Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:42

Ah oke.
Mijn vader heeft er 2 gehad en is net klaar met 30 bestralingen.
Chemo is wel een heftigere aanslag op je lijf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:05

pff jemig! 19 chemo kuren... dan kan ik mij heel goed voorstellen dat er niet veel van haar immuumsysteem over is. Ik wil jullie toch veel sterkte wensen, want het is ook voor jullie zwaar.

Natasja, 30 bestralingen voor je vader! Jeetje, dat is ook enorm veel! Ook voor jou veel sterkte... en hopelijk mag je nog lang van je vader genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:11

mijn vader hoeft als enigste een prik tegen de griep hebben :)
hij heeft 2x kanker gehad en is over de 60 zal wel een risico groep zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:16

Ik heb gisteren de oproep gehad, ik krijg 1 griepprik en 2 prikken voor de mexicaanse variant, dus in totaal 3 prikken. Dinsdag de griepprik. 10 november de eerste voor de mexicaanse griep en 1 december de 2e voor de mexicaanse griep.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:38

laura22 schreef:
@sifra01 Ik probeer haar alleen duidelijk te maken dat het niet zomaar een griepprik is, voor haar moeder is het gewoon belangrijk dat ze hem haalt. En wat is nu een prikje?

Het is niet zomaar een onschuldig 'prikje'. Er kleven wel degelijk risico's aan, het is geen water ofzo wat je ingespoten krijgt. Kijk maar eens wat rond op internet bijvoorbeeld. Ik vind dat iedereen die keuze voor zich zelf (weloverwogen) moet kunnen maken en niet door schuldgevoelens. Het is natuurlijk een moeilijkere situatie in haar geval, maar ik vind dat ze haar keuze niet zou moeten maken op basis van een schuldgevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:29

@ Welshcobfan: Ja dan is er inderdaad niet veel van je immuunsysteem over.. Ik vind het ook wel écht heel erg voor m'n moeder hoor, maar het is gewoon.. ik wil die prik liever niet, en als zij 'm al heeft dan vind ik het goed genoeg, ik denk heel zwart-wit, met alles eigenlijk. :') maar ik wil die prik gewoon écht niet en ik kan gewoon niet echt uitleggen waarom ik hem dan niet wil.. Pff.

Mindim schreef:
Ik heb gisteren de oproep gehad, ik krijg 1 griepprik en 2 prikken voor de mexicaanse variant, dus in totaal 3 prikken. Dinsdag de griepprik. 10 november de eerste voor de mexicaanse griep en 1 december de 2e voor de mexicaanse griep.

Haha 10 November ben ik jarig. En mijn moeder heeft dinsdag ook griepprik, dus straks -als ik hem ga halen..- moet ik hem op m'n verjaardag halen :oo

sifra01 schreef:
laura22 schreef:
@sifra01 Ik probeer haar alleen duidelijk te maken dat het niet zomaar een griepprik is, voor haar moeder is het gewoon belangrijk dat ze hem haalt. En wat is nu een prikje?

Het is niet zomaar een onschuldig 'prikje'. Er kleven wel degelijk risico's aan, het is geen water ofzo wat je ingespoten krijgt. Kijk maar eens wat rond op internet bijvoorbeeld. Ik vind dat iedereen die keuze voor zich zelf (weloverwogen) moet kunnen maken en niet door schuldgevoelens. Het is natuurlijk een moeilijkere situatie in haar geval, maar ik vind dat ze haar keuze niet zou moeten maken op basis van een schuldgevoel.

Ja! Zoiets bedoel ik, het is niet zomaar een prikje.. Die prik is nog zo nieuw, en wie weet er nou zeker wat die prik uiteindelijk kan doen? Ik ben gewoon te zuinig op mezelf om zomaar van alles in te laten spuiten..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:44

@ rebecca: Als je 12 jaar of ouder bent kunnen je ouders je niet dwingen, dan moet een beslissing in overleg zijn.

Ik zou zelf deze prik ook nooit nemen, maar dat is mijn keuze. Je moet gewoon doen wat je eigen gevoel zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:50

Oké, fijn om te weten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:23

Ik neem de mex prikken niet. Ik durf het niet. De eerste testuitslagen van het geteste vaccin, komen pas binnen in december. Ik wacht dat liever af, ik ben er ook niet zo happig op. Je hoort vanalles van erg vervelende bijwerkingen, kans op aantasting van het zenuwstelsel. Ik wacht liever af, zodat alle uitslagen van het vaccin binnen zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:44

zo, wat is het verhaal over de mexicaanse griep op dit moment, is het nog steeds gaande, of is het aan 't afzwakken?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:51

Ik heb net een test gedaan of ik mexicaanse griep heb, ja of nee. Via de volgende site

Dit was het antwoord:
Citaat:
Heb ik Mexicaanse griep?
Score: 17 van de 35 punten.

U heeft enkele specifieke verschijnselen van Mexicaanse griep. Raadpleeg een huisarts. Wanneer uw arts vermoedt dat u Mexicaans griep heeft, zal hij dit bij de GGD moeten melden. Hij zal u adviseren om naar huis te gaan en uit te zieken. Tevens zal hij u met klem aanraden om te zorgen voor optimale hygiënische maatregelen en zo weinig mogelijk contact met anderen (ontvang dus liever geen ziekenbezoek). Mensen in uw directe omgeving zullen moeten worden ingeënt met een antiviraal middel. NB: er is nog geen specifiek vaccin tegen de Mexicaanse griep. De farmaceutische industrie ontwikkelt momenteel een vaccin dat mensen kan beschermen tegen ziekte door deze griepvariant. Het zal nog enige maanden duren voordat het vaccin beschikbaar is. De gewone griepprik biedt géén bescherming tegen de Mexicaanse griep.

van zo'n antwoord word je toch niet vrolijk. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:58

Kan ook een gewone griep zijn hé. 17/35 is niet zoveel..

