Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:07

kiimmiie schreef:
Maar jullie rijden toch ook paard erbij?

helaas wel en ik moet eerlijk zeggen het is nu geen doen meer voor mij

Ik heb er 1 eigen pony en 1 bijrij-paard verder train ik voor wedstrijd-runs en wil ik 2x in de week combatten en 3x in de week gewoon sporten en het is niet haalbaar.
Ik moet iets anders doen, ik werk fulltime en ben ook nog een vreselijk schoon in mijn huis dus ben gem 10 uur per week bezig met het huishouden |(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:09

Oja mijn schema

O 3 crackers met slankie, een beker melk, 2 beker thee
T eierkoek
L krentenbol :r en een boterham met ontbijtkoek
T niks :( maar heb altijd cup a soup en opkikkers in handbereik
A shusi totaal 400 calo dus flinke hoeveelheid

Mocht de suhsi opzijn dan echhhhhhh ovenfrites denk ik

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:18

Zoooo net als bij vele van jullie is bij mij het afvallen om te janken :( Vanaf volgende week ga ik er echt keihard voor, want ik heb last mijn vetrollen :o met pilates |(

Ben zooooo klaar met mijn lijf, maar eerst dit weekend nog fff lekker uit eten en chippies snaaien O:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:07

Hm ben vandaag ook ongi geworden dus misschien ligt er daar ook aan...
Baal er wel van dat ik niet afval. Doe echt mijn best.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:03

Tita, dijbenen een cm. dunner is toch ook netjes!
Je bent trouwens wel een druk bijtje zeg!
Loes, ik eet tussen de middag omdat ik dan de tijd heb om te koken en te eten haha. Wij hebben een eigen bedrijfje en zijn tussen de middag een uurtje dicht. Wij zijn tot 18:00 open en daarna sporten we meestal een half uur/ uurtje en dan ben ik om 19:00 zo'n beetje op stal. 20:00/20:30 pas thuis en als je dan nog moet koken en eten wordt het wel erg laat. Daarnaast bevalt het ons enorm goed, 's avonds zakken we niet meer in elkaar na het eten.
Suzanne, als je ongesteld bent ben je toch altijd wat zwaarder?
Komt toch doordat je vocht vasthoudt?

Ik heb in Januari Start to run gedaan en toen kwam ik eerst ook alleen maar aan. Ook na krachttraining ben ik meestal eerst zwaarder dan lichter. Zijn idd spieren en die verbruiken meer dus gewoon doorgaan dames :D

Hier vandaag -0.4 dus nu weeg ik 76,8 :D

O:1 volkorenbolletje met 2 gekookte eitjes.
L:Fussili met champignon roerbakgroenten en aubergine en courgette, gehakt en kruidenmix.
T:haring met uitjes denk ik. Moet op vandaag. :Y)

Sport: net een uur stevig gewandeld in de pauze.
Weer een rondje van 5km.
Vanavond op mijn pony rijden denk ik, al mag dat nog niet vallen onder sporten. :))

De rest weet ik nog niet.
Ik hou bij wat ik gegeten heb op calorieteller.nl en voordat ik wat ga eten kijk ik wat ik nog over heb en wat ik kan en mag eten. Doe dit nu een weekje en ben vorige week zaterdag begonnen met 78,8.
Dus er is nu 2 kilo af :Y)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:07

2 kilo in een week is best veel hanneke! :j

mijn schema voor vandaag :)
O: 2 boterhammen met slankie smeerkaas
T: appel
L: 2 boterhammen met paturain light
T: pakje sultana's
D: soort van pasta carbonara achtig iets :9

Ik ben zo blij, ik had een spijkerbroek gekocht in maat 29, nooit gedacht dat ik er al in zou passen eigenlijk maar moest 'm hebben (online gekocht dus niet kunnen passen) en hij past gewoon, jeej!! :D *\o/*

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:59

ik ben net bij de sportdokter geweest, omwille van de last in mijn rug (gevolg van lopen) en de last in mijn scheenbenen (ook van het lopen...). Hij heeft me er nog eens op gewezen dat ik toch wel een kilo of zes kwijt moet, om de bestwil van mijn rug. Mijn vetpercentage ligt blijkbaar ook op 32%, wat dus ook veel te hoog is.
Ik heb hem dan ook gezegd dat ik regelmatig ga lopen, af en toe zwem ik ook. Probleem volgens hem: als je loopt begin je pas vet te verbranden na 45minuten (wat dus al vrij lang is...). Zwemmen net hetzelfde probleem. Heel gezond, en het helpt de cardiovasculaire toestand wel, maar ervan afvallen zal blijkbaar niet al te snel gebeuren.

Dokter heeft me ook afgeraden om voorlopig nog te lopen, totdat de foto's van mijn rug en benen uitsluitsel gegeven hebben (is pas begin juni). Ik zal mezelf toch wel duidelijk een schup onder mijn gat moeten geven... Gezond eten, en geen kleine zondigingen af en toe meer. Ik ga, nu het weer goed is en het langer licht blijft, ook vanaf nu proberen om alle dagen toch minstens 1uur/1,5uur te gaan wandelen...

