Bijna een jaar geleden ben ik bij mn HA geweest om het te hebben over de pil. Dit was al een hele stap voor me (schaamde me kapot..

Dit met de aller belangrijkste en grootste reden: dat ik zo'n pijn heb de eerste 2 dagen van mn ongesteldheid. Ik ga echt kapot dan. Mijn rug kan ik geen enkele houding houden voor langer dan 2 secondes, mijn buik trekt helemaal samen, mijn hoofd ontploft, ik heb krampen enz. Ik heb verschillende pijnstillers uitgeprobeerd, ook homeopatisch werkte niet (werkt normaal bij andere dingen goed bij mij), zit met voor en achter met een warme kruik enz. Ik kan die dagen echt niets, heb al zo vaak doorgezet en gewoon gedaan.
Mn HA raadde aan om aan de pil te gaan, daarmee zou de pijn minder worden in de stopweek en de ongesteldheid beter te 'regelen'. Hij heeft toen Stediril 30 voor me besteld.
Alleen ik durf het niet aan om te beginnen. Mn ma staat er niet positief tegen over, en geef 'er wel gelijk, het is nogal wat je hormoonstelsel veranderen (geleerd met bio

Ook zie ik oa. erg op tegen de stemmingswisselingen en bloedingen die je tussendoor kan krijgen.
Ik heb een paar jaar geleden een klöte periode gehad en wat gedaan om het even samen te vatten. Ik ben dus bang dat ik me weer ongeveer zo ga voelen omdat ik de stemmingswisselingen niet onder controle kan houden / het zomaar komt.
Nu ben ik al een paar dagen weer ongesteld en heb het er helemaal mee gehad (had op mn eerste ongesteldheids dag mijn afrijden voor auto

Ik heb het doosje met pillen en de bijsluiter weer opgezocht en ze zijn nog ruim een jaar goed.. Ik moet dus nu beginnen óf niet en dan voorlopig niet (heb geen zin om me klöte te voelen in de examenperiode).
Wie ervaringen met Stediril 30 en met de stemmingswisselingen? Graag jullie ideeën, ervaringen en mening