Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:27

Oeioeioei, allemaal hevige pijntjes hier :(:)

Ik mag ook weer.. joepieee.. Gisteren naar de Efteling geweest...killing! Aan het einde kon ik haast niet meer lopen.. en toen moest ik nog terug rijden.. (vriend heeft nog geen rijbewijs :()

Zo slecht ook geslapen, ga zo toch maar werken.. Kan niet eens mijn haar borstelen en op een normale manier mijn BH vastmaken.. :(

Wat doen jullie trouwens met mensen die heel de dag om het minste geringste roepen dat ze pijn hebben en dan ook zo'n 3 keer in een kwartier.. Ik kan me daar zo vreselijk aan irriteren.. dan denk ik bij mezelf..zal ik eens elke keer dat ik pijn heb dat gaan benoemen :\ Dat heeft toch geen nut, op een gegeven moment weten we het wel hoor!

Of is dat heel oneerlijk die gedachte?

RTM

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:34

Negeren, gewoon negeren ;)

Jeetje, kijk net naar m'n vingers, zijn helemaal dikkig :? Worstvingertjes ;(

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:23

ik heb inmiddels al 2 weken last van een knie waar ik niet mee kan hurken of traplopen of na stilzitten weer opstaan :+
en die kou....... grrrrrrrrrr

en de zeurders idd negeren :P
dat doen we hier wel in het topic hahaha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:18

genja schreef:
Deze 2 middelen mag je niet samen slikken he zijn allebei nsaid's en erg ongezond om die tegelijkertijd te slikken. De werking wordt er niet door versterkt maar de bijwerkingen wel.

Groetjes genja

Dank je wel, ik slik ze niet tegelijk hoor. :)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:36

tamary schreef:
Tramadol werkt, maar de bijwerkingen geven meer klachten dan de pijn zelf. Zaldiar (lichtere dosis tramdol + paracetamol) werkt ook en wat minder bijwerkingen al slaap ik er slecht op.
Meestal gebruik ik paracetamol met coffeine van kruidvat, dat kan ik in elk geval zonder bijwerkingen gebruiken.

Ik heb ook Zaldiar sinds kort en het werkt bij mij heel goed,ik heb geen slaapproblemen daarvan gelukkig.
Ik neem dan 1 tablet zaldiar en 1 paracetamol tablet tegelijk.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:12

CindyUniek schreef:
en de zeurders idd negeren :P
dat doen we hier wel in het topic hahaha

+:)+ Oh, gelukkig mag het hier wel !
Want heb idd afgelopen week met manlief even proberen uit te leggen wat ik (allemaal) voel en zelfs die snapt er de ballen niet van :(:) ...en het is toch wel fijn om met gelijkgestemde erover te praten / klagen / herkenningspunten te herkennen / tips te krijgen etc..ben iig erg blij met dit topic en dus met jullie :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:25

Hehe ja, begrip van de medemens blijft toch een lastig punt. Gelukkig heb ik nu iemand gevonden waar ik rij met de filosofie 'niks moet, alles mag'.
Mijn vriend vond het van het weekend echt te leuk om me iedere keer in mn zijen te prikken, zodat ik weer een draai maakte en mn zere spieren te teisteren. Maar goed, ik krijg hem nog wel eens }:)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:35

Ik gebruik geen pijnstillers want heb het idee dat die niet werken, wel elke avond een kersenpittenzak op me schouders en rug dat scheelt bij mij best veel.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:11

Hebben jullie nu in deze periode ook meer slaap nodig? Ik merk dat ik nu extra moe ben. Waarschijnlijk is dit bij mij een voorteken dat ik weer veel pijn ga krijgen.
Mensen die veel klagen die negeer ik of ik maak een opmerking van zullen wij eens een dagje ruilen dan weet je wat pijn is. Ik weet dat het niet kan, vaak stoppen ze dan met klagen als ik in de buurt ben.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:11

haffiem schreef:
Hebben jullie nu in deze periode ook meer slaap nodig? Ik merk dat ik nu extra moe ben. Waarschijnlijk is dit bij mij een voorteken dat ik weer veel pijn ga krijgen.
Mensen die veel klagen die negeer ik of ik maak een opmerking van zullen wij eens een dagje ruilen dan weet je wat pijn is. Ik weet dat het niet kan, vaak stoppen ze dan met klagen als ik in de buurt ben.

hihi mijn man heeft nog wel eens een handje om te klagen over pijn, en geloof mij dan is het niet veel. Hij kan een bont en blauwe voet hebben omdat een paard daar op heeft staan dansen (en dat doet echt zeer) dan hoor je hem niet behalve tja het is een beetje blauw.

