Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ouwerakker

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:35

na wéér een vreetbui(lees: boerenkool, gebakkenei, gebakkenaardappels, 2 muffins'
Ook wel brood en appel) Ga ik morgen weer beginnen:

Meer bruin brood(nu 1 per dag?), met kaas en vlees ipv. hagelslag, Meer stukken fruit(ipv 1), crackers ipv koekjes, Snack & jack zakje ipv chips, en iets wat ik nog NOOIT gedaan heb: ontbijten..

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:39

heeft iemand hier al eens aan zumba gedacht?? ik las het volgens mij leuke manier om aftevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:41

Zumba is inderdaad lekker sportief, je word er enthousiast van en het heeft heerlijke opzwepende muziek. Leukste is het nog wel met een groep, veel sportscholen doen het tegenwoordig :j

Ouwerakker, wat jij opsomt noem ik geen vreetbui, maar een normale dagmaaltijd ;) Meer dan 1 bruine boterham kan ik zeker wel aanraden, maar als je dat niet wegkrijgt zou je bijvoorbeeld als ontbijt ook vezels kunnen nemen in de vorm van cornflakes.

ouwerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:42

en normale dagmaaltijd: 2 muffins? , 2 x warmeten?, ook trouwens nog een paar snoepjes..
Eigelijk ben ik sochtends gewoon te lui om te gaan ontbijten, Dus ik sta nou gewoon 10 minuutjes eerder op!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:43

Nou, ik heb het 1 dag volgehouden hoor :P

Vandaag nog 2 zakjes chips en een stuk gebak gegeten, en net VET veel Lasagne :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:44

Ouwerakker, wat versta jij dan onder 2 warme maaltijden? Ik zie een gebakken ei namelijk niet als warme maaltijd, maar als degelijk broodbeleg bij de lunch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:46

Ik ga binnenkort hockey'en.. hoop dan eens écht wat af te gaan vallen.. :)

ouwerakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:47

1 x (vanmiddag) boerenkool, Vanavond: gebakken aardappelen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:16

ouwerakker schreef:
na wéér een vreetbui(lees: boerenkool, gebakkenei, gebakkenaardappels, 2 muffins'
Ook wel brood en appel) Ga ik morgen weer beginnen:

Meer bruin brood(nu 1 per dag?), met kaas en vlees ipv. hagelslag, Meer stukken fruit(ipv 1), crackers ipv koekjes, Snack & jack zakje ipv chips, en iets wat ik nog NOOIT gedaan heb: ontbijten..

oh unwritten, ik kan je wel zoenen! je blijft actief in dit topic en weet op de juiste manier reacties te geven. ik doe dat niet, want mijn haren gaan recht overeind van vele berichten.

ouwerakker, een ontbijt is een must om de dag te beginnen. ik sta er geen minuut eerder voor op; ik leg mijn ontbijtje 's avonds klaar en neem het 's ochtends mee op de fiets.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:19

Ik vind het inderdaad ook wel fijn dat hier 2 bokkers op dit forum zijn die er verstand van hebben. Ik wil namelijk ook niet ongezond worden door afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:19

Als je gewoon genoeg eet, val je niet ongezond af lijkt me.. (:

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:22

nee okee, maar ik ben soms bang dat ik bepaalde voedingstoffen ed tekort kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:22

Uiteraard als je gewoon genoeg eet val je niet ongezond af, maar het gevaar is juist dat je te weinig gaat eten, doordat je jezelf gaat meten aan anderen. :)

Zowiezo door te veel af te vallen kun je 'ongezond' worden, denk maar aan het uitblijven van menstruatie, slecht slapen, weinig energie overhouden etc :j

Ouwerakker, af en toe is het zelfs goed om twee keer warm te eten, er zijn genoeg landen op de wereld waar het heel normaal is tussen de middag zwaar warm te eten (zoals in jouw geval de boerenkool), en in de avond wat lichters (gebakken aardappeltjes bijvoorbeeld).

