[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:40

Neejoh totaal niet, als je elke dag consequent de pil slikt maakt het echt niet uit op welke dagen van de strip je daadwerkelijk seks hebt. In de derde week is het zelfs niet zo erg als je een pil vergeet en in je stopweek ben je ook nog goed beschermd. Ongesteld worden in de stopweek duurt bij mij trouwens wel een paar dagen, ik word het niet op de dag dat ik stop met slikken. Dus ook voor haar: geen paniek als het even duurt. Dat is normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:50

chantalvdv schreef:
Ik denk dat het inbrengen lastiger is dan het eruit halen :=

:j ik vind 't inbrengen inderdaad lastiger. Ding heeft nogal de neiging "uit te floepen" waardoor 'ie niet langwerpig/plat maar gewoon rond is, ik moet 'm vaak wel een keer of 3 weer goed vast pakken :+

IvysToeter

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:52

maar eruit halen dan?
ja klinkt heel stom, maar hoe dan?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:55

IvysToeter schreef:
maar eruit halen dan?
ja klinkt heel stom, maar hoe dan?

Gewoon je vinger erachter haken, en eruit trekken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:56

Inderdaad :)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:58

Evantia schreef:
Ik had twee pilletjes meegekregen die ik dezelfde morgend moest innemen. Ze zorgde ervoor dat mijn baarmoedermond zich open zette, dus zeker achter vragen! Voor het plaatsen had ik ook brufen ingenomen. Het plaatsen zelf deed misschien een minuutje pijn, maar echt hels pijn :D Achteraf gezien toch blij dat ik ervoor gekozen heb :j Ik heb ongeveer nog drie uur met pijn in de zetel gelegen, maar die kon je vergelijken met een menstruatiepijn, een beetje ellendig, zeurig dus.

Ik heb tot een week erna nog lichte bloeding gehad... Verder ben ik er heel tevreden over :D

Dat klinkt nog niet zo verkeerd. Ja de pijn zal ff doorbijten zijn op dat moment. Maar daarna valt het dus wel mee zo te horen :j
Das wel fijn!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:18

Bij mij viel het ook super mee :j Brufen genomen half uurtje ervoor, zetten was geen feestje en deed drie keer gemeen pijn, maar erna gewoon opgestaan en wezen werken :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:29

poes schreef:
Bij mij viel het ook super mee :j Brufen genomen half uurtje ervoor, zetten was geen feestje en deed drie keer gemeen pijn, maar erna gewoon opgestaan en wezen werken :D

Kijk dat zijn toch de positieve verhalen :D
Ben heel benieuwd de 20ste. al word het eerst controle gesprek denk ik. En daarna pas een afspraak om te laten zetten. Maar toch ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:33

Bedenk gewoon: het is even afzien maar dan ben je er ook 5 jaar vanaf :) Ik vind het echt wel heerlijk nu :j

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:36

Dat bedoel ik! Nou dan heb ik dat ff afzien er wel voor over hoor :P

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:23

Haha ik ben nu aan het afzien. Vorige menstruatie was maar van minimale aard aangezien ik door had moeten slikken om te kijken hoe dat ging. Nou die keer haal ik nu ruimschoots er bij in! Pffff........ Maar ik bekijk het maar van de zonnige kant.... dit is misschien voorlopig de laatste keer, straks heb ik maar 4 stopdagen en misschien ook geen migraine meer!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:30

Nouks schreef:
chantalvdv schreef:
Ik denk dat het inbrengen lastiger is dan het eruit halen :=

:j ik vind 't inbrengen inderdaad lastiger. Ding heeft nogal de neiging "uit te floepen" waardoor 'ie niet langwerpig/plat maar gewoon rond is, ik moet 'm vaak wel een keer of 3 weer goed vast pakken :+

Ik maak er altijd een 8 van en dan vouw ik die dubbel. Dan kun je hem heel makkelijk inbrengen :j

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:25

Hoihoi :)

Het is vast al een keer gevraagd, maar ik had geen zin om alle 3 (!) de delen terug te lezen ;)

Maargoed: ik wil graag mijn stopweek verplaatsen.