Misschien zit het probleem in het feit dat ik mijn gewicht zelf niet zo'n grote ramp vind. Ik heb overgewicht, maar ben redelijk in proportie gebouwd en heb nergens vetrolletjes of iets dergelijks. Ik pas makkelijk in maatje M, ... De boodschap van de dokter helpt misschien wel om het eventjes echt serieus te nemen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3MBZHKT.jpg

lillytjuh

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:10

schema van vandaag:
O: 2 boterhammetjes met light jam (donker brood)
T: milkbreak en plakje peperkoek
L: 3 boterhammetjes met light jam (weer donker brood)
T: niets
A: frietjes met 2 kroketten (fout fout fout....... maar wel lekker)
T: voor straf niets want ik heb al friet op

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:31

Val idd hartstikke mee tantjeuh.
Maar ik denk ook dat je nu heel erg last hebt van je rug en dat je dat ook wel graag kwijt wil zijn. :j

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:05

Ik wil me hier ook even voorstellen ik ben Stephannie ik wil al zo lang afvallen en doe er naar mijn idee al aardig wat aan. Zo heb ik dan mijn paardjes waardoor ik toch zeker zo'n 4x per week rijd. De laatste tijd zelfs intensief zonder zadel wat ookal zwaarder is *i.v.m een zadel probleem* Verder probeer ik op mijn eten te letten al lukt dit nog niet altijd even goed. En ik zwem 1x per week met een vriendin. Verder loop ik stage in de horeca dusja het is niet dat ik lui ben.
Ik hoop ik dit topic wat tips en steun te vinden en hoop dat het me dan toch gaat lukken. Want ik wil toch nog zeker zo'n 15 kg afvallen

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:32

Ik had vandaag een sport dag met school vandaag dus we deden kano en touw klimmen en rennen en boogschieten en vollyballen
Dus ik in de ochtend had ik
O=2 worsten broodjes dat mocht van me zelf 1 keer omdat het sport dag was :P
t=Niks
M=2 boterhammen met pasta
t=2 Vezels koekjes
A=2 bruine broodjes met kaas :(
T=niks
En ik ben net klaar van fitnissen :D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:51

Tantjeuh, je zou niet zeggen dat je 6 kilo te veel zou wegen.
Hopelijk helpt het afvallen met je rug!
Stephannie, welkom!
Iris, sportdag ben blij dat ik dat niet meer heb :D
Gelukkig voor jou kon je nu worstenbroodjes eten. :9

O: volkoren bolletje en 2 gekookte eitjes.
L: Fussili met champignon roerbakgroenten en aubergine en courgette, gehakt en kruidenmix.
T: Haring met uitjes
A: kipfiletreepjes (zelf gekruid), 2 pitabroodjes en (zelfgemaakt) yoghurt sausje met kruiden.
A: Fussili met champignon roerbakgroenten en aubergine en courgette, gehakt en kruidenmix.
T: 2 volkorenkoekjes denk ik. ( Is straks bij een kopje kruidenthee)
1,5 liter water en een liter thee gedronken.

Ongeveer:
cal: 1438 Eiwit: 111 gram. Vet verz. 19 gram. Khd 128 gram.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 07:30

tantjeuh schreef:
ik ben net bij de sportdokter geweest, omwille van de last in mijn rug (gevolg van lopen) en de last in mijn scheenbenen (ook van het lopen...). Hij heeft me er nog eens op gewezen dat ik toch wel een kilo of zes kwijt moet, om de bestwil van mijn rug. Mijn vetpercentage ligt blijkbaar ook op 32%, wat dus ook veel te hoog is.
Ik heb hem dan ook gezegd dat ik regelmatig ga lopen, af en toe zwem ik ook. Probleem volgens hem: als je loopt begin je pas vet te verbranden na 45minuten (wat dus al vrij lang is...). Zwemmen net hetzelfde probleem. Heel gezond, en het helpt de cardiovasculaire toestand wel, maar ervan afvallen zal blijkbaar niet al te snel gebeuren.

Dokter heeft me ook afgeraden om voorlopig nog te lopen, totdat de foto's van mijn rug en benen uitsluitsel gegeven hebben (is pas begin juni). Ik zal mezelf toch wel duidelijk een schup onder mijn gat moeten geven... Gezond eten, en geen kleine zondigingen af en toe meer. Ik ga, nu het weer goed is en het langer licht blijft, ook vanaf nu proberen om alle dagen toch minstens 1uur/1,5uur te gaan wandelen...

