ik ben net bij de sportdokter geweest, omwille van de last in mijn rug (gevolg van lopen) en de last in mijn scheenbenen (ook van het lopen...). Hij heeft me er nog eens op gewezen dat ik toch wel een kilo of zes kwijt moet, om de bestwil van mijn rug. Mijn vetpercentage ligt blijkbaar ook op 32%, wat dus ook veel te hoog is.
Ik heb hem dan ook gezegd dat ik regelmatig ga lopen, af en toe zwem ik ook. Probleem volgens hem: als je loopt begin je pas vet te verbranden na 45minuten (wat dus al vrij lang is...). Zwemmen net hetzelfde probleem. Heel gezond, en het helpt de cardiovasculaire toestand wel, maar ervan afvallen zal blijkbaar niet al te snel gebeuren.
Dokter heeft me ook afgeraden om voorlopig nog te lopen, totdat de foto's van mijn rug en benen uitsluitsel gegeven hebben (is pas begin juni). Ik zal mezelf toch wel duidelijk een schup onder mijn gat moeten geven... Gezond eten, en geen kleine zondigingen af en toe meer. Ik ga, nu het weer goed is en het langer licht blijft, ook vanaf nu proberen om alle dagen toch minstens 1uur/1,5uur te gaan wandelen...
Misschien zit het probleem in het feit dat ik mijn gewicht zelf niet zo'n grote ramp vind. Ik heb overgewicht, maar ben redelijk in proportie gebouwd en heb nergens vetrolletjes of iets dergelijks. Ik pas makkelijk in maatje M, ... De boodschap van de dokter helpt misschien wel om het eventjes echt serieus te nemen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3MBZHKT.jpg