Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oregon

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:50

Ik ben nog maar 5 kilo kwijt sinds 2 januari en moet me er echt toe zetten om weer beter mijn best te gaan doen. Ik eet eigenlijk behoorlijk normaal en niet super veel maar zal echt op de kleine dingen moeten gaan letten nu. Ook zou meer beweging niet slecht zijn. Tegenwoordig heb ik een kantoorbaantje waar ik in de auto naar toe ga. Als ik dan thuis kom moet ik het huishouden doen en verder ook nog studeren (hbo deeltijd). Ik kom er dan echt niet toe om ook nog te gaan sporten. Naar de supermarkt of naar de stad (eigenlijk bijna alles hier in dit dorp..) doe ik lopend of op de fiets. Wanneer het weer langer licht is wil ik ook op de fiets naar mijn werk. Nu durf ik dat niet omdat ik een aardig stuk langs/door een bos moet.

Ik merk wel dat ik een beetje houvast nodig heb. Bijvoorbeeld een dieet waar exact aangegeven wordt hoeveel en wat ik mag. Ben nu dus maar weer aan het surfen om te kijken of ik iets kan vinden wat bij me past.

Ondertussen allemaal ontzettend veel succes natuurlijk! Nog 3 maanden!!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:54

Ik ga volgende week echt aan de gang met "gezonder" eten. Heb nu helaas een stressweek achter de rug en deze week de maandelijkse zooi.
Heb nu wel al meer fruit in huis en komkommer en worteltjes. Dus gezond snackvoer :P

@Ramooontje , ik heb ook SB gedaan. Maar je komt idd daarna heel hard weer aan. Het beste is idd 3 maaltijden ( brood en warm eten enzo) en 3 gezonde tussendoortjes en veel water drinken.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:55

@Oregon, dat is idd wel fijner als er op papier staat wat je die dag mag eten etc...
Het is een soort van hoe zeg je dat houvast, begeleiding.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:58

*Oregon, daarom werkt bij mij de WW zo goed; ik heb een handleiding wat ik mag eten + de controle bij de wekelijkse treffen :) . Is voor mij een goede stok achter de deur ;) .
Ga anders gewoon eens kijken bij de WW (eerste keer is altijd een gratis proefuurtje :) ).

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:03

Willen jullie even kritisch naar mijn eetschema kijken.

o: cruesli met melk
t: appel/paprika/ander soort fruit/eierkoek/kruidkoek
m: bruin afbakpistoletje/2crackers met 30+ kaas/kipfilet/ham en komkommer
t: 2 koffieleutjes/fruitstuk/rijstwafel/eierkoek/kruidkoek
A: wat de pot schaft.
Daarna eet ik niks meer als ik honger heb probeer ik thee te nemen.

/ --> of (niet dat je denkt dat ik dat allemaal bij elkaar eet :P

Ohja ik rijd elke dag paard, als ik niet rijd dan wandel ik min. 40 minuten met der.
Verder probeer ik ook als ik tijd heb te skeeleren en wil ik min. 1x per week gaan fitnessen (dit doe ik nu nog niet, donderdag wil ik voor het eerst gaan)

Krijg ik te weinig calorieen binnen of is dit wel goed ?
Weet iemand nog een site waar gezonde tussendoortje/broodbeleg enz.. staan ?
Weten jullie ook iets voor een beter stoelgang zeg maar :+ ?

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:17

@ilovelucky ik vind jou eetschema goed, je zou in de avond ook nog wat lichts kunnen eten zoals magere yogurt of kwark. De cruesli kun je beter vervangen door musli want in crusli zitten erg veel suikers!

Wat heel goed werkt tegen de stoelgang en wat sowieso erg goed is voor je spijsvertering is lijnzaad, kun je kopen in de eco winkels. Klein scheutje door je yogurt en is ook nog super lekker!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:19

Nog een tip voor als je een feestje hebt gehad en een paar wijntjes (of andere alcoholische versnaperingen), de volgende komkommer en tomaat! Deze zorgen ervoor dat het eten wat je die dag eet niet direct opslaat wat normaal wel het geval is van alcohol. Helemaal lekker met een klein beetje dressing, mmmm!!!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:36

Oregon schreef:
Ik ben nog maar 5 kilo kwijt sinds 2 januari en moet me er echt toe zetten om weer beter mijn best te gaan doen.

Dat is anders wel ruim een halve kilo per week gemiddeld; dat is héél netjes hoor :j

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:02

MamaMiesje schreef:
Oregon schreef:
Ik ben nog maar 5 kilo kwijt sinds 2 januari en moet me er echt toe zetten om weer beter mijn best te gaan doen.