Misschien zit het probleem in het feit dat ik mijn gewicht zelf niet zo'n grote ramp vind. Ik heb overgewicht, maar ben redelijk in proportie gebouwd en heb nergens vetrolletjes of iets dergelijks. Ik pas makkelijk in maatje M, ... De boodschap van de dokter helpt misschien wel om het eventjes echt serieus te nemen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3MBZHKT.jpg

:oo ik schrik hier van :(:) meid je ziet er echt goed uit op de foto :j
Je gezondheid is toch wel erg belangrijk hopelijk haal je hier je motivatie uit om het afvalproces door te zetten :(:)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 07:57

Ik vind het ook reuze meevallen! Maarja.. als het voor je rugklachten beter is om 6 kilootjes af te vallen zou ik dat zeker proberen!

:= Ik ga vandaag met mijn moeder naar de afvaluitzending van Paul de Leeuw :P Hebben ons samen opgegeven en we zijn uitgenodigd :D Ben erg benieuwd hoe dat gaat worden ;)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 08:31

wat gaaf SuperLiesje! Wordt vast heel leuk, veel plezier!! :D

Schema voor vandaag...
O: 2 boterhammen met filet americain
T: fruit
L: 2 boterhammen met slankie
T: eierkoek
D: macaroni!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:14

tantjeuh; ik vind het vanaf de foto ook reuze meevallen! succes in elk geval, hopelijk scheelt dat voor de rug!

Stephannie; welkom :D
hoe is het met je paardje? Vind dat zo'n leuke tinker (en de mijne lijkt behoorlijk op hem )

Hier gisterenavond nogal de fout ingegaan :( met een eierkoek, een worstenbroodje en teveel chips :\
schade viel mee vanochtend gelukkig... weeg nu 64,7 heb nog een weekje of 10, en er moeten nog zo'n 7 kilo's af, hopelijk gaat dat lukken..

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:54

SuperLiesje Zal vast leuk worden ben benieuwd wanneer word het uitgezonden? Of is dat altijd live?

Kytha Met mijn paardje is het prima. Al moet zelfs die iets afvallen haha. Nouja kunnen we samen aan de bak.
Jou tinkie lijkt inderdaad erg op de mijne. Woonde jij niet vlak bij mij?
En dat is dus bij mij ook de grote boosdoener dan heb ik inneens trek in vanalles en dan gaat het weer mis. Maarja wil nu rustig afvallen heb eerder al is een poging gedaan maar iets te fanatiek ben toen veel afgevallen maar dat zat er dus ook zo weer aan :(

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:12

Ik meld mij hier ook!

Ik wil er 5 kilo af hebben maar het lukt me gewoon niet om door te zetten :?. Ik kan dus ook géén dag zonder een koekje of iets van chocola (op het brood).
Hoe houden jullie dit allemaal vol dan? Want ik heb dus constant een honger gevoel en ik word er af en toe echt gek van!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:25

Als ik trek heb pak ik gewoon iets verantwoords, vaak is dat dan fruit, snack a jacks of een eierkoek :)

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:33

Ik had dat ook altijd heel erg altijd honger nu nog wel eens een dag dat ik zo'n bui heb. Maar kies dan indd ook voor gezondere dingen en dingen die meer vullen.
Maar het blijft zo nu en dan toch wel is lastig om niet naar snoepjes. chocola etc te grijpen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:45

steffyentom schreef:
Kytha Met mijn paardje is het prima. Al moet zelfs die iets afvallen haha. Nouja kunnen we samen aan de bak.
Jou tinkie lijkt inderdaad erg op de mijne. Woonde jij niet vlak bij mij?
En dat is dus bij mij ook de grote boosdoener dan heb ik inneens trek in vanalles en dan gaat het weer mis. Maarja wil nu rustig afvallen heb eerder al is een poging gedaan maar iets te fanatiek ben toen veel afgevallen maar dat zat er dus ook zo weer aan :(

ja klopt, ik woon in Nispen.
Wel herkenbaar ook, ik wil vaak ook te fanatiek, dan gaat het wel hard, maar zit het er of zo weer bij, of ik krijg steeds eetbuien :\

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:46

*Nog steeds dood* -O-
Ik kan niet meer lopen, men wat heb ik een spierpijn!! :\ >;)
Ik voel echt alles, armen, schouders, borst, buik, voorkant benen, achterkant, kont... pffff :')

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:57

Suzanne F. schreef:
*Nog steeds dood* -O-
Ik kan niet meer lopen, men wat heb ik een spierpijn!! :\ >;)
Ik voel echt alles, armen, schouders, borst, buik, voorkant benen, achterkant, kont... pffff :')

Ohjee... Ik herken het hoor! En de volgende keer heb je er echt niet zo'n last van! Wanneer ga je weer? :D

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:08

Pfffffffffffff heeft hier een veeeel te drukke week gehad ivm verjaardag van mijn dochtertje. Dan merk je wel dat je er alleen voor staat! En dan nog alle bijkomstige emoties...
Hoezo een jojo-er? Heb er direct een kg bij......GVD en de motivatie om mezelf aan te pakken is er ff niet.
Moet een hele hoop regelen en doen... pfffffffffffffffffffffffffff
Maar toch wil ik naar die 70 kg! We maken er het beste van!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:19

Kom op Paula, je kan het!!!
Wij helpen je er doorheen :j