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:03

Rebeccaa schreef:
Kan ook een gewone griep zijn hé. 17/35 is niet zoveel..

daar ga ik eigenlijk ook een beetje vanuit. Maar je krijgt het van die sites altijd een beetje benauwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:32

Haha ja tuurlijk. :j
Maar opzich is de MG ook niet heel erg, als je gewoon gezond bent.. :j

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:02

Vandaag weer naar de dokter,omdat ik nog steeds last heb van branderige rode ogen,en druk op de borst(steken)stralend naar achteren toe,en veel moe ,de dokter wist het ook niet meer, moet nou weer naar het ziekenhuis Kno arts aankomende dinsdag,De dokter dacht nou dat ik ergens allergisch voor was,hopelijk niet voor paarden.. ..trouwens nog nooit gehad,het enigste wat nieuw is kan zijn voor mijn gevoel is, waar mijn paard nou staat hebben ze kippen eromheen lopen...we zullen het zien.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:07

Ik heb uitnodigingen gekregen voor de griepprikken. Ik snap niet waarom...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:14

Wie worden er allemaal opgeroepen voor de griepprik (gewone en/of mexicaanse)?
Waar kijken ze precies naar?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:15

Equidea schreef:
Wie worden er allemaal opgeroepen voor de griepprik (gewone en/of mexicaanse)?
Waar kijken ze precies naar?

Volgens mij doelgroepen..
En ik zou niet weten waarom ik tot een doelgroep behoor. Ik ga bellen met de dokter straks.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:52

Ik heb al met de dokter gebeld. Toen ik heel klein was heb ik medicijnen voor bronchitus / astma gehad. Dat was de reden. Ik ga de spuiten niet halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:21

Ik heb besloten dat ik als ik hem moet halen, ik het wel ga doen. Als m'n moeder dood gaat door mij omdat ik te eigenwijs ben om zo'n prik te halen ga ik mezelf dat nooit vergeven.. en ja, ik vind het écht niet leuk en vind het ook kei eng om weer een prik te moeten halen én ik wil die zooi eigk niet in m'n lichaam, maarja..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:02

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt.

Begin augustus was ik op vakantie gegaan met vriendinnen naar Spanje. Ik werd na 2 dagen ziek en ik had alle symptomen van de Mexicaanse Griep. De dokter (inmiddels in NL) zei dat het 99% zeker was dat ik de Mexicaanse Griep had omdat ik elk symptoom had. Ik heb een paar weken uitgeziekt. Maar het is nooit meer over gegaan. Ik ben sinds die vakantie constant moe en krijg af en toe een black out. Dan ga ik schokken met mijn lichaam en ik raak even het bewustzijn kwijt. Ik heb 2 mensen uit mijn buurt gesproken die precies hetzelfde als mij hebben. De één was ook naar Spanje geweest en de ander naar Bulgarije. De dokter zegt dat het nog steeds door de Mexicaanse Griep komt en dat ik het rustig aan moet doen etc. Maar nu vraag ik me af, was het wel de Mexicaanse Griep?

Iedereen doet alsof het een hele normale griep heb, maar voor mij is het dat echt totaal niet. Ik heb het namelijk al 3 maanden. Ik zit op het HBO, dat red ik net. Had eerst ook nog 2 baantjes maar daar moest ik mee stoppen omdat ik het gewoon niet volhield. Veel te moe.

Mijn vraag is eigenlijk; heeft iemand dit ook? kent iemand die hetzelfde heeft?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:15

Ik heb een paar weken geleden ook 'de' griep gehad en ik ben ook nogsteeds niet beter. Daarom zet iki er ook mijn vraagtekens bij. Heb ondertussen ook een ontsteking aan het slijmvlies van mijn mond- en keelholte tot aan t begin van mn longen :\ Ook nog heel moe, snotterig, bah! Wanneer dit volgende week nog zo is ga ik terug en vraag ik of ze geen bloed kunnen trekken ofzo..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:05

Gisteren bij de Kno arts geweest,en luisterde waar ik last van had,en noteerde het in de computer,hij heeft in mijn neus gekeken,oren,keel geen bijzonderheden,wel wat rood,heb er voor de rest nu niks voor gekregen,moet aankomende maandag een ct-scan maken van de luchtwegen,of er nog onstekingen zitten enz,en ze hebben gisteren bloed afgenomen of ik een allergie heb,dus even afwachten wat er nu eindelijk uitkomt,want hou maar rode kleine branderige ogen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:07

Ik heb/krijg geloof ik ook de Mexicaanse griep :=
Mn vader kreeg het maandag op vakantie, voelde zich behoorlijk beroerd, en we zijn dus gister paar dagen eerder naar huis gereden, maar denk ook dat het door de rit van 2,5 uur in de auto met zn allen is verspreid := Maargoed, konden maar beter thuis uitzieken dan daar xD
Ik had gisteravond 39,7 °C koorts en een berg koppijn, en hoesten enzo %), en mn broertjes voelden zich ook niet lekker :o Alleen mn moeder had (nog) niets, dus die heeft ons naar huis gereden.
Lag om half 7 al in mn bed xD En dat terwijl ik al zo'n jaar of 6 niet echt ziek ben geweest :o

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:48

@1234

Vervelend zeg. Maar het is een keer goed voor je lichaam dat je ziek bent hoor en dat je immuunsysteem is aan het werk wordt gezet ;) zeker als je al 6 jaar niet ziek meer bent geweest.