Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:54

Er zijn wel wat anderen die het weten Kimmey, maar ik praat er niet echt zomaar over. Alleen als het ter sprake komt enzo.
Dat is dat echt eventjes pech hebben Djeradalover :(:)
En ik denk dat net als bij Rebeccaa mijn vrienden het ook al weten, al praat ik er nooit over. Van de zomer heb ik gewoon met korte mouw gelopen en de littekens zijn door de zon gelukkig echt vervaagt :j

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:09

ik meld me ook even.

ik heb het ook lange tijd gedaan ( met een scheermesje op mijn rechter onderbeen)
ik herken mijzelf ook in veel mensen, buitenshuis, vriendelijk en vrolijk en thuis een kreng.
ik heb een paarj aar bij jeugdzorg gezeten maar die hebben mij nooit geholpen sterker nog die vertelde me dat ik gek was!!
kl**te jeugdzorg!
nu doe ik het al een paar jaar niet meer, dankzij mijn zeer lieve man :D
niet veel mensen weten het en dat hou ik graag zo, ik heb ook altijd een lange broek aan. zelfs met 30 graden.

nu ben ik langzaam mijzelf aan het worden en kan ik beter met kritiek en gevoelens omgaan, maar het zal nog lang duren voordat ik mijn echte ik kan zijn.

mijn pb staat oen voor vragen!!

iedereen veel sterkte!!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:24

xxStitchxx schreef:
ik meld me ook even.

ik heb het ook lange tijd gedaan ( met een scheermesje op mijn rechter onderbeen)
ik herken mijzelf ook in veel mensen, buitenshuis, vriendelijk en vrolijk en thuis een kreng.
ik heb een paarj aar bij jeugdzorg gezeten maar die hebben mij nooit geholpen sterker nog die vertelde me dat ik gek was!!
kl**te jeugdzorg!
nu doe ik het al een paar jaar niet meer, dankzij mijn zeer lieve man :D
niet veel mensen weten het en dat hou ik graag zo, ik heb ook altijd een lange broek aan. zelfs met 30 graden.

nu ben ik langzaam mijzelf aan het worden en kan ik beter met kritiek en gevoelens omgaan, maar het zal nog lang duren voordat ik mijn echte ik kan zijn.

mijn pb staat oen voor vragen!!

iedereen veel sterkte!!

Hey!

Mijn stiefzus heeft ook bij jeugdzorg gelopen, Zij vond hetzelfde als jouw!
Ze deden veel té overdreven en zeiden ook dat het aan haar lag enz en dat ze ook gek ofso was.
Terwijl m'n stiefzus écht niet gek is, Ik deel met jou de gedachten over JZ!

Als ik daar ooit heen moet, No way.

Btw, Mijn stiefzus heeft toen bij een soorten helderziende mensen een keer geweest, en daarna was ze van haar problemen af , alleen wss zit ze nu weer terrug in de penarie , heel poedersuiker..

bromfiets

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:35

Veel plezier Robin :D

Ik probeer het meestal wel uit te leggen als mensen er naar vragen, krijg ook meestal wel goede reacties. Maar ik ben dan ook een stukje ouder dan de meeste van jullie, ik heb niet meer met school oid te maken.

Jeugdzorg heb ik gelukkig geen ervaring mee, maar ik hoor bijna alleen maar nare dingen over ze...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:16

Djeradalover: Zou je wat meer over die helderziende willen vertellen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:21

Die vervagen bij mij ook sneller :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:22

Dat is mooi :)) Hoe lang heb je het nu niet gedaan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 11:37

Dat is knap +:)+

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:36

Mijn littekens zijn heel erg vervaagd door er elke avond wat Bach Rescue creme op te smeren :)
Als je goed kijkt zie je ze nog wel, maar ik leid gewoon de aandacht af met armbandjes enz :)

En december is lang Rebecca!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:48

Gewoon bij de drogist, of bij een winkel als de Tuinen.

Bij mij zijn het van vroeger veel op mn armen, totdat mensen daarop gingen letten. En daarna overgeschakelt naar mijn benen. Maar daar heeft mijn moeder het nu gezien, dus let ze nu op... Dus nu zou ik niks liever doen dan een mesje pakken, maar weet het niet zo goed ;)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:01

Ik wil iedereen in dit topic een hart onder de riem steken. Denk aan jezelf, je bent mooi en je omgeving zou je nooit kwijt willen! Probeer je frustraties in andere dingen te uiten. Bedenk dingen die je leuk vind om te doen, bijvoorbeeld schrijven of schilderen en probeer daar je emoties in te uiten. Of zoek een hobby/sport waar je je veel op kunt richten en waarmee je afgeleid bent. We weten allebei dat je het kan dus doe je best! Niet opgeven!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:21

Dank je wel ukkiee :)

Bij zitten ze zowel op m'n armen als benen en ik smeer er niks op...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 01:55

bromfiets schreef:
Djeradalover: Zou je wat meer over die helderziende willen vertellen?

Hey,

Jahoor, Alleen ik heb het zelf niet meegemaakt hoor!

Het was een vriendin van haar moeder, en Amber (mijn stiefzus) praat er niet makkelijk over, Vind het niet "Stoer" om erover te praten en weert het meestal af. Behalve dan kunnen wij met z'n tween wel goed kletsen.

Maaar, Je gaat naar zo'n bijeenkomst, en toen waren er 2 leidende mensen, Een man en een vrouw (volgens mij was het een echtpaar dat ze zei) En dan gaan ze de mensen stuk voor stuk zeggen wat ze over hun binnenkrijgen, Dingen die zij niet zouden kunnen weten , zeggen ze dan. Dus je word wel geconfronteerd met je problemen en waar je aan denkt enzovoort, Er worden ook tips gegeven.
Amber geloofde er voorheen nooit in het helderziende gedoe, Inmiddels heeft ze het mij ook laten geloven, Er bestaat wel degelijk iets.
Het heeft haar weer op der pad gebracht, Van problemen afgeholpen en geleert ermee om te gaan.