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:24

Ik ben ook al een half jaar niet meer ongesteld, ervoor áltijd regelmatig elke maand.. als ik over 3 weken nog steeds niet ongesteld ben, ga ik langs de dokter :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:26

Dan is het zowiezo van belang een goed eetpatroon te hebben, dat wil zeggen probeer op vaste tijden te ontbijten (minimaal 2 boterhammen met kaas, of iets wat in voedingswaarde gelijk staat hieraan, bijvoorbeeld joghurt met cornflakes), op vaste tijden te lunchen en te dineren, tussendoortjes mogen, af en toe snoepen ook. Dan moet het als het goed is wel weer op gang gaan komen.

En zowiezo als het over drie weken nog uitblijft even polsen bij de dokter zoals je zelf ook al aangeeft.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:30

wanneer je menstruatie uitblijft, heb je last van ernstig ondergewicht OF val je zo hard af dat je lijf het niet bij kan benen.
hoe dan ook, nog 3 weken wachten is eigenlijk te lang.

unwritten, het zou voor velen beter zijn om tussen de middag warm te eten. helaas is dit in NL niet gebruikelijk en redden we dat niet in een half uurtje lunchpauze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:32

Ik slaap ook slecht en heb ook geen energie overdag, maar kan dat toch niet in combinatie brengen met hoeveel ik eet..

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:33

Nou, ik val ongeveer 1 kg in 3 maanden af en ondergewicht heb ik ook niet. Mijn BMI gaf ook aan dat ik geen last heb van ondergewicht. Ik kom de laatste tijd zelfs alleen maar weer aan.. :(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:36

wat eet je op een dag rebecca? en hoe lang eet je al op deze wijze? wat is je bewegingspatroon?

ILMH, dat is vreemd dat. 1 kg per 3 mnd is keurig. Ietwat langzaam voor jezelf, maar dit is de meest gezonde manier. wat er dan afkomt komt er meestal niet meer aan.
verstandig om dan naar je huisarts te gaan, ook gezien je gewichtstoename. een zwangerschap is uitgesloten?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:39

Ehm,, aan zwangerschap moet ik voorlopig nog niet denken, nee dat kan het absoluut niet zijn. Ik heb nog nooit geschlachtgemeenschap oid gehad :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:40

haha, dan is het moeilijk ja :D
toch maar even naar de huisarts idd volgende maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:50

Ontbijt; 1 broodje
tussendoor; sultana
lunch; 1/2/3 bruine broodjes
tussendoor; cup a soup of een kiwi/appel
--avondeten, hierbij eet ik vaak wat aardappels, stukje vlees en veel groenten, van wat ik dan lust
en vaak na het avondeten niets meer.

Verder skate ik 2/3x per week en heb ik op school nog 2x een uur lo in de week (en dat is wel echt actief ja. Streber klasje hé :) )

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:54

wat is een broodje? een bolletje of een snee brood? wit of bruin?
ik mis je melkproducten. ook kan je na je avondeten gerust nog wat eten, iedere 3 uur wat eten is goed om je spijsvertering op gang te houden.

een voorbeeld voor jou kan zijn:
o: 2 sneden bruin brood met mager beleg
t: sultana
t: appel
l: 3 sneden bruin brood met mager beleg
t: kiwi
t: schaaltje yoghurt
a: wat de pot schaft
t: schaaltje yoghurt

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:15

Ik ben echt boos op mezelf!! Heb net een appeltaart gebakken omdat ik morgen jarig ben.. maar ik heb VET veel deeg en appels met suiker en kaneel gegeten.. :( Ik word echt af en toe zo gek van mezelf dat ik nooit eens wat kan laten staan, of in ieder geval een beetje ergens van kan nemen in plaats van gelijk alles weer te willen..
Iemand tips?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:17

ILoveMyHorse schreef:
Ik ben echt boos op mezelf!! Heb net een appeltaart gebakken omdat ik morgen jarig ben.. maar ik heb VET veel deeg en appels met suiker en kaneel gegeten.. :( Ik word echt af en toe zo gek van mezelf dat ik nooit eens wat kan laten staan, of in ieder geval een beetje ergens van kan nemen in plaats van gelijk alles weer te willen..
Iemand tips?

wil je veel eten, ga dan veel sporten. Wil je weinig sporten, ga dan weinig/gezond eten. tja dat is een beetje het 'motto'van afvallen. Met je verjaardag mag je echt wel een keer zondigen hoor! gewoon even naar de sportschool gaan daarna!