Ik word altijd ongesteld in het weekend. En dat vind ik vreselijk onhandig met uitgaan enzovoorts.
Maar ... nu zit ik dus in mijn stopweek. Ik zou volgende week dinsdag weer de eerste pil slikken.
Is het nu verstandig om weer eerder te beginnen met slikken, en zodoende te verschuiven. Of is het handig
om volgende maand langer door te slikken en op die manier dus later ongesteld te worden (= door de weeks ongesteld
te worden).

Ik heb alles helemaal uit zitten tellen. En ontdekt dat het nog een hele klus is het om goed te plannen. Maar ik ben het zo
spuugzat :p

Alvast bedankt, en ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is ;)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:44

Ik zou als ik jouw was even de bijsluiter van je pil erbij pakken...
Ik heb even voor je gezocht in de bijsluiter van de pil die ik gebruikte, namelijk Lovette.
Daar staat het volgende in:

..... als u de begindag van uw menstruatie wilt verschuiven

Als u uw tabletten volgens de aanwijzingen inneemt, dan zal uw menstruatie steeds op ongeveer dezelfde dag beginnen. Als u deze dag wilt veranderen, dan kunt u dat doen door de normale tabletvrije periode tussen twee strips te verkorten (maar nooit door te verlengen). Bijvoorbeeld als uw menstruatie normaal op vrijdag begint en u wilt dat in het vervolg verschuiven naar dinsdag (3 dagen eerder) dan moet u 3 dagen eerder dan gebruikelijk met de nieuwe strip beginnen. Als u de tabletvrije periode erg kort maakt (bijvoorbeeld 3 dagen of minder) kan het gebeuren dat u tijdens deze tabletvrije periode geen bloeding zult hebben. U kunt dan tijdens de volgende strip last hebben van doorbraakbloeding of spotting.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:49

Okey, dankjewel :)

Ik heb nog wat meer na gezocht (wil het toch wel zeker weten. vind de pil nog steeds niet niks).
En ga nu vanavond beginnen. Dat is vier dagen eerder, zou me over een maand een stuk beter uitkomen haha.
En de extra buikpijn dan maar voorlief nemen :( (teminste, langer doorslikken vind ik nooit een pretje, dus dit
zal ook wel geen feest zijn).

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:12

Ik vraag dit voor een vriendin van mij, ze heeft gistere iets heel (!!!) doms gedaan en nu zit ze helemaal in de stres. Ik ben ook best boos op haar want vind het een beetje goedkoop, maar wil haar toch even proberen te helpen vandaar!

Sinds 3 maanden zit ze aan de pil, gistere avond had ze met een jongen afgesproken die ze nouwelijks kent. Toen heeft ze seks met hem gehad, terwijl ze (vorige week) zondag haar pil vergeten was. En ze heeft het tussen half 2 en 3 uur 's nachts met hem gedaan. Normaal slikt ze haar pil rond half 11 maar die had ze nu nog niet ingenomen. Kan ze zwanger zijn? Ze moet nou trouwens nog tot woensdag en dan is haar strip afgelopen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:30

Kans is niet groot, maar zou kunnen. Heeft ze de pil van die zondag wel ingenomen? En die van gisteravond?

Maar jij bent boos op haar? Come on, het kind heeft een eigen leven hoor. Al zou ze met Jan en Alleman het bed induiken, dat is jouw pakkie aan niet.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:37

Utixo schreef:
Kans is niet groot, maar zou kunnen. Heeft ze de pil van die zondag wel ingenomen? En die van gisteravond?

Maar jij bent boos op haar? Come on, het kind heeft een eigen leven hoor. Al zou ze met Jan en Alleman het bed induiken, dat is jouw pakkie aan niet.

