Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 07:48

At Kentaro
ik heb de gewone jaarlijkse griepprik wel gehad alleen die 2 voor de mexicaanse griep niet.
dat kalobaa spul.. wat is dat voor iets?
voel me nog steeds zo beroerd als gister.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:30

Wat vervelend voor je!!
Kaloba ken ik van de reclame..... Het was vorige week in de aanbieding bij de DA. 20 ml. voor 5,00 (normaal 8,95). Weet niet of dat nu nog geldt.
Het is een traditioneel kruidengeneesmiddel bij verkoudheid. (wijsheid van het doosje :D )
Toen wij het vorige week gingen halen, waren er meer mensen die het kochten en die hadden er goede ervaring mee!
Hoop dat het misschien iets voor je is!?!
Ik heb troudens ook al jaren China olie (helaas niet overal te koop). Vind dit echt wereld spul!! Het is voor een hoop te gebruiken, maar ook om mee te stomen! Werkt echt super goed! (en ik ben een ervaringsexpert met verstopte neuzen :P )
Er zit ook een soort van inhalatortje bij. Hierin kun je een paar druppels doen. Dit is echt zo lekker als je helemaal dicht zit!
Sterkte ermee!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 07:45

Toi toi toi vandaag he Kentaro

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:47

heb vandaag een sensor gekregen :) ben benieuwd!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:08

Ben heel benieuwd of het wat is!! Hoor het graag van je!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:12

vind het wel lastig dat ie best groot is en je moet altijd een grote doorzichtige pleister over heen doen want je kan heel makkelijk er achter blijven 'hangen' zeg maar.

dit vind ik ook wel een beetje eng met sporten want ik zit op waterpolo. wat sowieso al ruig is en ben bang dat de pleister los gaat zitten door het water

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:31

heftig hoor, moet je hem niet afkoppelen in t water dan?

kentaro hoe was jouw 2e oog behandeling?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 11:33

nee schijnt van niet, dat dacht ik ook maar heb het gevraagd en de sensor blijft er gewoon aan zitten.

Ik voel me wel heel erg 'bepakt' zeg maar, want ik heb nu in mijn 1e bil mijn gewonen naaldje en in de andere het naaldje van de sensor.
Voel me nog niet echt op me gemak met die sensor

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:23

Misschien een hele domme opmerking :P Maar is zo'n badpak/bikine met zo'n soort 'broekje' idee niets?? Dan in het in het ieder geval 'bedekt'.........
Je hebt van die pleisters (zijn niet goedkoop) waarbij bijvoorbeeld een wond niet nat wordt. Deze blijven absoluut (mits goed aangebracht!) goed zitten in het water! Misschien een idee?!?

@Caroline, goed en niet.........
Ik had dinsdag een vrij jonge arts, maar wat een verademing!!! De prik was minder vervelend!!! Voor het laseren nam hij tenminste even de tijd om e.e.a. uit te leggen!!! Hij dacht dat 4x per oog wel erg veel was... (maar laat ik me nu niet te blij maken, eerst afwachten, want het veranderd iedere keer dat ik iemand daar spreek :D ) Nu moet ik in het ieder geval over 4 weken voor rechts en 5 weken voor links en daarna heb ik een afspraak bij mijn oogarts en voor oogfoto's (weet niet precies wat voor 'n foto's, dat moet ik nog ergens gaan informeren :P ) en dan hoop ik eens echt duidelijk te horen hoe en wat!!!
Dinsdag ruim drie kwartier aan het laseren geweest......... Ik had me toch een partij kramp.... (durfde me echt niet te bewegen...)
Even simpel gezegd.. hij had ruim 1.100 puntjes gezet!!! Vorige week iets van 380?!?!?!? Hij vroeg nog of het vorige week niet zo lekker ging, omdat dat er zoveel minder waren.................. 's Avonds kon ik hem wel even wat doen.............. Wat een last heb ik er van gehad zeg!!!! Tot afgelopen donderdag zag m'n oog er echt niet uit!! Geen wit te zien, alleen maar rood.......... Heb vorige week thuis moeten blijven van werk, want ik zag echt bijna niets. Het zicht op zich gaat nu wel goed, maar lezen en vooral op de computer is een ramp!!! Ik hoop ZOOOO dat dat weer goed gaat komen?!? Ik ben nu wel op werk, maar het is absoluut geen succes. Moet facturen coderen, maar kan niet eens echt de bedragen zien :+
Hoop dat ik hier wat zinnigs heb gezet, want echt goed lezen kan ik het niet........