Ik gil dus ook vaak ruilen? Dan dimt hij wel weer even :D

Meer slaap ja hier ook, alleen lukt het dus weer niet zo lekker door auw. Met dit weer krijg je inderdaad meer pijn, dus meer moe, dus wil je meer slapen maar helaas -:(- spieren werken daar niet aan mee.
Let wel op dat je niet te moe wordt, ga overdag echt naar bed, als je weer te moe wordt kan je ook weer niet goed slapen. Een rot circeltje.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:21

Wat bij mij ook goed werkt is eens in de zoveel tijd naar de snelbruiner gaan (probeer minstens 1x in de 2 weken te gaan) Heb dan altijd een paar dagen minder last van mijn gewrichten en ook minder koud. Ook de andere pijn is minder. Gezond is het mischien niet maar dat ben ik toch al niet ;) heb er wel baat bij.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:23

Glossi schreef:
Wat bij mij ook goed werkt is eens in de zoveel tijd naar de snelbruiner gaan (probeer minstens 1x in de 2 weken te gaan) Heb dan altijd een paar dagen minder last van mijn gewrichten en ook minder koud. Ook de andere pijn is minder. Gezond is het mischien niet maar dat ben ik toch al niet ;) heb er wel baat bij.

Helpt bij mij ook goed, moet er mij alleen altijd wel heenslepen :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 00:29

Haha ja dat heb ik ook :+ Daarom probeer ik minstens 1x in de 2 weken te gaan :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:16

Elektrische deken is echt geweldig. Zou niet meer zonder kunnen. Gebruik hem zelfs 's zomers.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:37

ik heb mijn waterbed ook weer op 30 graden staan, anders kan ik ook niet slapen.
Ik werd van de week ineens middenin de nacht wakker van mijn knieën, dat heb ik nog nooit gehad.
Vanmorgen het werk afgebeld, heb gisteren ook nog gewerkt, maar het lukt echt niet, ik kan niet eens me haar borstelen van de pijn in mijn schouders ;(

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:08

:(:) Claudia..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:10

haffiem schreef:

Niet normaal, ik ben zo onwijs moe.
Ben vorige week al een weekje thuis gebleven van werk, ik ben echt een wrak man......

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:11

Verafjord schreef:
ik heb mijn waterbed ook weer op 30 graden staan, anders kan ik ook niet slapen.
Ik werd van de week ineens middenin de nacht wakker van mijn knieën, dat heb ik nog nooit gehad.
Vanmorgen het werk afgebeld, heb gisteren ook nog gewerkt, maar het lukt echt niet, ik kan niet eens me haar borstelen van de pijn in mijn schouders ;(

Pff, ik heb die van mij op 28 graden staan, maar begin 't ook al fris te krijgen.
Maar hoe doe je dat 's winters als het vriest dan, heel veel hoger kan je bed toch niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:29

Ik mag weer eens een keertje ... Doos Ibuprofen proberen (3x per dag) en zien wat dat doet ... Ben benieuwd ...

Moest gisteren toevallig naar de dokter omdat ik dacht een maagontsteking te hebben, bleek ik een (spier)blokkade in mijn rug te hebben (en dat voel je dus in je maag :+ ). Hij heeft mij gekraakt en ik moet zeggen dat het echt een stuk beter is :j Nog niet helemaal weg, maar niks vergeleken met de voorbije 2 dagen, dus ik ben blij :Y)

Omdat ik toch daar was nog maar even gemeld dat ik nog steeds pijn heb etc. en omdat de Ibuprofen vorige keer heeft geholpen toen ik op 1 plaats volgens hem echt een ontsteking had zitten (al zegt hij dat ik in mijn polsen etc. ook ontstekingen heb, maar blijkbaar was dat niet hetzelfde..) mag ik het nu weer eens proberen. Echter is de pijn op de plaats van vorige keer niet volledig weg, het is niet meer zoals toen (gelukkig) maar met momenten voel ik toch wel dat er iets nog niet in de haak zit. Maar misschien dat dat met dit kuurtje weer opgelost geraakt.