Ja maar ze had bijna iets met mijn beste vriend, dus vind het nogal sneu voor hem! Maar ze heeft de pil van zondag dus maandag avond ingenomen. En die van gistere rond 3 uur 's nachts.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:39

Dan is er een hele kleine kans, maar niet extreem. Even opletten dus.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:14

Als je 'onttrekkings'hoofdpijn hebt (zo heet dat toch?)
kun je daar verder nog wat aan doen behalve paracetamol nemen o.i.d. ?
en die hoofdpijn is alleen in de stopweek en verder helemaal niet.
ligt dit dan aan de pil van het persoon (vriendin van mij) of is het gewoon een soort van ontwenningsverschijnsel?

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:10

Ik snap eventjes iets niet, misschien dat jullie kunnen helpen?

Ik ben vorige week maandag begonnen met mijn nieuwe strip. Afgelopen zondag ben ik hem vergeten. Ik slik de pil altijd 's ochtends en dit keer was ik het zondag ochtend vergeten. Rond half 10 's avonds, toen ik me bed in kroop zag ik dat ik hem vergeten was. De vorige dag stond ik om kwart over 9 's ochtends op en heb hem toen ingenomen. Ik weet niet precies hoelaat maar om kwart over 10 was ik de deur uit dus het moet in dat uur geweest zijn. Om geen risico te nemen ging ik er dus van uit dat ik hem meer dan 36 uur te laat had ingenomen.
Dit is dus in week 1 toch, of zit je dan al in week 2.
Want er staat op de bijsluiter dat als je hem in week 1 bent vergeten en je gemeenschap heb gehad in de week voor het vergeten je je dokter om advies moet vragen.. nou hebben mijn vriend en ik de vrijdag voor de zondag dat ik de pil ben vergeten indd. gemeenschap gehad zonder condoom.
Betekend dit nu dat ik zwanger kan zijn?!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:20

Ik zou zeggen dat het week 1 is. Maandag tot en MET zondag is 1 week.
Ik zit mij alleen even af te vragen hoe jij aan die 36 uur komt. Je moet rekenen vanaf het tijdstip dat je hem normaal gesproken inneemt. Dus als dat 'sochtends is en je hebt hem 1 keer 'savonds ingenomen, dan zit je volgens mij pas aan de 12 uur.
Ik denk dat de kans op zwangerschap klein is, maar voor de zekerheid zou je de MAP kunnen halen of een zwangerschapstest doen.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:48

Ja, 12+24 is toch 36 :P
Je bent 12 uur later dat klopt maar ik maak er altijd 36 uur van omdat je er ook weer een dag bij opteld ofzo. Iig komt het op hetzelfde neer ..
Maar ik zit te denken, zaterdag ochtend slikte ik 'm volgensmij pas rond 10 uur in .. en zondag avond half 10 dan is hij niet te laat. Ik stond zaterdag kwart over 9 op dus kan ook zijn dat ik 'm om half 10 al in nam maar dat lijkt me sterk .. omdat ik eerst wakker moet worden, me vader moest nog eitje bakken en alles en dan pas ontbijten en de pil innemen..

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:07

volgens mij heb je de pil van zondag gewoon ongeveer 12 uur later geslikt als normaal.. dus is er weinig aan de hand.. een hormoonlevel daalt niet zo snel :P
de bijsluiter gaat bij te laat slikken ook uit van hoeveel uur later je hem slikt als normaal..tenminste zo heb ik het altijd begrepen van mijn huisarts

want zoals ik het lees is het
zaterdag om ongeveer 10.00 uur geslikt
zondag om ongeveer 21.30 uur geslikt (i.p.v. 10.00 uur; van 10.00 - 21.30 uur = 11,5 uur)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:55

Ik heb een vraagje!.. ik ben sinds kort begonnen met een nieuwe lichtere pil. Nu heb ik hem voor de eerste keer doorgeslikt en heb ik nu een spotting gekregen (drupjes/vlekjes bloed), terwijl ik a.s. vrijdag mijn laatste pil moet nemen.
Is het nu verstandig om toch maar weer terug te gaan naar die zwaardere pil? Of wil het niet zeggen dat ik nu 1x een spotting heb gekregen dat ik dat altijd krijg, als ik deze pil doorslik?