[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:59

zeanine schreef:
Moet zeggen dat ik midden twintig ben, een baan en een vriend heb dus dat een zwangerschap voor mij ook minder problematisch zou zijn dan bij een jonger iemand.

Ik ben niet jonger maar ik wil gewoon absoluut geen kinderen. ;)

Mijn HA heeft na het zetten alleen maar gevoeld of die goed zat, geen echo gedaan. Ik weet eigenlijk niet of ze dat over 5 weken wel doet, ze had het alleen over een inwendig onderzoek. Ik zal het wel merken.

Zal ik de touwtjes dan zo goed voelen omdat ze (te) lang zijn, of gewoon omdat ik het spiraaltje nog maar zo kort heb? Want de HA zei wel dat ze na verloop van tijd zachter/soepeler worden.

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:07

Kan beide oorzaken hebben. Die van mij zijn echt onvindbaar, maar hoe dat komt kon ook de huisarts niet verklaren...

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:36

Haj!
Ik heb een beetje een gek prombleempje :+

Ik ben sinds gisteren aan de pil, k ga aan de yasmin pil vanwege mijn huid. Nou dacht ik dat ik gisteren ongesteld was geworden, alleen is dit niet zo :=
PB maar voor uitleg

Is het heel erg als je niet op d eerste dag van je cyclus begint met de pil?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:20

Het maakt niets uit, alleen ben je de eerste 7 dagen niet beschermd tegen zwangerschap :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:28

Dus ik kan nu gewoon doorgaan met slikken? Of is het beter om toch te wachten tot ik ongesteld word?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 07:39

ik ben aan het bijkomen :S
Ben nu al 1 kg aangekomen terwijl ik dus een dieet erbij doe:S
Nu maar even terug streng en dan hopen dat ik niet meer aankom

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:23

hermlein1989 schreef:

Door de pil? Heb ik ook altijd last van ;(

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:51

lieniminnie schreef:
Dus ik kan nu gewoon doorgaan met slikken? Of is het beter om toch te wachten tot ik ongesteld word?

Als je eenmaal bent begonnen zou ik ook niet meer stoppen, dan breng je je lichaam alleen maar van slag!

Aankomen door de pil is meestal vocht, wat je dan in de stopweek soms weer kwijtraakt. Wel vervelend :\

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:02

zeanine schreef:
hermlein1989 schreef:

Door de pil? Heb ik ook altijd last van ;(

door het spiraaltje

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:07

Hmm ik val daar alleen maar af en precies op de verkeerde plaatsen...
Ben wel van de pil daarop overgegaan, dus niet van niets naar spiraal.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:12

hermlein1989 schreef:
door het spiraaltje

Ik ook! Bij de Pil en nu bij het spiraaltje ook. Het zijn gewoon de hormonen. Toen ik een tijdje niet aan de pil was ging ik op dieet, de kilo's vlogen eraf en had ook veel minder honger enzo. Maar ja anticonceptie is toch wel nodig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:17

RedPassion schreef:
zeanine schreef:
Moet zeggen dat ik midden twintig ben, een baan en een vriend heb dus dat een zwangerschap voor mij ook minder problematisch zou zijn dan bij een jonger iemand.

Hetzelfde hier :j
Dinsdag word ik 30, maar als ik ooit toch zwanger blijk, komt er waarschijnlijk toch echt een abortus.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:39

Wendy schreef:
RedPassion schreef:

Hetzelfde hier :j
Dinsdag word ik 30, maar als ik ooit toch zwanger blijk, komt er waarschijnlijk toch echt een abortus.

Oké, iedereen daarin zijn eigen keuze. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik nu nog geen kinderen wil, maar in de toekomst wel. Dus mocht er nu per ongeluk iets gebeuren dan zou het voor mij minder problematisch zijn dan iemand die jonger is en nog naar school enz gaat.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:42

RedPassion schreef:
Sterilisatie wordt inderdaad niet of nauwelijks gedaan als je nog 'jong' bent.

Maar eventuele zwangerschap is toch ook moeilijk in de gaten te houden met een hormonenspiraaltje? Daar bestaat ook de kans bij dat je niet meer ongesteld wordt. Voor de mensen hier die zo'n spiraaltje hebben, zijn jullie daar soms niet bezorgd over?

Ik heb het spiraaltje nu een jaar, en nooit echt bij stilgestaan. Tot ik een tijdje terug vaak beroerd was, misselijk en buikpijn, toen ben ik na wat internet zoeken een test wezen halen. Twee testen gedaan, met twee weken ertussen, en gelukkig negatief. Nu en ik oorlopig weer gerustgesteld. ;) Mocht ik nog eens twijfelen ga ik gewoon weer een test halen.