En het gaat werken :Y) (altijd positief denken :)) )

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:15

Ben ik gelukkig niet de enige die de electrische deken bijna het helejaar door gebruikt :+ Ik doe hem wel uit met slapen maar duurt vaak minstens een uur voor ik opgewarmt ben en in slaap kan vallen en dat terwijl ik daarvoor nog even douche := Vooral als het zometeen écht koud is gaat het weer een ramp worden.

Sinds kort heb ik slippies, dat zijn pantoffels voor in de magnetron. Moet zeggen dat dat ook wel fijn is! Heb ze nog maar net maar gebruik ze iedere dag. Als je voeten koud zijn dan word alles koud. Dit scheelt ook al bijna de helft.

Sabine, wel fijn dat de dokter je kon kraken en het nu al een stuk beter is :(:) Maar ibuprofen kun je toch overal krijgen en hoef je niet je dokter om te vragen?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:18

Ik heb in de 22 jaar dat ik deze ziekte kado kreeg ;) al van alles geprobeerd,...van patacetamol,ibuprofen,antidepressiva wat schijnt te helpen,maar bij mij niet,jaren geen alcohol,roken,van zh,arts en op alternatief gebied en het is echt zoeken wat een beetje wilt helpen en dat scheelt per periode.Maar dat is voor iedereen verschillend denk ik,hoe meer pijnstillers ik slik,hoe meer ik van mijn lichaam verg(vast herkenbaar??)
Maar iig helpt rust,regelmaat en alles gedoseerd,wat ik tot nu toe nog steeds niet kan helaas,dender nog steeds over alle grenzen heen,..

Wat mij helpt om heel positief in het leven te proberen staan en van negatieve punten toch de positieve ervan te zoeken,...
te kijken naar de dingen die je nog wel kan en niet naar de dingen die je niet meer kunt,..valt niet mee en soms schop en verwens ik heel de wereld,helpt ook wel eens :D

Wat ik wel erg vind is dat sommige geen begrip van hun naaste krijgen en daarvoor :(:) :(:) want ik weet dat juist dat gevoel zoveel nutteloze energie kost die wij beter kunnen gebruiken,...

Ik ben nu in de gelukkige positie dat de mensen die me na staan in mijn omgeving allemaal begrip hebben en Nee ze weten niet wat ik voel,maar proberen het te begrijpen,..
en ik heb al die tijd een dijk van een huisarts die me vanaf het begin al steunt.

Maar het kan aan mij liggen,maar heb nu het idee dat alle klachten en symptomen dit jaar veel vroeger en heviger beginnen dan andere jaren,...
jullie ook?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:21

@ Glossi: In België ligt dat allemaal wat anders ;)
Verder kan je hier wel Nurofen (is volgens mij hetzelfde) vrij krijgen :j maar dat zijn dan lagere dosissen .. Denk dat de hoogste dosis alleen op doktersvoorschrift is ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:32

Sandra, ja dat valt mij ook op. Ik had het er vanavond nog met mijn moeder over dat ik het nog nooit zo erg heb gehad. Heb het voor het eerst zo erg dat ik soms amper kan lopen. Voel me dan net een oude beppe.

Sabine, ik wist niet dat je in Belgie woonde. Nurofen is idd het zelfde. Wij kunnen 200 en 400 mg vrij krijgen, voor de 600 moet je wel een resept hebben. Nam zelf dan altijd gewoon 3 kleintjes :o Maar tegenwoordig neem ik het niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:36

Ik heb dus de 600 :j (moet ik 3x per dag nemen).
Met 3 kleintjes zou het allemaal wel erg snel op zijn := (en of het toch niet problemen kan geven om de 1 of andere reden weet ik ook niet).

Hier is de pijn trouwens nu ook erg :j Daarom ook dat ik er nu mee naar de dokter aan het lopen ben ... Heb wel al jaren pijn enzo, maarja, heb er nooit veel aandacht aan besteed (wie heeft er eens geen last van dit of dat?). Maar nu begint het mij toch wel te irriteren en wil ik graag weten wat het is indien mogelijk ... ;)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:39

Heb je pillen of zakjes ibuprofen 600mg?
Bij zakjes heb ik het idee dat je minder bijwerkingen wb je maag hebt,maar hier krijg je tegenwoordig pillen,...slik ze ook als snoepjes,.. :D