de oproep gehad, ik krijg 1 griepprik en 2 prikken voor de mexicaanse variant, dus in totaal 3 prikken. Dinsdag de griepprik. 10 november de eerste voor de mexicaanse griep en 1 december de 2e voor de mexicaanse griep.
sifra01 schreef:laura22 schreef:@sifra01 Ik probeer haar alleen duidelijk te maken dat het niet zomaar een griepprik is, voor haar moeder is het gewoon belangrijk dat ze hem haalt. En wat is nu een prikje?
Het is niet zomaar een onschuldig 'prikje'. Er kleven wel degelijk risico's aan, het is geen water ofzo wat je ingespoten krijgt. Kijk maar eens wat rond op internet bijvoorbeeld. Ik vind dat iedereen die keuze voor zich zelf (weloverwogen) moet kunnen maken en niet door schuldgevoelens. Het is natuurlijk een moeilijkere situatie in haar geval, maar ik vind dat ze haar keuze niet zou moeten maken op basis van een schuldgevoel.
Citaat:Heb ik Mexicaanse griep?
Score: 17 van de 35 punten.
U heeft enkele specifieke verschijnselen van Mexicaanse griep. Raadpleeg een huisarts. Wanneer uw arts vermoedt dat u Mexicaans griep heeft, zal hij dit bij de GGD moeten melden. Hij zal u adviseren om naar huis te gaan en uit te zieken. Tevens zal hij u met klem aanraden om te zorgen voor optimale hygiënische maatregelen en zo weinig mogelijk contact met anderen (ontvang dus liever geen ziekenbezoek). Mensen in uw directe omgeving zullen moeten worden ingeënt met een antiviraal middel. NB: er is nog geen specifiek vaccin tegen de Mexicaanse griep. De farmaceutische industrie ontwikkelt momenteel een vaccin dat mensen kan beschermen tegen ziekte door deze griepvariant. Het zal nog enige maanden duren voordat het vaccin beschikbaar is. De gewone griepprik biedt géén bescherming tegen de Mexicaanse griep.