Van het spiraaltje viel ik alleen maar af :+ In de eerste week 2,5 kilo aan vocht kwijtgeraakt, die ik had opgebouwd door de pil. In totaal ben ik sinds mijn spiraaltje 12 kilo afgevallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:25

Bij enige twijfel/onzekerheid ga ik ook maar gewoon testen. :j

Maar voorlopig is het een prima anticonceptie middel, ik heb er namelijk zo veel last van dat ik absoluut niet aan seks moet denken. :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:39

dat is bij mij ook zo jah:P
vandaag voor het eerst maar eens geen pijnstillers genomen, en het gaat redelijk.
Tussendoor nog wel eens scheuten van pijn, maar even goed doorademen en dan gaat het wel weer redelijk.
ook heb ik het idee dat ik veel vaker naar de wc moet door het spiraaltje...

over dat zorgen maken dat je misschien zwanger bent:
ik heb dat niet heel erg, mijn vriend en ik blijven wel als extra zekerheid condooms gebruiken, dus de kans is wel heel erg klein.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:13

Ik had mijn huisarts een email gestuurd, ze zei dat het toch beter was om te stoppen en te wachten tot ik ontgesteld zou worden.
Heb ik gedaan, en ben ik nu! :) haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:37

Vanavond laatste 24+4 pil, en dan stopweek. Dan hopelijk eind van weer een maand menstruatie, en dan eindelijk weer normaal.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:40

ik vertelde me moeder dat ik een spiraaltje wil en zxe was helemaal enthousiast en vind het helemaal prima! ik vandaag dus de dokter gebeld maar moet morgen tussen 8 en 11 even bellen voor een afspraak, als het goed is kan ik volgende week woensdag terecht, eerst gaan ze monsters downunder nemen en dan mag ik terugkomen voor het spiraaltje (als alles goed is)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:00

RedPassion schreef:
Sterilisatie wordt inderdaad niet of nauwelijks gedaan als je nog 'jong' bent.

Maar eventuele zwangerschap is toch ook moeilijk in de gaten te houden met een hormonenspiraaltje? Daar bestaat ook de kans bij dat je niet meer ongesteld wordt. Voor de mensen hier die zo'n spiraaltje hebben, zijn jullie daar soms niet bezorgd over?

Overal waar ik lees wordt gezegt dat het hormoonspiraaltje even veilig is als sterilisatie. Door de hormonen krijg je geen eisprong, als je er toch per ongeluk wel eentje krijgt en het eitje wordt bevrucht kan het niet nestelen omdat door de hormonen je baarmoederwand minder toegankelijk maken en het spiraaltje zelf als een koperspiraaltje werkt. Omdat er al iets in je baarmoeder zit kan het eitje niet nestelen. Vind het heerlijk om niet meer ongesteld te zijn!

In het begin voelde ik de draadjes ook nog zitten, na een avondje flink 18+ stoeien met mijn vriend voelde ik ze echter niet meer, heb het toen gelijk laten controleren dmv een echo en hij zat gewoon nog netjes op zijn plaats. Als ie eruit zou komen zal je dat echt wel merken hoor, ding is toch een paar cm groot. Moest het alleen wel melden als ik hem eruit wou dat de draadjes er niet meer uitstaken omdat ze daar normaal aan trekken om hem te verwijderen. Maar het kon geen kwaad verder en mijn vriend kan er nu ook geen last van hebben :P.

Iedereen die graag hun maandelijkse probleempjes willen houden zodat ze weten dat ze niet zwanger zijn gek! Mijn zusje werd ook gewoon ongesteld maar was inmiddels wel al 4 maanden zwanger zonder ze het wist! (dit vertelde ze ons een week geleden, was compleet geschokt, ze word bijna 20 en heeft gelukkig een lieve vriend en gaan het samen houden) En dat schijnt nog veel vaker voor te komen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:35

even een vraagje.
als je een mirena hebt... dan kan het dus zijn dat je nog vloeit...
maar zit daar enige regelmaat in? of moet je bij wijze van altijd tampons o.i.d. bij je hebben of met maandverband in je ondergoed lopen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:44

Mirena is volgens de HA zo'n 40% geen bloedingen meer, nog eens 55% regelmatig (met uitzondering van de eerste 6 maanden na plaatsen), dat kan dus iedere maand een aantal dagen zijn, maar ook iedere 3 maanden 2 druppels.. En dan nog eens 5% onregelmatig, sommige meer dan anderen.

Ik zit nu in de eerste 3 maanden na plaatsing en er zit echt geen regelmaat in. Na plaatsen 5 dagen wel, toen 12 dagen niet, 2 dagen wel, 1 dag niet, 1 dag wel, 20 dagen niet, 15 dagen wel.... Maar van al de dagen dat ik 'wel' schrijf, had ik op 3 dagen na bij wijze van spreken aan een half inlegkruisje per dag voldoende.

Ik probeer een inlegkruisje of tampons bij me te hebben voor het geval dat, maar tot nu toe kwam ik er meestal op het toilet achter dus nog geen ongelukjes gehad :)
Laatst bijgewerkt door Yessy op 17-11-09 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:45

je krijgt volgens mij dezelfde regelmaat die je hebt als je gewoon ongesteld bent (als ik me niet vergis)

Ik heb nu bijna geen pijn meer :)
ben wel sinds vrijdag weer aan het vloeien, dus dat zal wel de ongesteldheid zijn denk ik. Ik heb toen nog 1 dag hele erge krampen gehad en sindsdien is het eigenlijk stukken minder geworden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:46

want dat lijkt me zo vervelend.
die onzekerheid of je wel of niet ongesteld word...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:54

Die heb je ook als je geen anticonceptie gebruikt... maar het is idd wel een nadeel :j