me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:21

Ik ga overigens morgen een afspraak maken om weer eens bloed te laten prikken. Dat is al een jaar of 3 geleden denk ik. En mijn moeder wilt dat ik me nu eens goed laat testen op B12 enzo. En ik denk dat ik dat maar eens ga proberen dan.

Helderder

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:38

@HWK; Gelukkig voel je je weer iets beter!
@Marilla; Wat 'fijn' dat je afgekeurd bent. Inderdaad weer een stukje erkenning krijg je dan. Lijkt mij wel verstandig om weer eens bloed te prikken dan. :j
@MP; Alvast heel veel succes met het gesprek straks! Maar volgens mij ga jij die baan wel krijgen als ik het zo hoor.

Ik moet om half 7 lessen, eigenlijk een beetje de beslissende les of ik doorga of niet. Ben hartstikke moe dus ik verwacht er maar niet teveel van. Zal proberen dan te pieken.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:57

Oei dat is balen dat je je nu niet goed voelt Paula! Hoop ook voor je dat het goed gaat, je verdient het om door te gaan, je knokt er zo te horen hard voor!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 15:36

Ik ga ook duimen voor je Paula!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:51

*\o/* :):) :#

Ik heb hem!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:13

Wow, gefeliciteerd!! *\o/* Echt fijn voor je!!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:32

Gefeliciteerd!!!! :):):)!! Whoohoooo!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:34

Ik hoop echt dat het allemaal goed gaat, dat het niet te veel is. Maar ik denk dat ik dit wel kan :) Ik heb het zo lang vol gehouden op school, dan moet dit ook goed lukken toch?! Jaaa het gaat gewoon lukken: Ik heb er zin in!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:43

Natuurlijk gaat dit lukken!! :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:07

Hannanas, volgens mij, was jij niet begonnen met skeeleren? Of was dat iemand anders? En hoe gaat dat?
Ik ben net voor het eerst 10 minuten geweest, ben nu echt doodmoe :')

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:51

MP; Gefeliciteerd!!! :D :D :D Lekker zeg!

En ik blijf voorlopig doorrijden, 1 les 's avonds 1 les in de morgen. Deze les gaf hem toch weer hoop, net ietsje allerter. *\o/*

En ohja, als jullie nog een keertje willen duimen (volgens mij helpt dat echt :)) ), morgen moet ik voor het eerst naar de internist... ik ben zelfs zenuwachtig, echt heel apart.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:49

Fijn voor je Paula! Laat dat duimen maar aan mij over! Ik heb vandaag geduimd voor mezelf, voor jou, voor MP en voor m'n vriend (2 sollicitatiegesprekken voor fulltime baan) en bij ons allemaal ging het erg goed, dus mijn duimen werken echt :Y)
Naar de internist in het ziekenhuis wegens je bloedwaarde?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:31

Marilla schreef:
Hannanas, volgens mij, was jij niet begonnen met skeeleren? Of was dat iemand anders? En hoe gaat dat?
Ik ben net voor het eerst 10 minuten geweest, ben nu echt doodmoe :')

Goedemorgen!

Neeee ik was niet begonnen te skeeleren. Dat kan ik er helaas niet bij hebben.
Volgensmij was dat Highwaykind.

Haha, ging het goed? Niet gevallen/geen gekke rem acties?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:36

Marilla schreef:
Fijn voor je Paula! Laat dat duimen maar aan mij over! Ik heb vandaag geduimd voor mezelf, voor jou, voor MP en voor m'n vriend (2 sollicitatiegesprekken voor fulltime baan) en bij ons allemaal ging het erg goed, dus mijn duimen werken echt :Y)
Naar de internist in het ziekenhuis wegens je bloedwaarde?

Ja de HA wil een diagnose van de internist.

En ik ga nu... :=

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:33

Succes Paula!! En mooi dat je door kan rij-lessen !