Helaas heeft dat (Dit weet ik niet zeker) niet lang geduurd, en is ze nu wss weer op het verkeerde pad terechtgekomen.
Maar daar heb ik eigenlijk niks mee te maken, dus ik vraag er niet naar. Wil niet dat ze het vertouwen in mij verliest want ze vertrouwd zowat niemand.

Liefs Iris

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 01:59

Rebeccaa schreef:
Omdat die van het krabben minder diep zijn misschien?

Krabben ook ook diep gaan, wonden die gekrabt zijn kan je (als ze erg zijn) vergelijken met een brandwond...

Ik krab(de) mezelf heel diep, Ging er te ver mee door.
Kwam ook altijd heel veel wondvocht vanaf en zelfs de dokter(!) dacht dat het een brandwond was.
Aangezien de dokter er niks mee te maken heeft met m'n AM, had ik gewoon gezegd dat het idd een brandwond was ;( .

En ik kan m'n arm ook gewoon een dag of 3 niet goed bewegen van de pijn, En als er dan uiteindelijk een korst op komt scheurt die nog dikwijls open. Met het kleinste gaat het bij mij alweer open...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:03

Dank je wel iris, het maakt wel wat duidelijker :j

Ik voel trouwens helemaal niks van snijden of krabben...

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:27

Kimmey schreef:
Djeradalover: Ik had precies hetzelfde. Bij mij zijn de littekens van het krabben wel sneller aan het vervagen dan van het snijden, heel apart.

Dat heb ik ook!
Alhoewel de snijwondjes ook bijna niet meer zichtbaar zijn..

Raar is dat eigenlijk, want (grote diepe) krabwonden zijn juist de vieste wonden die het moeilijkst genezen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:33

Ook ik meld me!
Vorig jaar een depressieve periode gehad. Ging van kwaad tot erger (lees: tot zelfmoord pogingen en automutileren). Vreselijk hoe prettig je dat gaat vinden na een tijd. Uiteindelijk toch er vanaf gekomen met een goede psych waar het mee klikte, en de komst van mij nieuwe uitlaadklep: m'n paardje!
Het enige waar ik nu nog bang voor ben is dat die lelijke littekens op mijn benen nooit meer weg zullen gaan ;(

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:21

Welkom m3lisss, goed dat jij er ook af bent gekomen!

En ik zit er even helemaal doorheen.... ;(

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:22

Anders ik wel, heb echt een topweekend gehad en dan kom je terug, en dan sta je weer met beide benen op de grond. En voor het eerst sinds tijden heb ik het écht even moeilijk wat AM betreft..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:39

Ik ga maar naar bed denk ik, 3 keer op een dag snijden is te veel....

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 00:31

bromfiets, sorry heb geen zin m het hele topic door te spitten, is er niets wat je lekker een beetje af kan leiden en plezier geven?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 04:43

Ik ben verpleegkundige en heb enorm veel interesse in mensen die automutuleren.
Kan erg vreemd klinken en ik bedoel het helemaal niet onrespectvol enzo. Ik wil proberen te begrijpen.

Een dokter zei ooit tegen een patient van me:
"automutuleren is een van de beste manieren om je problemen die je hebt te vergeten. het enige nadeel is dat het maar een tijdelijke oplossing is.''

Zijn woorden raakten me enorm, vooral de wijsheid waarmee hij sprak. Veel mensen veroordelen het snijden enzo, maar het is wel degelijk een manier om andere zaken op de achtergrond te zetten.

Mijn vraag: ik lees hier regelmatig mee en hoor veel mensen zeggen dat het snijden uiteindelijk geen pijn meer doet.
Is het dan wel nog zo effectief?
De psychische 'pijn' wordt bij snijden vervangen door fysieke pijn. Die pijn verdrijft de psychische pijn dan.
Maar jullie hebben die fysieke pijn niet meer (sommigen dan), helpt het dan nog even goed om die andere zaken op de achtergrond te schuiven? Of hoe moet ik mij dat voorstellen?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:36

goedemorgen allemaal..

Hoe is het allemaal met jullie ? Ik heb echt een heel leuk weekend gehad waarbij ik veel Salsa heb gedanst. Dit is voor mij een hele grote uitlaatklep waarbij ik alle frustraties eruit kan laten. En ik ben nog een leuke jongen tegen gekomen ook! * blij blij blij *

Phaser, Het klopt wat je zegt, ik voelde de pijn op een gegeven moment niet meer. Het ging mij ook niet echt om de pijn, maar het bloed wat eruit kwam was voor mij een teken dat mijn verdriet eruit kwam. Ik heb er een stuk over geschreven wat ik je wel wil pb'en, het is te heftig om hierop te zetten. In het stuk heb ik precies proberen te verwoorden wat er gebeurd als ik een 'bui' kreeg, en dat is goed gelukt. Mijn stul word nu door mijn psycholoog gebruikt voor ouders van kinderen die totaal niet begrijpen waarom hun kind het doet. Het schijnt verhelderend te zijn.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:29

wat wiebke zegt, je voelt heb op een gegeven moment niet meer en dan was het bloed wat eruit liep het gene wat je ja... hoe leg je dat uit, nou iig wat wiebke zegt :)

bromfiets, heb je een beetje geslapen? :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:45

bij mij deed het wel altijd pijn, en ging ook pas weer snijden als die pijn over was..