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 12:26

Fijn Kentaro dat het dit keer wel beter ging :)

@Kentaro; ja dat is wel een idee, hadden we zelf ook over na zitten te denken alleen ik moet dan wel eentje hebben met rits en die zijn echt ontzettend duur (lees; rond de 300,- )

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:05

jeej meid 1100 puntjes? bij mij was het maximale p oog 560, en dan was ik al vaatdoekje, tijd zal het leren he hoe t resultaat is, vind je wel dapper hoor!!!

ja met het niet natuurlijk voelen met al die atributen aan je lijf begrijp ik wel, ik had dat heel erg toen ik net weer aan de pomp zat, maar nu voel ik me zonder erg kaal.
maar wat een geld gaat r in om he, hoop voro je dat je snel een oplossing vindt, hoe gaat t plaatsen van die sensor eigenlijk in zijn werk, en hoe lang kan je m laten zitten?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:51

het naaldje waar de sensor aanvast komt te zitten, schiet je gewoon 'normaal' in netzo als bij het naaldje van je pomp, alleen dan schuin.
De naald is ook een stuk langer en dikker.
En je kan hem 6 dagen laten zitten :) maar soms moet je hem al eerder vervangen want er kunnen eiwitten opkomen

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:02

oh dat gaat nog wel dan

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:02

Voor mij zou een pomp misschien ook wel beter zijn maar ik vind het idee om constant met een naald in mijn lichaam te lopen doodeng.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:12

Wat jammer dat je je niet over dat idee heen kan zetten. De naald is geen naald, maar een soepelel teflon canule die je met het blote oog amper kan zien.

Vraag eens of je een paar keer een proefsetje mag proberen, dan zal je merken dat het 300 procent mee valt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:28

Margriet, ik heb precies hetzelfde!! Mijn diab.verpleegkundige heeft al aangeboden om er eentje in te brengen voor een paar dagen zodat ik kan ervaren dat het niets voorsteld! Misschien is dat ook iets voor jou!?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:35

Daarm zie ik alm alsm een berg tegenop en dan dat kastje wat ik altijd ergens koet dragen. Nee ik voel er helkemaal nioks voor. Vanochtend zat ik nuchter op 4.6 dus dat was wel netjes. Zo even weer meten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:41

Heel eerlijk? Ik vind dat je er niet over kan oordelen als je het niet een keer probeert.

Negentig procent van de mensen met een pomp zou nooit meer anders willen en geloof me, ik ken er heel veel die er net zo over dachten als jij.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:40

ik dacht eerst ook dat een pomp wat voor mij zou zijn, totdat ik 4 dagen met een sensor moest rondlopen, dus ook een naald in mn buik en een kastje eraan, nou ben ik er van overtuigd dat een pomp niks voor mij is! Ik voelde hem de hele tijd zitten en je sleept altijd zo'n ding met je lijf mee...... ik vind het niks...
Maar ja vanochtend nuchter 18.2.... das niet best, vrijdag weer naar de arts toe, misschien toch maar eens overgaan op 4 keer per dag spuiten....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:05

Ik heb het ook héél lang volgehouden om niet 4x per dag te gaan spuiten. Puur omdat ik ZO bang voor prikken ben!!!
Totdat ik 3 jaar terug in het ziekenhuis kwam te liggen met een hartinfarct :o
Sindsdien spuit ik dus wel 4x per dag en ik ben ervan overtuigd dat ik dat véél eerder had moeten doen!!!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:10

Ik spuit zelfs 5x per dag. Alleen krijg ik door de levemir harde bulten en ws zit ik daardoor ook hoger met mijn suikers. Misschien over op de lantus maar ik heb gehoord dat die pen zo lastig is met instellen en doseren

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:11

Jeetje, en dan vind ik 4x al héél veel.... :P
Mijn collega spuit ook de lantus en die heeft er totaal geen problemen mee!!
Spuit jij op verschillende plaatsen?? Volgens mijn arts is het beter om de langwerkende insuline in je been te spuiten dan in je buik, omdat het daar minder snel wordt 'afgegeven' en dus geleidelijker over de dag verdeeld wordt!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:03

Mijn levemier spuit ik in de bovenbenen en mijn novorapid in de buik.
Heeft jou ciollega een wwspen of een met vullingen? Ik had trouwens begrepen dat er een nieuwe pen voor de vullingen op de markt komt

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:19

Ik heb ook altijd (maar 2,5 jaar ;)) afstand gehouden van de pomp, tot dat ik op een gegeven moment bijna 7x per dag moest spuiten. Dat wilde ik niet meer. Bij alles wat ik at moest ik spuiten. Toen heb ik zelf de pomp als voorstel gegeven. Vanaf 7 december 2009 heb ik deze nu en ik wil niet meer zonder :D Alleen weet ik nog niet hoe ik het in de zomer ga doen, op het strand enzo, maar dat zie ik dan wel weer ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:32

nou ik als doodbange voor naalden diabeet, ga voor geen goud meer terug naar t gewone prikken, zit nu bijna 8 maandne opd e pomp, naaldjes vallen me mega mee en ik voel me nu kaal als ikd e pomp niet bij me heb, terwijl ik echt zo'n zeiekrd ben mbt er normaal uitzien, kleren etc, wil r ook niet anders uitzien dan n ander maar ding is echt nog niemand opgevallen, lang leve de hedendaagse techniek!