Ja, ik was begonnen met skeeleren, was goed vol te houden op goede dagen (afzetten/uitrollen kost verrassend minder energie dan je denkt ;)).
En toen was ik jarig, en daarna 2 weken ziek, dus ze liggen al weer een poosje in de kast.

Begin na het weekeind weer met mijn schema, weet niet meer wie het vroeg, maar ik begin niet waar ik gebleven was, maar eronder. Bouw wel sneller op tot vorige niveau (als dat wil) :)

Zo, en nu ontbijt, net wakker.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:39

Nou, van de 9 artsen die ik heb gezien was dit echt de meest erge ooit. Wát een gigantische lül. -:(-

|(

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:54

*knuffel*
Vertel!
(kan helemaal meepraten over stomme artsen...doe je je hele verhaal, man negeert de helft , en vraagt op het eind of je nog steeds zo veel sport - nadat hij gemeld heeft dat je rustig moet ademen omdat je hartslag wat hoog is -- was verd*mme net een trap op geklommen en totaal uitgeput.)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:08

MP wat leuk voor je zeg,zet hem op he.Ik ben ook met iets bezig en hoop dat ik snel iets hoor.Ik heb vorige week veel gesport en het ging echt super ik was zo verbaasd,vanaf maandag heb ik niet meer gesport en ik voel me met de dag slechter.Ik ben vandaag weer begonnen met hardlopen,ik moet bewegen dan voel ik me veel beter.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:15

@marleen - niet vervelend bedoeld, maar heb je officieel de diagnose via reguliere arts dat je me/cvs hebt ?

Ik herken mezelf namelijk totaal niet in alles wat je schrijft.

En als het van bewegen beter wordt, ligt het misschien eerder aan lage serotonine gehaltes -- die worden hoger van sporten -- dan aan me/cvs ? Zou goed nieuws zijn, is ook een lichamelijk gebrek, maar er is veel beter wat aan te doen, en het is dus veel sneller over :) !

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:23

Ben idd erg moe, en heel veel last van me spieren gehad de laatste tijd.. ben van de week meerdere keren overdag in slaap gevallen terwijl ik in principe al 2-3 jaar niet meer overdag slaap.

Voel me trouwens meestal 's avonds het beste :) Heb echt een hekel aan vroeg opstaan en voel me de hele dag beroerd als ik voor 9 uur me bed uit moet. Rond een uur of 3-4 smiddags heb ik echt een dip maar daarna gaat het meestal tot een uur of 9-10 's avonds wel redelijk.

@ misskippie: Rot zeg dat er zoveel aan de hand is, aan de andere kant misschien toch wel lekker dat ze eindelijk wat vinden en er misschien wat aan kunnen doen? Sterkte iig :(:)

@ MP: Gefeliciteerd! :D

@ Marilla: Goed zeg dat het gelukt is.. Weet dat het een heel dubbel gevoel is, aan de ene kant omdat je toch zo graag wil werken en het zo definitief is, maar aan de andere kant ben je eindelijk van het gezeur af en kan je toch een beetje aantonen naar anderen dat het echt niet is dat je lui bent of niet wil..

@ Paula: Lekker dat je kan blijven lessen :) Hoop dat je uiteindelijk je rijbewijs redelijk snel kan halen!
En bah, stomme artsen ook altijd :(:) Heb je nog wel wat aan diagnose ofzo gekregen?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:28

Oh ja, beste moment van de dag..
Meestal rond 11 uur, 2 uur en 6 uur (na het eten nog even een laatste opleving ;))
Ben bijna elke dag wel om half 9 wakker, kost me dan een uur om een beetje op gang te komen, rust tussendoor (dip rond 12 en 3á4 uur), en 's avonds rond 7 uur begint het weer bergafwaarts te gaan. (Merk wel dat hoe beter ik mijn schema volg, hoe constanter de energie over de dag verdeeld is. Geen grote pieken, maar ook geen grote dalen en vooral dat laatste is wel eens anders geweest :) ).