Dat is anders wel ruim een halve kilo per week gemiddeld; dat is héél netjes hoor :j

Dit was alleen de eerste maand.... sinds februari eigenlijk niets meer afgevallen. Als je het zo bekijkt zoals jou dan is het niet zo slecht maar ik sta gewoon alweer een maand stil (doe er niets aan }:0 ) en dat frustreerd mezelf een beetje.

Jammer genoeg kom ik er met zelfmedelij ook niet dus zal weer wat strenger voor mezelf worden, dan heb ik ook niets meer te klagen :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:05

Nouja, dan weet je in ieder geval dat je het kán en je weet óók waarom het nu ff niet meer lukt ;)

Zet hem op meid! +:)+

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:21

Ik weet niet of het al gezegd is maar op http://www.caloriechecker.nl kan je heel gemakkelijk je eetschema per dag invoeren en je ziet gelijk hoeveel kcal het bevat,ook staat er bij elk ingevoerd product aangegeven of het goed of fout is,en je krijgt nog een voedingsadvies op basis van de ingevoerde gegevens.
Dus bijv of je teveel of te weinig van iets binnenkrijgt enz.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:09

Ik ga daar vanavond maar eens een menutje samenstellen dan.

Gisteravond zat ik er even zo doorheen met alles dat gewoon poedersuiker gaat dat ik eens lekker film ben gaan kijken met chips. Voel mij vandaag niet eens schuldig want ik heb eindelijk ook eens fatsoenlijk geslapen en voel mij stuk prettiger (zolang ik niet in de spiegel kijk tenminste)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:18

ik vind dat dat af en toe ook moet kunnen hoor! ik mag vrijdag weer op de weegschaal staan! pff.. ben benieuwd! heb het idee dat het best aardig gaat.. hoop alleen dat mijn weegschaal me niet gaat tegen spreken :P
weet je wat ik nog het meest vervelend vind van alles.. dat mijn broertje en moeder alles kunnen eten wat ze willen.. maar gewoon niet dik worden :P mijn broertje loopt zelfs bij een dieetist omdat hij niet dik genoeg is :S oneerlijk is dat he.. maar goed.. ik ga nog even door met dieten.. gaat tot nu toe nog goed :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:51

Ik heb net iets enthousiast geluncht :o.
Ik dacht dat ik een groentewrap had maar er bleken hele verboden dingen in te zitten als ham en sausachtig iets. Bovendien ligt dat ding als een baksteen in mijn maag :+.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:56

welk dieet doe jij?

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:57

agh dan hoef je voorlopig niet meer te eten toch :P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:01

Ik ben nu echt heel misselijk.

Ik doe geen dieet, (ik probeer gewoon zo min mogelijk te eten op het moment omdat ik een beetje toonbaar op Indoor Brabant wil rondlopen) maar normaal probeer ik zo verantwoord mogelijk te eten.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:24

maar zo min mogelijk eten is toch ook niet goed voor je? je meot wel gewoon eten.. maar inderdaad gewoon verantwoord toch?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:39

IB dwingt mij tot buitengewone maatregelen, daarna ga ik weer gewoon lijnen.
Ik eet die wraps echt NOOIT meer :r

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:42

Nou meid ik weet het niet ik ga ook naar IB maar heb die drang totaal niet :=

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:47

Ik moet met een kudde ubermooie meiden meefeesten :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:56

Dus als je een maatje meer hebt ben je opeens niet mooi :?

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:05

ik weet wel wat je bedoeld hoor! heb ook een aantal vriendinnen die alles kunnen eten wat ze willen maar niks aankomen.. alles waar ik naar kijk komt er meteen aan.. als je dan met die meiden loopt.. voel je je idd minder mooi dan zij :P

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:06

dus je bent niet niet mooi.. het is misschien meer je eigen idee.. zij komen dichter in de buurt van een figuurtje die iedereen zou willen hebben :P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:12

Naast hun niet nee........ Voelde mij op JA ook helemaal niet happy en was ook heel snel met een flauw smoesje naar huis terwijl het eigenlijk supergezellig was.
Het zit trouwens tussen mijn oren ben ik van overtuigd en zegt niets over maatje meeer wel of niet aantrekkelijk maar je voelt je heel erg rot als je er een beetje bij staat en iedereen ontzettend met hun bezig is en jij amper wordt opgemerkt als ze niet tegen je opbotsen.