Balen TeSzZz - hoop dat je je snel weer wat fitter voelt!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:13

Die internist was gewoon 3x niets. Totaal niets aan gehad. Kon niet mijn verhaal doen, 'hij stelde hier wel de vragen'. Lichamelijk onderzoek ook, werd eerst in zo'n hokje gepropt, kon ik mij uitkleden. Daar een eeuwigheid zitten wachten terwijl hij aan de andere kant van de deur het over een andere patiënt had met een andere arts. Goed, hij kwam binnen, luistert met die stethoscoop even naar m'n longen (echt tab, tab) en ik kon mij weer aankleden. Echt nog geen minuut keek 'ie naar me. Nou goed, ik denk ik ben hier maar één keer dus moet nu alles vragen. Maar toen weer zo'n reactie van; 'Jij bent hier de patiënt, niet de arts'. En toen zei 'ie letterlijk; 'Het is geen internistisch probleem, ga maar weer terug naar je HA'.
Het enige wat opviel bij onderzoek ( :') ) was mijn hoge bloeddruk + pols. Dus ik moest me niet zo druk maken over een diagnose, dan had ik daar ook geen last van. Dat ik thuis ook altijd m'n hart in m'n hoofd voel bonken en vlekken zie en m'n hart overslaat doet er niet toe, ben gewoon gestressed. ;)

Laat staan dat hij die B12 waarde, kalium tekort, vitamine D gebrek wilde toelichten. Ook bij het prikken op Lyme; 'je moet je niet van die gekke dingen in je hoofd halen'. |o
En maar dingen zeggen die nergens op slaan. Ik zou niet hard genoeg mijn best doen etcetera. Moest maar eens een half uur gaan hardlopen, daar knapte ik wel van op. Nou juist het gevoelige punt dat ik die 5 km die ik hardliep heb op moeten geven. Daar zit je jezelf dan altijd voor uit te sloven en door te gaan, voor zo'n opmerking.
Kan dus weer naar de HA over 2 weken. Kan die HA mij eens gaan uitleggen waarom ik naar de internist moest als die verdomde vent zo reageert. Echt ik pik het gewoon niet langer. Hoeveel kastjes en muren zijn er nog?

En ja ik heb nu de diagnose CVS. Niet dat alles is uitgesloten, maarja. Kan dus geen kant meer op. Op naar de revalidatiearts...

@Tes; balen dat het slechter gaat. :(:) Wel iets aan het opknappen of zie je er geen vooruitgang in zitten?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:16

Owww jeetje Paula wat een *****

Echt, dit is toch zeker niet te geloven := Revalidatiearts heb ik echt slechte ervaringen mee :=

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:19

Lekker rustig dagje hier.
Mijn baas zou nog langs komen ergens na 2 uur, dus ik heb vanochtend weinig uitgespookt en veel gelegen.
Het is nu bijna kwart over 5 en ik heb mijn baas nog niet gezien, dus die zal het wel te druk hebben.

Mede-bokker heeft net een stapel BITS afgehaald :) dus ik heb weer wat meer ruimte boven.

Op naar mijn rijst :)

edit: Paula - wat een eikel zeg! Kan je niet via de huisarts naar een andere internist (en mag ik de naam van deze via PB, dan weet ik ook waar ik NIET heen hoef voor een fatsoenlijke behandeling.)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:20

Ze zijn nu ook wel zover dat ik mijn hoop op herstel gewoon kwijtraak. Ben altijd gigantisch vrolijk en kan overal om lachen, maar toen ik bij de internist uit dat hokje kwam was het maar goed dat mijn moeder in de wachtkamer zat, anders was ik van de trap gesprongen. Die heeft het wel weer zo gepraat dat ik nu weer verder kan (vanmiddag op school nog heel kinderlijk eruit gezet omdat ik bijna in m'n broek zeek van het lachen). Maar oeh, even een gigantische inzinking. Hopelijk kan ik er over een tijdje wel weer om lachen...